Dat dus,...quote:
quote:
Alles toch! Jouw huis is iets minder waard dan vorig jaar, maar je hypotheek nog steeds hetzelfde. Dus doem doem eng eng!!quote:Op woensdag 23 september 2009 19:07 schreef Five_Horizons het volgende:
Ja, leuk grafiekje, maar wat heeft dat te maken met de hoogte van, ik noem maar iets, míjn hypotheek?
Ja precies, en dan kan ik het gelijk niet meer betalen en heeft de bank geen onderpand meerquote:Op woensdag 23 september 2009 19:09 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Alles toch! Jouw huis is iets minder waard dan vorig jaar, maar je hypotheek nog steeds hetzelfde. Dus doem doem eng eng!!
Anders ben je geen doemdenker, dan hoor je er niet bij.
Naja dan heb jij iig goed geregeld toch..quote:Op woensdag 23 september 2009 19:09 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ja precies, en dan kan ik het gelijk niet meer betalen en heeft de bank geen onderpand meer.
quote:Op woensdag 23 september 2009 19:15 schreef Montelly het volgende:
[..]
Naja dan heb jij iig goed geregeld toch..
Ik heb meer dan ¤ 60.000+ schuld,...quote:Op woensdag 23 september 2009 19:06 schreef Montelly het volgende:
[..]
HELEMAAL NIET KANSLOOS...
Dit krijg je ervan als je juist niet over wil praten. Vroeg of laat komt het allemaal naar boven. Het is net dubbeltje op zijn kant, mensen beginnen met piepen als ze pas 60.000+ euro schuld hebben!
Wil je nou een serieus topic of niet ?quote:Op woensdag 23 september 2009 19:18 schreef Montelly het volgende:
hypotheekschuld....blijft een taboe
Waarom los jij eerst niet je 60.000+ schuld af met die 60.000+ spaar en beleggingstegoeden?quote:Op woensdag 23 september 2009 19:22 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ik heb meer dan ¤ 60.000+ schuld,...
... maar ook meer dan ¤ 60.000+ aan spaar- en beleggingstegoeden.
Dus wat maakt het uit hoe hoog mijn hypotheek is? Of iemand het wel of niet de lasten kan dragen is niet afhankelijk van de schuld of de waarde van de woning maar van het inkomen en het bestedingspatroon. Zoals een boel dingen in het leven: het is allemaal relatief.
Om de doodeenvoudige reden dat het financieel en fiscaal gezien niet aantrekkelijk is.quote:Op woensdag 23 september 2009 19:26 schreef Montelly het volgende:
[..]
Waarom los jij eerst niet je 60.000+ schuld af met die 60.000+ spaar en beleggingstegoeden?
Ik neem aan dat je RENTE op je schuld HOGER is dan het rente en rendement op je sparen/beleggen
Hmm..hier heb ik even moeite mee...het is financieel en fiscaal niet aantrekkelijk om je schuld af te lossen?quote:Op woensdag 23 september 2009 19:31 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Om de doodeenvoudige reden dat het financieel en fiscaal gezien niet aantrekkelijk is.
Hypotheekschuld en consumptief krediet op een hoop gooien: tamelijk kansloosquote:Op woensdag 23 september 2009 19:06 schreef Montelly het volgende:
[..]
HELEMAAL NIET KANSLOOS...
Dit krijg je ervan als je juist niet over wil praten. Vroeg of laat komt het allemaal naar boven. Het is net dubbeltje op zijn kant, mensen beginnen met piepen als ze pas 60.000+ euro schuld hebben!
Mijn hypotheekrente is dit kwartaal 1.8% en volgende kwartaal 1.5% (ja, dat is bruto, daar gaat dus nog 40% HRA vanaf). Rente op m'n spaarrekening is nog altijd 2.5% (boven de 20k dus effectief 1.3%) dus nee, rente op de schuld is niet hoger dan rendement op m'n sparen. En geld wat op m'n spaarrekening staat heb ik vrij te besteden, geld wat in m'n huis zit, zit in m'n huis.quote:Op woensdag 23 september 2009 19:26 schreef Montelly het volgende:
Waarom los jij eerst niet je 60.000+ schuld af met die 60.000+ spaar en beleggingstegoeden?
Ik neem aan dat je RENTE op je schuld HOGER is dan het rente en rendement op je sparen/beleggen
Nee, dit is geen flauwe grap. Maar als je het belastingstelsel niet snapt, begrijp je ook niet op welke wijze hypotheken gedeeltelijk gefinancierd worden.quote:Op woensdag 23 september 2009 19:33 schreef Montelly het volgende:
[..]
Hmm..hier heb ik even moeite mee...het is financieel en fiscaal niet aantrekkelijk om je schuld af te lossen?
Die moet je even uitleggen hoor, of is dit een flauwe grap
En dan laat je de bijleenregeling nog buiten beschouwing. Zeker als je op korte termijn wilt verhuizen.quote:Op woensdag 23 september 2009 19:35 schreef anboni het volgende:
[..]
Mijn hypotheekrente is dit kwartaal 1.8% en volgende kwartaal 1.5% (ja, dat is bruto, daar gaat dus nog 40% HRA vanaf). Rente op m'n spaarrekening is nog altijd 2.5% (boven de 20k dus effectief 1.3%) dus nee, rente op de schuld is niet hoger dan rendement op m'n sparen. En geld wat op m'n spaarrekening staat heb ik vrij te besteden, geld wat in m'n huis zit, zit in m'n huis.
Klopt, wilde het niet meteen te complex gaan maken, TS heeft het al moeilijk zatquote:Op woensdag 23 september 2009 19:43 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
En dan laat je de bijleenregeling nog buiten beschouwing. Zeker als je op korte termijn wilt verhuizen.
Nouja zeg je kan altijd je kennis delen tochquote:Op woensdag 23 september 2009 19:53 schreef anboni het volgende:
[..]
Klopt, wilde het niet meteen te complex gaan maken, TS heeft het al moeilijk zat(uiteraard zit er ook nog 'n eigenwoningforfait mee te eikelen, die gooit de balans weer iets de andere kant op)
quote:
De huizenprijzen zijn papieren prijzen. Zolang je het huis niet verkoopt en niet dus niet met een restschuld blijft zitten, is er toch niks aan de hand?quote:Op woensdag 23 september 2009 19:56 schreef Montelly het volgende:
[..]
Nouja zeg je kan altijd je kennis delen tochheb ik ook wat geleerd.
Maar dan heb ik toch nog een vraag. Waarom nemen hypotheekschulden toe terwijl huizenprijzen dalen?
De aanhouder wint.quote:
Da's een gevolg van de recessie. Als het namelijk andersom zou zijn, dan hadden we geen recessie.quote:Op woensdag 23 september 2009 19:56 schreef Montelly het volgende:
[..]
Maar dan heb ik toch nog een vraag. Waarom nemen hypotheekschulden toe terwijl huizenprijzen dalen?
Als ik mijn huis verkoop, blijf ik echt niet met een restschuld zitten, hoor. Geen idee hoe je daar bij komt?quote:Op woensdag 23 september 2009 20:02 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Zolang je het huis niet verkoopt en niet dus niet met een restschuld blijft zitten, is er toch niks aan de hand?
Wat betekent dit op lange termijn als dit trend zich doorzet?quote:Op woensdag 23 september 2009 20:05 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Da's een gevolg van de recessie. Als het namelijk andersom zou zijn, dan hadden we geen recessie.
Wilde alleen maar aangeven dat de huizenprijzen wel kunnen dalen zonder dat dit voor problemen hoeft te zorgen. De huidige daling van de huizenprijzen is grotendeels een papieren kwestie en kan alleen voor problemen zorgen als deze gerealiseerd worden.quote:Op woensdag 23 september 2009 20:10 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Als ik mijn huis verkoop, blijf ik echt niet met een restschuld zitten, hoor. Geen idee hoe je daar bij komt?
Wat denk je zelf?quote:Op woensdag 23 september 2009 20:10 schreef Montelly het volgende:
[..]
Wat betekent dit op lange termijn als dit trend zich doorzet?
Eens, als iedereen blijft zitten, is er wat dat betreft niks aan de hand. Andere sectoren hebben dan wel een serieus probleem natuurlijkquote:Op woensdag 23 september 2009 20:14 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Wilde alleen maar aangeven dat de huizenprijzen wel kunnen dalen zonder dat dit voor problemen hoeft te zorgen. De huidige daling van de huizenprijzen is grotendeels een papieren kwestie en kan alleen voor problemen zorgen als deze gerealiseerd worden.
Da's onbeleefd.quote:
ik ben dom, vertel het me.quote:
So sue me.quote:
Dan verhuist er niemand, blijven we rustig zitten waar we zitten en sparen we door tot de hypotheek afgelost kan worden.quote:
Dat dus,...quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |