Ik kan het me niet voorstellen.quote:Op donderdag 24 september 2009 13:04 schreef reem het volgende:
Ik snap wel dat die kerel er trots op is. Ik bedoel dat ik me wel kan inleven in dat standpunt. De militaire junta was er heilig van overtuigd dat 'de politiek' had afgedaan en dat het tijd was voor een 'proces van nationale reorganisatie', waarbij alles dat linkse sympathieën had maar opgeruimd diende te worden: daarna zou Argentinië weer een stabiel, welvarend land kunnen worden...
We weten allemaal hoe het afgelopen is
Dat hij er op moment trots op was en er graag aan meewerkte, akkoord. Hij was destijds tussen de 24 en de 31 jaar oud.quote:Op donderdag 24 september 2009 13:04 schreef reem het volgende:
Ik snap wel dat die kerel er trots op is. Ik bedoel dat ik me wel kan inleven in dat standpunt. De militaire junta was er heilig van overtuigd dat 'de politiek' had afgedaan en dat het tijd was voor een 'proces van nationale reorganisatie', waarbij alles dat linkse sympathieën had maar opgeruimd diende te worden: daarna zou Argentinië weer een stabiel, welvarend land kunnen worden...
We weten allemaal hoe het afgelopen is
Dat zou ik niet stellen. Het is wel een katalysator geweest, zonder meer.quote:Op donderdag 24 september 2009 13:17 schreef kitao het volgende:
[..]
Ik kan het me niet voorstellen.
Kunnen we stellen dat de militaire Junta ('76-'83) als gevolg van de Falklandoorlog met de Britten ('82) omver is geworpen ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |