abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 september 2009 @ 16:58:23 #1
267258 Ghaazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_73042545
Ramadan zegt Nederlander weinig

Door: Bram de Vrind
Gepubliceerd: gisteren 22:23
Update: gisteren 23:22

De ramadan, de islamitische vastenmaand, zegt Nederlanders weinig. Ruim driekwart weet niet wat ramadan betekent. Dat zou blijken uit een onderzoek via de website www.watgelooftu.nl, waaraan ruim 9.000 Nederlanders deelnamen, aldus De Telegraaf.

Middels een enquête werd deelnemers gevraagd waaraan zij het eerst denken bij de viering van de ramadan. Een kwart antwoordde 'niets in het bijzonder'. Nog eens een kwart wist te zeggen dat de ramadan een islamitische aangelegenheid is. Ongeveer eenzesde wist dat de ramadan de islamitische vastenmaand is, waarbij wordt gevast van zonsopgang tot zonsondergang.

Een kleine meerderheid van de ondervraagden (55 procent) gaf overigens aan de islam een bedreiging te vinden voor de democratie in Nederland, aldus De Telegraaf

http://www.depers.nl/binn(...)erlander-weinig.html

Vind je het gek als je naar haatprekers als Jansen en Ben-kok luistert:

Gelijk godsgeloof is strategie islam
23-09-2009 10:31 | Van een medewerker

De bewering dat moslims en christenen dezelfde God aanbidden, maakt deel uit van de islamitische strategie om christenen te bekeren.

AMERSFOORT – De bewering dat moslims en christenen dezelfde God aanbidden, maakt deel uit van de islamitische strategie om christenen te bekeren. Intussen gelooft men dat Jezus bij Zijn terugkeer „het kruis zal breken”, alle religies behalve de islam zal vernietigen en de sharia zal invoeren.

Met die waarschuwing richtte dr. Mark Durie, theoloog en pastor van een anglicaanse kerk in Australië, zich dinsdag in Amersfoort in een videoboodschap tot Nederlandse christenen. De video werd getoond bij de presentatie van de Nederlandse vertaling van zijn boek door André van Mulligen, met de titel ”Dezelfde God? Jezus, Heilige Geest, God in het christendom en in de islam”. Arabist prof. dr. Hans Jansen en pastor Ben Kok hielden een toespraak.

Dr. Durie stelde dat de bewering van ”geloof in dezelfde God” behoort tot de kern van de islam. „Het uitgangspunt van een moslim is dat de profeten van het Oude en Nieuwe Testament óók de islam leerden. De islam is volgens moslims de oerreligie en Jodendom en christendom zijn slechts tweederangs aftakkingen. De uitdrukking ”Geloven in dezelfde God” betekent volgens een moslim dus dat de enige religie die geopenbaard werd in de Bijbel eigenlijk al de islam was.”

Volgens de Australische pastor zal een moslim in een gesprek met christenen stellen dat het mogelijk is moslim te worden en tegelijkertijd het geloof in Jezus te behouden, om een bekering naar de islam zo gemakkelijk mogelijk te maken. Maar, zo stelt Durie, de betekenis van Jezus is er totaal anders: „Volgens de islam brengt het geloof in de kruisdood van Jezus zijn status als profeet in diskrediet, want de Koran leert dat degenen die Allah volgen succes zullen ervaren en geen vernedering zullen ondergaan.”

Durie erkende dat er „belangrijke overeenkomsten” zijn, maar stelde dat die „meer dan geëvenaard werden” door tegenstellingen in de theologische grondstructuur. „De drieslag probleem, oplossing en resultaat wordt in de islam gevuld als „onwetendheid van Allahs wetten”, „leiding en onderwerping” en „succes in dit leven en het hiernamaals.” Dit heeft verstrekkende gevolgen en beïnvloedt ook ethiek en politiek. De aanspraak op ”geloof in dezelfde God” mag met recht verworpen worden.”

Prof. dr. Hans Jansen ging dieper in op de islamitische geloofsbelijdenis ”Er is geen god dan Allah en Mohammed is zijn profeet”. Jansen: „Het is uitzonderlijk dat zo’n korte en belangrijke formule het niet over zichzelf, maar over de concurrenten heeft. Er is niet één andere godsdienst die iets dergelijks doet. De islamitische geloofsbelijdenis is een strijdkreet en wij aanvaarden dat die dagelijks wordt uitgestort over onze steden.”

De arabist legde de vinger bij Mohammeds leven, dat als voorbeeld moet dienen voor moslims. „Mohammed overtrad meerdere malen de tien geboden. Hij was een moordenaar en slavenhandelaar en trouwde met een zeer jong meisje. Hoe kan een god die zo’n onredelijk voorbeeld geeft dezelfde god zijn als de redelijke, liefdevolle God van de Bijbel?”

De bewering van het aanbidden van dezelfde God is al met al bedoeld als het „aanbieden van kraaltjes en spiegeltjes om zielen te winnen”, aldus Jansen. „Ze moedigen ons aan om dat kleine stapje te nemen. Maar bij hetzelfde kleine stapje naar de andere kant wordt men bedreigd met de doodstraf. De God van de Bijbel is hierin niet meer te herkennen.” Ook de beschuldiging van kruistochten valt onder „kraaltjes en spiegeltjes”, aldus Jansen: „Ik heb nog nooit een moslim horen zeggen dat de jihad verkeerd was. Toen de kruistochten begonnen, was die jihad al lang bezig.”

Pastor Ben Kok, tevens activist en publicist, haalde hard uit naar „laffe christelijke organisaties” die „niet durven zeggen dat Allah een afgod is.” Hij hekelde de opvatting dat God als de zon is, maar dat de één Hem ziet aan de heldere hemel, terwijl de ander Hem ziet achter de wolken. De politiek noemde Kok „gedraai en gekonkel”: „Christenen die niet waarschuwen tegen het gevaar van de islam zijn regelrechte landverraders.”

Emoties

Tijdens de discussieronde liepen de emoties hoog op. Een deelnemer hield prof. Jansen voor dat ook de Bijbel exclusieve claims heeft en vond Jansens betoog „eenzijdig.” Jansen: „Met mensen als u is de overwinning van de islam niet ver meer.”

Een ander vroeg Kok waarom hij de ChristenUnie beschuldigde van lafheid, terwijl hij zelf de politiek had opgegeven. Kok: „Ik verwacht niets meer van de politiek. Ik ben het niet in alles eens met Wilders, maar daarin wel. Bij hem ontbreken echter de mogelijkheden tot verkondiging van het Evangelie. Daar richt ik me nu op.”

http://www.refdag.nl/arti(...)strategie+islam.html

Uw mening op deze haatontwikkelingen?
What lies in the shadow of the statue?
pi_73042589
Topic 1,000,000,000+ over de Islam

Huillies
pi_73042598
Tsja, face the facts. Alleen mensen die niet volledig geïnformeerd zijn denken dat het allemaal wel mee valt.
pi_73042627
quote:
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_73042632
quote:
Religie(s) equals fail.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_73042654
De gemiddelde niet-gelovige Nederlander is minstens net zo negatief over dat clubje gereformeerden wat je nu als bron aanhaalt, als over de Islam.
pi_73042892
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:01 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

woensdag 23 september 2009 @ 17:12:34 #8
271378 Suikerwafel
Niet uit Luik maar wel lekker.
pi_73042936
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:00 schreef Muzz_ het volgende:
Topic 1,000,000,000+ over de Islam

Huillies
  woensdag 23 september 2009 @ 17:13:21 #9
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_73042959
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:58 schreef Ghaazi het volgende:

Voorspelbaar.

Het trucje: snel roepen dat deze of gene wantoestand "niks met de islam te maken heeft! " ging niet eeuwig werken.

En ik kan de discussie aangaan, waarin ik je vraag waar op deze planeet de islam wel op positieve dingen uitdraait, maar die discussie wil jij helemaal niet.
&lt;signature here&gt;.
pi_73043113
aha. dit vraagt om heel veel subsidie om de ongelovige honden kennis over de islam door de strot te duwen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_73043231
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:19 schreef zoalshetis het volgende:
aha. dit vraagt om heel veel subsidie om de ongelovige honden kennis over de islam door de strot te duwen.
Nog meer door de strot douwen zal niet meevallen.
Veel mensen hebben er al de buik vol van.
  woensdag 23 september 2009 @ 17:26:13 #12
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_73043286
Heb even gekeken op die enquete op wat gelooft u. de 2e pagina is alleen maar reclame, wat een troep.
To doom or not to doom
  † In Memoriam † woensdag 23 september 2009 @ 17:27:12 #13
137949 Disana
pi_73043311
Het is een christelijk onderzoek met een zwaar commerciele tint, bekijk vraag 24 en verder maar.
pi_73043397
Elk geloof dat niet beperkt blijft tot de hoofdjes van de gelovigen, is een bedreiging.

De islam, met hun intolerante, agressieve en gewelddadige basis, is dat extra. Voorzichtigheid is dus geboden.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_73043457
Refdag aanhalen als bron.
Allah Al Watan Al Malik
pi_73043585
Ruim 80% van de Nederlanders weet niet dat de ramadan de vastenmaand is?

Dat zegt dan meer over dat onderzoek dan over de gemiddelde Nederlander.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2009 17:38:25 ]
  † In Memoriam † woensdag 23 september 2009 @ 17:45:28 #17
137949 Disana
pi_73043782
Het is ook een rare vraagstelling: wat we denken van de viering van Ramadan. Waarom niet gewoon vragen naar de kennis over Ramadan zelf.
pi_73043791
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:26 schreef A-mineur het volgende:
Heb even gekeken op die enquete op wat gelooft u. de 2e pagina is alleen maar reclame, wat een troep.
idd, trieste shit.
pi_73043894
Ik geef niet veel om iemands religie. Interessanter vind ik of een persoon (onder andere) een bepaalde mate van intelligentie vertoont waardoor deze logisch kan redeneren, valide kan argumenteren, eigen (mentale) beperkingen kent (bereid is zijn/haar ongelijk toe te geven) en over het algemeen moreel en ethisch juist handelt. Is niet objectief te bepalen maar het gaat om het idee (specifieker: mijn idee ).

Overigens ben ik nog steeds van mening dat een wederzijdse onwetendheid de 'Islam-discussie' domineert.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_73044124
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:45 schreef Disana het volgende:
Het is ook een rare vraagstelling: wat we denken van de viering van Ramadan. Waarom niet gewoon vragen naar de kennis over Ramadan zelf.
Tariq is een klootzak.

Zo beter?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 23 september 2009 @ 17:59:19 #21
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_73044189
Als die cijfers over de kennis van Nederlanders kloppen, is het wel erg. Nu ja, een tijdje geleden was ook in het nieuws dat 50% van de Nederlands niet wist wat Pasen betekende, maar goed. Toch zorgwekkend.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_73044207
Islam zal zegevieren zeg ik je.
pi_73044278
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:59 schreef Triggershot het volgende:
Islam zal zegevieren zeg ik je.
Islam zal niet zegevieren zeg ik je.
pi_73044348
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:59 schreef Iblis het volgende:
Als die cijfers over de kennis van Nederlanders kloppen, is het wel erg.
Poeh wat erg om niet te weten wat de ramadan is. Moet dat dan?
quote:
Nu ja, een tijdje geleden was ook in het nieuws dat 50% van de Nederlands niet wist wat Pasen betekende, maar goed. Toch zorgwekkend.
Wat zorgwekkender is dat relifundi's steeds meer het openbare gaan domineren.
pi_73044416
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:02 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Islam zal niet zegevieren zeg ik je.
racist!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')