Ontzettend knap dat die helicopterpiloot zich heeft weten in te houden.quote:123 Teletekst wo 23 sep
Kort nieuws binnenland
` In Veldhoven zijn gisteravond vijf
jongeren opgepakt die met lasers een
Apache-helikopter hadden beschenen bij
vliegbasis Eindhoven.De bemanning van
de Apache spoorde de groep met behulp
van nachtzichtapparatuur op.Even later
kon de marechaussee de vijf bij een
tennispark in Veldhoven aanhouden.
Nee joh, de doodstraf voor wat baldadigheid.quote:Op woensdag 23 september 2009 16:32 schreef Buschetta het volgende:En nu ?
Taakstraf voor het belichten van een militair object ?
Zie het als een gratis oefening.
Laatst was er een artikel over. Ook burger vliegtuigen worden soms beschenen met lasers door personen die aan het einde van de startbaan gaan staan. De vliegers zijn er toch niet helemaal gerust op, temeer daar die laserpennetjes die men heeft met een beetje handigheid "op te voeren" zijn. Helemaal onschuldig is het dus niet.quote:Op woensdag 23 september 2009 16:32 schreef Buschetta het volgende:En nu ?
Taakstraf voor het belichten van een militair object ?
Zie het als een gratis oefening.
Op marktplaats kan je laserpennen voor een paar tientjes kopen die zeer sterk zijn en kilometers ver kunnen schijnen. Somiige zijn zo sterk dat je er een lucifer mee kan laten ontbranden.quote:Op woensdag 23 september 2009 16:34 schreef bluespice het volgende:
[..]
Laatst was er een artikel over. Ook burger vliegtuigen worden soms beschenen met lasers door personen die aan het einde van de startbaan gaan staan. De vliegers zijn er toch niet helemaal gerust op, temeer daar die laserpennetjes die men heeft met een beetje handigheid "op te voeren" zijn. Helemaal onschuldig is het dus niet.
quote:Op woensdag 23 september 2009 16:39 schreef Geqxon het volgende:
We kunnen ook Texel inrichten als een soort van Guantanamo Bay.
quote:Op woensdag 23 september 2009 16:33 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Nee joh, de doodstraf voor wat baldadigheid.
Dat zou geen baldadigheid zijn, maar voor de lol schijnen op objecten in de lucht zet ik niet op een lijn met iemand van dichtbij in zijn ogen schijnen met een laser.quote:Op woensdag 23 september 2009 16:46 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dit is geen baldadigheid. Er zijn volop makkelijk verkrijgbare laserpennen die onmiddelijk permanente oogschade veroorzaken.
"baldadigheid", zeg dat nog maar eens als er een 744 met 500 passagiers tegen de grond klapt omdat zo'n "baldadige" grapjas de piloot verblind, enkele seconden voor de landing.quote:Op woensdag 23 september 2009 16:33 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Nee joh, de doodstraf voor wat baldadigheid.
Een object in de lucht zou ook nog kunnen neerstorten als je bestuurder ervan verblind wordtquote:Op woensdag 23 september 2009 16:49 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dat zou geen baldadigheid zijn, maar voor de lol schijnen op objecten in de lucht zet ik niet op een lijn met iemand van dichtbij in zijn ogen schijnen met een laser.
Is iets dergelijks ooit voorgekomen? Ik kan het mij niet voorstellen dat zo'n laserstraal niet enorm afzwakt.quote:Op woensdag 23 september 2009 16:53 schreef TGVkopper het volgende:
[..]
Een object in de lucht zou ook nog kunnen neerstorten als je bestuurder ervan verblind wordt
Dat weet ik niet, het zal ook wel loslopen allemaal, maar...quote:Op woensdag 23 september 2009 16:57 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Is iets dergelijks ooit voorgekomen?
Bij een gewone lamp neemt de lichtintensiteit (nog afgezien van het verlies door stofjes in de lucht) kwadratisch af met het toenemen van de afstand.quote:Ik kan het mij niet voorstellen dat zo'n laserstraal niet enorm afzwakt.
Dat is nou juist 1 van de redenen dat een laser zo populair is. Een beetje fatsoenlijke laser blijft zijn kracht houden, ook op kilometers afstand.quote:Op woensdag 23 september 2009 16:57 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Is iets dergelijks ooit voorgekomen? Ik kan het mij niet voorstellen dat zo'n laserstraal niet enorm afzwakt.
quote:Op woensdag 23 september 2009 @ 16:57 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Is iets dergelijks ooit voorgekomen? Ik kan het mij niet voorstellen dat zo'n laserstraal niet enorm afzwakt.
Het is levensgevaarlijk inderdaad.quote:Op woensdag 23 september 2009 16:50 schreef doppendoosch het volgende:
[..]
"baldadigheid", zeg dat nog maar eens als er een 744 met 500 passagiers tegen de grond klapt omdat zo'n "baldadige" grapjas de piloot verblind, enkele seconden voor de landing.
Dat is niet niks, idd. Als die ventjes opzettelijk zo'n sterke laser op de cockpit schijnen om de landing te verstoren, mag dat best meer dan een taakstraf opleveren.quote:Op woensdag 23 september 2009 18:00 schreef doppendoosch het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dan gaat dit over een relatief eenvoudig lasertje van 5mw. Op Dealextreme gaan ze tot 200.
In de ogen schijnen bij een vliegende helikopter die bovendien in beweging is en op een flinke afstand.quote:Op woensdag 23 september 2009 16:53 schreef __Saviour__ het volgende:
Laserpennen met een dergelijk grote kracht komen ook met duidelijke waarschuwingen in de verpakking. De gebruiker weet duidelijk dat hij iets krachtigs in handen heeft. De straal hoeft maar net even recht over de ogen te schieten, en dat hoeft echt maar heel kort, om schade te veroorzaken. Ze hebben moedwillig het risico daarop genomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |