quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:18 schreef caspergf1 het volgende:Oke bedankt iedereen,
@Gia,
Dat ga ik denk ik ook doen, maar hoe komen uw zonen daar dan?
Gewoon met de fiets? Hoe oud zijn ze als ik vragen mag?
Het is begonnen met babysitten bij een tante (mijn zus). Eerst de oudste. Hij was toen 14.
Later zocht een kennisje van me een babysit en vertelde ik dat mijn zoon dat weleens deed. Ging hij ook regelmatig daar babysitten.
Ook de jongste gaat nu weleens babysitten bij mijn zus, als de oudste niet kan. Ook voor het eerst toen hij 14 was. Ze zijn nu 17 en 15. De oudste is nu in loondienst bij mijn zus als babysit. Wordt per maand betaald.
Jij bent 13, dat is op zich erg jong, maar als je het een beetje in de buurt houdt en je ouders geven aan dat ze bij kunnen springen, als er iets is en jij weet niet wat te doen, dan is dat een veilig idee voor ouders die jou inhuren. Ook kun je er met je moeder of vader over praten of dat iets voor je is. Die kunnen wel inschatten of jij die verantwoordelijkheid aankan en je een beetje vertellen waar je op moet letten.
Misschien hebben jullie een wijkkrantje waar je in kan adverteren? Dan blijft het al een beetje in de buurt.
Misschien zijn er in de straat kleine kinderen en kun je je als babysit aanbieden. Als mensen je al van gezicht kennen, helpt dat ook wel. Tenzij je als boefje bekend staat in de buurt.

Dan natuurlijk liever verder weg. Haha.
't Is misschien in het begin een beetje wennen, maar als je een beetje ervaring hebt, kun je hier aardig mee bijverdienen. 't Is wel belangrijk dat je kleine kinderen in elk geval wel leuk vindt. Als je een hekel aan kinderen hebt, kun je beter gaan folderen.
Succes.