abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73085603
quote:
Op donderdag 24 september 2009 22:16 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Als Joden en Christenen wát konden? Een dikke huid krijgen? Grapje zeker.
In Europa is de Tweede Verlichting erop gebrand geweest religiekritiek mogelijk te maken. De ontzuiling, de progressieve grappen ten aanzien van deze religies. Prima.

Lieden die dat nu doen, worden ineens voor "rechts" versleten. Dat is onzin. Ze blijven gewoon progressief in hun kritiek. En nee, ik doel niet op Clowntje Wilders.

Het aantal joden en gristenen dat mekkert is relatief laag. En degenen die dat doen, worden nou niet bepaald serieus genomen. Dat is bij moslims wel anders. Helaas.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 24 september 2009 @ 22:20:46 #102
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_73085610
Ik vind het wel grappig dat na honderden jaren van eenvoudige definities als burger, crimineel en soldaat er ineens de term 'vijandig illegaal strijder' verzonnen moest worden. Terrorisme is de oudste vorm van oorlog voeren, en dan komt men pas na het jaar 2000 met regelgeving daarvoor? Wat een grap.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  donderdag 24 september 2009 @ 22:22:34 #103
248844 Bowlingbal
pi_73085695
quote:
Op donderdag 24 september 2009 22:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

In Europa is de Tweede Verlichting erop gebrand geweest religiekritiek mogelijk te maken. De ontzuiling, de progressieve grappen ten aanzien van deze religies. Prima.

Lieden die dat nu doen, worden ineens voor "rechts" versleten. Dat is onzin. Ze blijven gewoon progressief in hun kritiek. En nee, ik doel niet op Clowntje Wilders.

Het aantal joden en gristenen dat mekkert is relatief laag. En degenen die dat doen, worden nou niet bepaald serieus genomen. Dat is bij moslims wel anders. Helaas.
Ja? Ik maak anders maar al te vaak mee op FOK (meestal via een 'vertaling' van het CIDI) dat iemand in Iran weer eens de Holocaust ontkend zou hebben. Terwijl dat niet het geval is. Ook journalisten doen dat graag, zoals onlangs met die cartoon wel weer bleek.

En het woordje verlichting slaat helemaal nergens op, zo'n proces zou je niet eens toe kunnen passen in de Islam. Ik weet niet wat jij onder verlichting verstaat...
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_73085923
quote:
Op donderdag 24 september 2009 22:22 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Ja? Ik maak anders maar al te vaak mee op FOK (meestal via een 'vertaling' van het CIDI) dat iemand in Iran weer eens de Holocaust ontkend zou hebben. Terwijl dat niet het geval is. Ook journalisten doen dat graag, zoals onlangs met die cartoon wel weer bleek.
De joodse lobby is er. Geef ik je gelijk in. Maar over het algemeen zijn joden heel tolerant met grappen over hun. Niet voor niets al die joodse komieken. Ali G, Seinfeld (vind ik niks aan, maar het is een jood), en veel meer.

Wat ik in de media gelezen heb vond ik de wegloopactie van NL bij de speech van Ahma' trouwens heel zwak. Hij had felle kritiek op Israel (in mijn ogen geoorloofd, dat heb ik ook). Dat moet kunnen vind ik.
quote:
En het woordje verlichting slaat helemaal nergens op, zo'n proces zou je niet eens toe kunnen passen in de Islam.
En dit is exact de kern van het probleem!
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

donderdag 24 september 2009 @ 22:58:33 #105
248844 Bowlingbal
pi_73086901
quote:
Op donderdag 24 september 2009 22:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De joodse lobby is er. Geef ik je gelijk in. Maar over het algemeen zijn joden heel tolerant met grappen over hun. Niet voor niets al die joodse komieken. Ali G, Seinfeld (vind ik niks aan, maar het is een jood), en veel meer.

Wat ik in de media gelezen heb vond ik de wegloopactie van NL bij de speech van Ahma' trouwens heel zwak. Hij had felle kritiek op Israel (in mijn ogen geoorloofd, dat heb ik ook). Dat moet kunnen vind ik.
[..]

En dit is exact de kern van het probleem!
Waarom? De Islam is anders opgebouwd dan het Christendom, (insert hier een no shit Sherlock), en dan kan je dus niet zomaar een verlichting toepassen. En dan vind je dat een probleem? Ik kan er niet bij hoe je dat een probleem vind. Het is alsof je wilt dat de C&A geen auto's meer gaat maken terwijl het nooit iets met auto's gedaan heeft.
- Donald Love
pi_73087152
quote:
Op donderdag 24 september 2009 22:58 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Waarom? De Islam is anders opgebouwd dan het Christendom, (insert hier een no shit Sherlock), en dan kan je dus niet zomaar een verlichting toepassen. En dan vind je dat een probleem? Ik kan er niet bij hoe je dat een probleem vind. Het is alsof je wilt dat de C&A geen auto's meer gaat maken terwijl het nooit iets met auto's gedaan heeft.
Een verlichting "toepassen" is een verkeerde term. Dat zou een invloed van buitenaf veronderstellen. Dat is nooit de manier. De verlichting moet van binnenuit komen.

Maar wij, als -nog steeds- seculiere maatschappij, kunnen daarbij helpen. En we helpen onszelf ermee.

De terechte islamkritiek van Fortuyn, Hirsi Ali, Hans Jansen, Theo van Gogh, Afshin Ellian, Paul Cliteur, Hans Teeuwen, Rob Muntz, Joost Zwagerman, Sylvain Ephimenco. Die kant moet je op. Verstandige denkers die van progressieve huize zijn, dan wel waren.

Niet het domme antiliberale gelul van een Wilders. Niet het knuffelen van Ellah Vogelaar. Niet het kruipen van Anja Meulenbelt. Niet het racisme van Filip Dewinter. Dat is ook nergens voor nodig. Die lui zijn blindgeworden. Uit angst, uit haat, ik weet het niet. Maar die zijn het gevoel voor Westerse secularisme gestoeld op een humanistische samenleving kwijt (of hebben het nooit gehad).

donderdag 24 september 2009 @ 23:10:46 #107
248844 Bowlingbal
pi_73087363
Wat versta je onder Verlichting? Secularisering ofzo?
- Donald Love
pi_73088067
quote:
Op donderdag 24 september 2009 23:10 schreef Bowlingbal het volgende:
Wat versta je onder Verlichting? Secularisering ofzo?
Mede.

Het erkennen van een seculiere staat, een staat waarin religie geen leidende rol speelt, is een belangrijk gegeven. Op dit moment zijn het juist de gristenen die daar moeite mee hebben (en ik vind het dan ook vreselijk dat een homohatende, abortusafkeurende, drugsverbiedende partij als de CU in onze regering zit).

Maar juist een seculiere staat garandeert dat jij (?) als moslim jouw geloof kan belijden. Niemand heeft er problemen mee dat er moslims zijn (ja, een Wilders en een klein deel achterlijke volgelingen -lang niet elke Wildersstemmer is een moslimhater!-). Waar men tegenop loopt, is juist het uitbreiden van religie. Het botst met andersreligieuzen, maar ook met atheisten.

Een overheid moet naar mijn idee neutraal tegenover religie staan. Want zodra je dat niet doet, moet je keuzes maken. Waarom gristendom wel, jodendom niet en islam wel. Of een andere combinatie? Allemaal tegelijk kan niet, want dat zou betekenen dat we bijvoorbeeld 3 dagen vrij hebben in de week. hehe.

Als men zijn geloof persoonlijk wil beleven (en of dat nou jodendom, gristendom, islam, hedonisme -de mijne-, boeddhisme of wat dan ook), dan moet dat kunnen. Geen boeken verbieden. Geen kleding verbieden. Maar ook geen onderwijs dat specifiek vanuit 1 religie wordt gegeven. Al dat soort dingen leiden ertoe dat er spanningen ontstaan. Wie wel, wie niet. Waarom hullie wel en zullie niet?

pi_73089466
quote:
Op donderdag 24 september 2009 23:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een verlichting "toepassen" is een verkeerde term. Dat zou een invloed van buitenaf veronderstellen. Dat is nooit de manier. De verlichting moet van binnenuit komen.

Maar wij, als -nog steeds- seculiere maatschappij, kunnen daarbij helpen. En we helpen onszelf ermee.

De terechte islamkritiek van Fortuyn, Hirsi Ali, Hans Jansen, Theo van Gogh, Afshin Ellian, Paul Cliteur, Hans Teeuwen, Rob Muntz, Joost Zwagerman, Sylvain Ephimenco. Die kant moet je op. Verstandige denkers die van progressieve huize zijn, dan wel waren.

Niet het domme antiliberale gelul van een Wilders. Niet het knuffelen van Ellah Vogelaar. Niet het kruipen van Anja Meulenbelt. Niet het racisme van Filip Dewinter. Dat is ook nergens voor nodig. Die lui zijn blindgeworden. Uit angst, uit haat, ik weet het niet. Maar die zijn het gevoel voor Westerse secularisme gestoeld op een humanistische samenleving kwijt (of hebben het nooit gehad).
Ik moet wel lachen om jouw insteek, je verkettert Tariq Ramadan, iemand die van binnenuit veel meer zal kunnen bereiken qua verlichting dan welke dan ook van de door jou genoemde personen, maar je verwacht wel dat ze naar mensen luisteren als Hirsi Ali en van Gogh?
Kritiek van buitenaf werkt namelijk zo ontzettend goed omdat iedere gelovige zich onmiddelijk neerlegd bij de oordelen van een niet -gelogive natuurlijk. Dat zie je tenslotte in iedere religie..oh..wacht, toch niet.
pi_73089526
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 00:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik moet wel lachen om jouw insteek, je verkettert Tariq Ramadan, iemand die van binnenuit veel meer zal kunnen bereiken qua verlichting dan welke dan ook van de door jou genoemde personen, maar je verwacht wel dat ze naar mensen luisteren als Hirsi Ali en van Gogh?
Kritiek van buitenaf werkt namelijk zo ontzettend goed omdat iedere gelovige zich onmiddelijk neerlegd bij de oordelen van een niet -gelogive natuurlijk. Dat zie je tenslotte in iedere religie..oh..wacht, toch niet.
Tariq Ramadan????????????????????

Die homohatende vrouwenmepper die als een slang met een knappe kop pogromprogressieve vrouwtjes om de tuin denkt te kunnen leiden?

De kritiek van Hirsi Ali en Afshin Ellian komt allerminst van buitenaf. En dan vergeet ik nog Hafid Bouazza.

vrijdag 25 september 2009 @ 00:44:48 #111
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_73089607
Of die film in een klas vertoond had moeten worden is wat mij betreft discutabel. Maar dat alle kinderen (en voornamelijk ouders) huilie huilie gaan doen, dat laat maar zien om wie alles draait: zichzelf. Hard roepen maar ook keihard huilen als je met dingetjes geconfronteerd raakt die je niet in je voortuin ziet gebeuren.

Welkom in de echte wereld kids!
It's fun to lose.
And to pretend.
pi_73089628
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 00:39 schreef El_Matador het volgende:

Tariq Ramadan????????????????????

Die homohatende vrouwenmepper die als een slang met een knappe kop pogromprogressieve vrouwtjes om de tuin denkt te kunnen leiden?

De kritiek van Hirsi Ali en Afshin Ellian komt allerminst van buitenaf. En dan vergeet ik nog Hafid Bouazza.
Ja, dat bedoel ik dus. Never mind dat Ramadan helemaal geen homohater of vrouwenmepper is en dat Hirsi Ali door haar eigen familie uitgekotst is en genegeerd wordt door iedere moslim.

Afshin Elian, da's inderdaad iemand die enige invloed kan hebben maar die heeft zichzelf tot ex-moslim verklaard dus alweer, een buitenstaander.
Ik had het overigens niet over Nederland maar over de Islam is zijn algemeenheid, Nederland is een kruimeltje op de wereldkaart en een Verlichting hier gaat weinig soelaas bieden op termijn, Tariq Ramadan' invloed is wel wat groter dan Nederland.

Heb jij enige boodschap aan wat de ayatollahs in Iran verkondigen? Nee? Waarom denk jij dan dat wat geblaat door ex-moslims uit Nederland hun zal jeuken of zal bewegen tot verandering?
pi_73089713
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 00:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, dat bedoel ik dus. Never mind dat Ramadan helemaal geen homohater of vrouwenmepper is en dat Hirsi Ali door haar eigen familie uitgekotst is en genegeerd wordt door iedere moslim.

Afshin Elian, da's inderdaad iemand die enige invloed kan hebben maar die heeft zichzelf tot ex-moslim verklaard dus alweer, een buitenstaander.
Ik had het overigens niet over Nederland maar over de Islam is zijn algemeenheid, Nederland is een kruimeltje op de wereldkaart en een Verlichting hier gaat weinig soelaas bieden op termijn, Tariq Ramadan' invloed is wel wat groter dan Nederland.

Heb jij enige boodschap aan wat de ayatollahs in Iran verkondigen? Nee? Waarom denk jij dan dat wat geblaat door ex-moslims uit Nederland hun zal jeuken of zal bewegen tot verandering?
De gristenen werden ook klein gehouden door Gerard Reve en Koot en Bie. Waarom de moslims dan niet door Hans Teeuwen en Robbie Muntz?

Tariq Ramadan is een slang. Voor de camera met een strakke bek mooie naar de mond praat verhaaltjes ophangen en offline de smerigste dingen over homo's zeggen.

Dat je dat serpent verdedigt zegt genoeg over jou. Jij wil geen gematigde islam. Jij wil jihad. Maar dan als de camera's niet draaien.

pi_73089793
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 00:53 schreef El_Matador het volgende:

De gristenen werden ook klein gehouden door Gerard Reve en Koot en Bie. Waarom de moslims dan niet door Hans Teeuwen en Robbie Muntz?
Is dat zo? De gristenen hebben alleen maar aan invloed gewonnen de laatste 10 jaar.
quote:
Tariq Ramadan is een slang. Voor de camera met een strakke bek mooie naar de mond praat verhaaltjes ophangen en offline de smerigste dingen over homo's zeggen.

Dat je dat serpent verdedigt zegt genoeg over jou. Jij wil geen gematigde islam. Jij wil jihad. Maar dan als de camera's niet draaien.
Zeg, flikker eens lekker op met je stupide opmerkingen, dat jij liever de leugens gelooft in plaats van zijn le-zingen die hij in het openbaar houdt leest is prima maar ga mij niet beschuldigen van dit soort onzin.
Die verhalen zijn onderzocht en bleken geen enkele waarheidsgrond te bevatten namelijk, en ja, ik verdedig iemand als Ramadan omdat mensen zoals hij de weg voorwaarts zijn, niet Hansje Teeuwen.

Als zou je gelijk hebben, wat niet het geval is, maar goed, wat hij prive zegt is irrelevant zolang hij en plein public de ayatollahs ter verantwoording roept en moslims het pad naar verdraagzaamheid wijst.

Hansje Teeuwen Mijn god, als dat het pad naar de verlichting moet worden dan mogen we wel flink kaarsen in gaan slaan.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2009 01:02:18 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')