abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73385829
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 19:31 schreef mrien het volgende:
Oeps BE
Lotte vind puzzels opeens ook helemaal geweldig. Ze er in krijgen lukt niet ,er uit halen wel heel goed
Ja duh, puzzel omdraaien, werkt prima

Tand nummer 5 is hier door rechtervoortandje
Hij is er flink beroerd van geweest. (en dan moeten de kiezen nog )

Is het erg als ik me nu toch wel een beetje zorgen ga maken over praten? Meneer is 15 maand, weet wel te vertellen wat hij wil dmv aanwijzen maar verder dan djeuh/die/da komt hij niet. Dit is zo volkomen nieuw voor mij.
Geen mama, geen papa helemaal niets nog
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 00:42 schreef k_i_m het volgende:
Sinds haar geboorte heeft Lilah al een donkerder gekleurde pigmentvlek op haar bovenbeen zitten, maar nu tijdens de vakantie viel me op dat het pigment in haar hele bovenbeen een beetje vlekkerig is. Dat vlekje hebben ze bij het CB ook gezien en daar was verder niks mee aan de hand, maar ik zat me af te vragen of het normaal is en later nog een keer wegtrekt. Iemand ervaring mee??
Wat is ervaring? Ik bedoel, als het daadwerkelijk een pigmentvlek is zal het niet wegtrekken. Heel soms worden ze wat lichter, zodat je ze bijna niet ziet. Maar meestal niet. Sproetjes zijn ook pigmentvlekjes, en zullen beter te zien zijn in de zomer dan in de winter.
Sander heeft vanaf zijn geboorte een behoorlijk vlek op zijn been. Ik heb het ook. Koen heeft ook een mini plekje op zijn bil. Hier ook een CB dat er nooit naar vroeg oid.
Heb er zelf ook nooit een punt van gemaakt, is volgens mij vrij normaal

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2009 11:07:55 ]
pi_73386159
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 00:42 schreef k_i_m het volgende:
Sinds haar geboorte heeft Lilah al een donkerder gekleurde pigmentvlek op haar bovenbeen zitten, maar nu tijdens de vakantie viel me op dat het pigment in haar hele bovenbeen een beetje vlekkerig is. Dat vlekje hebben ze bij het CB ook gezien en daar was verder niks mee aan de hand, maar ik zat me af te vragen of het normaal is en later nog een keer wegtrekt. Iemand ervaring mee??

Kim, ik heb het zelf op mijn bovenarm/schouder en een beetje op mijn onderarm. Ondanks dat mijn moeder ontzettend voorzichtig was in de zon kreeg ik de eerste keer dat ik echt in de zon was (dreumesleeftijd) deze pigmentvlekken op 1 arm dus.
Het is altijd gebleven, maar wel is het wat lichter geworden. Het is verkeerd verdeeld pigment geloof ik. Het rare is dus ook dat die arm sneller bruin wordt dan mijn andere arm.
Het zijn bruinige vlekjes, niet 1 grote vlek.
pi_73386489
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 11:02 schreef LovelyLady het volgende:

Is het erg als ik me nu toch wel een beetje zorgen ga maken over praten? Meneer is 15 maand, weet wel te vertellen wat hij wil dmv aanwijzen maar verder dan djeuh/die/da komt hij niet. Dit is zo volkomen nieuw voor mij.
Geen mama, geen papa helemaal niets nog
nee hoor.. De ene is nou eenmaal sneller dan de ander.. Chris was ook laat met praten. Bij de 19-maanden afspraak op het CB zei hij net papa, mama en auto. Dat kon hij met 15-16 maanden nog niet. En 3 woorden (inc dierengeluiden) was het "minimum" voor 18 maanden volgens de CB-standaarden. Nu zijn we net op de 2 maanden afspraak geweest, en hij loopt nog steeds op het onderste lijntje. Maar hij ontwikkelt het wel normaal. Dus verder geen zorgen.

Je kunt het wel iets stimuleren door voor te lezen, en er wat bewuster dingen te benoemen. Maar hij gaat ook het nut wel inzien van praten, en dan komt het wel..
pi_73387109
LL, wij kregen met de 14mnd afsprak te horen dat M een luie prater zou zijn, ze zei nog amper wat... nu kletst ze de oren van ons hoofd en ook nog best verstaanbaar (bijna 2).
Ben benieuwd wat ze er nu van vinden op t CB, van de week weer
Fake it till you make it...
pi_73395018
Met 14 maanden zeiden ze er niet veel van op het CB.
Het is onvoorstelbaar hoeveel hij begrijpt, dat dan weer wel. Het zal vanzelf ook wel weer komen dat snap ik ook wel Dat zou het voor sommige dingen wel makkelijk maken.
pi_73395340
Die hier praat ook nog niet veel hoor!

Als ik poep zeg, zegt hij 'bah', en hij zegt 'papa' als het hem uitkomt en maakt sommige dierengeluiden.
Verder is alles 'DIE! '

En soms papegaaien van woorden, maar dan weet hij echt niet wat hij zegt

Volgens mij mogen ze best lang doen over leren praten En zolang het CB nog niks zegt valt het wrs allemaal wel mee
pi_73400519
Ik heb net geprobeerd voor te lezen, whaaaaaaaat een drama zeg lol
Doorbreking van routine = kwartier krijsen
Overdag lukt het al helemaal niet, meneer kan niet stil zitten...

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2009 19:22:42 ]
pi_73402667
voorlezen gaat hier ook niet goed maar wel samen in boeken met plaatjes kijken en alles benoemen en aanwijzen

Hier een dametje die mischien wel al beter praat maar nog steeds niet zelf los staat, laat staan loopt. Tja, mijn vriend en zijn zusje waren ook heel erg laat..dus het zal wel in de familie zitten. <aar ik kan me dus wel voorstellen dat je je afvraagt og het wel klopt LL
pi_73402759
voorlezen is hier ook humor. ze wil wel graag (heel graag, zeg hier maar eens voorlezen in huis en ze rent naar haar boekjes) maar ze kan het echt niet opbrengen om langer dan 2 minuten stil te zitten. sangdrax rent er dan nog wel eens al voorlezend achteraan

woordjes doet selene trouwens ook niet echt hoor. ik herken een slissende "pvoesszzzz", "fjlesschzzz" en een heldere yumyum als je vraagt of iets lekker is.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_73402924
Ik word hier regelmatig bedolven onder de boekjes, dat is dan gewoon samen plaatjes kijken, aanwijzen en benoemen (ik:kijk, een schaap! Hij: bèèè! dat idee )Dat kan hij langer volhouden dan ik
Maar echt een verhaaltje? Geef het anderhalve minuut, maximaal! Dan is hij weg
  maandag 5 oktober 2009 @ 21:01:40 #71
35189 Troel
scherp en bot
pi_73404986
Ow, we lezen hier heel veel boekjes, maar verhaaltjes doen we niet aan Alleen Tommie zoekt Purk wordt een verhaaltje en dan kijkt hij achter de flapjes en roept heel hard nee als Purk er niet achter zit Behalve bij het kussen, want dan roept hij poes (plaatje van een poes erachter).

Hij vindt het heel erg leuk om aan te wijzen en dat je dingen vraagt "waar is de hond" en dat hij het dan aanwijst. Ook wijst hij dingen aan die hij niet kan uitspreken en dan wil hij dat jij het zegt en dan gaat hij het proberen na te zeggen.

En sinds dit weekend zijn er ook momenten waarop hij complete monologen houdt in een voor ons onbegrijpelijke taal, maar het klinkt zo lief Echt gebabbel
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73405681
Mooi is dat het Troel

Ik hoorde vanmiddag gerommel boven, onderaan de trap staan luisteren.
Hele verhalen.
  maandag 5 oktober 2009 @ 22:00:54 #73
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_73407952
Marlien is 16 maanden en noemt alles: BWAAH!
Gelukkig wordt er steeds meer BWAAH vervangen door echte woordjes: booi (mooi), aai, teen, hoeaa (hoera).
Ze kan ook papa en mama zeggen, maar dat gebruikt ze eigenlijk nooit. Ze begrijpt al wel veel en maakt ook steeds meer geluiden en gebaren ('mmm' met wuivend handje, als ze eet ) en kan ook goed duidelijk maken wat ze wel en niet wil.
Ik maak me nog niet druk, was zelf ook niet zo'n snelle prater. Mijn opa zei dan altijd tegen mijn moeder: "Praten leren ze wel, als ze het zwijgen ook maar leren!"
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_73415504
Hihi Marlien.

Nog 4 daagjes dan mogen we een topic opschuiven... mn kleine peuterpuber en ik
pi_73415512
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 22:00 schreef Grijs het volgende:
"Praten leren ze wel, als ze het zwijgen ook maar leren!"
pi_73435589
Jen gaat waarschijnlijk in november wennen op de 2-4 groep. Op de 0-4 groep is geen plek, maar per 1 november is ze verreweg de oudste op de groep en heeft ze geen speelmaatje meer. Haar vriendje gaat in november naar de grote groep en in overleg met haar leidster gaan we kijken of zij vervroegd naar de oudere kindjes kan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_73446648
Hummel hier heeft vrijdag en zaterdagmorgen wat buikgriep gehad en sindsdien ishet weer over, maar nog flinke diarree. Hij past nogwel,maar wel wat minder natuurlijk.
Hoe lang mag diarree duren voor ik naar de huisarts ga met hem?
Het is echt wel 2x per dag helemaal schone zooi aan En dan de keren dat het wel in de luier blijft niet meegerekend dus...
pi_73446827
Geen idee eigenlijk freecell. Dana had laatst ook een aantal dagen achter elkaar diaree, maar ik dacht dat zolang ze genoeg drinken het goed is vaker iets aanbieden...en dat lukt hier heel goed door dr uit "mijn" glas te laten drinken.

Tenzij het echt 5 keer per dag is ofzo en meer dan 4 dagen....dan zou ik denk ik in elk geval wel even bellen met de huisarts.
pi_73447003
4x haalt hij sowieso wel, we zitten nu al op 2x ontploffen vandaag. Nu mag hij niet meer ontploffen in bed voor alledrie zijn slaapzakjes droog zijn

Hij drinkt heel veel, hij drinkt altijd heel veel, dat scheelt. En overdag eet hij ook wel redelijk, alleen warm eten vertikt hij echt. En ik heb ook het idee dat het hem dan echt tegenstaat, normaal issie wel fan van eten namelijk...
pi_73447106
Is ORS daar niet ok voor?
pi_73447202
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 08:32 schreef Ticootje het volgende:
Is ORS daar niet ok voor?
Dat vroeg ik me ook af, maar ORS is toch niet om de diarree te stoppen maar om vocht en zouten aan te vullen? Want het is ook heel vies en ik weet niet hoe ik ORS in een onwillige dreumes krijg
En vocht krijgt hij genoeg en net pindakaas op brood, hallo zouten

Alleen na 5 dagen water poepen begin ik me af te vragen of ik de huisarts niet eens moet bellen... Ik heb hetzelfde buikgriepje ook gehad, ook één dag overgeven en daarna één dag diarree. Geen 5!
pi_73447258
freecell, bel dan gewoon even..
pi_73447455
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 08:40 schreef Ticootje het volgende:
freecell, bel dan gewoon even..
Mja, is wel een plan hè?
We zitten nu al op 3 vandaag en het is nog geen 9 uur....

De enige reden dat ik nog niet gebeld heb is dat ik soms een jaar niet bij de huisarts kom en dan weer ineens 4x in een maand. Dit is zo'n maand
pi_73447763
Gewoon even bellen Freecell en met hen overleggen.
Dan maar 4 keer deze maand . Ik heb geen idee hoe lang het mag duren, hopelijk knap hij gauw op!
pi_73447820
Gebeld: bij waterdunne ontlasting bij kinderen onder de twee na 2 à 3 dagen langskomen is hun protocol
Nuja, vrijdag begonnen.....
Met andere woorden: ik moet me om 10.20 bij de HA melden.

Alleen ik heb geen flauw idee wat die kan doen, behalve roepen dat ik er drinken in moet stoppen
pi_73447872
2a3 dagen, oke weten we dat ook weer
Ben idd benieuwd wat de HA kan doen behalve advies geven.
Beterschap voor je mannetje in elk geval
pi_73447906
Ik zie nu pas de taalfout in de OP
Dreumesen is met 1 's' menschen!
  woensdag 7 oktober 2009 @ 10:12:00 #88
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_73449182
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 09:17 schreef freecell het volgende:
Ik zie nu pas de taalfout in de OP
Dreumesen is met 1 's' menschen!
Ach ja, ze houden hier nou eenmaal van meervoudsfouten . Babies willen ze ook niet aanpassen.
pi_73449272
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 08:53 schreef freecell het volgende:

[..]

Mja, is wel een plan hè?
We zitten nu al op 3 vandaag en het is nog geen 9 uur....

De enige reden dat ik nog niet gebeld heb is dat ik soms een jaar niet bij de huisarts kom en dan weer ineens 4x in een maand. Dit is zo'n maand
Ja hier ook hoor... Ik heb straks weer een telefonische afspraak met de huisarts. Ik word er niet goed van, als vanaf de zomervakantie loop ik te tobben met Jen. Nu ligt haar neus weer ehelemaal open, en waarschijnlijk toch weer krentenbaard, ondanks de antibiotica die ze al eens heeft gehad ertegen.

Ik ga eens opzoek naar iets natuurlijks...
  woensdag 7 oktober 2009 @ 10:16:07 #90
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_73449308
O ja, en de huisarts wil waarschijnlijk kijken of er uitdrogingsverschijnselen waar te nemen zijn. Een aantal: ingevallen ogen (kringen rond de ogen), minder plassen, minder levendig. Als dat zo is, zal hij waarschijnlijk toch ORS voorgeschreven krijgen. Beterschap voor Leander.
Mijn oudste heeft ook ooit eens diarree gehad en een dag alleen ORS gekregen. Hij dronk het zo op! Volgens de huisarts was het dan wel heel erg nodig, want kinderen vinden het meestal erg vies.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')