abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 oktober 2009 @ 17:40:23 #201
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_73956434
Ik heb tijdens mijn vakantie "unscented" doekjes van Pampers ontdekt. Die ruiken dus echt naar niks, het zijn alleen vochtige doekjes. Maar die kan je hier niet krijgen #_($*&#@$(* en ik ben bijna door het pak heen wat ik in mijn koffer had meegenomen .

LL, een koude bijtring misschien? Of even zelf laten tandenborstelen?

. . .

[ Bericht 33% gewijzigd door k_i_m op 22-10-2009 17:43:16 (plaatje d'rbij) ]
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_73956576
Een bijtwortel?
Dat is iriswortel, een van oudsher gebruikt en zeer effectief knaagspeeltje bij doorkomende tandjes.
Geeft verlichting en werkt verkwikkend, ook als het maar kort gebruikt wordt!

En anders heb je ook nog gengigel
pi_73956603
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 17:40 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb tijdens mijn vakantie "unscented" doekjes van Pampers ontdekt. Die ruiken dus echt naar niks, het zijn alleen vochtige doekjes. Maar die kan je hier niet krijgen #_($*&#@$(* en ik ben bijna door het pak heen wat ik in mijn koffer had meegenomen .

LL, een koude bijtring misschien? Of even zelf laten tandenborstelen?

[ afbeelding ]

. . .

Zijn die heel erg anders dan de huggies pure??
  donderdag 22 oktober 2009 @ 17:48:37 #204
14746 k_i_m
pi_73956716
Weet ik niet, die heb ik nooit gebruikt.
In my life
Why do I smile
pi_73956810
Huggies® Pure is ontwikkelt voor de gevoelige huid, en zorgt voor een zachte reiniging net zoals water en watten, zelfs voor pasgeborenen. Zonder geurstof, alcohol en andere overbodige toevoegingen, respecteert Huggies® Pure de natuurlijke perfectie van je baby’s huidje.

Vaak te koop bij de etos. 4 pakken voor 5 euro.
pi_73959780
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 17:44 schreef Pvoesss het volgende:
Een bijtwortel?
Dat is iriswortel, een van oudsher gebruikt en zeer effectief knaagspeeltje bij doorkomende tandjes.
Geeft verlichting en werkt verkwikkend, ook als het maar kort gebruikt wordt!

En anders heb je ook nog gengigel
Wat meneer niet kent blieft ie niet ben ik bang. Vinden ze dat echt lekker? En waar haal ik zo'n wortel?
Bijtring wil meneer ook niet. Maf kind.
pi_73959866
Hier ergens onderaan dacht ik.
Ze zijn wel redelijk duur maar schijnen goed te werken.
pi_73960109
Ja idd duur, maar als ie het niet te pruimen vind... beetje zonde van het geld dus ik denk dat ik morgen ff naar de drogist ga
  donderdag 22 oktober 2009 @ 20:45:52 #209
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73962078
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 16:29 schreef Groofsken het volgende:
Dan heeft je dochter eindelijk geen kapotte billetjes meer en dan laten ze haar op het kdv te lang in een poepbroek rondlopen, hoppa... rode billen, daar gaan we weer .

Ik vind het soms echt moeilijk om dan begripvol te blijven. Moet mezelf echt toespreken: "Ze hebben het druk, ze hebben vaste luierverwisselmomenten, als ze het niet eerder ruiken, kunnen ze er ook niks aan doen,..." Maar eigenlijk denk ik: "Jeetje, jullie weten toch hoe gevoelig ze is, kan je niet gewoon af en toe even spieken of alles nog schoon is"... Pffff, relativeren, relativeren...
Flauw mss, maar hoe weet je dan zo zeker dat het is omdat ze haar te lang met een poepluier laten lopen?
Het kan toch ook gewoon komen omdat ze gewoon hele zure poep heeft?

Hier werkt maizena echt het beste bij luieruitslag. Met doekjes om schoon te maken hebben we nog nooit problemen gehad. (Behalve dan dat ik ze soms te nat vind, die van de lidl).
pi_73967672
Jen heeft al kapotte billen als ze een dag lang in wegwerp luiers loopt. Ik zag net ook alweer een begin van rode billen, maar alle overbroekjes zitten in de was. Dus maar zien hoe het morgen is. Gelukkig is het weekend, geen wegwerp in het weekend, dus mooi de tijd om te helen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 19:18:19 #211
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_73993720
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:45 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Flauw mss, maar hoe weet je dan zo zeker dat het is omdat ze haar te lang met een poepluier laten lopen?Het kan toch ook gewoon komen omdat ze gewoon hele zure poep heeft?

Hier werkt maizena echt het beste bij luieruitslag. Met doekjes om schoon te maken hebben we nog nooit problemen gehad. (Behalve dan dat ik ze soms te nat vind, die van de lidl).
Omdat ze dat zelf zei , de leidster die haar aan het verschonen was toen ik haar ophaalde. Ik heb overigens niks gezegd hoor, ik voelde alleen van binnen dat ik ervan baalde .

Dit was trouwens na een aantal keer een schone dochter met nog poepresten in de huidplooien te hebben teruggekregen, dus het was voor mijn gevoel ook een soort druppel.

Maar no worries, ik heb niet gemopperd, heb alleen hier even mijn frustratie neergeplant .

Vandaag verschoonden ze haar toen ik al binnen was, en juist heel zorgvuldig, dus dan is het ook weer helemaal goed hoor. Sowieso gaat mijn dochter er heel graag heeb, dus ik zal niet snel een echt kwaad woord over het kdv spreken.
pi_73995281
Heb je nog iets kunnen vinden LL?
pi_74008198
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 20:09 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Heb je nog iets kunnen vinden LL?
Ik heb maar opnieuw een flesje chamodent gehaald, dat even consequent gaan geven en niet 1 keer per dag ofzo.
Ik heb ook nog dentinox maar ik mag onder geen beding in zijn mond komen. En hij vind kauwen op een tandenborstel ook niets.
Heb de bijtring wel weer in de koelkast liggen. En alle spenen ook en die wissel ik af en toe om.

Hoe gaat het met Dana? Ik zag laatst een fotootje voorbij komen in het foto-topic Wat een dametje
pi_74009376
Zielig hoor dat niks echt goed helpt
Heeft ie wel al bijna alle tandjes of moet hij nog wel even?

Met Dana gaat t prima, ze wilt nu steeds aan je hand meelopen en zegt bij alles wat ze je geeft of wat je haar geeft dankjewel...zo cute
Hier komen de tandjes door zonder dat we daar iets van merken...en zo zou het eigenlijk bij elk indje moeten gaan
pi_74009813
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 10:28 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Zielig hoor dat niks echt goed helpt
Heeft ie wel al bijna alle tandjes of moet hij nog wel even?

Met Dana gaat t prima, ze wilt nu steeds aan je hand meelopen en zegt bij alles wat ze je geeft of wat je haar geeft dankjewel...zo cute
Hier komen de tandjes door zonder dat we daar iets van merken...en zo zou het eigenlijk bij elk indje moeten gaan
Eens even zien (heb ff een plaatje van internet gejat)

boven is 4, 5 en 7 zijn door
onder is 14, 15 en 16 door.
Waarvan 5 de laatste is doorgekomen boven, en nu een randje van nummer 14.....
Dus we hebben nog wel ff te gaan

Wat lief dat Dana aan de hand wil meelopen. Koen doet dat heel eventjes en laat dan los. Fijn dat Dana niet zo'n last heeft van haar tandjes
Sander was precies zo'n geval. En idd zo zou het moeten natuurlijk
pi_74018649
ai dan moet ie dus nog wel ff, arm ding
Hier zijn 4, 5, 6, 7 door en 9 en 2 zo goed als door
beneden 14, 15,16 en 17 door en 19 en 23 zichtbaar

Koen loopt ook al alleen los he? Dana nog niet, dus als ze wilt lopen moet ze wel iets of iemand vasthouden maar t gaat steeds beter.
pi_74022161
Ik heb nu doekjes van huggies pure, ook zonder parfum. Ruikt nergens naar, gewoon natte doekjes.
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 19:13:58 #218
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74022310
Lovely, je zou evt. nog een lekkere koude wortel kunnen geven ook.
Ik weet niet meer of ik dat nou hier of in het babietjes topic gezegd heb van de week, maar dat is ook lekker koud en hard, maar met een smaakje.
pi_74026045
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 17:16 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ai dan moet ie dus nog wel ff, arm ding
Hier zijn 4, 5, 6, 7 door en 9 en 2 zo goed als door
beneden 14, 15,16 en 17 door en 19 en 23 zichtbaar

Koen loopt ook al alleen los he? Dana nog niet, dus als ze wilt lopen moet ze wel iets of iemand vasthouden maar t gaat steeds beter.
Nu al haar verstandkies door?

Hier deze week van 1 hoektand naar allevier de hoektanden, ik dacht dat die hoektanden pas als laatste doorkwamen Gelukkig zonder al te veel pijn/last.
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_74026661
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 19:13 schreef Brighteyes het volgende:
Lovely, je zou evt. nog een lekkere koude wortel kunnen geven ook.
Ik weet niet meer of ik dat nou hier of in het babietjes topic gezegd heb van de week, maar dat is ook lekker koud en hard, maar met een smaakje.
Toffe tip! Kan eens proberen of hij dat wil. Gekookte wortel lust hij wel, rauw weet ik niet Maar ach het komt wel op, ik vind ze ook lekker
pi_74037530
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 21:10 schreef geppie het volgende:
Nu al haar verstandkies door?
typfoutje

Maar ik had mijn mond moeten houden, ze heeft verhoging, is hangerig en zit steeds aan haar mondje dus...
pi_74050249
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 10:49 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

typfoutje

Maar ik had mijn mond moeten houden, ze heeft verhoging, is hangerig en zit steeds aan haar mondje dus...
Sterkte voor je meisje!

En ik had ook beter mijn mond kunnen houden
pi_74106093
Ik hoor hier nog niet thuis, maar heb een vraagje waar jullie me hopelijk mee kunnen helpen:

Hoe deden jullie het eerste jaar met de kerstboom? Ik verwacht dat zo'n boom met ballen grote aantrekkingskracht op mijn zoon zal uitoefenen, idem voor de kerstboomstandaard met water. De hele dag Nee! (of iets vriendelijkers) roepen of hem daar weghalen, lijkt me geen optie. Een klein boompje op tafel kan natuurlijk ook, maar ik ben benieuwd of jullie nog handige tips hebben.
pi_74106308
Wij hadden de boom gewoon op een tafeltje... Maar ze heeft er niet naar omgekeken, mijn katten daarintegen
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:04:44 #225
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_74106561
Hier zet ik de boom ook maar wat hoger en de minst breekbare ballen hang ik onderin .
Mijn ouders hingen altijd onze zelfgemaakte knutselwerkjes onderin de kerstboom, met als reden dat we het dan extra goed konden zien. Ondertussen weet ik ook wel dat dat was ivm de kat
pi_74106576
Ohja kerstboom
Een extra prikkende boom kopen zodat het zeer doet.
Onze boom staat altijd op zo'n ikea box
Zo staat de boom toch een beetje hoog.
Maar nu bedenk ik me dat we 2 nieuwe huisgenootjes hebben en die jatten nu al de herfst-spulletjes van tafel. Zowiezo heb ik altijd al plastic ballen in de boom hangen. Er zal er maar 1 kapot vallen en je bent net even te laat

Goed punt! Iets om over na te denken

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2009 12:05:37 ]
pi_74107100
Kerstboom ging hier vrig jaar prima met een kruipertje. Nu beginnen we er denk ik niet aan met de verhuizing voor de boeg
pi_74107344
Geen kerstboom gehad de afgelopen 2 jaar... we hadden wel lampjes in de kamerplant, maar daar bleef ze netjes af . Ik denk dat we dit jaar maar eens wel voor een boom gaan, we hebben er nu ruimte voor!
Fake it till you make it...
pi_74108058
M kruipt, staat en stapt (niet los), misschien moeten we er maar traphekjes omheen zetten ofzo.
Zo'n ikeabox is wel een goed idee ja. Dankjewel allemaal!

Wat een schattige poesjes! Vervoer je ze in een kinderwagen?
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:49:54 #230
14746 k_i_m
pi_74109683
Vorig jaar was het geen probleem. Dit jaar zetten we hem gewoon op en als het niet gaat breken we hem weer af. En ik vermoed dat die kans aanwezig is, aangezien ze alles sloopt de laatste tijd .
In my life
Why do I smile
pi_74109687
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 12:57 schreef bodpa09 het volgende:
M kruipt, staat en stapt (niet los), misschien moeten we er maar traphekjes omheen zetten ofzo.
Zo'n ikeabox is wel een goed idee ja. Dankjewel allemaal!

Wat een schattige poesjes! Vervoer je ze in een kinderwagen?
Ja sinds Koen loopt, en ik iets mis om te "duwen" vervoer ik ze daar in.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_74110401
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:50 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Ja sinds Koen loopt, en ik iets mis om te "duwen" vervoer ik ze daar in.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Draagdoek een idee? Goed voor poezeheupjes
pi_74115848
ok, dik anderhalve week na de prikjes is de score: 1 voortand boven, een kies linksonder (halverwege) en *heel* veel geboor (met klopboor) bij de buren, bij ons en de andere buren (renovatie). conclusie: we zijn hier inmiddels allemaal over de rooie.

van de prikjes had ze denk ik niet noemenswaardig veel last.....
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_74117752
huh wat hebben de prikjes met de tandjes te maken

Wij gingen vanochtend naar onze samenspeel cursus en er was een poes toen we edaar aankwamen.
1,5 uur later gingen we weer weg en roept de dame.

Kom kom Poes!! Poes Kom!! psssssppsssss (lokgeluidjes )

Dat vond ik zo lief dat ze dat dan niet vergeet
pi_74118360
Dat is inderdaad heel leuk als ze dat soort dingen gaan onthouden
pi_74118968
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 17:34 schreef Pvoesss het volgende:
huh wat hebben de prikjes met de tandjes te maken

Wij gingen vanochtend naar onze samenspeel cursus en er was een poes toen we edaar aankwamen.
1,5 uur later gingen we weer weg en roept de dame.

Kom kom Poes!! Poes Kom!! psssssppsssss (lokgeluidjes )

Dat vond ik zo lief dat ze dat dan niet vergeet
dergelijke dingen zijn zo leuk he

de prikjes hebben niks met de tanden te maken, het is alleen allemaal tegelijk op anderhalve week (nog een dag boren te gaan)
pi_74132420
Kerstboom is hier ook nog een twijfelgevalletje. Ik vind het onwijs gezellig maar ik gok dat het een onweerstaanbare aantrekkingskracht zal uitstralen. Poes blijft er over het algemeen met haar poten vanaf maar van dochterlief weet ik dat zo net niet
pi_74133832
Kerstboom hebben wij al een paar jaar niet staan, misschien juist dit jaar wel neerzetten

Pfff..momenteel is het wel vermoeiend met madame. Ze kan weinig zelf doen, veel piepen en huilen en heel veel bij mama zijn.

Sterkte met de doorkomende tandjes
pi_74137991
Ik denk dat de kerstboom hier wel goed gaat, de laatste tijd luisterd ze redelijk goed als ik zeg dat ze ergens vanaf moet blijven.

Dana heeft ondertussen al 3 dagen smiddags niet geslapen, dat weigert ze echt! en s'morgens al rond 5 uur wakker...dus je kunt je voorstellen hoe het er overdag aan toe gaat
pi_74139335
Aaaaa, minder BlaBla! Das wrs wel afzien!

Hier een ventje dat net met zijn voet bleef haken tijdens *stap achteruit* en vol met zijn achterhoofd of de pavuizen ramde. Echt KNAL!
Zo sneu.
Hij trok helemaal wit weg en huilen! Maar zo te zien is hij niet misselijk (zit lekker te drinken en heeft ook alweer een paar rozijntjes gehad) en gaat het nu wel weer.
Maar even in de gaten houden vandaag
pi_74139364
Bah wat zielig....
pi_74139837
Jeetje L. die knalt wat af zeg.
Lotte ook weer last van tandjes/kiesjes?
En Dana die 'smiddags niet meer wilt slapen. ook al zo vermoeiend. Zou het komen door de klok?
pi_74152372
Aiai arme knul!
  woensdag 28 oktober 2009 @ 17:18:41 #244
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_74156029
Ben benieuwd hoe het hier gaat met de boom. K heeft er nog nooit naar omgekeken alleen maar ademloos zitten kijken naar de lichtjes en verders niets maar E is ietwat (lees een heleboel) ondernemender dus ik ben benieuwd hoe vaak we eh eh nee E niet doen moeten herhalen voor ze hem snapt. Over het algemeen probeert ze het drie keer en dan is het klaar.

L. kijk nou toch een beetje uit jochie... Free hou hem maar effe in de gaten voor hetzelfde geld is zijn bol geschud.
pi_74156803
Arm ventje
Hier komt gewoon een klein boompje met het LP kerststalletje erbij. En als ze er wat mee doet dan gaat de boom net zo makkelijk weer weg. Geen zin in enorme drama en kerst zonder kerstboom maar met veel lichtjes is ook leuk

Ik belde met mijn mama en ik zei ja toch. Hoor een dame naast me roepen juist
pi_74158698
Bolleke lijkt goed afgelopen te zijn, helemaal in normale doen, komt niet geschud over
(ik heb met een woeste blik over hem gewaakt vandaag )

[ Bericht 0% gewijzigd door freecell op 28-10-2009 18:53:58 ]
pi_74276022
Hullo!

Wij gaan verhuizen, zoals jullie misschien wel weten inmiddels (sorry als ik jullie overspam, haha)
maar nu zijn er twee opties in het nieuwe huis.

a. Alle niet-kind-proof dingen omhoog en opzij en een heel kindvriendelijk huis maken
b. Gewoon een huis inrichten en dan de kinderen maar leren waar ze af moeten blijven.

Ik ben stiekem voor methode a. Het is makkelijker, zeker straks met 2 kinderen. je kan met een gerust hart naar de WC oid (nu tref ik nog regelmatig een kastinhoud op de vloer aan als ik terug kom) en er zijn heus wel dingen waar ze niét aan mogen komen (planten in de vensterbank en dergelijke)

In mijn omgeving gaan veel mensen voor b. Ze leren het maar, dan kan je ze ook makkelijker mee op bezoek nemen ed.

Iemand enig licht op de situatie?
pi_74276945
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 11:51 schreef bodpa09 het volgende:
Ik hoor hier nog niet thuis, maar heb een vraagje waar jullie me hopelijk mee kunnen helpen:
Hier moest ik van de week nog aan denken.
Zo'n ikea opbergding hebben wij ook. Staat naast mijn bank, nu met oa printer erop. Is wel een goed idee.
Kunststof ballen hebben we voor onderin. Denk dat we dat gaan doen.

Free ik zou voor optie A gaan.
  zondag 1 november 2009 @ 14:26:35 #249
14746 k_i_m
pi_74277198
quote:
Op zondag 1 november 2009 13:56 schreef freecell het volgende:
Hullo!

Wij gaan verhuizen, zoals jullie misschien wel weten inmiddels (sorry als ik jullie overspam, haha)
maar nu zijn er twee opties in het nieuwe huis.

a. Alle niet-kind-proof dingen omhoog en opzij en een heel kindvriendelijk huis maken
b. Gewoon een huis inrichten en dan de kinderen maar leren waar ze af moeten blijven.

Ik ben stiekem voor methode a. Het is makkelijker, zeker straks met 2 kinderen. je kan met een gerust hart naar de WC oid (nu tref ik nog regelmatig een kastinhoud op de vloer aan als ik terug kom) en er zijn heus wel dingen waar ze niét aan mogen komen (planten in de vensterbank en dergelijke)

In mijn omgeving gaan veel mensen voor b. Ze leren het maar, dan kan je ze ook makkelijker mee op bezoek nemen ed.

Iemand enig licht op de situatie?
Wij hebben een combinatie . Alle dingen waar ik écht aan gehecht ben berg ik op. Wat er nog staat mag ook niet stuk, maar zijn maar spullen, dus áls er wat mee zou gebeuren zou het niet zo erg zijn. De regel hier in huis is dus ook, echt dure spullen of spullen waar je aan gehecht bent, opbergen! .
In my life
Why do I smile
pi_74279147
Hier ook een soort van combinatie tussen a en b.
De meeste dingen waar ze bij kan mag ze van mij mee spelen. Maar er zijn ook dingen waarvan ze weet dat ze af moet blijven en dat gaat over het algemeen ook heel goed.

Verder heben we alleen een ladekast staan waarvan ze de ondersta la een paar keer open heeft getrokklen, maar nu weet ze ook dat dat verboden terrein is

De enige dingen die interessant blijven zijn de knopjes van de versterker, de usb stick die in de dvd speler zit en de thuistelefoon.. en dat vind ik geen ramp
pi_74279635
Hier is het de modem
Zo af en toe kan hij de verleiding niet weerstaan en zitten we ineens zonder internet en telefoon

Maar wat jullie zeggen heb ik nu ook. Gaat meestal goed en soms een dag iets minder.
Alleen in het nieuwe huis wilde ik echt minder 'afblijven' spullen in de huiskamer zetten.
pi_74279770
Tja als dat kan zonder dat je in een kale woonkamer zit, waarom niet
  zondag 1 november 2009 @ 22:58:23 #253
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_74299365
Madam krijgt 3 hoektanden tegelijk, daarbij is ze nu ook nog eens strontverkouden..vet zielig!
freecell ik zou voor de makkelijkste oplossing gaan, voor mij was dat alles wegzetten en nu ze iets ouder aan het worden is, langzaam alles weer terugzetten.
Is geen garantie voor succes..mijn dame lijkt soms stiekem wel over 8 handjes te beschikken waarmee ze overal tegelijk aan kan komen
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_74299432
Ja precies en ik heb er straks 2 onder de anderhalf
Omhoog it goes

Arm gebakje..... das echt een sneue combinatie!
Hier volgens mij bezig met 2 onderhoektanden (maar nog geen kiezen ) maar meer weet ik ook niet, ik mag niet kijken
  zondag 1 november 2009 @ 23:16:25 #255
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_74300281
Wat een boel tandjes hebben jullie kinderen al! Hier wel tandenleed (momenteel niet, gelukkig), maar zonder doorbrekende tanden, helaas. Ze heeft nu 4 tandjes en 2 staan op het punt van doorbreken (en ze is er het vroegste bij van mijn kinderen!)
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  zondag 1 november 2009 @ 23:58:39 #256
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_74302037
4 tandjes Mijn dame moet nu nog 1 hoektand en de laatste set kiezen, dan is ze voorlopig klaar. Wat kan het verschillen he
pi_74306534
Hier nu 4 boven en 4 onder en volgens mij komen nu de hoektanden. Onder zie ik ze al schemeren in de bobbels. Ziet er pijnlijk uit
Maar geen kiezen nog

Vraagje: nu de BV gestpt is, worden melkproducten belangrijker.
Melk vindt meneer vies (neem slok -> gooi met beker) Als ik hem 's morgens sap of roosvicee id geef, gaat de beker (gróte beker) helemaal leeg en dan wil hij nog meer. Dan drinkt hij zo anderhalve liter op een dag
Als ik hem karnemelk geef doet hij met lange tanden een ochtend over zijn beker en komt af en toe met zijn beker aan en zegt: 'die-e?' (drinken?) Met andere woorden: ook niet echt lekker.
Zijn opa en oma hebben zaterdag voor me ontdekt dat chocolademelk helemaal het einde is, maar dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling Iemand nog ideeën?
Beetje roosvicee door de karnemelk helpt wel trouwens, maar dan is het wéér zoet!
pi_74306782
freecell, misschien de melk verstoppen in een smoothie? selene en ik zijn er dol op en je krijgt fruit & melk in een moeite binnen.
pi_74306808
Wat ene tandjesleed weer
Hier is de linkerboventand ook door dus boven heeft hij er 4 op een rij
en onder zal ook niet lang meer duren.

@free, je hebt ook karnemelk met een smaakje (bosvruchten) ik hou niet van karnemelk en ook niet van zoete smaakjes en vind die bosvruchtenversie wel lekker.
Misschien alpro soya voor de kleintjes
Maar op zich krijgt hij toch genoeg zuivelproducten binnen? Bakje yoghurt na zijn broodje ipv een beker melk/karnemelk. Doe ik bij Koen ook, zo is het niet te zoet en krijgt hij toch wat zuivel binnen. Magere yoghurt vind hij dan alleen wel lekkerder dan volle yoghurt
Koen drinkt ook amper melk maar soms wil het nog wel eens helpen als ik het warm maak in de magnetron.

Sander was trouwens ook geen fan van melk, maar die at 'sochtends weer een bord pap (nog steeds en nu lust hij wel gewoon melk bij zijn broodje en avond eten)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2009 09:35:02 ]
  dinsdag 3 november 2009 @ 22:36:09 #260
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_74367838
Beppie was al een paar dagen in de weer om het theedoosje van de kast te pakken, daarna zette ze hem op tafel en begon tussen de theezakjes te schooieren. Ik greep altijd in voordat ze de hele boel echt kon ontmantelen maar vanavond was ik te laat. Ik heb me ziek gelachen toen ze een theezakje uit had gepakt, daarmee in een plastic kopje stond te 'soppen' en het daarna luid slurpend 'opdronk'
Ze wilde gewoon thee zetten
Zo superknap en lief vind ik dat! Dat wordt alle ontbrekende delen van het Hema rood-met-witte-stippen-theeservies kopen
  dinsdag 3 november 2009 @ 23:23:32 #261
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_74370027
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 22:36 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Dat wordt alle ontbrekende delen van het Hema rood-met-witte-stippen-theeservies kopen
Hee, goed idee! Marlien vind dat ook zo leuk, ze pakt dan een gebruikt theezakje van mij en wil dat bij mij in de thee doen. Gelukkig was een bekertje ook goed. En dan eindeloos 'soppen' en af en toe even 'drinken'. Erg schattig inderdaad.
pi_74374522
Wat lief dat gesop
Kost je alleen wel theezakjes

Het duurt even en kost wat oefenen, maar dan heb je ook wat, hij snapt dat hij moet 'blazen' als ik een zakdoek om z'n neus heen vouw Das makkelijk!
pi_74375222
Koen heeft ook weer iets nieuws:
Pakt een autootje/blokje/speelgoed kijkt heel zielug en laat het dan vallen. Dan komt er een oooh en dan gaan die handjes voor zijn mondje en dan is het lachen geblazen.
Gister was het helemaal lachen en gieren, ik was bij een vriendin met een plavuizen vloer.
Aan de ene kant is het zoooo grappig, maar aan de andere kant mag je natuurlijk niet met spulletjes gooien.
pi_74375367
hier een gisteravond een zielig meisje die was voor het eten nog eeven een ommetje aan het maken met sangdrax, wilde perse buiten op straat los lopen en klabats! vol op der toet. nu ziet ze er wat sneu uit. er was bloed, tand door haar lip en geschaafd tussen haar neus en mond

maar ze zit nu alweer aan haar appel/banaan/rood fruit smoothie, dus heel erg kan het nooit zijn
pi_74375477
Aah Arme Selene
pi_74378103
@ Freecell
Ik geef ook af en toe alpro soya ze hebben de smaken aardbei, banaan, vanille, bosvruchten en ook chocola
Hier is ze heel erg dol op bosvruchten en vanille. Ik geef haar in principe iedere drinkbeurt wat anders.
Diksap, water, soya, melk etc

Arme selene
pi_74478106
Ik was het topic even kwijt, maar weer gevonden

Arme Selene!
Beppie met het soppen
Koen

Met Lotte alles goed, lekker ondernemend dametje. Ze vind het geweldig om overal op te klimmen (wij wat minder) en dat gaat natuurlijk wel gepaard met de nodige blauwe bulten.
Qua slapen gaat het ook best goed, alleen wil ze 's middags niet meer slapen. Ze redt het niet altijd om wakker te blijven tot na het brood eten en dus is ze soms al vanaf 12 uur ofzo wakker, tot na het avondeten. Dan stort ze ook wel in
Wel lastig om daar een beetje een middenweg in te krijgen, dat zij voldoende slaap krijgt (wat ze momenteel dus niet echt krijgt) en ik een gezellig en vrolijk kind
Nu ligt ze al sinds 9 uur te slapen maar ze is ook niet helemaal lekker geloof ik, wat verhoging en ik vermoed toch weer die rot tanden, ze zat daarstraks namelijk met d'r handjes in d'r mondje.
pi_74478950
Tanden is altijd vervelend...
Maar kan je dan niet het beste het ochtendslaapje proberen uit te stellen? Dat werd hier op een gegeven moment 11:30 en toen was het stiekem een middagslaapje geworden

Sowieso sliep hij vanaf een maand of 11 nog maar één keer
pi_74479209
Aahw arme Selene. Zielig als ze zo hard vallen

Hier gaat het overdag slapen ook niet zo goed de laatste tijd. Vreemd genoeg op het KDV wel, daar slaapt ze gewoon 3! keer op een dag. Hier mag ik blij zijn als ik dr 1 keer in bed krijg.
Ochja, komt wel weer goed.

Gisteravond werd ze helemaal overstuur wakker en ze wou me niet meer loslaten, dus heb ik haar mee naar ons bed genomen om samen tv te kijken en heeft ze uiteindelijk bij ons in bed geslapen.
Dit gebeurd meestal 1 x in de maand of 1x in de 2 maanden..dan vind ik het stiekem best gezellig zo met zn drietjes in bed
pi_74479262
Ochtendslaapjes wat zijn dat?? hier ook al heel lang niet meer.
pi_74479297
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 12:45 schreef Pvoesss het volgende:
Ochtendslaapjes wat zijn dat?? hier ook al heel lang niet meer.
Maar mis jij die dan?
Ik vind het heerlijk, een slaapje van 12:00 tot 14:00 of 15:00 is het nu vaak ongeveer.
Ik vond 2 slaapjes echt een crime, kan je nergens fatsoenlijk heen
  zaterdag 7 november 2009 @ 12:49:36 #272
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74479337
Ik vind het ook heerlijk, S slaapt nu ook van twaalf tot half drie ongeveer. De jounes is er vroeg bij dan Freecell, de mijnes slaapt pas één keer per dag sinds de zomervakantie (en dan nog niet altijd)
Op het kdv trouwens maar 1 à 1,5 uur, maar dan gaat ze 's avonds gewoon een uurtje vroeger naar bed.
pi_74479480
Ik kan hem wel 'smorgens in bed stoppen (soms issie wel moe) maar dan heb ik een zoet slapend kind 's morgens en een draakje van 13:00 tot 19:00
Hij gat dan namelijk écht niet meer slapen overdag.
pi_74480280
Ja ik had liever gehad dat ze 2 dutjes deed. Niet voor mijzelf maar voor haar.
Ze komt nu niet goed aan de slaap. Ze slaapt meestal vanaf 1 tot 3.
Maar soms wil ze om 1 uur nog niet en dan stort ze in om 2 en dan wil ze heel lang slapen en is uiteindelijk te duf om te eten. Soms wil ze helemaal niet slapen en stort ze om 5 uur in. Ik leg haar wel in bed 2 a 3 keer per dag maar ze gaat heel hard gillen als ze niet wil. En meestal als ik al richting slaapkamer loop dan roept ze neeee neee
pi_74481846
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 12:25 schreef freecell het volgende:
Maar kan je dan niet het beste het ochtendslaapje proberen uit te stellen? Dat werd hier op een gegeven moment 11:30 en toen was het stiekem een middagslaapje geworden
Dat trekt ze dus vaak niet helaas
Vaak is ze rond 10 uur echt heel moe en vervelend en wil ze echt slapen...
En nu dus s middags, omdat ze dan weer niet slaapt
  zaterdag 7 november 2009 @ 14:56:14 #276
14746 k_i_m
pi_74482358
Ik kan me niet eens meer herinneren wanneer er hier niet meer 's ochtends geslapen werd. Volgens mij was dat met een maand of 7 wel bekeken. Heeft ze trouwens ook gewoon zelf gedaan, dat ritme aanpassen.

Zou het niet beter gaan als je een paar dagen doorzet met wakker houden tot 12 uur?
In my life
Why do I smile
pi_74482449
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 14:56 schreef k_i_m het volgende:
Ik kan me niet eens meer herinneren wanneer er hier niet meer 's ochtends geslapen werd. Volgens mij was dat met een maand of 7 wel bekeken. Heeft ze trouwens ook gewoon zelf gedaan, dat ritme aanpassen.

Zou het niet beter gaan als je een paar dagen doorzet met wakker houden tot 12 uur?
Dat hebben wij ook gedaan, tot een uur of half 12
was een vervelende week, maar het werkte wél
pi_74482477
Hier verschilt het, de ene keer trekt ze het tot een uur of 12, maar het kan net zo goed om 10 al helemaal prut zijn.
Daar gaan we weer
  zaterdag 7 november 2009 @ 15:03:09 #279
14746 k_i_m
pi_74482511
Ik heb het hier ook nog wel eens, dat ze niet naar bed wil of nog niet moe is. Maar ik gooi haar gewoon tussen 12.00 en 13.00 in bed. Eigenlijk levert dat nooit drama's op, in tegenstelling tot haar 's avonds naar bed doen als ze nog niet moe is . Ik heb wel het idee dat dat middagslaapje makkelijker te manipuleren is dan 's avonds .
In my life
Why do I smile
pi_74482558
Voor de avond heb ik echt liever dat ze moe is san dat ze echt op een vaste tijd gaat. Anders heb ik een uur ellende en eindig ik altijd te vroeg naast m'n kind op bed, terwijl als ik gewoon een uur had gewacht dan had ik ook nog een avond voor mezelf.
Daar gaan we weer
pi_74484013
Toevallig ligt ze nu weer te slapen, maar ze is dan ook echt niet in orde

Rekken lukt eigenlijk alleen als je weg gaat uit huis, boodschappen doen ofzo, maar dat past ook niet altijd in het schema (en het weer werkt ook niet altijd mee, geen auto). Ik probeer het wel af en toe, maar op de creche lukt het ook niet altijd bijvoorbeeld. Ze proberen haar nu wel na het fruit eten mee naar buiten te nemen en dan om 12 uur naar bed, is van de week 1x gelukt (en 2x dus niet).
Ach, komt ook wel weer goed

Vind het ook geen probleem verder, 't is alleen zo sneu dat ze zo moe is 's middags en eigenlijk niet voldoende slaap krijgt daardoor. En de middag is dan opeens zo lang als ze hangerig wordt
pi_74486185
Ik denk dat ik vaker moet zeggen dat 's middags slapen niet lukt, ze slaapt nog steeds
pi_74486230
Hier nu 1 met koorts. Maar verder best fit, niet huilerig ofzo en ze heeft lekker wat chipjes geknabbeld. Het zal wel loslopen.
Daar gaan we weer
pi_74486326
Bij jou ook al met koorts, Lotte dus ook. Niet opgemeten hoe hoog, maar voelbaar warm in ieder geval
pi_74486357
Nou ik dacht het valt wel mee, zat ze op 39,6. Best wel koorts dus.
Daar gaan we weer
pi_74490222
Das niet hip, zulke hoge koorts
Is het al weer wat gezakt?
pi_74490909
Ben ik ook wel benieuwd naar
pi_74491332
Ja wel een beetje denk ik. Ze heeft in elk geval een paracetamol gehad en ligt nu op bed. Ik ga niet de hele tijd kijken en voelen dan is ze zo wakker....

Maar ze heeft ook gewoon goed gegeten, en lag om kwart over 6 al op bedje. Wel nog even eruit geweest omdat ze oma hoorde.

Maar wel vreemd, best hoge koorts en ze lijkt er niet echt last van te hebben....
Daar gaan we weer
pi_74491468
Heb je een oorthermometer? Als ze een oorontsteking hebben of er tegenaan hangen is de temp in de oortjes vaak hoger dan de werkelijke temperatuur
pi_74501586
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 20:50 schreef freecell het volgende:
Heb je een oorthermometer? Als ze een oorontsteking hebben of er tegenaan hangen is de temp in de oortjes vaak hoger dan de werkelijke temperatuur
Nee ik meet liever gewoon rectaal, dat geeft toch een wat betrouwbaardere temperatuur.

Vannacht was het echt een kolenkacheltje...

Net na het afsluiten van de computer piste de poes net op de bank, dus ik moest een hoes hebben van de slaapkamer. Ze was al wakker en wilde nu helemaal niet meer naar bedje. Maar ze was weer vreselijk warm en ondanks dat ze paracetamol had gehad had ze nog 39,4... Dus ik nog een zetpil erachteraan en erbij gaan liggen. ML is nog naar zoetermeer gereden om ibuprofen te halen voor als het vannacht niet ging, omdat ze echt aan de max zat met paracetamol. Maar ik heb haar een zomerpyjama aangedaan en een dun dekentje om toe te dekken, dan kon ze de warmte goed kwijt. Dus opzich ging het wel, maar het was wel erg warm tegen mij aan...

Nu ligt ze weer op bed, nog een beetjke verhoging, maar niet meer die hoge koorts...
Daar gaan we weer
pi_74506224
Zo zielig als die kleintjes zo'n hoge koorts hebben
Beterschap hoor

Ik was me aan het afvragen wanneer je nou een dekbedje in het dekbedovetrek mag doen? Zijn hier mama's die al een dekbed gebruiken? Of mag dat echt pas vanaf 2 jaar?
pi_74506587
Ik wil dus ook heel graag aan het dekbedje. Omdat de dekentjes niet voldoende zijn en ze wil niet in een slaapzakje maar ik wacht toch liever tot 2 jaar. Dan is het alweer lekker weer en dus is het nog niet nodig.
Ik ga dus denk ik pas volgens jaar september/oktober aan het dekbed.
pi_74506749
Dat was dus precies de reden dat ik het vroeg alleen durf ik ook niet zo goed.

Alleen snap ik het dekbed verhaal niet zo goed want die dekens die je wel mag gebuiken, kun je moeilijker doorheen ademen als een dekbed
pi_74507760
Hier al lang een dekbed, aangezien ze bij ons in bed slaapt en altijd een stukje dekbed over zich heen had. Toen heb ik ook maar gewoon een dekbedje in haar eigen bedje gelegd.

Ze heeft ook een kussentje, maar die haal ik 's nachts weg omdat ze opeens raar op dr buik slaapt.
Daar gaan we weer
pi_74510192
en hoe oud is jou dochtertje?
pi_74512198
In feb wordt ze 2. Maar ze ligt al een jaar onder een dekbedje.

In de zomer alleen niet, dan had ik een dun dekentje...
Daar gaan we weer
  zondag 8 november 2009 @ 17:49:57 #297
14746 k_i_m
pi_74512983
quote:
Op zondag 8 november 2009 14:42 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Dat was dus precies de reden dat ik het vroeg alleen durf ik ook niet zo goed.

Alleen snap ik het dekbed verhaal niet zo goed want die dekens die je wel mag gebuiken, kun je moeilijker doorheen ademen als een dekbed
Volgens mij ging het niet zozeer om het zelf doorheen ademen, maar het ademen van het spul in het dekbed wat ervoor zou kunnen zorgen dat de temperatuur in bed te hoog wordt. Opzich logisch bij babietjes, die gooien het niet opzij, maar op het moment dat ze alle dekens wegtrappen 's nachts lijkt het mij niet echt gevaarlijk meer .
In my life
Why do I smile
pi_74514600
quote:
Op zondag 8 november 2009 17:25 schreef bikinistringding het volgende:
In feb wordt ze 2. Maar ze ligt al een jaar onder een dekbedje.
Hm oke

@Kim> ah zo, dan snap ik het ja
Naja ze schopt dr dekens als een tijdje af, maar vraag dat is niet echt beuwst denk ik

Maargoed, zal er nog eens over nadenken
pi_74516548
Lotte ligt inmiddels ook een maand ofzo onder een dekbedje, sindsdien blijft ze er ook netjes onder liggen, met de deken was dit niet het geval

Ze is weer opgeknapt gelukkig, toch vreemd soms, wat ze ineens te pakken kunnen hebben
  maandag 9 november 2009 @ 14:25:13 #300
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_74540545
Een wijkverpleegster zei in deze context eens: "Liever dat ze 's nachts wakker worden van de kou, dan dat ze nooit meer wakker worden".
En daar ben ik het wel mee eens. In het ledikantje heb ik nooit een dekbed gebruikt. Pas bij het peuterbed heb ik een dekbedje gehaald.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')