abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73096391
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 11:11 schreef Jelief het volgende:
Naja mijn ervaring met Emma is dat ze heel heftig op yoghurt reageerde met rode vlekjes en opgezette ogen, dat trok na een nacht weer weg maar daarna hebben we nog maar even gewacht met melkproducten. En nog steeds, ze eet wel kaas en krijgt een toetje maar ze drinkt geen melk.
Dat is wel goed om te weten. Heb jij Emma bv gegeven? Heb jij het toen niets gemerkt als jij zelf kwark of yoghuirt had gegeten en daarna bv gaf? Ik had begrepen, dat de eiwitten uit koemelk ook in de bv terecht komen. Maar misschien reageert een kind daar niet op maar wel als hij/ zij zelf zuivelproducten krijgt?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 25 september 2009 @ 12:17:46 #227
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73096534
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 12:12 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Dat is wel goed om te weten. Heb jij Emma bv gegeven? Heb jij het toen niets gemerkt als jij zelf kwark of yoghuirt had gegeten en daarna bv gaf? Ik had begrepen, dat de eiwitten uit koemelk ook in de bv terecht komen. Maar misschien reageert een kind daar niet op maar wel als hij/ zij zelf zuivelproducten krijgt?
Emma krijgt nog steeds bv
En ja, kinders kunnen reageren op zuivel in de bv.
Je kan eens proberen hoe het gaat. Het schijnt dat yoghurt iha het minst allergeen is (maar dat weet p_iglet beter), omdat dat zo zuur is, geloof ik. Maar anders kijken wat er gebeurt met een plakje jonge kaas. je merkt het gauw genoeg

Gister ben ik op kraamvisite geweest bij Esmee. Die is LIEF!!!
Echt een Lindekloontje in sommige gezichtsuitdrukkingen, zo grappig om te zien
Het is dat Stiemie haar vasthad toen ik wegging, maar anders...
Dat wilde ik ff zeggen
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_73096632
Ssserpente van harte met je dochter
Fake it till you make it...
pi_73096984
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 12:12 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Ik heb zowel bij Emma als Ruben een koemelkvrij dieet gevolgd. Dat gaf alleen geen grote veranderingen, Ruben spuugde nog steeds en zijn huid was ooknog onrustig. Ik merk bij Emma nu nog dat ze meer snotterig is als ze veel koemelk eet/drinkt. Als ze verkouden is krijgt ze ook weinig of geen koemelk. Of dat echt helpt weet ik niet maar we zijn het nu eenmaal zo gewend ondertussen.
En Emma drinkt nog steeds bij mij maar ook als dat gestoptis hoeft ze van mijniet zoveel koemelk, maar dat is eenheel andere discussie

Mijn punt was dus dat je het best kan proberen, je merkt vanzelf of het goed gaat.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_73097653
Hoi! Ik heb mezelf net voorgesteld in het daarvoor bestemde topic, en schuifel nu hier binnen met Mees!

Mees is 5 maanden, een heerlijk mannetje en zoals alle babietjes om op te vreten
Ik vind het wel heel snel gaan, er wordt alweer druk heen en weer gerold in de box en lekker op mijn arm liggen is er niet meer bij: er moet van alles gezien worden! Ik geef nog borstvoeding, en die momentjes koester ik dus nog maar even . We hebben nog een zoontje van 2, Sepp, en die twee samen is super leuk. Sepp slooft zich graag met succes uit om broerlief aan het lachen te maken.

Natuurlijk heeft ook het bijbehorende slaapgebrek weer zijn intrede gedaan, ze wisselen elkaar graag af 's nachts, maar dat gaat echt over, toch!?

Nou goed, ik vind het dus leuk om hier mee te gaan kletsen!
  vrijdag 25 september 2009 @ 13:03:09 #231
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_73097686
Hoi Jula! Welkom hier
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_73097695
Welkom Jula en Mees!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_73097763
Even snel nu ik eventjes tijd heb: bij CB was alles goed. Ze is 59 cm en weegt 586o gram. haar lijntje van lengte ging ineens met een knik omhoog hoofdje 40,5. Mevrouw vond het nodig om zich meteen op haar rug te draaien toen ze op haar buik werd gelegd. Wvk meteen zo, dat is snel. Ik zei al: dat is per ongeluk hoor, heeft ze een keer eerder per ongeluk gedaan. Dus ze legde haar weer terug op de buik (moest toch haar nekspiertjes beoordelen) en meteen draaide ze zich weer om. Was erg snel, volgens de wvk.

Beetje voorkeurshouding had ze nog, maar echt heel licht. Geen afplatting van het hoofdje. Mbt het slecht slapen overdag vertelde ik dat ik Ria Blom had gelezen, maar het huilgedeelte daarvan niet zag zitten. Ze zei wat we konden doen was haar wel wakker in haar bedje leggen en als ze gaat huile bijv na 2 minuten even naar binnen, oppakken tot ze stil is (niet praten) en dan weer wakker terugleggen. Dit herhalen tot ze slaapt. Dat vind ik wel een goed emanier om het te proberen, dus dat gaan we doen.

En dan natuurlijk de prikjes mama moest harder huilen dan Senna die wel even hard inzette bij het eerste prikje maar vrij snel weer ophield

Ssserpente, welkom met je meisje
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_73098051
Snelle (en flinke!) Senna! Fijn dat je goede tips hebt gekregen miss_sly, ik hoop dat het werkt. Hoe gaat het nu met slapen overdag in vergelijking met een paar weken geleden?
pi_73098137
Ze slaapt of in de doek of als ik met haar op bed ga liggen waar ze drinkend in slaap kan vallen. En daar moeten we natuurlijk wel een keertje vanaf. Een kindje is natuurlijk tijdrovend, en dat mag ook, maar er lettelrijk 24/7 mee bezig zijn, is voor mij iig net iets te veel van eht goede. Dus nu gaan we op deze manier proberen of ze wat wil slapen overdag. Als ze op deze manier die regelmaat te pakken heeft en merkt dat er toch echt uitgerust/geslapen wordt, dat ze dan haar strijd opgeeft en wel in slaap valt. En dit is een vriendleijke manier waarop ik haar neit hoef te laten huilen, want dat wil ik gewoon niet.
pi_73098215
Wow, Senna, vlotte dame!!

Miss, het zou best wel eens kunnen dat Senna het huilen nodig heeft om in slaap te vallen....
Ik laat Tess maximaal 5 minuten huilen en dan ga ik weer kijken. Ik leg haar wel wakker in bed en laat haar ook echt in haar eigen bed in dslaap vallen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_73098313
daarom wil ik het nu zo gaan doen zoals de wvk aangaf. dan kan ze indien nodig een paar minuutjes huilen, maar als e dan nog niet slaapt, krijgt ze gewoon troost; geen aandachtn niet praten, gewoon even bij haar zijn, eventueel even oppakken tot ze stil es, en dan weer terug in bed.
pi_73098453
Welkom Jula en Mees
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_73098895
Dank!
En lastig is dat he, als die kleintjes niet gemakkelijk in slaap willen vallen. En vervolgens uitvogelen wat nu het beste werkt. Miss_sly, de aanpak die je beschrijft gebruiken we hier eigenlijk nog steeds, en met succes! Mees blij, wij blij Het kost even wat tijd, maar als ze vervolgens lekker slaapt heb je zelf ook even rust en een uitgeslapen kindje. Bij Sepp hebben we het ook heel lang zo gedaan, helaas werkt het na een bepaalde leeftijd niet meer
pi_73098896
Welkom Jula en Mees!

Snelle Senna! wat goed! En oh die prikjes, ik zie er nu al tegenop
Miss zoals je wvk het omschrijft doen wij het hier ook. Mijn meisje heeft het wel nodig om een paar minuten te mopperen. Ze huilt dan niet maar ze is aan het "babbelen" alleen mja, ze is nog zo klein, zoveel babbelen kan ze niet Maar als ik ga kijken dan ligt ze met haar oogjes dicht een beetje met haar armen te zwaaien en komt er wat geluid uit. Ik vind dat bij ons nog het meest lijken op praten in je slaap ofzo. En als ik haar dan drie minuten laat liggen zo met herrie en al dan slaapt ze daarna wel. Ik vind het niet geweldig om te doen want liefst zou ik haar eigenlijk oppakken, maar ook dat is geprobeerd en daar doe ik meer kwaad dan goed mee want dan wordt ze weer wakker-wakker en dan begint het weer opnieuw.
Ik kan me goed voorstellen dat je er niet aan begint om haar echt 20 minuten te laten huilen maar ik hoop dat de tip van de wvk voor jullie heel goed gaat werken
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73099048
Ze ligt nu dus in haar bedje, hard te huilen. Het is echt geen babbelen of jengelen, echt hard huilen op het krijsen af. Dan is 2 minuten echt voldoende! Troosttijd dus.
pi_73099115
ahw gos arme Senna
en arme Miss. Wat rot toch.

Even met mama knuffelen dan maar weer. Succes!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73099150
och Senna en Miss...
Tis ff vervelend maar soms moet je ff doorzetten om het gewenste resultaat te behalen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_73099151
Het klinkt als een goede aanpak miss_sly, in ieder geval het proberen waard.
pi_73099450
Hopelijk gaat die aanpak snel werken Miss! En wat is Senna snel zeg met het omrollen

Ik durf Timo niet zo goed op zn buik te leggen.. Hij wordt elke keer zo driftig als hij op zn buik ligt.. weigert zn hoofd ook maar een halve tel neer te leggen tot hij echt niet meer kan en dan valt ie op zn neus en begint hij te brullen..
Hij is nu heel erg zielig, hij moet heel erg spugen telkens vandaag, ook dikke stukken haast droge melk en hij verslikt zich er constant in Het zat helemaal in zn nek tussen al zn lekkere spekplooien dus ik wilde het schoonmaken met een washandje en dat vond hij al helemaal verschrikkelijk Ik zat zo'n beetje met m mee te huilen, zo zielig was het..
pi_73099540
Och Chan, wat zielig voor jullie allebei

Volgens mij slaapt Senna schaap eerste keer gaan kijken, ik tweede keer en het is nu al 4-5 minuten helemaal stil. Dat kan toch haast niet? Fok-wet zal dan ook dadelijk wel intreden, maar ik vind dit al heel bijzonder.
pi_73099773
ooooooh Miss! dat zou een heel mooi resultaat zijn!

Ah gos Timo. Arm ding.
@ lekkere spekplooien wel haha. Maar dat soort dingen zijn zo zielig. Kun je het niet voorzichtig proberen schoon te maken met een billendoekje ofzo? Dan hoef je niet helemaal een washandje nat te gaan maken en kun je hem misschien in een bepaalde houding tegen je aan houden zodat je wat makkelijker bij de spekkies kunt. Wat sneu zeg dat ie weer zo spuugt.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73099926
Wat goed Miss_Sly!!! Pluimpje voor jullie!!

Och mn kleine ding is munt... Ze heeft spruw en mama heule zere tetten...doordrinken lukt niet goed meer wat dus betekent dat ze per keer te weinig krijgt en na 1,5-2u weer honger heeft...au au au. Na vannacht bij elke voeding mn tranen flink de loop gelaten te hebben zin we na een bezoekje bij de HA nu bepakt en bezakt met zalfjes en heb ik besloten de komende 2 dagen in ieder geval even alleen maar te kolven... net uit beide borsten samen 300cc gekolfd dus gelijk genoeg voor 3 voedingen zo'n beetje! Het eerste flesje heeft ze nu achter de (nog niet aanwezige) kiezen en wat was ook zij heerlijk ontspannen zeg...fijn! Dan maar ff zo...
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_73100425
oef Poppedein
pittig. Maar ik geloof dat dat ook een oplossing zou zijn waar ik voor zou gaan, dat kolven...
Hopelijk zijn jullie snel spruw-vrij!

Amélie heeft achter in haar mond al sinds ze twee dagen oud was ofzo drie kleine witte stipjes. Eerst dacht ik dat ze ook spruw zou krijgen maar tot nu toe nog niet kan spruw ook een soort sluimeren zeg maar? Of zijn die puntjes een soort bot van haar gehemelte? Zij heeft nergens last van overigens en het blijven er drie, ze worden niet groter.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 25 september 2009 @ 14:47:50 #250
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_73100479
Dat klinkt goed Poppedein! (nouja, het laatste dan, niet het eerste deel van je verhaal).

Chan, het is heel normaal dat ie boos en gefrustreerd raakt wanneer je 'm op zijn buik legt. Maar wel de manier om het te leren! Je zal zien dat hij, naarmate hij het vaker doet en dus sterker wordt in de nek ook minder huilt en het leuk gaat vinden. Vanuit frustratie leren die kleintjes een hoop hoor!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')