Omdat Naomi Amerikaanse is, wil je voorbeelden uit Nederland?quote:Op woensdag 23 september 2009 07:36 schreef Jumparound het volgende:
"we"?
Ik lees bijna alleen maar voorbeelden uit amerika...
Of hebben we in jou pareleluniversum manhattan nooit verkocht?
quote:Op woensdag 23 september 2009 06:45 schreef Kaneel het volgende:
3. Creëer een paramilitaire klasse (zoals Blackwater USA en andere groepen die bijvoorbeeld al bij de Katrina-ramp zijn ingezet)
Done.
De dreiging voor Nederland is gering.quote:Op woensdag 23 september 2009 08:38 schreef Kaneel het volgende:
1. Zorg voor een afschrikwekkende binnen-en buitenlandse vijand (zoals terroristen, of Irak en Iran)
Terrorisme.
Inderdaad, Nederlandse gevangenissen zijn nou niet bepaald "enge instellingen"quote:2. Creëer een gulag (zoals Guantanamo Bay en andere kampen die nu in de VS worden gebouwd).
Geen idee.
Dat is geen paramilitaire organisatie maar onderdeel van Defensie.quote:3. Creëer een paramilitaire klasse (zoals Blackwater USA en andere groepen die bijvoorbeeld al bij de Katrina-ramp zijn ingezet)
NATRES kan worden ingezet.
Dit onderdeel klopt. Maar in welke mate is nog maar de vraagquote:4. Ontwikkel een binnenlands surveillance systeem (zoals het afluisteren van telefoons, het meelezen van e-mails, etc.)
Al operationeel.
Eens.quote:5. Val burgergroeperingen lastig (door bijvoorbeeld te infiltreren in vredesbewegingen)
Moeilijk te verifreren.
Heb je hier voorbeelden van?quote:6. Pak mensen zomaar op en laat ze zomaar weer vrij (zoals bijvoorbeeld gebeurt bij mensen die op de terroristen watch list staan)
Gebeurt hier ook.
En hiervan?quote:7. Richt je op bepaalde belangrijke individuen (zorg er bijvoorbeeld voor dat kritische rectoren, professoren, journalisten enzovoorts ontslagen worden of geen nieuw werk kunnen vinden)
Gebeurt zeker.
Eens, als het onder censuur staat zal je er sowieso niks van lezenquote:8. Controleer de pers (pak onder het mom van staatsveiligheid of andere redenen journalisten op, of verspreid zelf onware berichten en andere propaganda)
Moeilijk te verifreren.
Voorbeelden?quote:9. Noem het verraad wanneer mensen het niet met je eens zijn (zoals George W. Bush bijvoorbeeld sinds 2006 via de Military Commisions Act het recht heeft om willekeurig wie een 'enemy combatant' te noemen en op te pakken)
Worden publiek belachelijk gemaakt.
Ja, maar niet landelijk, maar bijvoorbeeld in Gouda.quote:10. Roep de noodtoestand uit en schort daarmee de normale juridische procedures uit (de John Warner Defense Authorization Act of 2007 geeft de president veel meer macht over de Nationale Garde en meer macht om zelf de noodtoestand uit te roepen waarna hij de Nationale Garde kan laten doen wat ie wil waar ie maar wil )
Wilders begon er al over.
quote:
"Jane Burgermeister" is hier een goed voorbeeld van. Goeie afleiding voor de werkelijke problematiekquote:Op woensdag 23 september 2009 18:53 schreef mediaconsument het volgende:
Stap ergens-er-tussenin:
Zorg ervoor dat de mensen met zoveel nutteloze dingen bezig gehouden worden, dat ze niet meer door hebben wat er daadwerkelijk aan de hand is, of de tijd hebben om dit te leren. Hierdoor zullen de meeste mensen niet verder na kunnen denken dan hun neus lang is, en het principe regering te allen tijde verdedigen. De regering heeft het namelijk goed met ons voor, daar werken goede mensen. Echter in elke groep mensen, zijn rotte appels te vinden.
Wat is de werkelijke problematiek dan volgens jou?quote:Op woensdag 23 september 2009 18:55 schreef Dragorius het volgende:
[..]
"Jane Burgermeister" is hier een goed voorbeeld van. Goeie afleiding voor de werkelijke problematiek
Geldquote:Op woensdag 23 september 2009 19:17 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Wat is de werkelijke problematiek dan volgens jou?
Waar zorgt geld voor?quote:Op woensdag 23 september 2009 19:22 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Geld
En niks leidt mensen beter af dan een dreiging voor de gezondheid en alle fabels eromheen
Al problemen van bankcrisis, hongersnood, materialisme, koopdrift, schulden, relatieproblemen, werkproblemen. stress, gezondheidproblemen.quote:
Goeie bak,maar ik ken er nog een:quote:Op woensdag 23 september 2009 19:22 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Geld
En niks leidt mensen beter af dan een dreiging voor de gezondheid en alle fabels eromheen
Hofstadgroep, "lone nutcase" Karst T.quote:Op woensdag 23 september 2009 06:45 schreef Kaneel het volgende:
De tien stappen volgens Naomi Wolf:
1. Zorg voor een afschrikwekkende binnen-en buitenlandse vijand (zoals terroristen, of Irak en Iran)
Terrorisme.
Done.. EBIquote:2. Creëer een gulag (zoals Guantanamo Bay en andere kampen die nu in de VS worden gebouwd).
Geen idee.
Hm.. Natres vind ik nou niet bepaald heel overtuigend.... maar het kan wel jaquote:3. Creëer een paramilitaire klasse (zoals Blackwater USA en andere groepen die bijvoorbeeld al bij de Katrina-ramp zijn ingezet)
Yup.. we zijn al jaren het meest afgeluisterde landquote:4. Ontwikkel een binnenlands surveillance systeem (zoals het afluisteren van telefoons, het meelezen van e-mails, etc.)
Al operationeel.
Hoe heette die kraker-activist uit Nijmegen ook alweer die overhoop geschoten is, nadat hij beweerde dat er geinfiltreerd was?quote:5. Val burgergroeperingen lastig (door bijvoorbeeld te infiltreren in vredesbewegingen)
Moeilijk te verifreren.
yupquote:6. Pak mensen zomaar op en laat ze zomaar weer vrij (zoals bijvoorbeeld gebeurt bij mensen die op de terroristen watch list staan)
Gebeurt hier ook.
Oltmans was de eerste, maar zeker niet de laatste neequote:7. Richt je op bepaalde belangrijke individuen (zorg er bijvoorbeeld voor dat kritische rectoren, professoren, journalisten enzovoorts ontslagen worden of geen nieuw werk kunnen vinden)
Gebeurt zeker.
Afluisteren en volgen van de hoofdredacteur van Telegraaf nav een bericht, huiszoeking bij een journalist.. mwah...quote:8. Controleer de pers (pak onder het mom van staatsveiligheid of andere redenen journalisten op, of verspreid zelf onware berichten en andere propaganda)
Moeilijk te verifreren.
hmz.. die herken ik in Nederland dan weer nietquote:9. Noem het verraad wanneer mensen het niet met je eens zijn (zoals George W. Bush bijvoorbeeld sinds 2006 via de Military Commisions Act het recht heeft om willekeurig wie een 'enemy combatant' te noemen en op te pakken)
Wilders roept wel meer, dat vind ik nou niet echt heel erg steekhoudendquote:10. Roep de noodtoestand uit en schort daarmee de normale juridische procedures uit (de John Warner Defense Authorization Act of 2007 geeft de president veel meer macht over de Nationale Garde en meer macht om zelf de noodtoestand uit te roepen waarna hij de Nationale Garde kan laten doen wat ie wil waar ie maar wil )
Ik ken die Naomi verder niet.. maar deze stappen komen volgens mij niet alleen voor bij het ontstaan van een politiestaat. In tijden van crisis, oorlog, angst hebben mensen nogal de neiging om alles te willen regulerenquote:We zijn dus redelijk bezig. Bij stapm 10 zijn we een politiestaat. Naomi heeft de oude politiestaten bekeken en deze tien stappen ontdekt die bijna iedereen volgde.
Uitlegt volgt, Drag. e.a.![]()
Ik sta aan de kant van de mensen die denken dat het terrorisme wel meevalt, en dat alle aandacht er voor een dekmantel is om ons gedwongen milieuvriendelijk te laten leven.quote:Op woensdag 23 september 2009 06:45 schreef Kaneel het volgende:
De tien stappen volgens Naomi Wolf:
Terrorisme.
Wilders zorgt er voor dat we ons erg op de Moslims richten
2. Creëer een gulag (zoals Guantanamo Bay en andere kampen die nu in de VS worden gebouwd).
Geen idee.
Ik ben het met Dragorius eens: onze gevangenissen zouden een meer afschrikwekkende uitstraling moeten hebben waardoor mensen niet meer de fout in durven gaan
3. Creëer een paramilitaire klasse (zoals Blackwater USA en andere groepen die bijvoorbeeld al bij de Katrina-ramp zijn ingezet)
Ik denk dat Wilders deze wel in wil zetten tegen 'straattuig'
4. Ontwikkel een binnenlands surveillance systeem (zoals het afluisteren van telefoons, het meelezen van e-mails, etc.)
Al operationeel.
Mee eens
5. Val burgergroeperingen lastig (door bijvoorbeeld te infiltreren in vredesbewegingen)
Moeilijk te verifreren.
Het ligt aan het doel van die groeperingen, als die groeperingen voor een andere onderdrukking staan (verplicht milieuvriendelijk levenik wil zelf kiezen, en zie milieuvriendelijk rijden alleen maar als de redding van de luxe (sport)auto's, zoals de huidige auto's de paarden hebben gered. Ik wil leuk blijven rijden als dat mag)
6. Pak mensen zomaar op en laat ze zomaar weer vrij (zoals bijvoorbeeld gebeurt bij mensen die op de terroristen watch list staan)
Gebeurt hier ook.
Voutjes bestaan altijd, maar maakt anderen duidelijk dat ze zich niet verdacht moeten maken
7. Richt je op bepaalde belangrijke individuen (zorg er bijvoorbeeld voor dat kritische rectoren, professoren, journalisten enzovoorts ontslagen worden of geen nieuw werk kunnen vinden)
Gebeurt zeker.
Zie mijn reactie op punt 6![]()
8. Controleer de pers (pak onder het mom van staatsveiligheid of andere redenen journalisten op, of verspreid zelf onware berichten en andere propaganda)
Moeilijk te verifreren.
Milieudingen beginnen al een religieus karakter te krijgen
9. Noem het verraad wanneer mensen het niet met je eens zijn (zoals George W. Bush bijvoorbeeld sinds 2006 via de Military Commisions Act het recht heeft om willekeurig wie een 'enemy combatant' te noemen en op te pakken)
Gebeurt nu al, ik denk dat ik wel wat afkeurende reacties krijg, van mensen die mij geen mening gunnen![]()
10. Roep de noodtoestand uit en schort daarmee de normale juridische procedures uit (de John Warner Defense Authorization Act of 2007 geeft de president veel meer macht over de Nationale Garde en meer macht om zelf de noodtoestand uit te roepen waarna hij de Nationale Garde kan laten doen wat ie wil waar ie maar wil )
We zijn dus redelijk bezig. Bij stapm 10 zijn we een politiestaat. Naomi heeft de oude politiestaten bekeken en deze tien stappen ontdekt die bijna iedereen volgde.
Uitlegt volgt, Drag. e.a.![]()
Zolang de plastic rotzooi in de oceaan niet wordt opgeruimd moet de politiek hun bek dicht houden over milieu dit milieu dat.quote:Op zaterdag 26 september 2009 19:34 schreef Resistor het volgende:
[..]
Ik sta aan de kant van de mensen die denken dat het terrorisme wel meevalt, en dat alle aandacht er voor een dekmantel is om ons gedwongen milieuvriendelijk te laten leven.
Ik wil zelf kiezen hoe ik leef, en ik bepaal zelf hoe schoon ik mijn huis (= milieu) wil hebben.
Natuur is overrated, dat kunnen we beter vervangen door snelgroeiende planten die energie 'uit de lucht' halen (de CO2 weer omzetten in C + O2 zodat het weer als brandstof gebruikt kan worden, er hoeven helemaal geen beestjes te leven, alleen maar bijen voor de zaadproductie)
Er zit meer in de milieu problematiek dan alleen die zakjes in de oceaan hoor.. Vanuit financieel en praktisch oogpunt is het beter om aan de bron te beginnen, dus er voor te zorgen dat die dingen niet meer in het leefmilieu terecht komen, maar zoveel mogelijk vervangen worden door linnen tassen, en als ze niet meer bruikbaar zijn goed gerecycled worden. Ben je bekend met de ladder van Lansink?quote:Op zondag 27 september 2009 21:53 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Zolang de plastic rotzooi in de oceaan niet wordt opgeruimd moet de politiek hun bek dicht houden over milieu dit milieu dat.
En daarom worden tegenwoordig de bananen, courgetten, aubergines en komkommers in plastic verpakt.quote:Op maandag 28 september 2009 10:32 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Er zit meer in de milieu problematiek dan alleen die zakjes in de oceaan hoor.. Vanuit financieel en praktisch oogpunt is het beter om aan de bron te beginnen, dus er voor te zorgen dat die dingen niet meer in het leefmilieu terecht komen, maar zoveel mogelijk vervangen worden door linnen tassen, en als ze niet meer bruikbaar zijn goed gerecycled worden. Ben je bekend met de ladder van Lansink?
Generaliseren is ook een vak, Biekskequote:Op maandag 28 september 2009 18:02 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ik weet je moet niet naar de supermarkt alles wat daar ligt is ziekmakendetroep. Maar 99% doet het wel.
bananen: niet in plastic bij mijn lokale AHquote:Op maandag 28 september 2009 18:02 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
En daarom worden tegenwoordig de bananen, courgetten, aubergines en komkommers in plastic verpakt.
En daarom wordt iedere individueel koekje ook weer verpakt. Hebben we in ieder geval minder plastic overlast.
Ik weet je moet niet naar de supermarkt alles wat daar ligt is ziekmakendetroep. Maar 99% doet het wel.
Als Monsanto er mee klaar is wel.quote:Op maandag 28 september 2009 20:26 schreef fruityloop het volgende:
[..]
bananen: niet in plastic bij mijn lokale AH
courgette: niet in plastic bij mijn lokale AH
aubergines: niet in plastic bij mijn lokale AH
komkommers : wél in plastic bij mijn lokale AH, maar de biologische weer niet.
Dat valt wel wat mee dus, en AH heeft ook erg veel biologische producten, zijn die dan ook ziekmakend?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |