Ik ook, maar hoop dat ik het mis hebquote:
quote:Op dinsdag 22 september 2009 19:52 schreef Oldenzaal het volgende:
Anders zeg je toch gewoon dat er een plaatselijke aardbevind was en dat hij daardoor kapot is gegaan?
Wat voor ding?quote:Op dinsdag 22 september 2009 19:49 schreef -_Tommy_- het volgende:
Als je zo'n eigen risico ding hebt zoals van die reclame van Interpolis dan wel, anders niet...
Of de hond van mijn moeder sprong tegen me aan tijdens het fotograferen waarop hij op de grond viel. Zo is er altijd wel wat te vinden natuurlijk.quote:Op dinsdag 22 september 2009 19:57 schreef rulerofdeath het volgende:
had jouw buurvrouw niet heel onhandig het apparaat van tafel geslingerd?
Dat bedoel ik. Maar die is wel in ons gezinspakket meeverzekerd.quote:Op dinsdag 22 september 2009 20:17 schreef spijkerbroek het volgende:
Verhaal het op de WA van je zoontje.
Die heeft 'ie niet, aangezien deze niet bestaatquote:Op dinsdag 22 september 2009 20:17 schreef spijkerbroek het volgende:
Verhaal het op de WA van je zoontje.
quote:Op dinsdag 22 september 2009 20:15 schreef Five_Horizons het volgende:
Naast dat het de AVP is, wordt dit (uiteraard) niet gedekt, tenzij je een allrisk-verzekering hebt (zoals deze tegenwoordig bij Centraal Beheer te krijgen is) --> Onderlinge zaakschade is niet gedekt op de AVP.
Dat was ook maar een geintjequote:Op dinsdag 22 september 2009 20:20 schreef sanger het volgende:
Dat bedoel ik. Maar die is wel in ons gezinspakket meeverzekerd.
quote:Op dinsdag 22 september 2009 20:27 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat was ook maar een geintje
Je kan natuurlijk gewoon met iemand anders afspreken dat hij de camera per ongeluk van de tafel heeft gestoten.
quote:Op dinsdag 22 september 2009 20:28 schreef sanger het volgende:
[..]![]()
Ik haal het gewoon uit zijn spaarpot
Dat zal 'm leren idd!quote:
quote:Op dinsdag 22 september 2009 21:08 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat zal 'm leren idd!
Zoonlief later: "Papa, waarom heb je geen geld opzij gelegd voor mijn studie?"
Jij: "Dat heb ik wel gedaan, maar jij vond het noodzakelijk mijn dure camera op de grond te flikkeren. Dus: ik geen camera, jij geen studie."
Ja inderdaad. Het was, zoals ik zei, een onbewaakt ogenblik. Het is natuurlijk onze fout dat het geen bewaakt ogenblik was.quote:Op dinsdag 22 september 2009 21:15 schreef _Flash_ het volgende:
Zoals gezegd valt dat normaal niet onder je gezins WA.
Maar bovendien is er ook iets als eigen verantwoordelijkheid. Heb wel eens gelezen van een baby/dreumes die een dure bril van oma haar neus mept tijdens het op schoot zitten. Tja, zegt de verzekering dan: je weet dat een dreumes onverwacht kan uithalen, dus je had er op bedacht moeten zijn.
Zoiets kan ook wel opgaan bij deze situatie.
Goh, is dat niet hele idee achter een verzekering dat jij je indekt tegen onverwachte gebeurtenissen die schade veroorzaken?quote:Op dinsdag 22 september 2009 21:15 schreef _Flash_ het volgende:
Zoals gezegd valt dat normaal niet onder je gezins WA.
Maar bovendien is er ook iets als eigen verantwoordelijkheid. Heb wel eens gelezen van een baby/dreumes die een dure bril van oma haar neus mept tijdens het op schoot zitten. Tja, zegt de verzekering dan: je weet dat een dreumes onverwacht kan uithalen, dus je had er op bedacht moeten zijn.
Zoiets kan ook wel opgaan bij deze situatie.
Ik was nog aan het kijken voor mijn camera. Beetje te lang over gedaan ben ik bang.quote:Op dinsdag 22 september 2009 22:44 schreef eleusis het volgende:
Pech hebben denk ik... Voor dit soort gevallen sluit ik meestal een aparte verzekering af. Laptop bijvoorbeeld voor ¤40 per jaar bij Interpolis, camera voor ¤55 per jaar (beetje veel maar goed ze zullen wel veel claims krijgen).
Nope... dat oma/bril-geval is een klassiek voorbeeld dat gebruikt wordt in diverse WFT-schade-cursussenquote:Op dinsdag 22 september 2009 23:14 schreef MamsX het volgende:
Wat hierboven staat is onzin dat iets te verwachten valt met een kind.
Dat soort ongelukken worden wel degelijk vergoed.
Terecht. Wordt ook veel gebruikt, als oma gewoon een nieuwe bril nodig heeft.quote:Op dinsdag 22 september 2009 23:23 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nope... dat oma/bril-geval is een klassiek voorbeeld dat gebruikt wordt in diverse WFT-schade-cursussen
Onze verzekering dekt dit ook 'gewoon' idd (weet ik uit ervaring).quote:Op dinsdag 22 september 2009 22:30 schreef Nanook24 het volgende:
Volgens mij hangt het echt af van de verzekering die je hebt. Onze dochter heeft een keer mijn gsm in een emmer water gegooid en ik kreeg de boel toen wel vergoed door de verzekering (Ik moest wel een deel eigen risico betalen maar het scheelde toch in de kosten van het aanschaffen van een nieuwe)
Dit is mij een jaar geleden ook gebeurt met mijn digitale camera. Camera lag op een kast. Ik loop met mijn dochter op de arm langs de kast waarbij de grijpgrage vingertjes net het hengsel van de camera te pakken krijgen. De camera vliegt vervolgens met een boog door de woonkamer.quote:Op dinsdag 22 september 2009 19:48 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik ook, maar hoop dat ik het mis heb
Als je een all-risk inboedelverzekering hebt, wordt dit mogelijk wel vergoed. Mits de camera niet bij naam wordt uitgesloten, zoals bij brillen vaak wel het geval is.quote:Op dinsdag 22 september 2009 19:45 schreef sanger het volgende:
Mijn zoontje van nog geen twee heeft in een onbewaakt ogenblik mijn fotocamera van tafel geveegd die daar net foto's stond over te dragen aan mijn laptop.
De camera is kaduuk. Display gescheurd, gaat niet meer aan en het objectief is gebarsten.
Dekt de WA-verzekering van mijn gezin dit normaal gesproken? Ze zijn niet meer aanwezig, dus kan ze helaas niet bellen. Dat deze schade aan anderen dekt weet ik, maar de schade van mijn zoontje aan mij?
Ik zou liever eerst goed de polisvoorwaarden doorlezen, voordat ik ging bellen.quote:Op woensdag 23 september 2009 10:19 schreef RJD het volgende:
Maar hé, wat is het voor moeite om even je verzekering/tussenpersoon te bellen? Heb je het antwoord in een handomdraai.
Ah, ik vond al dat het lang duurde voordat een of andere wannabe wijsneus (onterecht) kwam melden dat een WA-verzekering iets anders is.quote:Op dinsdag 22 september 2009 20:23 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Die heeft 'ie niet, aangezien deze niet bestaat--> AVP
Anyway:
[..]
Het heet in verzekeringsjargon AVP, maar dat betekent nog niet dat WA fout is.quote:
* Pandora73 twijfelt even of dit nou een serieuze vraag is van iemand die de vorige reactie niet gelezen heeft, of een sneer naar de omvang van de vorige reactiequote:Op dinsdag 29 september 2009 14:54 schreef Swetsenegger het volgende:
Dekt je inboedelverzekering dat niet gewoon?
Ik heb het uit zijn spaarpot gehaaldquote:Op woensdag 4 november 2009 10:04 schreef Tazz het volgende:
Ben benieuwd of TS inmiddels wat geclaimd heeft, of het hier verder bij heeft gelaten...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |