abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 september 2009 @ 19:45:21 #1
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73015065
Mijn zoontje van nog geen twee heeft in een onbewaakt ogenblik mijn fotocamera van tafel geveegd die daar net foto's stond over te dragen aan mijn laptop.

De camera is kaduuk. Display gescheurd, gaat niet meer aan en het objectief is gebarsten.

Dekt de WA-verzekering van mijn gezin dit normaal gesproken? Ze zijn niet meer aanwezig, dus kan ze helaas niet bellen. Dat deze schade aan anderen dekt weet ik, maar de schade van mijn zoontje aan mij?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73015118
Ik ben bang dat je pech hebt.
"Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
  dinsdag 22 september 2009 @ 19:48:08 #3
65960 sanger
pi_73015203
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 19:46 schreef Dzy het volgende:
Ik ben bang dat je pech hebt.
Ik ook, maar hoop dat ik het mis heb
pi_73015286
Als je zo'n eigen risico ding hebt zoals van die reclame van Interpolis dan wel, anders niet...
pi_73015377
Vergoed de WA-verzekering de economische schade van een bord brinta-pap die je zoon op de grond gooit?

Nee.

WA-verzekering dekt alleen de schade die jij (en je gezin) toebrengen aan anderen. Niet aan jezelf.
pi_73015398
Anders zeg je toch gewoon dat er een plaatselijke aardbevind was en dat hij daardoor kapot is gegaan?
Op dinsdag 23 december 2008 13:19 schreef Slarioux het volgende:
Wauw, wat een grap. Ik heb niet meer zo gelachen sinds 11 september.
  dinsdag 22 september 2009 @ 19:53:54 #7
65960 sanger
pi_73015489
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 19:52 schreef Oldenzaal het volgende:
Anders zeg je toch gewoon dat er een plaatselijke aardbevind was en dat hij daardoor kapot is gegaan?
  dinsdag 22 september 2009 @ 19:54:12 #8
65960 sanger
pi_73015507
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 19:49 schreef -_Tommy_- het volgende:
Als je zo'n eigen risico ding hebt zoals van die reclame van Interpolis dan wel, anders niet...
Wat voor ding?
  dinsdag 22 september 2009 @ 19:57:02 #9
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_73015667
had jouw buurvrouw niet heel onhandig het apparaat van tafel geslingerd?
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_73016080
Ik weet niet hoe duur je camera was? Maar dit klinkt meer als een inboedelschade.
Als jij er een verklaring bij doet van de reparateur dat deze niet meer te herstellen is. (economisch onverantwoord).. Sta je nog best sterk*

Ken ook kinderen die de iphone van hun papa in bad gooien...?

*mits je een dekking hebt die van alle buite komende onheilen dekt..
pi_73016090
Vraag gewoon een goeie vriend(in) met een goeie verzekering of hij/zij niet de schuld op zich wil nemen.

Verzekering belazerd jou (en iedereen zo'n beetje) ook dus.. pay back time.
  dinsdag 22 september 2009 @ 20:04:32 #12
65960 sanger
pi_73016093
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 19:57 schreef rulerofdeath het volgende:
had jouw buurvrouw niet heel onhandig het apparaat van tafel geslingerd?
Of de hond van mijn moeder sprong tegen me aan tijdens het fotograferen waarop hij op de grond viel. Zo is er altijd wel wat te vinden natuurlijk.
pi_73016142
Godverdomme klootzak! Door mensen zoals jij die hun kinderen niet op kunnen voeden betaal ik zoveel premie! !
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_73016163
Ow, ben jij het sanger, hoi

Geen idee, je kan het altijd vragen bij je verzekering natuurlijk
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 22 september 2009 @ 20:13:14 #15
65960 sanger
pi_73016540
vosss
pi_73016746
Verhaal het op de WA van je zoontje.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 22 september 2009 @ 20:20:38 #17
65960 sanger
pi_73016889
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 20:17 schreef spijkerbroek het volgende:
Dat bedoel ik. Maar die is wel in ons gezinspakket meeverzekerd.
pi_73016990
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 20:17 schreef spijkerbroek het volgende:
Die heeft 'ie niet, aangezien deze niet bestaat --> AVP

Anyway:
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 20:15 schreef Five_Horizons het volgende:
Naast dat het de AVP is, wordt dit (uiteraard) niet gedekt, tenzij je een allrisk-verzekering hebt (zoals deze tegenwoordig bij Centraal Beheer te krijgen is) --> Onderlinge zaakschade is niet gedekt op de AVP.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_73017176
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 20:20 schreef sanger het volgende:
Dat bedoel ik. Maar die is wel in ons gezinspakket meeverzekerd.
Dat was ook maar een geintje

Je kan natuurlijk gewoon met iemand anders afspreken dat hij de camera per ongeluk van de tafel heeft gestoten.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 22 september 2009 @ 20:28:13 #20
65960 sanger
pi_73017229
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 20:27 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat was ook maar een geintje

Je kan natuurlijk gewoon met iemand anders afspreken dat hij de camera per ongeluk van de tafel heeft gestoten.

Ik haal het gewoon uit zijn spaarpot
  dinsdag 22 september 2009 @ 20:33:28 #21
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_73017466
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 20:28 schreef sanger het volgende:

[..]

Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_73019068
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 20:28 schreef sanger het volgende:
Dat zal 'm leren idd!
Zoonlief later: "Papa, waarom heb je geen geld opzij gelegd voor mijn studie?"
Jij: "Dat heb ik wel gedaan, maar jij vond het noodzakelijk mijn dure camera op de grond te flikkeren. Dus: ik geen camera, jij geen studie."
  dinsdag 22 september 2009 @ 21:15:28 #23
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_73019332
Zoals gezegd valt dat normaal niet onder je gezins WA.

Maar bovendien is er ook iets als eigen verantwoordelijkheid. Heb wel eens gelezen van een baby/dreumes die een dure bril van oma haar neus mept tijdens het op schoot zitten. Tja, zegt de verzekering dan: je weet dat een dreumes onverwacht kan uithalen, dus je had er op bedacht moeten zijn.

Zoiets kan ook wel opgaan bij deze situatie.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  dinsdag 22 september 2009 @ 21:33:48 #24
65960 sanger
pi_73020117
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 21:08 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat zal 'm leren idd!
Zoonlief later: "Papa, waarom heb je geen geld opzij gelegd voor mijn studie?"
Jij: "Dat heb ik wel gedaan, maar jij vond het noodzakelijk mijn dure camera op de grond te flikkeren. Dus: ik geen camera, jij geen studie."

Ben benieuwd hoe hij zou reageren
  dinsdag 22 september 2009 @ 21:36:06 #25
65960 sanger
pi_73020224
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 21:15 schreef _Flash_ het volgende:

Maar bovendien is er ook iets als eigen verantwoordelijkheid. Heb wel eens gelezen van een baby/dreumes die een dure bril van oma haar neus mept tijdens het op schoot zitten. Tja, zegt de verzekering dan: je weet dat een dreumes onverwacht kan uithalen, dus je had er op bedacht moeten zijn.

Ja inderdaad. Het was, zoals ik zei, een onbewaakt ogenblik. Het is natuurlijk onze fout dat het geen bewaakt ogenblik was.

Maar aangezien de camera en lens samen ongeveer ¤ 1.500 waren (nieuwwaarde) leek het me de moeite waard eens te onderzoeken.
pi_73021969
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 21:15 schreef _Flash_ het volgende:

Goh, is dat niet hele idee achter een verzekering dat jij je indekt tegen onverwachte gebeurtenissen die schade veroorzaken?

Zo kan een verzekeringsmaatschappij alles wel afwimpelen met dat je erop bedacht had moeten zijn.

Wat heeft dit trouwens met een WA verzekering te maken? Is iemand over zijn camera gereden?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_73022551
Volgens mij hangt het echt af van de verzekering die je hebt. Onze dochter heeft een keer mijn gsm in een emmer water gegooid en ik kreeg de boel toen wel vergoed door de verzekering (Ik moest wel een deel eigen risico betalen maar het scheelde toch in de kosten van het aanschaffen van een nieuwe)
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  dinsdag 22 september 2009 @ 22:44:44 #28
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_73023152
Pech hebben denk ik... Voor dit soort gevallen sluit ik meestal een aparte verzekering af. Laptop bijvoorbeeld voor ¤40 per jaar bij Interpolis, camera voor ¤55 per jaar (beetje veel maar goed ze zullen wel veel claims krijgen).
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 22 september 2009 @ 22:59:28 #29
65960 sanger
pi_73023789
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 22:44 schreef eleusis het volgende:
Pech hebben denk ik... Voor dit soort gevallen sluit ik meestal een aparte verzekering af. Laptop bijvoorbeeld voor ¤40 per jaar bij Interpolis, camera voor ¤55 per jaar (beetje veel maar goed ze zullen wel veel claims krijgen).
Ik was nog aan het kijken voor mijn camera. Beetje te lang over gedaan ben ik bang.
pi_73024367
Wat hierboven staat is onzin dat iets te verwachten valt met een kind.
Dat soort ongelukken worden wel degelijk vergoed.
Alleen dit geval denk ik niet..
pi_73024657
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 23:14 schreef MamsX het volgende:
Wat hierboven staat is onzin dat iets te verwachten valt met een kind.
Dat soort ongelukken worden wel degelijk vergoed.
Nope... dat oma/bril-geval is een klassiek voorbeeld dat gebruikt wordt in diverse WFT-schade-cursussen
  woensdag 23 september 2009 @ 07:39:13 #32
3542 Gia
User under construction
pi_73028482
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 23:23 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nope... dat oma/bril-geval is een klassiek voorbeeld dat gebruikt wordt in diverse WFT-schade-cursussen
Terecht. Wordt ook veel gebruikt, als oma gewoon een nieuwe bril nodig heeft.

Hoe vaak mensen niet op die manier de verzekering tillen!!
pi_73028516
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 22:30 schreef Nanook24 het volgende:
Volgens mij hangt het echt af van de verzekering die je hebt. Onze dochter heeft een keer mijn gsm in een emmer water gegooid en ik kreeg de boel toen wel vergoed door de verzekering (Ik moest wel een deel eigen risico betalen maar het scheelde toch in de kosten van het aanschaffen van een nieuwe)
Onze verzekering dekt dit ook 'gewoon' idd (weet ik uit ervaring).
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_73029727
kan je niet "gewoon" zeggen dat de camera van de buren/vrienden is en dat je zoontje hem daar van de tafel heeft gestoten?
Dan natuurlijk wel met de buren/vrienden regelen dat jij het geld van hun terug krijgt.
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together
pi_73030808
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 19:48 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik ook, maar hoop dat ik het mis heb
Dit is mij een jaar geleden ook gebeurt met mijn digitale camera. Camera lag op een kast. Ik loop met mijn dochter op de arm langs de kast waarbij de grijpgrage vingertjes net het hengsel van de camera te pakken krijgen. De camera vliegt vervolgens met een boog door de woonkamer.

Opgegeven aan de verzekering en gewoon vergoed gekregen.

Polis van de ASR. Volgens mij een standaard dekking.

Aanvulling:
Afhankelijk van of je de bonnetjes nog hebt en hoe oud die is krijg je de nieuwwaarde vergoed. Anders de dagwaarde.

Ik had mijn camera 2e hands gekocht maar was toen die stuiterde net iets meer dan een jaar oud, helaas had diegene waar ik de camera van gekocht had het bonnetje niet meer. Wat dan weer wel aardig was was dat de dagwaarde van de camera hoger was dan wat ik ervoor betaald heb.

[ Bericht 20% gewijzigd door FrankV34 op 23-09-2009 10:15:50 ]
¡sdnʞɔnɟ ןןɐ ɟo ɹǝɥʇoɯ ǝɥʇ sı uoıʇdɯnssɐ
pi_73031176
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 19:45 schreef sanger het volgende:
Mijn zoontje van nog geen twee heeft in een onbewaakt ogenblik mijn fotocamera van tafel geveegd die daar net foto's stond over te dragen aan mijn laptop.

De camera is kaduuk. Display gescheurd, gaat niet meer aan en het objectief is gebarsten.

Dekt de WA-verzekering van mijn gezin dit normaal gesproken? Ze zijn niet meer aanwezig, dus kan ze helaas niet bellen. Dat deze schade aan anderen dekt weet ik, maar de schade van mijn zoontje aan mij?
Als je een all-risk inboedelverzekering hebt, wordt dit mogelijk wel vergoed. Mits de camera niet bij naam wordt uitgesloten, zoals bij brillen vaak wel het geval is.

Maar hé, wat is het voor moeite om even je verzekering/tussenpersoon te bellen? Heb je het antwoord in een handomdraai.
  woensdag 23 september 2009 @ 11:04:53 #37
3542 Gia
User under construction
pi_73032492
quote:
Op woensdag 23 september 2009 10:19 schreef RJD het volgende:

Maar hé, wat is het voor moeite om even je verzekering/tussenpersoon te bellen? Heb je het antwoord in een handomdraai.
Ik zou liever eerst goed de polisvoorwaarden doorlezen, voordat ik ging bellen.

[ Bericht 21% gewijzigd door Gia op 23-09-2009 11:16:06 ]
pi_73032521
Gewoon aan een goede vriend vragen of hij de schuld op zich wil nemen. .
-
  Licht Ontvlambaar woensdag 23 september 2009 @ 11:13:54 #39
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_73032752
Zullen we alle, 'vraag de buurvrouw of ze mee wil helpen frauderen'-tips lekker achterwege laten...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_73032803
Het valt onder je inboedel. Had ook eens zo iets met een laptop. Interpolis vergoed dat.
pi_73033531
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 20:23 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Die heeft 'ie niet, aangezien deze niet bestaat --> AVP

Anyway:
[..]

Ah, ik vond al dat het lang duurde voordat een of andere wannabe wijsneus (onterecht) kwam melden dat een WA-verzekering iets anders is.
pi_73034519
pi_73037179
quote:
Op woensdag 23 september 2009 12:16 schreef Five_Horizons het volgende:

Het heet in verzekeringsjargon AVP, maar dat betekent nog niet dat WA fout is.

1. Mensen zijn wettelijk aansprakelijk voor de schade die ze anderen toebrengen en kunnen zich daarvoor verzekeren. Strikt genomen is de term WA-verzekering tekstueel dus niet fout. wel verwarrend

2. De term AVP kennen weinig mensen en WA is verworden tot een soort algemene verzamelnaam voor verschillende aansprakelijkheidsverzekeringen. Als je googlet op WA verzekering zie je ook dat je veel hits krijgt over AVP, en iets minder over autoverzekeringen. Die hits betreffen ook professionele partijen, die het hebben over WA verzekeringen (die niks met auto's te maken hebben). Iedereen snapt wat er bedoeld wordt.

Het komt wat betweterig over als mensen in dit soort topics moeten benadrukken dat het eigenlijk AVP heet.
pi_73037265
Het is niet betweterig, het is gewoon raar om de WA te koppelen aan de AVP, aangezien het geen wettelijk verplichte verzekering is (en de WA-verzekering bij motorvoertuigen wel).

Dat weinig mensen de term kennen, maakt het niet correct om het dan maar volgens de 'volksmond'-manier te doen.

Verder vind ik je 'wannabe wijsneus' nogal sneu overkomen. (ik geloof niet dat jíj dat nodig hebt....)

[ Bericht 5% gewijzigd door Five_Horizons op 23-09-2009 14:14:42 ]
pi_73039204
Dat was gekscherend bedoeld, ik hoopte dat dat duidelijk was.

Het 'wettelijke' in WA slaat volgens mij niet op verplichting om zo'n verzekering te hebben, maar op de het volgens de wet aansprakelijk zijn voor de schade die je veroorzaakt.

Zoals ik aangaf is het niet alleen de volksmond die WA en AVP doorelkaar gebruikt. Je ziet dat ook professionals doen. Als je WA verzekering intikt bij Google is bijv één van de eerste hits van MoneYou - die bieden een WA verzekering aan, die feitelijk een AVP verzekering is.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2009 15:13:19 ]
pi_73210911
En waarom doen ze dat bij MoneYou? Omdat het in het spraakgebruik nou eenmaal zo bekend staat. Maar als ze het op de productinhoudelijke pagina ook zo noemen, zijn ze heel erg fout bezig. De term WA komt inderdaad uit de hoek van wettelijke verplichtingen ("Wet Aansprakelijkheidsverzekering Motorrijtuigen"), wat in de volksmond al snel WA werd en daarna ook op de gewone particuliere aansprakelijkheidsverzekeringen werd toegepast - "want dat was toch ook iets met aansprakelijkheid?"

Dat het nu gekoppeld wordt aan je wettelijke aansprakelijkheid zoals k_man zegt, is een veelvoorkomend misverstand, maar in feite ook niet waar omdat de AVP veel méér dekt dan puur waar je volgens de wet aansprakelijk voor kunt zijn. Bovendien zijn sommige dingen waar je wettelijk gezien wel aansprakelijk voor kunt zijn (bijvoorbeeld opzettelijk veroorzaakte schade) er tegelijk weer absoluut niet onder gedekt. Dus het is niet zo dat de AVP alleen uitsluitend dekt waar je wettelijk aansprakelijk voor bent.

Afijn, tot zover de geschiedenisles.
Nu even concreet.

De AVP zal niet dekken omdat er geen sprake is van (materiële) schade aan derden (het was je eigen camera, niet die van een ander), of aan onderlinge letselschade (er zijn geen gewonden gevallen).

De meeste inboedelverzekeringen zullen het ook niet dekken.
In de voorwaarden van inboedelverzekeringen staat precies opgenoemd wat wél gedekt is. Het op de grond vallen van dingen staat er niet tussen. (Meestal ook niet het in het water vallen trouwens.)
Alleen als je een dekking hebt die alle van buiten komende onheilen verzekert, heb je geluk. Echter, vanwege de premie hebben maar weinig mensen die, dus daar ga ik niet standaard vanuit.
Bovendien hebben veel verzekeraars voor dit soort dure apparatuur een maximumbedrag opgenomen. Als je meer dan dat bedrag aan foto-, video- en andere audiovisuele apparatuur (tv, stereo, DVD-recorders) en bijbehorend materiaal (CD's, DVD's etc) hebt, krijg je nooit meer dan dat bedrag uitgekeerd. Hou dus goed in de gaten of je hiervoor een voldoende dekking hebt. Vaak kun je dit maximumbedrag eenvoudig verhogen (uiteraard betaal je dan wel iets meer premie)

Wellicht is het handig om voor je dure camera een aparte kostbaarheden- of elektronicaverzekering te sluiten. Die dekken wel vaak ook valschade, en vaak ook bijvoorbeeld een omgestoten glas water over je laptop (als je er dus je laptop op verzekert).
Nadeel van dit soort verzekeringen is dat je precies moet specificeren wat je verzekeren wilt, en dat dus echt alleen het specifieke op de polis genoemde object verzekerd is. Als je iets nieuws koopt, zul je dat dus wel steeds moeten doorgeven, in tegenstelling tot een inboedelverzekering die vrijwel altijd min of meer automatisch wordt bijgewerkt (geïndexeerd).

En nee, geen spam maar ter informatie: Ik heb zelf trouwens een "Mobiele apparatuur"verzekering van de ANWB. Een soort van combinatie van een electronica-verzekering en een buiten-de-deur dekking. Reisverzekeringen dekken bijvoorbeeld (nog afgezien van de standaard maxima) vaak niet als je een dagje uit gaat. Deze verzekering wel. Maar als het goed is dekt hij ook het laten vallen in huis. (Hm, voor de zekerheid nog maar even nakijken... Oeps)
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 september 2009 @ 14:54:58 #47
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_73211048
Dekt je inboedelverzekering dat niet gewoon?
pi_73211114
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:54 schreef Swetsenegger het volgende:
Dekt je inboedelverzekering dat niet gewoon?
* Pandora73 twijfelt even of dit nou een serieuze vraag is van iemand die de vorige reactie niet gelezen heeft, of een sneer naar de omvang van de vorige reactie
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  woensdag 4 november 2009 @ 10:04:20 #49
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_74376387
Ben benieuwd of TS inmiddels wat geclaimd heeft, of het hier verder bij heeft gelaten...
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  woensdag 4 november 2009 @ 10:23:15 #50
65960 sanger
pi_74376893
quote:
Op woensdag 4 november 2009 10:04 schreef Tazz het volgende:
Ben benieuwd of TS inmiddels wat geclaimd heeft, of het hier verder bij heeft gelaten...
Ik heb het uit zijn spaarpot gehaald
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')