abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73002153
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:11 schreef MikeyMo het volgende:
Vroegah, en dan heb ik het over slechts een paar jaar terug draaide alle DJ's enkel met vinyl. Dat had zo zijn voordelen:

Platen waren vaak exclusiever. Platen als Enemy Of The State en Enzyme 5 waren redelijk obscuur dus was het statusverhogend als jij ze wel had en het publiek daar tijdens je set op uit zijn dak ging. Zo zijn er een heleboel platen die in kleine oplages geperst waren en op sites als Ebay dus ook flink wat opbrachten. In feite was ik dus in het bezit van een kleine goudmijn. Enzyme 5 leverde zo boven de ¤100,- op.

Tegenwoordig gaat alles met CD's. Dus je ript een oude Thunderdome Cd (makkelijk te krijgen) en je kan de oldschool dj uithangen ook al kom je net kijken.

Ik zie de prijzen van mijn platen dalen omdat er gewoon minder vraag naar is en het stukje charisma van de loodzware met sloten beveiligde platentas is ingeruild voor een mapje met CDtjes wat in de binnenzak zit.

Top DJ's komen binnen met zelf gebrande CD's en de kneus om de hoek doet hetzelfde. de hele sfeer is er uit. De sport/jacht op die ene plaat die je nog zocht. waarom zou je, je kan hem downloaden en op een usb stick zetten of op een cd. En je buurman ook.

Het DJ'en is een stuk van zijn sfeer/charisma kwijt.
Deel 1: DJ'ing - Vaarwel vinyl, welkom klote cd's!

En door.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_73002226
hopelijk hier verder met domme argumenten van de vinyldraaiers
pi_73002264
Je kan met platen wel beter koele lucht naar jezelf wapperen dan met usb-sticks.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  dinsdag 22 september 2009 @ 15:13:19 #4
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_73002447
Ik kijk het even aan, daar we eigenlijk niet aan reeksen doen hier.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  dinsdag 22 september 2009 @ 15:19:15 #5
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_73002712
het voordeel van platen was natuurlijk dat je soms een B-side had om te ontdekken en waar vaak dan toch minder commerciele nummers op stonden. Met MP3's downloaden heb je die b-side niet eens meer en is denk ik de kans groter dat zulke tracks minder aandacht zullen krijgen...
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_73002870
Mja en daarbij, sommige digitale releases op beatport zijn duurder dan de vinyl release
pi_73002996
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 15:19 schreef MikeyMo het volgende:
het voordeel van platen was natuurlijk dat je soms een B-side had om te ontdekken en waar vaak dan toch minder commerciele nummers op stonden. Met MP3's downloaden heb je die b-side niet eens meer en is denk ik de kans groter dat zulke tracks minder aandacht zullen krijgen...
klopt misschien wel, maar door de lagere prijs van mp3's koop je zo'n b-side wel weer sneller.
pi_73003532
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 15:07 schreef jimjim1983 het volgende:
hopelijk hier verder met domme argumenten van de vinyldraaiers
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 14:04 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

ja en met vinyl koop je een plaat die later een hitje wordt maar omdat je geen geld hebt voor een andere plaat moet je m toch maar blijven draaien.

je argument slaat nergens op.
Wat je zegt klopt, heb zelf wel een paar platen liggen die ik ongeveer niet durf te draaien omdat het later hitjes zijn geworden, maar dat geeft echt in geen enkele mate aan dat mijn argument nergens op slaat. Het is naast dat het gewoon klopt dat mp3's beter verkrijgbaar zijn gewoon een feit dat DJ's sneller veel plaatjes kunnen aanschaffen waarmee ze scoren. Daarmee wil ik helemaal niet zeggen dat als je met CD's of Traktor draaid dat je hitjes draait, maar veel DJ's doen dat wel aangezien niet iedereen waarde hecht aan exclusieviteit of eigen smaak in zijn set.

Argument dom genoeg?
pi_73003708
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 15:22 schreef Sjoewe het volgende:
Mja en daarbij, sommige digitale releases op beatport zijn duurder dan de vinyl release
Dat heb ik nog nooit gezien, misschien alleen als er 3 tracks meer in de digitale release zitten dan op het vinyl?
pi_73015449
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 15:13 schreef Biogarde het volgende:
Ik kijk het even aan, daar we eigenlijk niet aan reeksen doen hier.
ik vote voor ONZ of MUZ
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
pi_73015538
USB lijkt me makkelijker
  dinsdag 22 september 2009 @ 20:28:40 #12
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_73017251
Vinyl is gewoon het beste!
Sommige dingen moeten blijven zoals ze zijn.
Dit is er 1 van.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_73017974
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 15:35 schreef JanMetDeKorteAchternaam het volgende:

[..]

[..]

Wat je zegt klopt, heb zelf wel een paar platen liggen die ik ongeveer niet durf te draaien omdat het later hitjes zijn geworden, maar dat geeft echt in geen enkele mate aan dat mijn argument nergens op slaat. Het is naast dat het gewoon klopt dat mp3's beter verkrijgbaar zijn gewoon een feit dat DJ's sneller veel plaatjes kunnen aanschaffen waarmee ze scoren. Daarmee wil ik helemaal niet zeggen dat als je met CD's of Traktor draaid dat je hitjes draait, maar veel DJ's doen dat wel aangezien niet iedereen waarde hecht aan exclusieviteit of eigen smaak in zijn set.

Argument dom genoeg?
dat zijn dan gewoon kutdj's dus.
pi_73023544
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 20:44 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

dat zijn dan gewoon kutdj's dus.
Discussie kwam op gang via een opmerking over Q-Base, natuurlijk zijn het kut DJ's
  dinsdag 22 september 2009 @ 23:27:08 #15
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_73024835
DJ's !
Die lui die een cd in een speler stoppen, aan allerlei knopjes draaien maar het uiteindelijk geen flikker uitmaakt ?
Most people only expose themselves to information that matches their own worldview.
  donderdag 24 september 2009 @ 15:13:31 #16
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_73070842
Ik heb 2 cd spelers met een mengpaneel er tussen staan, ik heb een tulpcable er tussen zitten die ik aan de rec. ingang van mijn laptop hang. Ik gebruik Audacity, alles prima ingesteld. Opzich geen probleem....totdat ik ga mixen, als ik mijn faders aan raak gaat het geluid gruwelijk kraken.

Wie kan me helpen om dit te verhelpen?
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_73070957
quote:
Op donderdag 24 september 2009 15:13 schreef honda1990 het volgende:
Ik heb 2 cd spelers met een mengpaneel er tussen staan, ik heb een tulpcable er tussen zitten die ik aan de rec. ingang van mijn laptop hang. Ik gebruik Audacity, alles prima ingesteld. Opzich geen probleem....totdat ik ga mixen, als ik mijn faders aan raak gaat het geluid gruwelijk kraken.

Bekend probleem, 99% van de gevallen veroorzaakt door vieze contacten in die schuifweerstanden.
Koop zo'n busje perslucht bij de bouwmarkt en blaas er even goed mee in de sleuf.
Meestal is dat genoeg
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  donderdag 24 september 2009 @ 15:23:12 #18
182728 honda1990
pi_73071156
quote:
Op donderdag 24 september 2009 15:17 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Bekend probleem, 99% van de gevallen veroorzaakt door vieze contacten in die schuifweerstanden.
Koop zo'n busje perslucht bij de bouwmarkt en blaas er even goed mee in de sleuf.
Meestal is dat genoeg
Thnx Snelle reactie trouwens
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_73072663
quote:
Op donderdag 24 september 2009 15:23 schreef honda1990 het volgende:

[..]

Thnx Snelle reactie trouwens
is het wel echt een rec ingang?
if mic dan
pi_73072735
quote:
Op donderdag 24 september 2009 15:13 schreef honda1990 het volgende:

maar dat probleem moet je dan ook zonder laptop horen?
  donderdag 24 september 2009 @ 16:28:26 #21
182728 honda1990
pi_73073247
quote:
Op donderdag 24 september 2009 16:14 schreef FUFR het volgende:

[..]

maar dat probleem moet je dan ook zonder laptop horen?
Nee, nergens last van, heb net even alles schoongeblazen en het lukt tot nu toe goed
pi_73073375
quote:
Op donderdag 24 september 2009 16:28 schreef honda1990 het volgende:

[..]

Nee, nergens last van, heb net even alles schoongeblazen en het lukt tot nu toe goed
  donderdag 24 september 2009 @ 16:39:31 #23
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_73073599
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 13:03 schreef jimjim1983 het volgende:
ja maar je moet me live horen he
Voor een paar gastenlijstplaatsen wil ik je wel komen beoordelen
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_73073903
quote:
Op donderdag 24 september 2009 16:39 schreef fathank het volgende:

[..]

meestal krijg je er geld bij hoor
pi_73080169
quote:
Op donderdag 24 september 2009 16:39 schreef fathank het volgende:

[..]

als t uberhaupt doorgaat tot op heden zijn alle feesten die er de afgelopen weken gehouden moesten worden niet doorgegaan ivm vergunningen. vanavond in de paradiso is er een benefietavond voor de mensen van de stubnitz.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')