http://www.depers.nl/binn(...)schuwt-voor-PVV.htmlquote:Gepubliceerd: gisteren 23:02
Update: gisteren 23:06
Filosoof Tariq Ramadan waarschuwt Nederland tijdens de viering van het Suikerfeest voor de opkomst van de PVV. De hoofddoekjesbelasting die Geert Wilders onlangs voorstelde is volgens hem onzinnig, omdat mensen op deze manier alleen worden beoordeeld op wat zij kosten. Dat zei Ramadan maandagavond in Amsterdam tijdens de Nacht van de vrijheid, georganiseerd door IKV Pax Christi.
* 'Procedure Ramadan maakt weinig kans'
* Ramadan: Ontslag ongelooflijk
Ramadan noemde zijn ontslag als integratieadviseur in Rotterdam 'discriminatie'. Het is volgens de filosoof precies het tegenovergestelde van de dialoog die hij voorstaat. "Zij hebben dus niet naar mij geluisterd", zei Ramdan getergd. Populisme dreigt volgens Ramadan, die de passieve houding van veel Nederlanders hekelt.
Vrede
"Vrede is niet gegeven, we kunnen daar niet op wachten", betoogde hij. Als mensen zich niet uitspreken tegen Wilders moeten zij niet denken dat ze niet aan politiek doen. "Ik zag in Rotterdam vooral politici die bang waren, we kunnen hen de schuld geven, maar uiteindelijk krijg je wat je verdient", oreerde de filosoof.
Ramadan bedankte voormalig premier Ruud Lubbers (CDA) die aanwezig was voor zijn steun bij zijn recente ontslag. De oud-premier grapte dat hij er misschien uit zag als een priester, maar dat hij toch echt een professor is. Verder zei Lubbers te hopen dat Ramadan zijn woede te boven komt en weer van het leven kan genieten.
Geloofwaardigheid
Het stadsbestuur van Rotterdam verbrak halverwege augustus de banden met Ramadan, omdat hij zijn geloofwaardigheid als integratieadviseur volgens het bestuur had verloren. Ramadan presenteerde tot ongenoegen van de Rotterdammers op de Iraanse zender Press TV een programma, terwijl de zender werd gefinancierd door het regime in Teheran.
De filosoof moest ook zijn leerstoel aan de Erasmus Universiteit opgeven. De Rotterdamse gemeenteraad legde zich vorige week neer bij het ontslag van Ramadan.
Ik krijg ook het idee dat die zandmensen ons ook meer kosten dan opleveren.quote:De hoofddoekjesbelasting die Geert Wilders onlangs voorstelde is volgens hem onzinnig, omdat mensen op deze manier alleen worden beoordeeld op wat zij kosten.
Tuurlijk. Wat dacht je van al dat geld dat beschikbaar was gesteld om die mensen iets te leren. Mensen die niet kwamen opdagen.Het niet komen opdagen kost ook geld, veel geld. Had je allemaal andere zaken van kunnen doen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 12:50 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Ik krijg ook het idee dat die zandmensen ons ook meer kosten dan opleveren.
'Hitler waarschuwt Duitsland tijdens partijbijeenkomst voor Joden'.quote:Op dinsdag 22 september 2009 13:04 schreef Juup© het volgende:
Beetje rare TT. Zoals het er nu staat is het net of het Suikerfeest ter ere van de PVV gehouden wordt.
Dank jequote:Op dinsdag 22 september 2009 13:07 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
'Hitler waarschuwt Duitsland tijdens partijbijeenkomst voor Joden'.
Verrek, je hebt gelijk!
[offtopic]quote:Op dinsdag 22 september 2009 13:07 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
'Hitler waarschuwt Duitsland tijdens partijbijeenkomst voor Joden'.
Verrek, je hebt gelijk!
Gevaar weet ik niet, maar het is in ieder geval een mislukte professor die tonnen heeft opgestreken met bruggen bouwen die nooit voltooid zijn. En dan maar klagen over dat hij ontslagen is, boehoe. Laat hem lekker werken bij de Iraanse staatstelevisie als hem dat zo goed beviel, maar nee hij moet zo nodig hier in de pers blijven schreeuwen hoe erg het wel niet gesteld is met Nederland.quote:Op dinsdag 22 september 2009 13:11 schreef Fockker het volgende:
Kortom. Hij is een gevaar voor Europa.
Inmenging van deze personen zeker als ze afkomstig zijn uit een bepaalde regio hoef ik niet. En bepaalde idee-en hebben die niet overeenkomen met westerse idee-en, zie ik als een gevaar. Van deze knul zeker.We zijn mans genoeg om onze problemen zelf op te oplossing als we de juiste stuurlui hebben.quote:Op dinsdag 22 september 2009 13:14 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Gevaar weet ik niet, maar het is in ieder geval een mislukte professor die tonnen heeft opgestreken met bruggen bouwen die nooit voltooid zijn. En dan maar klagen over dat hij ontslagen is, boehoe. Laat hem lekker werken bij de Iraanse staatstelevisie als hem dat zo goed beviel, maar nee hij moet zo nodig hier in de pers blijven schreeuwen hoe erg het wel niet gesteld is met Nederland.
Dat bepaal ik altijd zelf nog wel, daar heb ik geen Iraanse propagandist voor nodig.
Oh ik ben het wel met je eens dat deze Ramadan 0,0 toegevoegde waarde representeert voor onze samenleving, maar of het nou een gevaar is weet ik ook niet. Hij preekt geen haat of iets in die richting, hij preekt eerder voor een betere positie van moslims in Nederland/Europa, over de rug van autochtoon Europa.quote:Op dinsdag 22 september 2009 13:18 schreef Fockker het volgende:
[..]
Inmening van deze personen zeker als ze afkomstig zijn uit een bepaalde regio hoef ik niet. En bepaalde idee-en hebben die niet overeenkomen met westerse idee-en, zie ik als een gevaar. Van deze knul zeker.We zijn mans genoeg om onze problemen zelf op te oplossing als we de juiste stuurlui hebben.
Lees je fff in in die moslimbroeders. Ik kan me niet indenken dat hij andere motieven heeft dan z'n opa.En het beste is dan om eerst het spel van de andere mee te spelen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Moslimbroederschap
Ow ja? Doe eens gek en onderbouw dat eens met quotes of zo?quote:Op dinsdag 22 september 2009 13:22 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Oh ik ben het wel met je eens dat deze Ramadan 0,0 toegevoegde waarde representeert voor onze samenleving, maar of het nou een gevaar is weet ik ook niet. Hij preekt geen haat of iets in die richting, hij preekt eerder voor een betere positie van moslims in Nederland/Europa, over de rug van autochtoon Europa.
Net als heel veel autochtone nederlanders die gewoon te lui zijn om een vinger uit te stekenquote:Op dinsdag 22 september 2009 12:50 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Ik krijg ook het idee dat die zandmensen ons ook meer kosten dan opleveren.
Dat laatste vind ik al gevaarlijk genoeg. Daarbij kunnen zijn woorden wel inbreng hebben bij fanatieke jongeren.Die dan weer op vakantie moeten gaan in Somalie.quote:Op dinsdag 22 september 2009 13:22 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Oh ik ben het wel met je eens dat deze Ramadan 0,0 toegevoegde waarde representeert voor onze samenleving, maar of het nou een gevaar is weet ik ook niet. Hij preekt geen haat of iets in die richting, hij preekt eerder voor een betere positie van moslims in Nederland/Europa, over de rug van autochtoon Europa.
Jij mag van mij vinden wat je vind. Dat is is Iran NIET het geval. Daar mag je het niet oneens zijn met het establishment.quote:Op dinsdag 22 september 2009 13:34 schreef KoosVogels het volgende:
Het merendeel van de reageerders hier is echt de weg kwijt. Er wordt niets maar dan ook helemaal niets positiefs gezegd over moslims. Het relativeringsvermogen zijn jullie allang kwijt. Moslims zijn kut en ze moeten zsm oprotten, dat is het enige wat jullie kunnen uitkramen.
En Focker, dat vind ik persoonlijk een enge gedachte.
Zijn werkelijke "drive" is er dan ook 1 die hij niet hardop durft te zeggen. Geniepige roeptoeter is het...quote:Op dinsdag 22 september 2009 12:51 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Voor iemand die niks meer van doen wou hebben met Nederland, geeft hij aardig veel commentaar in de Nederlandse pers, aandachtshoer dat hij is.
Ja fijn man. Maar wat de fok hebben wij met Iran te schaften?quote:Op dinsdag 22 september 2009 13:36 schreef Fockker het volgende:
[..]
Jij mag van mij vinden wat je vind. Dat is is Iran NIET het geval. Daar mag je het niet oneens zijn met het establishment.
Gastarbeiders zijn hier destijds TIJDELIJK binnengehaald. Bedankt hebben we ze al 100x
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |