abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72997589
Met al dat gezeik over besparingen op de stufi en het nederlands onderwijs nu is de tijd om te laten zien wat de student zelf ervoor doet. Iedereen zegt namelijk wel dat de nederlandse student zelf meer zou moeten investeren in zijn studie in plaats van dat de overheid dat moet doen. Dus wat steek je aan tijd/geld en moeite in jou studie???

Ik zelf studeer particulier hiervan zijn de kosten van het collegegeld plus boeken 10.000 euro per jaar (dit betaald mijn moeder voor mij)
Ik betaal de rest allemaal zelf, dit zijn dus o.a. kosten van kamer, eten drinken, kleding, hobbies, uitgaan en extra school activiteiten.
Per week heb ik 35 klokuren college, daarnaast besteed ik gemiddeld 10-12 uur per week aan studeren. OP zaterdag heb ik nog een stagebaan.
Verder geef ik zelf nog een 3.500 tot 5.000 euro uit aan studiereizen, extra colleges, seminars en aanverwante zaken.

hoe zit dat bij jullie?
  dinsdag 22 september 2009 @ 12:46:51 #2
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_72997636
waar haal je dat geld vandaan
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  dinsdag 22 september 2009 @ 12:49:26 #3
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_72997722
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 12:46 schreef genakt het volgende:
waar haal je dat geld vandaan
zjin moeder lapt het voor hem, en hij werkt

ontopic:
studiereizen

zo noemen we vakantie tegenwoordig?
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
pi_72997750
A. Je geeft zelf aan dat je moeder je particuliere studie betaalt. Waar is dan jouw investering?
B. Wat voor een pauper studie volg je dat je er mee weg komt om 10 á 12 uur te studeren naast je klokuren?
C. Wat probeer je te bereiken met dit topic?
Profiel opgeheven.
pi_72997826
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 12:50 schreef Bierie het volgende:
A. Je geeft zelf aan dat je moeder je particuliere studie betaalt. Waar is dan jouw investering?
B. Wat voor een pauper studie volg je dat je er mee weg komt om 12 á 15 uur te studeren naast je klokuren?
C. Wat probeer je te bereiken met dit topic?
a) extra studiekosten plus huisvesting, eten, verzekeringen, mobiliteit etc (gemiddeld 10.000 p/jaar)
b) 35+15+9 = volgens mij 59 uur (weinig werkende die dat halen, zelfstandigen uitgezonderd)
c) opinies peilen (of is dat verboden)
  dinsdag 22 september 2009 @ 13:00:07 #6
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_72998058
Ik wil best investeren in mijn toekomst. Maar met jouw berekening kom ik uit op een ton voor 4 jaar studie, ik zou niet weten waar ik dat geld vandaan moet toveren?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  dinsdag 22 september 2009 @ 13:02:07 #7
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_72998129
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 12:52 schreef Legwieh het volgende:

[..]

a) extra studiekosten plus huisvesting, eten, verzekeringen, mobiliteit etc (gemiddeld 10.000 p/jaar)
b) 35+15+9 = volgens mij 59 uur (weinig werkende die dat halen, zelfstandigen uitgezonderd)
Voor deelvraag B:
Volgens mij is zo een programma te intensief. Ik denk dat de verhouding college en leren/bezink tijd een beetje teveel op college zit. 3 of 4 uur college per dag is wel zo een beetje max om de stof op te nemen.

Maar als het ook contact uren zijn van werkcolleges kan het prima. (3 uur colllege 4 uur uitwerken)

Verder als het onderzoek is of cases uitwerken of andere project werk dan kan het makkelijk. Voor mij is dat gewoon 6 dagen per week op het lab "spelen" (dat red ik ook regelmatig)
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  dinsdag 22 september 2009 @ 13:20:54 #8
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_72998744
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 12:52 schreef Legwieh het volgende:

[..]

'mobiliteit' een auto dus.
weet je, leuk voor je dat je dit allemaal hebt (echt) maar het lijkt meer een topic om anderen de ogen mee uit te steken.
rijkeluisje
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
pi_72998943
Dus je maakt 5.000 euro aan studiegerelateerde kosten? Wat voor jaarinkomen heb je dan wel niet? Want ik neem aan dat er ook nog de nodigde 1000en euro's aan andere activiteiten door heen gaan.

Edit: Je moeder betaalt dus je studiekosten, blijf ik me toch nog afvragen wat je op jaarbasis binnenhaalt
  dinsdag 22 september 2009 @ 13:29:40 #10
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_72998974
- niet doen -

[ Bericht 73% gewijzigd door GlowMouse op 22-09-2009 14:06:57 ]
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_73005920
10.000 per jaar uit kunnen geven, en 59 uur per week bezig zijn met je studie. Ik weet niet waar je het geld vandaan haalt, maar óf je werkt jezelf helemaal te pletter of je hebt een bizar hoog uurloon/stagevergoeding.

Please, enlighten us
pi_73006040
Ik ben ook wel benieuwd waar dat geld vandaan komt Klinkt niet alsof je tijd hebt om te werken TS...
  dinsdag 22 september 2009 @ 16:20:39 #13
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_73006267
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 12:45 schreef Legwieh het volgende:

Ik zelf studeer particulier hiervan zijn de kosten van het collegegeld plus boeken 10.000 euro per jaar (dit betaald mijn moeder voor mij)
Ik betaal de rest allemaal zelf, dit zijn dus o.a. kosten van kamer, eten drinken, kleding, hobbies, uitgaan en extra school activiteiten.
Oftewel: Zelf investeer je helemaal geen geld in je studie?
pi_73007141
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 16:16 schreef AMDB het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd waar dat geld vandaan komt Klinkt niet alsof je tijd hebt om te werken TS...
zaterdag verdien ik, afhankelijk van provisies 150/200 per dag.
verder heb ik twee jaar gewerkt voor mijn studie om te sparen en met gespaard geld belegd.
mobiliteit is inderdaad een auto maar deze heb ik gewoonweg nodig voor mijn werk.
elk jaar komt er 12.500 vrij van gespaard geld, de rest betaal ik van mijn werk, en de 265 euro stufi die ik krijg.

en rijkeluisje kindje mag je best zeggen, maar ik ben gewoon kind van een alleenstaande moeder, ik heb er hard voor gewerkt en gespaard en nu kan ik doen. Idd mijn studie zal de eerste drie jaar ongeveer zo'n 75.000 euro kosten, maar dat kan ik missen, en heb ik ervoor over, waarom niet dan.
pi_73010891
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 16:36 schreef Legwieh het volgende:

[..]

zaterdag verdien ik, afhankelijk van provisies 150/200 per dag.
verder heb ik twee jaar gewerkt voor mijn studie om te sparen en met gespaard geld belegd.
mobiliteit is inderdaad een auto maar deze heb ik gewoonweg nodig voor mijn werk.
elk jaar komt er 12.500 vrij van gespaard geld, de rest betaal ik van mijn werk, en de 265 euro stufi die ik krijg.

en rijkeluisje kindje mag je best zeggen, maar ik ben gewoon kind van een alleenstaande moeder, ik heb er hard voor gewerkt en gespaard en nu kan ik doen. Idd mijn studie zal de eerste drie jaar ongeveer zo'n 75.000 euro kosten, maar dat kan ik missen, en heb ik ervoor over, waarom niet dan.
Even een puntje. Als jij dus iedere zaterdag werkt dan kom je op een jaarloon van 10400 euro. Plus keer jij jezelf 12.500 euro spaargeld uit. Daarnaast geef je aan dat je stufi ontvangt (wat niet helemaal legitiem is als je zoveel spaargeld heb. Tenzij het minder dan 20.000 euro is). En daarnaast zit je op een particuliere school? (heb je dan uberhaupt wel recht op stufi).

En het is leuk dat je zoveel geld voor een studie uitgeeft. Maar als je al zo handig bent met geld (wat je kennelijk aangeef). Zou je het dan niet wijzer vinden om dat ergens in te investeren en verder via het reguliere onderwijs een diploma te halen.
Profiel opgeheven.
  dinsdag 22 september 2009 @ 18:09:31 #16
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_73010977
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 18:07 schreef Bierie het volgende:

[..]

Even een puntje. Als jij dus iedere zaterdag werkt dan kom je op een jaarloon van 10400 euro. Plus keer jij jezelf 12.500 euro spaargeld uit. Daarnaast geef je aan dat je stufi ontvangt (wat niet helemaal legitiem is als je zoveel spaargeld heb. Tenzij het minder dan 20.000 euro is). En daarnaast zit je op een particuliere school? (heb je dan uberhaupt wel recht op stufi).

En het is leuk dat je zoveel geld voor een studie uitgeeft. Maar als je al zo handig bent met geld (wat je kennelijk aangeef). Zou je het dan niet wijzer vinden om dat ergens in te investeren en verder via het reguliere onderwijs een diploma te halen.
Particulier onderwijs staat vaak hoger aangeschreven.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_73011124
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 18:07 schreef Bierie het volgende:

[..]

Heb je daar ook een bron van, dat je stufi in verband staat met je spaargeld?
pi_73011464
stufi en spaargeld is niet gekoppeld. een particuliere school waarvan de opleiding goedgekeurd is door de overheid geeft gewoon recht op stufi, wat in mijn geval dus zo is.

En handig zijn met geld is handig, maar je moet wel eerst geld hebben om er handig mee te zijn. kan nu is een paar ruggen per jaar leuk, maar niet als ik zelfstandig een huis, gezin en andere zaken moet onderhouden.

ik kies idd voor particulier onderwijs omdat het beter staat aangeschreven en de methode van onderwijs me beter ligt. (niet afgerekend worden op groepswerk, maar gewoon individueel presteren, en af en toe wat samen doen)
pi_73011596
niets? IBG doet dit.

Hopelijk met 0¤ schuld over 4 jaar een MSc
pi_73013826
Wat studeer je dan precies Legwieh?

Ik heb 20 contacturen per week, zit nog 12 uur aan zelfstudie, en daarnaast een bijbaantje à 10-12 uur per week.
Ik krijg van mijn ouders een maandelijkse bijdrage, van de IB groep, en van mijn eigen bijbaantje. Daar betaal ik dus alles mee, kamer, studie, vakantie, etc.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_73014236
- niet doen -

[ Bericht 90% gewijzigd door GlowMouse op 22-09-2009 20:02:29 ]
pi_73015665
Legwieh

Ook bekend van het topic Waar gaan jullie eigenlijk heen op vakantie?, zijn OP:
"Ik ben eigenlijk wel heel nieuwsgierig waar jullie heen gaan met vakantie. Ik zelf ga trouwens het liefst 4x per jaar, afgezien van vele tussentijdse reisjes. Vorige week nog even naar Dubai en New York geweest, binnenkort Egypte en dan eindelijk even tot rust komen tijdens wintersport. "
Oh really?
pi_73015872
Ik betaal mijn complete studie zo goed als zelf, inclusief mijn kamer, eten, tja, alles dat bij het studentenleven hoort. Ik krijg ¤100 per maand van mijn pa, en dat is het wel ongeveer (en af en toe geeft ie wel eens iets extra's).
Ik leen dus nogal veel. Maar gelukkig ben ik in februari klaar, dan ga ik een half jaartje werken en een deel van de lening terugbetalen
pi_73017676
TS is Troll. Hij masturbeert op dit topic
pi_73115347
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 20:38 schreef Cahir het volgende:
TS is Troll. Hij masturbeert op dit topic
pi_73117057
dit is gewoon een 'de anderen de ogen uitsteken' topic of een verkapte ' ik heb geld en ben rijk' topic.

Jongen, een privé-school is per definitie niet beter dan regulier. Ook beweren veel snobs dat, logisch als je 10K betaald voor een opleiding, dan moet het wél beter zijn
pi_73246388
ik hoef nog een jaartje geen collegegeld te betalen.
maar mijn boeken waren afgerond ¤700,- plus dat ik nog een extra boek moet aanschaffen van ¤72,- (anotomie en fyshiologie)
Uren die ik aan mijn studie besteed 31 uur in de week en moet ook nog 30 uur vrijwilligerswerk lopen. aan zelfstudie heb ik z'n 3 uur per dag (plus vaak ook mijn weekend)

Ik vind dus dat ik wel genoeg aan mijn studie doe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')