abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72989234
Velen maken er een gewoonte van om dagelijks zeer laat naar bed te gaan, bijvoorbeeld 3 of 4 uur 's nachts. Alleen vraag ik me toch af wat het verschil nou is, of je nou om 11 uur 7 uur slaapt of om 4 uur naar bed gaat, je slaapt in zijn totaliteit dus gewoon 7 uur. Wat maakt de nacht dan zo bijzonder, terwijl het wel makkelijker zou zijn als je 's nachts gewoon slaapt en 's ochtends op een normaal tijdstip wakker word. Daarnaast heb je dan een vast ritme en kan je s'morgens fris op afspraken terechtkomen zonder die avond ervoor temazepam te hebben gebruikt.
pi_72989253
Je hebt nou eenmaal avond/nachtmensen en ochtendmensen....
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_72989261
Je zit ook in een vast ritme als je elke nacht om 4 uur op bed gaat.
Pretwin
pi_72989282
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 01:06 schreef Pretwin het volgende:
Je zit ook in een vast ritme als je elke nacht om 4 uur op bed gaat.
Dat wel, maar is het verstandig? Wat heeft de nacht dan als meerwaarde als je 's ochtends geen afspraken kan hebben omdat je ligt te slapen?
pi_72989345
Tja, of je gaat dan op tijd naar bed of als het kan pas je je leven aan of derde mogelijkheid...je ziet er gewoon altijd uit als een lijk vroeg in de morgen
Optimist tot in de kist
  dinsdag 22 september 2009 @ 01:39:49 #6
207154 IJsbergsla
geen gewone sla..
pi_72989549
Wat heeft de ochtend te bieden?
Op maandag 12 januari 2009 23:52 schreef Apuleius het volgende:
Godverdomme! DAAR HEB JE DIE SLAKROP OOK WEER!!! :(
pi_72989573
Eens zien hoe de ochtendmensen straks reageren want die slapen nu allemaal
Optimist tot in de kist
pi_72989602
ik ga eigenlijk altijd om 3 of 4 uur pas slapen, waarom weet ik zelf eigenlijk ook niet precies.
ik vindt dat gewoon prettiger als dat ik op een "normaal" tijdstip ga slapen.
als ik 's morgens een afspraak heb ga ik meestal ook niet eerder slapen, die paar uurtjes die ik dan minder slaap neem ik op de koop toe en 's morgens heb ik daar dan ook geen hinder van.
er is voor mij dan ook niet echt een voor- of nadeel aan en ik doe 's nachts ook geen gekke dingen of zo.
het is gewoon het ritme wat ik het fijnste vind.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_72989613
Als de zon er niet meer is ervaar je dingen gewoon anders een beetje hetzelfde als met alcohol, alles wordt er mooier van (zeker die twee gecombineerd)
pi_72989700
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 01:46 schreef eight het volgende:
ik ga eigenlijk altijd om 3 of 4 uur pas slapen, waarom weet ik zelf eigenlijk ook niet precies.
ik vindt dat gewoon prettiger als dat ik op een "normaal" tijdstip ga slapen.
als ik 's morgens een afspraak heb ga ik meestal ook niet eerder slapen, die paar uurtjes die ik dan minder slaap neem ik op de koop toe en 's morgens heb ik daar dan ook geen hinder van.er is voor mij dan ook niet echt een voor- of nadeel aan en ik doe 's nachts ook geen gekke dingen of zo.
het is gewoon het ritme wat ik het fijnste vind.
Dat denk ik ook altijd terwijl iedere ochtend om half acht de wekker gaat. (Door de weeks.)
Eens een keer een vroege afspraak is natuurlijk wel te doen maar in the long run, ga je dat echt wel merken.

Maar wanneer je niet perse vroeg moet opstaan kan ik me levendig voorstellen dat je in heel ander ritme gaat. Heb ik in ieder geval altijd wel gehad. Geniet van die vrijheid. .

Ik ga wel maffen nu, anders krijg ik morgen weer spijt. .
pi_72990421
Het lang opblijven heeft zeker niet altijd te maken met een voorliefde voor de nacht. Bij veel mensen heeft het minstens zoveel te maken met de aversie tegen de ochtend.
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
  Trouwste user 2022 dinsdag 22 september 2009 @ 06:36:02 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_72990431
's nachts moet ik een paar keer pissen.

Overdag heb ik dat niet.

Of ik moet om half zeven beginnen met posten.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_72990968
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 06:31 schreef Chain_Reaction het volgende:
Het lang opblijven heeft zeker niet altijd te maken met een voorliefde voor de nacht. Bij veel mensen heeft het minstens zoveel te maken met de aversie tegen de ochtend.
Waarom dan?
En ik blijf altijd te laat op, maar de ochtend vind ik toch wel het mooiste gedeelte van de dag.
Zeker wanneer het heel mooi weer wordt. Het is dan nog fris maar met die belofte. .
pi_72991074
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 08:19 schreef Stali het volgende:

[..]

Waarom dan?
En ik blijf altijd te laat op, maar de ochtend vind ik toch wel het mooiste gedeelte van de dag.
Zeker wanneer het heel mooi weer wordt. Het is dan nog fris maar met die belofte. .
Het is 's ochtends belachelijk druk, zowel op de wegen als in de stad. Iedereen met een verplichting als werk/school begint een zo rond 8:00 / 8:30. Verder is er weinig te doen en al zeker niets op tv.. Geen relevante series en gevoetbald wordt er al zeker niet in de ochtend. Ik slaap sowieso laat en als ik vroeg in de ochtend wakker ben, ben ik dus vermoeid (en een dag duurt dan nog belachelijk lang).

Wat anderen eraan tegenstaat weet ik niet.
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
  dinsdag 22 september 2009 @ 08:33:39 #15
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_72991150
Ik vind de nacht heerlijk, vooral buiten de deur.
Altijd wel een plekje te vinden in een drukke stad als Rotterdam waar je gewoon rustig en alleen kunt vertoeven, even bijkomen van alle hectiek die je daar overdag treft, de mensen die je treft die níet uit hun werk komen of er net naar toe gaan zijn meestal een stuk relaxter en aardiger en het is heerlijk koel (of koud) en de setting van donker met allerlei lichtjes heeft wel wat.

Voorheen was ik vrijwel iedere nacht wel buiten aan het vertoeven, wat bijpraten met vrienden of heerlijk rustig tekenen met de Rotterdamse havens op de achtergrond, heerlijk rustgevend en ik heb altijd het gevoel gehad dat ik dat nodig had om mezelf op te kunnen laden voor de rest van de dag.
Zou misschien ook prima lukken in de ochtend met een versgeperst glaasje sinaasappelsap, een krantje en in de tuin de vogeltjes horen áls ik niet omgeven zat met allerlei andere woningen, werkverkeer en een metrobaan op zo'n 100 meter afstand.
  dinsdag 22 september 2009 @ 09:04:42 #16
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_72991610
De nacht is van jezelf.

Als je dat overdag wil moet je waarschijnlijk naar het platteland.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 22 september 2009 @ 09:05:44 #17
12221 Tijn