Wacht maar tot die kater jouw hele boel onder gaat zeiken.quote:Op dinsdag 22 september 2009 00:27 schreef bitterzak het volgende:
Nu komt de vraag, in hoeverre ben ik gewoon aan het zeiken? Is een poes net zo leuk als een kater?
Ha weer zo'n sprookje...quote:Op dinsdag 22 september 2009 01:06 schreef unox1983 het volgende:
en wil je echt een stoere kat/poes hebben, dan moet je een herfst kat/poes nemen.. dat zijn krengen bij uitstek!
Van alle zgn. geholpen* katten blijven poezen toch veel feller dan katers?quote:Op dinsdag 22 september 2009 01:10 schreef trovey het volgende:
[..]
Ha weer zo'n sprookje...Heb katten geboren door het hele jaar gehad...nooit wat van gemerkt
Hij had het over katten geboren in de herfst, die zouden feller zijn dan dieren geboren in een ander deel van het jaarquote:Op dinsdag 22 september 2009 01:18 schreef Stali het volgende:
[..]
Van alle zgn. geholpen* katten blijven poezen toch veel feller dan katers?
Dat is iig wel mijn ervaring en ben opgegroeid met katten en heb ze zelf ook gehad.
* Ge-hol-pen:
[ afbeelding ]
Deed ik ook hoor.quote:Op dinsdag 22 september 2009 01:26 schreef trovey het volgende:
[..]
Hij had het over katten geboren in de herfst, die zouden feller zijn dan dieren geboren in een ander deel van het jaar
Ik heb felle katers en felle poezen (wel allemaal geholpen) maar net zo goed slome dieren van beide geslachten...ik persoonlijk zie niet echt verschil in de felheid door het geslacht van een kat. Poezen die alles om zich heen meppen maar ook katers die dan doen en heb ook mijn hele leven al meerdere katten gehad. Ik kan natuurlijk alleen uit mijn persoonlijke ervaring spreken maar dan spreek ik wel over een inmiddels flink aantal binnenkatten. Wellicht ligt het ook aan het feit waar een dier is opgegroeid (boerderijkat of geboren uit een binnenkat) geen idee waarom andere personen wel het idee hebben dat er verschillen tussen de geslachten, is gewoon mijn persoonlijke ervaring niet.
Ja maar we gaan dus voor 2 poezen dan dus dan worden het meteen al 3 kattenquote:Op dinsdag 22 september 2009 12:43 schreef Lastpost het volgende:
Lijkt me een makkelijk keus, ik zou voor de poes gaan, mocht het niets worden volgt de kater vanzelf wel toch?
Neem dan een kater en poes. Simpel.quote:Op dinsdag 22 september 2009 12:52 schreef bitterzak het volgende:
[..]
Ja maar we gaan dus voor 2 poezen dan dus dan worden het meteen al 3 katten![]()
Ik heb nu al meer gelezen dat katers wat aanhankelijker zijn en knuffeliger. Dat is eigenlijk ook wel belangrijk... Of zijn hier mensen met poezen die ook superaanhankelijk zijn?
Ik heb ook hier poezen die constant om je nek hangen (net zo goed als ik katers heb die niet weg zijn te slaan)...ik zou dus gewoon een kat nemen die je aanspreekt qua uiterlijk en gedrag en je niet focussen op het geslacht en oh ja mocht je toch voor een poes en een kater combi gaan....alsjeblieft laat die kater dan op tijd castreren, je zou niet de enige zijn met een poes die met 6 maanden zwanger wordt van de kater die mensen ook hebben en een inteeltnestje moet je helemaal al niet hebbenquote:Op dinsdag 22 september 2009 12:52 schreef bitterzak het volgende:
[..]
Ja maar we gaan dus voor 2 poezen dan dus dan worden het meteen al 3 katten![]()
Ik heb nu al meer gelezen dat katers wat aanhankelijker zijn en knuffeliger. Dat is eigenlijk ook wel belangrijk... Of zijn hier mensen met poezen die ook superaanhankelijk zijn?
Onze poezen zijn absoluut aanhankelijker. Ze zijn gewoon meer van de uitersten: meer kroelerig, meer pedant, meer sjaggo, meer gek spelen, meer prinsesjes. De katers zijn wat gematigder.quote:Op dinsdag 22 september 2009 12:52 schreef bitterzak het volgende:
Hoewel de kater daar niet altijd heel veel minder stoer mee wordt. Meneer komt hier iedere ochtend weer met nieuwe verwondingen binnen gelopen, van het verdedigen van zijn territorium..quote:Op dinsdag 22 september 2009 08:59 schreef ElisaB het volgende:
OT... ongecastreerd zijn katers over het algemeen wat stoerder volgens mij. Maar of je daar altijd blij mee moet zijn, weet ik niet. Ik ben in elk geval steeds weer blij als de katers de ingreep achter de rug hebben
Die twee die TS al op het oog heeft zijn twee poezen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 14:27 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Neem dan een kater en poes. Simpel.
Was het zo doorzichtig?quote:Op woensdag 23 september 2009 20:40 schreef Sorella het volgende:
Je wou gewoon pronken met je kater
Kan je geen ongelijk geven trouwens.
Aanvullend bewijs:quote:Op woensdag 23 september 2009 20:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Was het zo doorzichtig?(Hij komt uit het asiel
)
Nee maar er zit wel een piepkleine boodschap nog in verborgen:
Verkijk je niet op het 'katers zijn stoer' idee
Precies.quote:Op dinsdag 22 september 2009 14:27 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Neem dan een kater en poes. Simpel.
Dat is echt een briljante foto.quote:Op woensdag 23 september 2009 21:07 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Aanvullend bewijs:
[ afbeelding ]
= kater = niet stoer.
Shop er een broekie op, poot er in en je hebt Al Bundy!quote:Op donderdag 24 september 2009 00:27 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Dat is echt een briljante foto.
Dat is gewoon zielig. Het beestje is doodsbang.quote:Op donderdag 24 september 2009 00:48 schreef Dawnbreaker het volgende:
kater of poes... in ieder geval bezeten door iets kwaadaardigs
Deze omschrijving voldoet precies aan mijn geholpen poes!quote:Op dinsdag 22 september 2009 12:32 schreef Spiegelei het volgende:
mijn ervaring is dat poezen wat meer op zich zelf zijn. Best knuffelerig, maar alleen als zij dat wil. Ik heb een poes gehad waar ik wel alles mee kon doen, maar mevrouw was wat kieskeurig met het bezoek en m'n man. Niet dat ze uithaalde, maar gewoon chagerijnig doen, weg lopen als ze niet geaaid wilde worden. Ze kwam wel altijd bij mij op schoot maar niet zomaar bij anderen én ze kon een enorme bitch zijn, ook heel fel, ze heeft een keer de dierenarts goed te pakken gehad.
*knip*
Nou sorry hoor maar dat ben ik niet met je eens. Ik wil juist liever katers omdat die minder snel stressplassen..... Want daar zijn poezen gevoeliger voor en als dat eenmaal begint kun je er niets meer aan doen...quote:Op woensdag 23 september 2009 20:22 schreef Swetsenegger het volgende:
neem een poes, minder risico op buitenbaks gezeik en itt geholpen katers (en geloof me, dat wil je) veel actiever.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |