abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72988751
Ik en mijn vriendin willen 2 kittens gaan aanschaffen.

Mijn vriendin vindt katten voornamelijk 'schattig en lief'.
Maar ik waardeer daarnaast ook het 'brute' van een kat. Het zijn gewoon kleine tijgers / leeuwen en ik vind het mooi om een stoer beestje te hebben, wat daarnaast ook nog eens erg lief kan zijn.

Nu kunnen we binnenkort gratis 2 (mooie) kittens overnemen als ze 8 weken oud zijn, maar dat zijn dus 2 poezen...
Nu heb ik een of andere trieste gedachte dat een kater mij leuker lijkt. Dat die wat lomper zijn enzo...
Misschien komt het omdat ik een man ben, maar mij lijkt een mannelijke kat dus leuker.

Nu komt de vraag, in hoeverre ben ik gewoon aan het zeiken? Is een poes net zo leuk als een kater?
  dinsdag 22 september 2009 @ 00:32:20 #2
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_72988830
Een transsexuele kater is dé oplossing.
pi_72988853
Verschilt natuurlijk wel van kat tot kat eh..
Qua uiterlijk is onze kater ontzettend stoer, maar z'n zusje is misschien nog wel lomper (qua gedrag)
I was put together wrong, still I was made for you. When our stitches come undone,
we come together like glue.
https://www.youtube.com/watch?v=N-jTN7r_fww
  dinsdag 22 september 2009 @ 00:37:01 #4
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_72988905
Nou, op een gegeven moment kwam er een kat in huis bij mijn ma, en dat beest kon er wat van. Wat trouwens een poes, geen kater. Die kwam met vogels in de bek aangelopen.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_72989003
Ik heb meerdere katers (van kitten af aan) gehad, maar geen enkele overtreft het gedrag van het loeder (poes) dat ik nu heb rondlopen

Zelden zo'n brutaal kreng meegemaakt
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_72989006
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 00:27 schreef bitterzak het volgende:

Nu komt de vraag, in hoeverre ben ik gewoon aan het zeiken? Is een poes net zo leuk als een kater?
Wacht maar tot die kater jouw hele boel onder gaat zeiken. .
pi_72989168
Heb altijd zowel katers als poezen gehad. Als ze eenmaal gecastreerd(zowel de katers als de poezen) merkte ik niet veel verschil...heb brutale katers en poezen gehad en tamme slome katers en poezen...ligt dus aan het individuele karakter van het beestje en zijn voorouders. Let wel poezen "helpen"is een stuk duurder dan katers maar uiteraard wel een plicht om het kattenoverschot in Nederland te beperken.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_72989256
Ik ben zelf een alleenstaande jongen die op zich zelf woont en express voor een poes heb gekozen...
Ben vroegah met een kater opgegroeid.. maar vind poezen gewoon iets mooier... en ze zijn over het algemeen juist feller dan een kat...

IK zou toch voor een poes gaan...

en wil je echt een stoere kat/poes hebben, dan moet je een herfst kat/poes nemen.. dat zijn krengen bij uitstek!
some rules can be bend, some rules can be broken
pi_72989304
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 01:06 schreef unox1983 het volgende:
en wil je echt een stoere kat/poes hebben, dan moet je een herfst kat/poes nemen.. dat zijn krengen bij uitstek!
Ha weer zo'n sprookje... Heb katten geboren door het hele jaar gehad...nooit wat van gemerkt
Optimist tot in de kist
pi_72989339
Poezen schijnen juist vaak wat drukker en asocialer te zijn dan katten.
pi_72989404
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 01:10 schreef trovey het volgende:

[..]

Ha weer zo'n sprookje... Heb katten geboren door het hele jaar gehad...nooit wat van gemerkt
Van alle zgn. geholpen* katten blijven poezen toch veel feller dan katers?
Dat is iig wel mijn ervaring en ben opgegroeid met katten en heb ze zelf ook gehad.

* Ge-hol-pen:

pi_72989477
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 01:18 schreef Stali het volgende:

[..]

Van alle zgn. geholpen* katten blijven poezen toch veel feller dan katers?
Dat is iig wel mijn ervaring en ben opgegroeid met katten en heb ze zelf ook gehad.

* Ge-hol-pen:

[ afbeelding ]
Hij had het over katten geboren in de herfst, die zouden feller zijn dan dieren geboren in een ander deel van het jaar

Ik heb felle katers en felle poezen (wel allemaal geholpen) maar net zo goed slome dieren van beide geslachten...ik persoonlijk zie niet echt verschil in de felheid door het geslacht van een kat. Poezen die alles om zich heen meppen maar ook katers die dan doen en heb ook mijn hele leven al meerdere katten gehad. Ik kan natuurlijk alleen uit mijn persoonlijke ervaring spreken maar dan spreek ik wel over een inmiddels flink aantal binnenkatten. Wellicht ligt het ook aan het feit waar een dier is opgegroeid (boerderijkat of geboren uit een binnenkat) geen idee waarom andere personen wel het idee hebben dat er verschillen tussen de geslachten, is gewoon mijn persoonlijke ervaring niet.
Optimist tot in de kist
pi_72989503
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 01:26 schreef trovey het volgende:

[..]

Hij had het over katten geboren in de herfst, die zouden feller zijn dan dieren geboren in een ander deel van het jaar

Ik heb felle katers en felle poezen (wel allemaal geholpen) maar net zo goed slome dieren van beide geslachten...ik persoonlijk zie niet echt verschil in de felheid door het geslacht van een kat. Poezen die alles om zich heen meppen maar ook katers die dan doen en heb ook mijn hele leven al meerdere katten gehad. Ik kan natuurlijk alleen uit mijn persoonlijke ervaring spreken maar dan spreek ik wel over een inmiddels flink aantal binnenkatten. Wellicht ligt het ook aan het feit waar een dier is opgegroeid (boerderijkat of geboren uit een binnenkat) geen idee waarom andere personen wel het idee hebben dat er verschillen tussen de geslachten, is gewoon mijn persoonlijke ervaring niet.
Deed ik ook hoor. .
En mijn ouders vingen wilde katten en maakten ze tam.

Wat je zegt, geboren in de herst zal er zeker niet toe doen.

TS wil gewoon niet de enige man in huis zijn en geef hem eens ongelijk. .
pi_72989516
Optimist tot in de kist
pi_72990757
Volgens mij maakt het echt helemaal niks uit.

Binnenkatten: Hier wonen op het moment twee katers, eentje al geholpen, want die is wat ouder. Ook iets minder speels soms, maar ik denk dat dat door de leeftijd komt. Het andere moment rennen ze weer keihard achter elkaar aan en rollen ze over de grond terwijl ze proberen elkaar de koppen in te slaan.
De jongste komt wel bij je op schoot liggen, de oudste komt alleen langs voor wat aandacht en gaat dan weer verder. Ze slapen wel vaak samen, zo lief!

Binnen/buiten katten: Heb ook nog een kater en een poes bij mn ouders wonen. Poes is 17, en vangt zo af en toe nog steeds muizen. De ander is een stuk jonger en beschikt ook over een goed jachtinstinct, duiven van de buren en eekhoorntjes (af en toe zo zielig )
Ze komen allebei wel bij je liggen, maar echt niet op commando. Gehecht aan hun eigen plekje en absoluut niet bij elkaar.
  dinsdag 22 september 2009 @ 08:45:45 #16
162917 tuinfluiter
Ene FOK!ker is de andere niet.
pi_72991315
Flora & Fauna

In dit subforum kunnen ze je ook wel adviseren.
  dinsdag 22 september 2009 @ 08:54:49 #17
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_72991448
Er gaat iets helemaal niet goed met mij en Firefox

Ik had net getypt: dank je tuinfluiter; schopje GC >> FF
Bij deze nogmaals dan maar
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  dinsdag 22 september 2009 @ 08:59:05 #18
33954 ElisaB
pi_72991517
OT... ongecastreerd zijn katers over het algemeen wat stoerder volgens mij. Maar of je daar altijd blij mee moet zijn, weet ik niet. Ik ben in elk geval steeds weer blij als de katers de ingreep achter de rug hebben

Mijn ervaring, obv de twaalf katachtigen die zijn langsgekomen: katers zijn liever, toleranter, beetje sullig. Poezen worden na de sterilisatie wat aanhankelijker, maar blijven hun streken houden. Ze zijn iets pedanter en hebben een iets korter lontje. Ook spelen ze meer.

Maar boven alles geldt: veel is afhankelijk van het ras en de inborst. Je kunt ook een heel ondeugende, stoere vechtkater treffen en een sullig poesje.
  dinsdag 22 september 2009 @ 09:09:31 #19
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_72991683
MIjn ervaring is dat katers veel liever en verdraagzamer zijn. Poezen hebben meer haar op de tanden

Dit is wel in zijn algemeen gesproken, de ene kat is de andere niet hé ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 22 september 2009 @ 10:34:53 #20
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_72993456
Mijn kater is best een beetje stoer.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 22 september 2009 @ 12:32:25 #21
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_72997196
mijn ervaring is dat poezen wat meer op zich zelf zijn. Best knuffelerig, maar alleen als zij dat wil. Ik heb een poes gehad waar ik wel alles mee kon doen, maar mevrouw was wat kieskeurig met het bezoek en m'n man. Niet dat ze uithaalde, maar gewoon chagerijnig doen, weg lopen als ze niet geaaid wilde worden. Ze kwam wel altijd bij mij op schoot maar niet zomaar bij anderen én ze kon een enorme bitch zijn, ook heel fel, ze heeft een keer de dierenarts goed te pakken gehad.

Onze huidige poes is veel rustiger, af en toe speels en best in voor een knuffelactie, maar bijna nooit komt ze zelf zomaar op schoot. Als iets haar niet zint kan ze fel zijn ("nee ik wil niet in de reismand naar de dierenarts"). Verder niet echt een held, wel nieuwgierig.

Onze katers zijn meer sulletjes, je kan er echt alles mee doen, ze vinden alles prima en komen ook graag zelf op schoot om eens lekker van boven tot onder geaaid te worden.
Qua speelsheid zijn het juist onze katers die heel speels zijn, maar goed de ene is ook echt nog heel jong, dan is dat ook logisch. Het hele huis wordt ondersteboven gerend, achter motjes en vliegen aan (en vangen en opeten). Veel springen (en nee dan komen ze vaak niet met 4 pootjes op de grond terecht), rennen, gekdoen op de kattenmeubels. Maar het is ook weer onze oudste kater (6 jaar) die deuren openmaakt; kamerdeuren, keukenkastjes, theekastje, lades van de kledingkasten (en dan alle sokken enzo eruit halen, laatst vonden we nog een sokkenbol in de kattenmeubel ). Hij kauwt batterijen stuk, neemt de afstandbediening van de tv boven naar beneden (of beter hij pakt hem en laat hem van de trap vallen). W.C.-rol afrollen, als een echte stoere bink tegen het raam opspringen als er een paard of grote hond langsgelopen komt (maar "oe, wat eng toen er een kitten bij kwam"...) beetje grote bek, klein hartje verhaal bij die mannen.

Oh onze katten zijn standaardkatten (dus europese korthaar) en binnenkatten en allemaal geholpen, behalve de kleine die moet nog.

Kortom ik denk dat het heel persoonlijk is, ik zelf zou gaan voor 2 katers door mijn eigen ervaringen, maar ja zoals al vaker gezegd hangt het echt ok van het karakter en/of ras af ..
klerkje
pi_72997437
Ik denk dat Ts een kater wil niet vanwege het karakter want je hebt slome en felle katers, maar meer voor het uiterlijk. Katers zijn in de regel toch wat groffer en groter en breder van bouw als een poes.
  dinsdag 22 september 2009 @ 12:43:15 #23
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_72997513
Lijkt me een makkelijk keus, ik zou voor de poes gaan, mocht het niets worden volgt de kater vanzelf wel toch?
pi_72997724
Ik zou gewoon overleggen met je vriendin en zeggen jij mag een kat uitzoeken en ik zoek een kat uit. Zij blij, jij blij.
Maar wat er hoogstwaarschijnlijk gaat gebeuren als jullie gaan kijken bij die twee kittens dat je met twee poezen naar huis gaat omdat ze zo schattig zijn
pi_72997832
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 12:43 schreef Lastpost het volgende:
Lijkt me een makkelijk keus, ik zou voor de poes gaan, mocht het niets worden volgt de kater vanzelf wel toch?
Ja maar we gaan dus voor 2 poezen dan dus dan worden het meteen al 3 katten

Ik heb nu al meer gelezen dat katers wat aanhankelijker zijn en knuffeliger. Dat is eigenlijk ook wel belangrijk... Of zijn hier mensen met poezen die ook superaanhankelijk zijn?
pi_73000738
Mijn poes is superaanhankelijk tot vervelends toe, de kater wat minder die ligt of 1 meter van me af of hij komt 5 minuten en smeert hem dan weer.
  dinsdag 22 september 2009 @ 14:27:44 #27
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_73000887
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 12:52 schreef bitterzak het volgende:

[..]

Ik heb nu al meer gelezen dat katers wat aanhankelijker zijn en knuffeliger. Dat is eigenlijk ook wel belangrijk... Of zijn hier mensen met poezen die ook superaanhankelijk zijn?
Neem dan een kater en poes. Simpel.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_73001106
quote:

[..]

Ik heb ook hier poezen die constant om je nek hangen (net zo goed als ik katers heb die niet weg zijn te slaan)...ik zou dus gewoon een kat nemen die je aanspreekt qua uiterlijk en gedrag en je niet focussen op het geslacht en oh ja mocht je toch voor een poes en een kater combi gaan....alsjeblieft laat die kater dan op tijd castreren, je zou niet de enige zijn met een poes die met 6 maanden zwanger wordt van de kater die mensen ook hebben en een inteeltnestje moet je helemaal al niet hebben
Optimist tot in de kist
  dinsdag 22 september 2009 @ 14:36:01 #29
33954 ElisaB
pi_73001174
quote:

Onze poezen zijn absoluut aanhankelijker. Ze zijn gewoon meer van de uitersten: meer kroelerig, meer pedant, meer sjaggo, meer gek spelen, meer prinsesjes. De katers zijn wat gematigder.
  dinsdag 22 september 2009 @ 14:56:54 #30
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_73001883
zo zie je maar geen kat is hetzelfde, maar wel allemaal lief en leuk.
Succes met je keuze, altijd leuk nieuw beestjes in je huis, zeker als ze zo klein zijn ...
klerkje
pi_73002608
Verschilt echt per kat denk ik, maar zoals hier te lezen is zijn poezen over het algemeen toch wat zelfstandiger. Mijn kater is in ieder geval een ontzettend aanhankelijke sul, en dan moet hij nog gecastreerd worden .
pi_73007529
Onze poes is superaanhankelijk en de kater wat minder maar als er katten in de tuin komen dan mept de poes ze eruit terwijl doeraq in een hoekje zit en zijn eigen niet durft te bewegen omdat hij anders ook een mep krijgt.
Onze vorige kater mepte ook de katten uit de tuin maar die was alleen dus hij moest wel. Doeraq laat towyn dus het werk doen
pi_73016969
Ik zal nog wat aan de verwarring toevoegen en de ervaringen met mijn katten door de jaren heen aangeven:

Poes1: eigen willetje, veel buiten, wilde alleen aangehaald worden als zij er zin in had, geen schootkat.
Poes2: zie poes 1, maar toen ze eenmaal binnenkat werd bleek ze aanhankelijker te worden en een jaar voor haar dood werd schootzitten opeens ook wel fijn. Op haar voorwaarden. Slimste kat die ik heb/had rondlopen.
Poes3: ex-zwerfkat en vanaf de dag van binnenkomst (3 maanden geleden, recht van de straat) de grootste vrijkont die er is. Spinnend op schoot, rondgedragen worden, ze vindt het allemaal geweldig. En als ze te weinig knuffels krijgt komt ze ze wel halen.

Kater1: ontzettende aanhankelijke, lieve vrijkont. In de meest vreemde houdingen op schoot was favoriet en hij was aan me vastgelijmd.
Kater2: slapen, op schoot zitten en fleece aflebberen is favoriet, al is het wat minder nu poes3 en kitten3 hun intrede hebben gedaan. Grootste sul en lafbek die er is. Maar kan wel prima muizen vangen.
Kitten3 (kater): nu 9 weken, dus daar is nog niet veel van te zeggen. Van zijn nestje is hij de sulligste, zijn zusje was het vinnigst en de grootste ontdekker en zijn broertje was de zelfstandigste.

Kortom: volgens mij is er qua geslacht geen peil op het karkater te trekken, het zit echt in het beestje zelf.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_73048759
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 08:59 schreef ElisaB het volgende:
OT... ongecastreerd zijn katers over het algemeen wat stoerder volgens mij. Maar of je daar altijd blij mee moet zijn, weet ik niet. Ik ben in elk geval steeds weer blij als de katers de ingreep achter de rug hebben
Hoewel de kater daar niet altijd heel veel minder stoer mee wordt. Meneer komt hier iedere ochtend weer met nieuwe verwondingen binnen gelopen, van het verdedigen van zijn territorium..
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 september 2009 @ 20:22:15 #35
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_73048860
neem een poes, minder risico op buitenbaks gezeik en itt geholpen katers (en geloof me, dat wil je) veel actiever.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 23 september 2009 @ 20:30:16 #36
163650 Greys
pi_73049154
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 14:27 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Die twee die TS al op het oog heeft zijn twee poezen.
Vandaar zijn vraag denk ik

Mijn (geholpen) kater ziet er heel bruut uit:

maar is het grootste mietje en de ergste softie dier er is

Kortom, een kater staat echt niet garant voor meer actie en stoerdoenerij.
In dit geval intégendeel zelfs.

Eigenlijk heb je geen bal aan deze post, sorry
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_73049492
Je wou gewoon pronken met je kater
Kan je geen ongelijk geven trouwens.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 23 september 2009 @ 20:43:12 #38
163650 Greys
pi_73049595
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:40 schreef Sorella het volgende:
Je wou gewoon pronken met je kater
Kan je geen ongelijk geven trouwens.
Was het zo doorzichtig? (Hij komt uit het asiel )
Nee maar er zit wel een piepkleine boodschap nog in verborgen:
Verkijk je niet op het 'katers zijn stoer' idee
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_73050494
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:43 schreef Greys het volgende:

[..]

Was het zo doorzichtig? (Hij komt uit het asiel )
Nee maar er zit wel een piepkleine boodschap nog in verborgen:
Verkijk je niet op het 'katers zijn stoer' idee
Aanvullend bewijs:

= kater = niet stoer.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_73055222
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 14:27 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Precies.
pi_73055467
Ik heb zelf twee poezen en een kater en ze zijn alledrie gewoon ontzettend leuk!
pi_73058249
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:07 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Aanvullend bewijs:
[ afbeelding ]
= kater = niet stoer.
Dat is echt een briljante foto.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 24 september 2009 @ 00:33:20 #43
163650 Greys
pi_73058386
quote:
Op donderdag 24 september 2009 00:27 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Dat is echt een briljante foto.
Shop er een broekie op, poot er in en je hebt Al Bundy!

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_73058628
Ik weet het. Maar het is een lieverd.
pi_73058702
kater of poes... in ieder geval bezeten door iets kwaadaardigs

<hr>
pi_73058752
quote:
Op donderdag 24 september 2009 00:48 schreef Dawnbreaker het volgende:
kater of poes... in ieder geval bezeten door iets kwaadaardigs

Dat is gewoon zielig. Het beestje is doodsbang.
pi_74010658
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 12:32 schreef Spiegelei het volgende:
mijn ervaring is dat poezen wat meer op zich zelf zijn. Best knuffelerig, maar alleen als zij dat wil. Ik heb een poes gehad waar ik wel alles mee kon doen, maar mevrouw was wat kieskeurig met het bezoek en m'n man. Niet dat ze uithaalde, maar gewoon chagerijnig doen, weg lopen als ze niet geaaid wilde worden. Ze kwam wel altijd bij mij op schoot maar niet zomaar bij anderen én ze kon een enorme bitch zijn, ook heel fel, ze heeft een keer de dierenarts goed te pakken gehad.

*knip*
Deze omschrijving voldoet precies aan mijn geholpen poes!
Ik ken de familie van mijn poes voordat ik haar haalde, allemaal binnen katten die aandacht willen...
Zoals hier boven beschreven is in de quote voldoet die van mij totaal niet aan het beeld van de familie

Het is idd heel erg afhankelijk van de kat/poes zelf.. maar herfstkaters/poezen zijn gauwer wat feller en zelfstandiger dan een kat/poes die in andere maanden geboren is.

Mijn poes is een mooi en lief beestje om te zien maar tis gewoon een kreng, ik had graag een wat meer aanhankelijkere poes willen hebben.. maar goed je kunt niet altijd krijgen wat je wilt...

[ Bericht 0% gewijzigd door unox1983 op 24-10-2009 11:46:31 ]
pi_74010947
Hier even een foto van mijn poes...

zaterdag 24 oktober 2009 @ 12:09:06 #49
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_74011265
Ow dat is wel een mooitje Maarre wat een bedenkelijke blik ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_74011620
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:22 schreef Swetsenegger het volgende:
neem een poes, minder risico op buitenbaks gezeik en itt geholpen katers (en geloof me, dat wil je) veel actiever.
Nou sorry hoor maar dat ben ik niet met je eens. Ik wil juist liever katers omdat die minder snel stressplassen..... Want daar zijn poezen gevoeliger voor en als dat eenmaal begint kun je er niets meer aan doen...
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')