Dus we mogen concluderen dat de politici daar corrupt zijnquote:
Dat mag.quote:Op maandag 28 september 2009 22:08 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dus we mogen concluderen dat de politici daar corrupt zijn
De vraag is of wij de rekening gaan betalen of onze kinderen én kleinkinderen.quote:Op maandag 28 september 2009 22:13 schreef LXIV het volgende:
Je kunt iedere zeepbel of pyramide in stand houden door er steeds meer geld in te pompen of garant te staan voor steeds hogere bedragen. Maar ooit houdt het op.
De 'oplossing' die onze verlichte leiders bedacht hebben is blijven spenderen totdat het 'beter' gaat. Dat je het vuur niet brandend kan houden met bankbiljetten komt kennelijk niet in hun verstand op. Feitelijk hebben ze gewoon geen beter plan en geven ze daarmee aan dat ze volkomen incompetent zijn. Feitelijk hebben we grote veranderingen nodig in onze hele manier van leven, niet enkel het financiele systeem loopt in de soep. Iedereen weet dit al decennia lang maar niemand wil deze manier van leven opgeven, maar ze valt niet te handhaven. Hopelijk zullen onze kinderen onze dwaasheid vergevenquote:Op maandag 28 september 2009 22:15 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
De vraag is of wij de rekening gaan betalen of onze kinderen én kleinkinderen.
Ik heb de stille hoop dat mijn kinderen wel weer een modale woning met een modaal salaris kunnen kopen.quote:Op maandag 28 september 2009 22:23 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De 'oplossing' die onze verlichte leiders bedacht hebben is blijven spenderen totdat het 'beter' gaat. Dat je het vuur niet brandend kan houden met bankbiljetten komt kennelijk niet in hun verstand op. Feitelijk hebben ze gewoon geen beter plan en geven ze daarmee aan dat ze volkomen incompetent zijn. Feitelijk hebben we grote veranderingen nodig in onze hele manier van leven, niet enkel het financiele systeem loopt in de soep. Iedereen weet dit al decennia lang maar niemand wil deze manier van leven opgeven, maar ze valt niet te handhaven. Hopelijk zullen onze kinderen onze dwaasheid vergeven
Het houdt op doordat in omringende lande vrijstaand woningen met flink grond te koop staan en iedere BB nu zijn overwaarde wil cashen, maar dan moeten ze wel wel snel zijnquote:Op maandag 28 september 2009 22:13 schreef LXIV het volgende:
Je kunt iedere zeepbel of pyramide in stand houden door er steeds meer geld in te pompen of garant te staan voor steeds hogere bedragen. Maar ooit houdt het op.
Ik weet niet wat jouw regio is. Nationaal gezien daalt de omzet nog altijd, evenals de gemiddelde koopsom. Maar dat kan lokaal ook afwijken.quote:Op maandag 28 september 2009 23:09 schreef Ixnay het volgende:
Verklaar eens dat het aantal te koop staande woningen hier in mijn regio flink aan het dalen is.
Er wordt ineens meer verkocht lijkt mij dan. Of de verkopers trekken zich terug.
Die vraag kun je het beste zelf beantwoorden... Heb je veel verhuizingen gezien? Zo niet, hebben de verkopers wss het bordje uit de tuin gehaald.quote:Op maandag 28 september 2009 23:09 schreef Ixnay het volgende:
Verklaar eens dat het aantal te koop staande woningen hier in mijn regio flink aan het dalen is.
Er wordt ineens meer verkocht lijkt mij dan. Of de verkopers trekken zich terug.
Das wel zielig voor al die mensen die op het hoogtepunt (2008) zijn ingestapt.quote:Op maandag 28 september 2009 23:13 schreef Ixnay het volgende:
Hypotheekrenteaftrek afschaffen
Overdrachtsbelasting afschaffen
Eigenwoningforfait afschaffen.
Door al dat ondoorzichtige weten we niet eens meer wat een huis precies waard is.
t.o.v. alle kwartalen. Jaar op jaar, kwartaal op kwartaal, enz. Staat allemaal in het rapport (in het Engels).quote:
Die hebben sowieso een probleem.quote:Op dinsdag 29 september 2009 08:47 schreef Aardwetenschapper het volgende:
[..]
Das wel zielig voor al die mensen die op het hoogtepunt (2008) zijn ingestapt.
Die mensen zijn de grootste slachtoffers van het pyramidespel. Ik heb ze ooit al eens bestempeld als 'sukkels'quote:
Dat hoeft niet vaak heeft pa en ma een deel erin gestoken dat krijgen ze met de erfenis wel terugquote:
Ja dat denk ik wel, die houden de grondkosten hoog door het ruimte beslagquote:Op maandag 28 september 2009 17:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat ontken ik ook niet.
Het enige wat ik zeg, is dat die subsidiekoeien niet de oorzaak ervan zijn dat de woningmarkt op slot zit. En ook niet ervan dat de verhouding tussen kopen en huren totaal zoek is.
Vaak? hoeveel mensen ken jij die zoveel geld hebben? Als er zo veel mensen zijn met een eigen vermogen zouden we dan niet een stuk minder kredietcrisis hebben gehad? Volgens mij komt deze situatie niet zo heel erg vaak voor.quote:Op dinsdag 29 september 2009 19:27 schreef henkway het volgende:
[..]
Dat hoeft niet vaak heeft pa en ma een deel erin gestoken dat krijgen ze met de erfenis wel terug
Wel hoor die nemen de eigen overwaarde op bij dezelfde bank, RABO edquote:Op dinsdag 29 september 2009 19:30 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Vaak? hoeveel mensen ken jij die zoveel geld hebben? Als er zo veel mensen zijn met een eigen vermogen zouden we dan niet een stuk minder kredietcrisis hebben gehad? Volgens mij komt deze situatie niet zo heel erg vaak voor.
We moesten kiezen: "of een hogere melkprijs, of een hoge grondprijs". Melk koop je iedere dag een huis slechts een of enkele malen in je leven, makkelijke keuze tochquote:Op dinsdag 29 september 2009 19:28 schreef henkway het volgende:
Ja dat denk ik wel, die houden de grondkosten hoog door het ruimte beslag
Je bedoelt dat ze geld lenen via hun eigen hypotheek om het vervolgens aan zoon of dochter uit te lenen?quote:Op dinsdag 29 september 2009 19:31 schreef henkway het volgende:
[..]
Wel hoor die nemen de eigen overwaarde op bij dezelfde bank, RABO ed
juist , of garant staan voor de kinderenquote:Op dinsdag 29 september 2009 19:33 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Je bedoelt dat ze geld lenen via hun eigen hypotheek om het vervolgens aan zoon of dochter uit te lenen?
Zelf voor bankje spelen dus?
dus kiezen we voor een lage melkprijs en een hoge grondprijs, ja dat is wel zinvolquote:Op dinsdag 29 september 2009 19:31 schreef xenobinol het volgende:
[..]
We moesten kiezen: "of een hogere melkprijs, of een hoge grondprijs". Melk koop je iedere dag een huis slechts een of enkele malen in je leven, makkelijke keuze toch
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |