quote:Om te voorkomen dat een streber met uw prestaties aan de haal gaat, stuurt u hem of haar een dreigende e-mail in HOOFDLETTERS. Vaak is dat voldoende om ze af te schrikken.
Als je lekker 40 jaar ongestoord hetzelfde baantje wilt uitvoeren zal dat hele verhaal wel opgaan. Ik ken er wel een paar die zich min of meer zo opstellen.quote:MEDIOCRITY
It takes a lot less time and most people won't notice the difference until it's too late.
Dan heb je waarschijnlijk ook een nietsnut van een leidinggevende.quote:Op maandag 21 september 2009 17:17 schreef Sapstengel het volgende:
Wat ik wel eens deed was een willekeurige stapel papieren pakken en dan een beetje rondlopen. Af en toe het magazijn in, terwijl je de stellingen afspeurd en af en toe op een van je papieren kijkt. Kan je zo een half uur mee bezig zijn.
Ja dat had ikquote:Op maandag 21 september 2009 17:19 schreef Anne het volgende:
[..]
Dan heb je waarschijnlijk ook een nietsnut van een leidinggevende.
Dit is opzich wel een belangrijke.quote:Op maandag 21 september 2009 17:13 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik kwam onderstaande tips tegen ergens op een serieuze site. Maar wat vinden jullie ervan? En hebben jullie dit wel eens gedaan? Of, beter nog, hebben jullie zelf ook nog betere tops en adviezen?
1. Bied uzelf nooit vrijwillig aan
Doe nooit iets wat niet absoluut noodzakelijk is. Als niemand zich vrijwillig aanbiedt, wijzen ze er uiteindelijk wel iemand voor aan. Tot die tijd, kunt u er redelijk zeker van zijn dat een streber zichzelf aanbiedt. Als u allerlei niet-verplichte taken op u neemt, kost dat alleen maar vrije tijd.
Geloof het of niet, maar het kwam van een carrieresitequote:
Al deze punten doe ik ook regelmatig, bewust of onbewustquote:Op maandag 21 september 2009 17:13 schreef vogeltjesdans het volgende:
[...]
2. Vraag altijd per e-mail of iemand iets voor u wil doen
[...] Sluit uw e-mails af met: ‘als je nog vragen of opmerkingen hebt, laat het me weten’. Op die manier maakt u goed duidelijk dat het niet uw probleem is als de taak niet of niet op tijd afkomt. Veel deskundigen raden juist persoonlijk contact aan, maar 90 procent van de werkzaamheden vereisen echt geen face to face gesprek.
4. Leer hoe u onopvallend kunt vertrekken
Als u niet fysiek aanwezig bent, gaat dat echt niet ten koste van uw productiviteit. U bent immers al klaar, en waarom zou u dan blijven hangen? U heeft wel iets beters te doen.
5. Sla nooit een lunchpauze over
En eet ook nooit aan uw bureau. Zelfs lunchen in de bedrijfskantine is gevaarlijk. Uw werkgever is verplicht u een lunchpauze te geven, dus maak er gebruik van. En ga weg. Als u eet aan uw bureau is de kans niet alleen groot dat u gewoon doorwerkt tijdens uw pauze, maar ook dat u die middag extra werk te doen krijgt. Hoe minder u op kantoor bent, hoe kleiner de kans dat u onnodige, extra werkzaamheden toegewezen krijgt. De meeste verzoeken die tijdens de lunchpauze gedaan worden, betreffen onbelangrijke zaken die ook wel afkomen zonder uw hulp.
Als de persoon boven je dat tenminste kan hebben en jou niet als een bedreiging ziet.quote:Op dinsdag 22 september 2009 00:07 schreef Abbadon het volgende:
nog een tip:
als je zorgt dat je iets goed doet, waar de persoon boven je zelf niet zo goed in is, dan ben je al snel een topwerknemer en hoef je de rest van je werk niet zo goed te doen...
ook wel genoemd: de kantjes ervan af lopen....
Ik ben onder het thuiswerken een keer de stad in geweest om schoenen te kopenquote:Op dinsdag 22 september 2009 13:51 schreef Blik het volgende:
Dit lijstje is duidelijk niet gemaakt door een echte niksnut, anders had thuiswerken er wel in gestaan. Thuiswerken staat zo ongeveer garant voor het doen van allerlei andere dingen behalve echt werken
Ik ben wel eens op het terras gaan zitten in de stadquote:Op dinsdag 22 september 2009 14:20 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik ben onder het thuiswerken een keer de stad in geweest om schoenen te kopen.
Ik voelde me net als op school als je spijbelde
De thuiswerkers in dit topic nietquote:Op dinsdag 22 september 2009 14:49 schreef Xcalibur het volgende:
Thuiswerkers schijnen anders een stuk harder te werken dan op kantoor, juist vanwege het schuldgevoel als je even niks doet
En dat rapport is gebaseerd op input van... juist, de thuiswerkersquote:Op dinsdag 22 september 2009 14:49 schreef Xcalibur het volgende:
Thuiswerkers schijnen anders een stuk harder te werken dan op kantoor, juist vanwege het schuldgevoel als je even niks doet
schuldgevoel?quote:Op dinsdag 22 september 2009 14:49 schreef Xcalibur het volgende:
quote:Op dinsdag 22 september 2009 17:15 schreef Andiamo het volgende:
Lijkt wel het draaiboek van een klant van ons![]()
over-het-hek-flikker-policy.....
Eventueel vermeerderd met de LWF.quote:Op dinsdag 22 september 2009 17:15 schreef Andiamo het volgende:
Lijkt wel het draaiboek van een klant van ons![]()
over-het-hek-flikker-policy.....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
quote:Op dinsdag 22 september 2009 20:08 schreef Poeke het volgende:
Om eerlijk te zijn lijkt het me supersaai om de hele dag te niksen op kantoor. Ik heb ook wel eens een baaldag maar na 2 uur fokken, nu.nl en de krant verveel ik me dood. Dan ga ik toch maar weer werken.
Nog beter, je kunt een tijdstip instellen dat je je mail verstuurd. Zet gewoon al je mail om 18:00 verzenden, standaard.quote:Op dinsdag 22 september 2009 22:29 schreef Rapaille het volgende:
-Beantwoord nooit direct je mail. Als je moet antwoorden, type het verhaal al uit en verstuur het pas om een uur of 18.30/19 dmv blackberry/thuis. Verstuur het niet te laat, dat is ongeloofwaardig.
Dat valt dus op. Zeker als er meerdere mails naar dezelfde persoon tussen zitten.quote:Op dinsdag 22 september 2009 22:51 schreef Blik het volgende:
[..]
Nog beter, je kunt een tijdstip instellen dat je je mail verstuurd. Zet gewoon al je mail om 18:00 verzenden, standaard.
je kan natuurlijk ook meerdere tijdstippen invullen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 23:18 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Dat valt dus op. Zeker als er meerdere mails naar dezelfde persoon tussen zitten.
Nu jij nog TSquote:Op woensdag 23 september 2009 15:39 schreef vogeltjesdans het volgende:
Wat zijn jullie corruptHeerlijk gewoon
Als jij in een organisatie werkt waar de "luie werknemer" schering en inslag is, wordt er echt niet gekeken naar het tijdstip van versturenquote:Op dinsdag 22 september 2009 23:18 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Dat valt dus op. Zeker als er meerdere mails naar dezelfde persoon tussen zitten.
quote:Op woensdag 23 september 2009 15:46 schreef CaLeX het volgende:
[..]
je kan natuurlijk ook meerdere tijdstippen invullen.
Ik nam op mijn oude werk altijd mijn gameboy mee en zat elke dag wel een uurtje op het toilet te spelen
GBA SP, toen was de DS er nog niet :pquote:Op woensdag 23 september 2009 16:51 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
niemand die je met dat ding zag lopen dan?
Is niet echt pocketformaat (althans die ds dan).
Via een remote control verbinding naar huis connecten en dan via thuis fokken, zodat de ISA server van het werk niet ziet dat ik op fok zit?quote:
Ik heb er een zo compleet gek gekregen. "Ja maar dat is zo duidelijk toch?" - "Nee ik heb eerst dit en dat nodig" - "Ja maar dat kan je toch ook zonder dat doen?" - "Nee je moet me eerst die en die informatie bezorgen"quote:Op woensdag 23 september 2009 20:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Wanneer iemand met een opdracht naar je toe komt direct allerlei ingewikkelde vragen gaan stellen over de opdracht die die persoon ook niet direct weet en eerst moet uitzoeken.
Het handigste is om te vragen naar niet bestaande informatiequote:Op woensdag 23 september 2009 23:02 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik heb er een zo compleet gek gekregen. "Ja maar dat is zo duidelijk toch?" - "Nee ik heb eerst dit en dat nodig" - "Ja maar dat kan je toch ook zonder dat doen?" - "Nee je moet me eerst die en die informatie bezorgen"
En dat tien keer
Zeer herkenbaarquote:Op woensdag 23 september 2009 23:24 schreef Rapaille het volgende:
Toen mijn vriendin nog bij het ministerie van VWS werkte was zij hier echt een ster in. Daar werken zo ontzettend veel mensen langs elkaar heen, dat is echt ongelofelijk. Mijn vriendin kwam er na 9 maanden werken achter dat zij en een collega van een andere afdeling een deel van het werk wat zij deed (een maandelijks rapportje in elkaar draaien) dubbel deden. Collega X leverde het rapport in bij zijn manager, en zij leverde het in bij haar manager. Zodra zij dit wist was het een kwestie van samenwerken met Collega X, en het spaarde zo 3 werkdagen per maand uit.
Hmm mannen kunnen dat vast maar ik zou niet weten waar ik dat ding moet laten.quote:Op woensdag 23 september 2009 16:57 schreef CaLeX het volgende:
[..]
GBA SP, toen was de DS er nog niet :p
En gewoon in je zak doen, en je portomonee in je ladeblok
Ik wil wel een suggestie doen hoor?quote:Op woensdag 23 september 2009 23:41 schreef Ml-etje het volgende:
Hmm mannen kunnen dat vast maar ik zou niet weten waar ik dat ding moet laten.
Nee, dan kreeg je een heuse "with this website you enter the dark side" pagina te zien en als je veel van dat soort hits had gescoord nou dan weet je het welquote:@Vogeltjesdans; neem aan dat ze wat beters te doen hebben dan checken wie er op fok zit?
Ja, jij hebt toch zeker ook handtasjes?quote:Op donderdag 24 september 2009 00:00 schreef Ml-etje het volgende:
De suggesties kan ik zelf ook bedenken
Dan draag je vast strakke kleding :pquote:Op woensdag 23 september 2009 23:41 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Hmm mannen kunnen dat vast maar ik zou niet weten waar ik dat ding moet laten.
*kuch*quote:Op donderdag 24 september 2009 20:40 schreef junkiexp het volgende:
Geweldige tips hier![]()
![]()
.
Maar wel herkenbaar hoor, heb soms ook wel eens een katertje of een baaldag, en dan maar een beetje rondsurfen op het internet en veel emailen.
Als ze mijn internethistory + emailarchief ooit gaan checken word ik per direct uit het bedrijf geflikkerd.
Inclusief mijn collega (ook op Fok! uiteraard)
Ongetwijfeld, maar van fok ken ik er geen.quote:Op donderdag 24 september 2009 21:49 schreef Ml-etje het volgende:is er eigenlijk al eens iemand om ontslagen?
quote:Op vrijdag 25 september 2009 12:32 schreef Rapaille het volgende:
Voor diegene die graag spelletjes doen: http://cantyouseeimbusy.com/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |