abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72971985
Ik kwam onderstaande tips tegen ergens op een serieuze site. Maar wat vinden jullie ervan? En hebben jullie dit wel eens gedaan? Of, beter nog, hebben jullie zelf ook nog betere tops en adviezen?

1. Bied uzelf nooit vrijwillig aan
Doe nooit iets wat niet absoluut noodzakelijk is. Als niemand zich vrijwillig aanbiedt, wijzen ze er uiteindelijk wel iemand voor aan. Tot die tijd, kunt u er redelijk zeker van zijn dat een streber zichzelf aanbiedt. Als u allerlei niet-verplichte taken op u neemt, kost dat alleen maar vrije tijd.

2. Vraag altijd per e-mail of iemand iets voor u wil doen
Anderen zijn gek op vergaderingen om er zeker van te zijn dat ze ‘niets vergeten zijn’ en een planning in handen te hebben voor ze een actiepunt opstellen. Een dergelijke aanpak leidt maar al te vaak tot nog meer tijdrovende vergaderingen. Een lege vergaderagenda is het bewijs dat u een effectieve luilak bent. Sluit uw e-mails af met: ‘als je nog vragen of opmerkingen hebt, laat het me weten’. Op die manier maakt u goed duidelijk dat het niet uw probleem is als de taak niet of niet op tijd afkomt. Veel deskundigen raden juist persoonlijk contact aan, maar 90 procent van de werkzaamheden vereisen echt geen face to face gesprek.

3. Laat nooit weten dat u eerder klaar bent
Op tijd is vroeg genoeg. Eerder klaar zijn is zeker aan te raden, maar dan vooral voor uzelf. Als er actiepunten opgesteld worden, is dat meestal door mensen die geen idee hebben waar ze het over hebben met als gevolg dat u veel meer tijd voor een taak krijgt toegewezen dan eigenlijk nodig is. Houd uw mond dicht! Beschouw al die extra vrije tijd als een welkom cadeautje.

4. Leer hoe u onopvallend kunt vertrekken
Als u niet fysiek aanwezig bent, gaat dat echt niet ten koste van uw productiviteit. U bent immers al klaar, en waarom zou u dan blijven hangen? U heeft wel iets beters te doen.

5. Sla nooit een lunchpauze over
En eet ook nooit aan uw bureau. Zelfs lunchen in de bedrijfskantine is gevaarlijk. Uw werkgever is verplicht u een lunchpauze te geven, dus maak er gebruik van. En ga weg. Als u eet aan uw bureau is de kans niet alleen groot dat u gewoon doorwerkt tijdens uw pauze, maar ook dat u die middag extra werk te doen krijgt. Hoe minder u op kantoor bent, hoe kleiner de kans dat u onnodige, extra werkzaamheden toegewezen krijgt. De meeste verzoeken die tijdens de lunchpauze gedaan worden, betreffen onbelangrijke zaken die ook wel afkomen zonder uw hulp.

6. Laat anderen nooit met de eer voor uw werk strijken
Strebers en andere fanatici gaan graag met de eer van uw werk strijken. Als ontzettend luie medewerker is het essentieel dat u de eer krijgt die u toekomt. Uw prestaties zijn het enige dat u heeft, de rest van uw tijd zit u immers te surfen of bij de koffieautomaat. Zonder indrukwekkende resultaten, bent u niets meer dan die collega die urenlange lunchpauzes neemt en er dus gegarandeerd uitvliegt bij de volgende ontslagronde. Om te voorkomen dat een streber met uw prestaties aan de haal gaat, stuurt u hem of haar een dreigende e-mail in HOOFDLETTERS. Vaak is dat voldoende om ze af te schrikken.

7. Span samen met soortgenoten
Is er werkelijk niets te doen op kantoor, reserveer dan de hele dag een vergaderruimte samen met andere luilakken. Neem uw laptop mee en ga lekker spelletjes spelen.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_72972056
quote:
Om te voorkomen dat een streber met uw prestaties aan de haal gaat, stuurt u hem of haar een dreigende e-mail in HOOFDLETTERS. Vaak is dat voldoende om ze af te schrikken.
.

Kansloos. Waar vond je dit?
  maandag 21 september 2009 @ 17:16:38 #3
265768 NBT
Bigger is better.
pi_72972091
Grappig, jammer dat het niet gaat werken hier, lol..
Get the best things first, GET NBT!
Visualize perfection. Visualize NBT.
pi_72972122
Wat ik wel eens deed was een willekeurige stapel papieren pakken en dan een beetje rondlopen. Af en toe het magazijn in, terwijl je de stellingen afspeurd en af en toe op een van je papieren kijkt. Kan je zo een half uur mee bezig zijn .
pi_72972129
quote:
MEDIOCRITY
It takes a lot less time and most people won't notice the difference until it's too late.
Als je lekker 40 jaar ongestoord hetzelfde baantje wilt uitvoeren zal dat hele verhaal wel opgaan. Ik ken er wel een paar die zich min of meer zo opstellen.
pi_72972188
Dit hele verhaal is vast door een of andere lapzwans onder werktijd bedacht, ingetikt en verspreid.
pi_72972195
quote:
Op maandag 21 september 2009 17:17 schreef Sapstengel het volgende:
Wat ik wel eens deed was een willekeurige stapel papieren pakken en dan een beetje rondlopen. Af en toe het magazijn in, terwijl je de stellingen afspeurd en af en toe op een van je papieren kijkt. Kan je zo een half uur mee bezig zijn .
Dan heb je waarschijnlijk ook een nietsnut van een leidinggevende.
  maandag 21 september 2009 @ 17:20:18 #8
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72972229
In bepaalde wespennesten kunnen dit soort trucjes prima werken. De meeste vind ik trouwens wel erg laf. Maar het is niet altijd slim om je doelbewust als een haantje de voorste te gedragen. Dat is soms gewoon onnozel. Voor je het weet wordt het van je verwacht dat je 2x sneller werkt dan de rest en is men kwaad als je je tempo naar het gebruikelijke toe aanpast. Niks mis met werkvloerpolitiek. Maar je moet niet overdrijven.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 21 september 2009 @ 17:21:15 #9
8369 speknek
Another day another slay
pi_72972266
Ik doe alle punten, behalve vijf. Dat zit zo, ik ben zo'n luilak dat ik altijd te laat binnenkom en te vroeg weer wegga. Daarom vergewis ik iedereen ervan dat ik door werk in m'n pauze. Zodra iedereen dan weg is om te lunchen ga ik lekker surfen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_72972393
quote:
Op maandag 21 september 2009 17:19 schreef Anne het volgende:

[..]

Dan heb je waarschijnlijk ook een nietsnut van een leidinggevende.
Ja dat had ik . Hij stuurde mensen vaak zelfs naar mij toe omdat hij zelf te lui was ze opdrachten te geven .
  maandag 21 september 2009 @ 17:24:48 #11
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_72972396
Ik heb 7 wel eens gedaan, bij een vorige werkgever . Voor een halve dag, alleen dan niet spelletjes gaan spelen, maar thee drinken, koekjes eten, kletsen en roddelen .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_72972916
Hoe moet het werken dan? Wat is het doel? Ik denk wel dat je op die manier weinig doet/hoeft te doen. De kans op promotie ofzo is denk ik wel veel kleiner.
pi_72973313
Goede tips!

Betaald niets doen
It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
  maandag 21 september 2009 @ 17:52:36 #14
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72973429
ik zit trouwens te fokken op mijn werk nu!

Maar wel vet na vijven. Dat dan weer wel.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Moderator maandag 21 september 2009 @ 18:06:53 #15
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_72974194
Niks nieuws onder de zon
pi_72980981
Bij m'n laatste werkgever deed ik alle punten
Ik heb ook nog wel tips.

- thuiswerken (spreekt voor zich).
- deur van kantoor dichthouden, dit valt in lijn met alles via mail communiceren. Zo krijg je niets ad hoc op je bordje.
- om 8 uur in plaats van 9 uur beginnen, je mag dan een uur eerder weg en in dat eerste uurtje ben je toch nog aan het 'opstarten' (lees: koffieautomaat, mail, surfen).
- bellen - niet met het thuisfront of vriendinnen maar met collega's, daarmee lijk je ook gegarandeerd druk en niemand vraagt ooit met wie je eigenlijk aan de lijn hangt en waarom. Tijdens het bellen kun je surfen enz.
- grote projecten initieren en vervolgens alles delegeren.

Nu moeten jullie niet denken dat ik niet bereid ben om ergens de schouders onder te zetten, de situatie was zo ontstaan toen mijn hoofdtaken zo'n beetje waren weggevallen en ik uit routine enorm snel klaar was met al mijn dagelijkse bezigheden en er alleen maar andermans rotklussen op mijn bord zouden komen.
Springfield's looking pretty dusty today
pi_72984748
quote:
Op maandag 21 september 2009 17:13 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik kwam onderstaande tips tegen ergens op een serieuze site. Maar wat vinden jullie ervan? En hebben jullie dit wel eens gedaan? Of, beter nog, hebben jullie zelf ook nog betere tops en adviezen?

1. Bied uzelf nooit vrijwillig aan
Doe nooit iets wat niet absoluut noodzakelijk is. Als niemand zich vrijwillig aanbiedt, wijzen ze er uiteindelijk wel iemand voor aan. Tot die tijd, kunt u er redelijk zeker van zijn dat een streber zichzelf aanbiedt. Als u allerlei niet-verplichte taken op u neemt, kost dat alleen maar vrije tijd.
Dit is opzich wel een belangrijke.
Als het echt belangrijk is komt het wel op de planning te staan en word het een serieus project. En anders is het zonde van je "eigen" tijd en die van het bedrijf.
Daarnaast stond er ooit eens in de intermediair dat je beter geen simpel werk kan aanpakken zoals het kopen van cadeautjes voor een kaamvisite etc. want dan wordt je minder beoordeeld omdat je ook dat soort simpele dingen doet.
pi_72988211
quote:
Op maandag 21 september 2009 17:15 schreef Anne het volgende:

[..]

.

Kansloos. Waar vond je dit?
Geloof het of niet, maar het kwam van een carrieresite
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_72988315
Ik had ook eens zo'n kwast van een collega die altijd 5 minuten later op pauze ging dan de rest en ook weer 5 minuten voor tijd weer terug op zijn plek zat (20 minuten dus). Na een paar weken begon de directie dat haantje de voorste gedrag van die slijmbal als normaal te zien en werd ineens van de rest ook tussen de regels door verwacht dat iedereen maar 20 minuten pauze nam. Niet dus he
  dinsdag 22 september 2009 @ 00:06:04 #21
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_72988372
op 7 na, wel eens schuldig aan alle punten geweest...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  dinsdag 22 september 2009 @ 00:07:28 #22
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_72988411
nog een tip:
als je zorgt dat je iets goed doet, waar de persoon boven je zelf niet zo goed in is, dan ben je al snel een topwerknemer en hoef je de rest van je werk niet zo goed te doen...

ook wel genoemd: de kantjes ervan af lopen....
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_72988872
quote:
Op maandag 21 september 2009 17:13 schreef vogeltjesdans het volgende:
[...]

2. Vraag altijd per e-mail of iemand iets voor u wil doen
[...] Sluit uw e-mails af met: ‘als je nog vragen of opmerkingen hebt, laat het me weten’. Op die manier maakt u goed duidelijk dat het niet uw probleem is als de taak niet of niet op tijd afkomt. Veel deskundigen raden juist persoonlijk contact aan, maar 90 procent van de werkzaamheden vereisen echt geen face to face gesprek.

4. Leer hoe u onopvallend kunt vertrekken
Als u niet fysiek aanwezig bent, gaat dat echt niet ten koste van uw productiviteit. U bent immers al klaar, en waarom zou u dan blijven hangen? U heeft wel iets beters te doen.

5. Sla nooit een lunchpauze over
En eet ook nooit aan uw bureau. Zelfs lunchen in de bedrijfskantine is gevaarlijk. Uw werkgever is verplicht u een lunchpauze te geven, dus maak er gebruik van. En ga weg. Als u eet aan uw bureau is de kans niet alleen groot dat u gewoon doorwerkt tijdens uw pauze, maar ook dat u die middag extra werk te doen krijgt. Hoe minder u op kantoor bent, hoe kleiner de kans dat u onnodige, extra werkzaamheden toegewezen krijgt. De meeste verzoeken die tijdens de lunchpauze gedaan worden, betreffen onbelangrijke zaken die ook wel afkomen zonder uw hulp.
Al deze punten doe ik ook regelmatig, bewust of onbewust
M.b.t. punt 2: ik stel de vraag ook vaak aan het einde van de mail, maar meer om het initiatief bij een ander neer te leggen. Mocht die persoon niets terugmailen, is er niets (meer) aan de hand
pi_72988966
Klopt allemaal, maar vergeet het stukje over die (dreigende) e-mail naar collegae in Hoofdletters

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2009 00:42:05 ]
pi_72990866
Ook ik maak me er wel eens schuldig aan op de mail na dan.
Heeft niets met lui zijn te maken maar meer met dit is mijn werk en ik wil graag helpen maar over het algemeen krijg je dan niet de meest leuke klussen.
Gelukkig krijg ik binnenkort er weer een uitdaging bij
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_72991616
Tip: met rokers mee naar buiten gaan ook al rook je niet.

O ja en je kan ook altijd bij klanten op bezoek gaan en daarna naar huis.
Springfield's looking pretty dusty today
pi_72996327
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 00:07 schreef Abbadon het volgende:
nog een tip:
als je zorgt dat je iets goed doet, waar de persoon boven je zelf niet zo goed in is, dan ben je al snel een topwerknemer en hoef je de rest van je werk niet zo goed te doen...

ook wel genoemd: de kantjes ervan af lopen....
Als de persoon boven je dat tenminste kan hebben en jou niet als een bedreiging ziet.

Verder is mijn ervaring dat met de mobiele telefoon aan je oor door het bedrijf lopen als heel erg druk wordt gezien. Je hoeft niet eens echt mensen aan de lijn te hebben, gewoon een moeilijk gezicht opzetten. Wel kan je zo ook makkelijk mensen die je aanschieten afwimpelen.
  dinsdag 22 september 2009 @ 13:51:40 #28
62913 Blik
The one and Only!
pi_72999660
Dit lijstje is duidelijk niet gemaakt door een echte niksnut, anders had thuiswerken er wel in gestaan. Thuiswerken staat zo ongeveer garant voor het doen van allerlei andere dingen behalve echt werken
  dinsdag 22 september 2009 @ 14:20:27 #29
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_73000641
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 13:51 schreef Blik het volgende:
Dit lijstje is duidelijk niet gemaakt door een echte niksnut, anders had thuiswerken er wel in gestaan. Thuiswerken staat zo ongeveer garant voor het doen van allerlei andere dingen behalve echt werken
Ik ben onder het thuiswerken een keer de stad in geweest om schoenen te kopen .
Ik voelde me net als op school als je spijbelde
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  dinsdag 22 september 2009 @ 14:27:54 #30
62913 Blik
The one and Only!
pi_73000895
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 14:20 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ik ben onder het thuiswerken een keer de stad in geweest om schoenen te kopen .
Ik voelde me net als op school als je spijbelde
Ik ben wel eens op het terras gaan zitten in de stad
pi_73001642
Thuiswerkers schijnen anders een stuk harder te werken dan op kantoor, juist vanwege het schuldgevoel als je even niks doet
  dinsdag 22 september 2009 @ 15:33:23 #32
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_73003406
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 14:49 schreef Xcalibur het volgende:
Thuiswerkers schijnen anders een stuk harder te werken dan op kantoor, juist vanwege het schuldgevoel als je even niks doet
De thuiswerkers in dit topic niet
pi_73004174
Jij wel kennelijk
pi_73006105
*stapel dossiers en formulieren op je bureau leggen en af en toe wat veplaatsen of openslaan.

Ik heb zelf een baan van 38 uur die behoorlijk onder mijn niveau is en waar ik ongeveer 25 uur per week druk mee ben. Ik hoef niet zo nodig carriere te maken en veel te verdienen. Mijn salaris is prima en ik steek mijn energie liever in echt leuke dingen. Die andere 13 uur van mijn werkweek ben ik druk met privé dingen. Mijn baas weet toch niet waar ik uithang en wat ik doe. Mijn resultaten zijn prima en mijn baas is tevreden.
  dinsdag 22 september 2009 @ 16:32:01 #35
62913 Blik
The one and Only!
pi_73006932
quote:
En dat rapport is gebaseerd op input van... juist, de thuiswerkers
  dinsdag 22 september 2009 @ 16:45:45 #36
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_73007597
quote:
schuldgevoel?
pi_73008800
Die zitten nu toch allemaal in de WW?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 22 september 2009 @ 17:15:48 #38
238047 Andiamo
Victory is mine!
pi_73008954
Lijkt wel het draaiboek van een klant van ons
over-het-hek-flikker-policy.....
pi_73009408
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 17:15 schreef Andiamo het volgende:
pi_73011656
Zo af en toe vrijwillig iets extra's doen levert bij een geschikte baas ook voordelen op, bv. minder snel sputteren als je een keertje iets te laat binnenkomt. Als het alleen van jouw kant hoort te komen als het aan de directie ligt, ja dan gewoon je contract naleven en verder niks
pi_73015768
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 17:15 schreef Andiamo het volgende:
Eventueel vermeerderd met de LWF.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 22 september 2009 @ 20:08:46 #42
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_73016305
Om eerlijk te zijn lijkt het me supersaai om de hele dag te niksen op kantoor. Ik heb ook wel eens een baaldag maar na 2 uur fokken, nu.nl en de krant verveel ik me dood. Dan ga ik toch maar weer werken.
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_73021870
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 20:08 schreef Poeke het volgende:
Om eerlijk te zijn lijkt het me supersaai om de hele dag te niksen op kantoor. Ik heb ook wel eens een baaldag maar na 2 uur fokken, nu.nl en de krant verveel ik me dood. Dan ga ik toch maar weer werken.
tussendoor even kijken op i-net of tijdens het bellen is leuk maar niets te doen hebben niet.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_73022518
Indien er geen secretaresse is: Neem naar een vergadering nooit je laptop of een pen mee. Diegene die dat wel doet mag gelijk notuleren

-Zorg dat je verantwoordelijk ben voor iets dat geautomatiseerd verloopt, en dat zo ingewikkeld is dat als er iets fout gaat IT het moet oplossen (niet jij). Zo ben ik een keer verantwoordelijk geweest voor de verdeling van dossiers
-Beantwoord nooit direct je mail. Als je moet antwoorden, type het verhaal al uit en verstuur het pas om een uur of 18.30/19 dmv blackberry/thuis. Verstuur het niet te laat, dat is ongeloofwaardig.
-Zorg dat je altijd ook een project/taak hebt dat echt een lage prioriteit heeft en ontzettend saai is. Bedenk zelf je deadlines voor dit project Vergadering om 15 uur? Sorry, ik heb het ontzettend druk met de deadline van project X!
-Gooi je Outlook-agenda vol met afspraken. Als anderen in je agenda een gaatje zoeken voor een vergadering lukt dat niet. Dit spaart onzinvergaderingen.
  dinsdag 22 september 2009 @ 22:51:43 #45
62913 Blik
The one and Only!
pi_73023449
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 22:29 schreef Rapaille het volgende:

-Beantwoord nooit direct je mail. Als je moet antwoorden, type het verhaal al uit en verstuur het pas om een uur of 18.30/19 dmv blackberry/thuis. Verstuur het niet te laat, dat is ongeloofwaardig.

Nog beter, je kunt een tijdstip instellen dat je je mail verstuurd. Zet gewoon al je mail om 18:00 verzenden, standaard.
pi_73024482
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 22:51 schreef Blik het volgende:

[..]

Nog beter, je kunt een tijdstip instellen dat je je mail verstuurd. Zet gewoon al je mail om 18:00 verzenden, standaard.
Dat valt dus op. Zeker als er meerdere mails naar dezelfde persoon tussen zitten.
pi_73040014
Wat zijn jullie corrupt Heerlijk gewoon
pi_73040180
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 23:18 schreef Rapaille het volgende:

[..]

Dat valt dus op. Zeker als er meerdere mails naar dezelfde persoon tussen zitten.
je kan natuurlijk ook meerdere tijdstippen invullen.

Ik nam op mijn oude werk altijd mijn gameboy mee en zat elke dag wel een uurtje op het toilet te spelen
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  woensdag 23 september 2009 @ 15:56:10 #49
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_73040419
quote:
Op woensdag 23 september 2009 15:39 schreef vogeltjesdans het volgende:
Wat zijn jullie corrupt Heerlijk gewoon
Nu jij nog TS
  woensdag 23 september 2009 @ 15:57:04 #50
62913 Blik
The one and Only!
pi_73040452
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 23:18 schreef Rapaille het volgende:

[..]

Als jij in een organisatie werkt waar de "luie werknemer" schering en inslag is, wordt er echt niet gekeken naar het tijdstip van versturen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')