abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73000401
Ik kom twee tot drie keer per week bij dit tankstation.

Rond de spits (zoals tijdens dit ongeluk) komt het maar zelden voor dat je harder dan 90 rijdt op het moment dat je de afrit naar het tankstation neemt. Je kunt daarna wel weer gas geven, maar een vervelende slinger en oneffenheid in het wegdek nodigen daar niet echt toe uit. Sterker: als iemand met 130 over die hobbel knalt, vraag ik me af of hij de auto wel onder controle kan houden. In dat geval is er nog een aardig stuk steeds breder wordend wegdek tussen de hobbel en de eerste pomp.

Ik ben erg benieuwd naar de uitkomsten van het onderzoek.

Een rechte lijn met oplopende snelheid (als gevolg van onwel worden) zou in theorie wel kunnen, maar dan pas vanaf het begin van het terrein. Dus na die slinger en hobbel, anders ga je echt een andere kant op dan naar die pomp. Je zou dus bijna denken dat het een opzettelijke actie is.

Het blijft wel een vreemde gewaarwording. Twintig minuten vóór het ongeluk stond ik zelf nog in die winkel.

O ja, leuk dat die politiewoordvoerder het gerucht ontkent dat één van de auto's gestolen was, maar ze hebben het zelf de wereld in geholpen. Rond 06.30u vanochtend op Radio 1, werd door de politie verteld dat "het kenteken van één van beide auto's extra aandacht behoefde". Dat wil nog niet zeggen "gestolen", maar lijkt me beter als ze zelf pas wat vertellen als er meer duidelijkheid is.
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
  dinsdag 22 september 2009 @ 21:01:40 #227
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_73018754
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 00:00 schreef winterstorm666 het volgende:
Ik werk ook bij een tankstation en blijf me erover verbazen hoe ontiegelijk hard mensen op het tankstationterrein rijden.
Snelheden van 80 kilometer per uur is niet ongewoon.
Als ik buitendienst heb moet ik altijd erg opletten om niet van mijn sokken gereden te worden.
Er zijn ook al een paar mensen bijna of half de shop ingereden.
Een gemorste diesel/olievlek op de piste waardoor men doorglijd. Rem/gas verwisselen etc.
Een ongeluk is zo gebeurd.
Men is ook niet klaar met mij als ik zie welke als een idioot het terrein over rijd.
Ongeacht klant is koning krijgt die persoon de wind van voren.
Ik pleit ook echt voor snelheidsbeperkingsmaatregelen na de afrit hoe iritant die ook zijn.
Het verkomt veel ellende.
Erg triest dat dit moet gebeuren en erg veel sterkte voor de slachtoffers en naasten.
Als de bestuurder van de Saab onwel is geworden had hij gelanceerd geworden door een drempel, maar dat komt zo weinig voor dat het zeker een idee is om alle tankstations en alle parkeerplaatsen langs snelwegen te voorzien van drempels, en dan niet van die softe, maar in de vorm van een halve cilinder waar je echt alleen stapvoets over kan. Als je deze op een parkeerplaats elke 30 meter legt ben je ook van het sluipverkeer af. Iemand die echt gaat rusten zal zich niet storen aan een paar drempels.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  woensdag 23 september 2009 @ 19:37:15 #228
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_73047288
Net er langs gereden maar er is weinig meer te zien alles is dicht getimmerd / afgezet.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 2 november 2009 @ 14:50:13 #229
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_74316254
Is er nu al wat meer bekend over de oorzaak van dit ongeluk?
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_74317504
Hier stond van de week in de krant dat ze het nog niet wisten
pi_74318179
=

[ Bericht 55% gewijzigd door Geqxon op 02-11-2009 15:52:27 ]
  maandag 2 november 2009 @ 19:29:00 #232
268716 Biskwie
Een koekje van eigen deeg
pi_74324868
quote:
Op maandag 2 november 2009 15:26 schreef Xcalibur het volgende:
Hier stond van de week in de krant dat ze het nog niet wisten
pffff, die kerel die 'het gedaan heeft' is toch allang uit het ziekenhuis?
aka. De statman
pi_74325552
Geen idee, ik heb het bericht verder niet gelezen....
  woensdag 4 november 2009 @ 17:04:17 #234
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_74390825
quote:
Aanhouding voor fataal tankongeluk

GORINCHEM - De 35-jarige man uit Utrecht die eind september met hoge snelheid een benzinestation langs de A27 nabij Gorinchem binnenreed, is woensdag aangehouden. De politie verdenkt hem van doodslag.

De man reed het terrein van het station op en botste op een stilstaand voertuig. Beide wagens boorden zich in de winkel van de benzinepomp. Daarbij kwam een 33-jarige Fransman om het leven en raakten een aantal mensen zwaargewond. (ANP/AH)
pi_74390891
quote:
Op woensdag 4 november 2009 17:04 schreef Omnifacer het volgende:

[..]
Zou hij dan toch de file hebben willen ontwijken, zoals ik gelijk dacht en geschrokken zijn van die betonnen paaltjes die daar staan om dat soort aso's te weren?
pi_74392450
Bestuurder ongeval A27 verdacht van doodslag
Uitgegeven: 4 november 2009 17:47
Laatst gewijzigd: 4 november 2009 17:58

GORINCHEM - De 35-jarige man uit Utrecht die eind september met hoge snelheid een benzinestation langs de A27 nabij Gorinchem binnenreed, is woensdag aangehouden. De politie verdenkt hem van doodslag en het veroorzaken van zwaar lichamelijk letsel.
Aanrijding tankstationslideshow
Bekijk de video

De man reed het terrein van het station op en botste op een stilstaand voertuig. Beide wagens boorden zich in de winkel van de benzinepomp.

Daardoor ontstond een grote ravage. Een 33-jarige Fransman kwam om het leven en zes mensen raakten gewond. Vier van hen, onder wie de veroorzaker, raakten zwaargewond.

De 35-jarige bestuurder werd twee weken geleden ontslagen uit het ziekenhuis. Hij zit nu vast.

Revalidatiecentrum
Een 24-jarige Israëliër is inmiddels met blijvend letsel overgebracht naar Israël. Een 34-jarige vrouw uit Rijen en een 38-jarige man uit Made verblijven momenteel in een revalidatiecentrum.

Volgens de politie bleek uit onderzoek dat de veroorzaker tijdens het incident niet onder invloed was van drugs of alcohol. De politie heeft zijn auto onderzocht, maar kan vanwege het onderzoek niet zeggen of daarbij gebreken aan het licht zijn gekomen.

Ook zijn tientallen getuigen gehoord, maar ook daarover doet de politie geen mededelingen.

© ANP

http://www.nu.nl/binnenla(...)ht-van-doodslag.html

Vaaaaag verhaal zeg. Ik snap echt niet hoe dit kan.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_74393042
Wel typisch, een Fransman en een Israelier.... wat moeten die nou op de A27 bij Gorinchem?
pi_74394166
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:18 schreef Xcalibur het volgende:
Wel typisch, een Fransman en een Israelier.... wat moeten die nou op de A27 bij Gorinchem?
Ja, erg vreemd dat je gaat tanken als je autorijdt.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_74401060
van alle mensen die daar gaan tanken, hoe groot is nou dat kans dat dat een Fransman en een Israelier zijn?
pi_74401634
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:31 schreef Xcalibur het volgende:
van alle mensen die daar gaan tanken, hoe groot is nou dat kans dat dat een Fransman en een Israelier zijn?
Groot. Blijkbaar.

woensdag 4 november 2009 @ 21:52:06 #242
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_74401982
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, erg vreemd dat je gaat tanken als je autorijdt.
De dader wordt verdacht van doodslag. Misschien is het wel een Palestijnse extremist en heeft hij volgas gegeven toen hij die Israëliër zag.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_74805626
quote:
Rammer tankstation: remmen waren stuk AMSTERDAM - De 35-jarige automobilist die in september dood en verderf zaaide door met hoge snelheid het benzinestation langs de A27 ter hoogte van Hoogblokland binnen te rijden, zegt dat zijn remmen het niet deden. Robert Jan H. beweert nog aan zijn handrem te hebben getrokken, terwijl uit onderzoek blijkt dat er niet is geremd.

De man werd begin november door de politie aangehouden op verdenking van doodslag op een 33-jarige man uit Frankrijk. Drie bezoekers van het Esso- tankstation bij parkeerplaats Scheiwijk ten noorden van Gorinchem raakten zwaargewond.

De politie ging lange tijd uit van een tragisch ongeval, maar denkt nu dat er toch mogelijk opzet in het spel was. Een groot rechercheteam van de politie Zuid-Holland-Zuid werkt sinds het ongeluk op 21 september onafgebroken aan het onderzoek. Daarvoor zijn inmiddels vele tientallen getuigen uitgebreid gehoord. Veel van deze getuigen verklaren hoe ze H. vlak voor het drama hard over de vluchtstrook hebben zien rijden. Hij had hierbij volgens diverse mensen zijn hoofd wat vreemd naar voren gebogen.

Hij was in elk geval niet onder invloed van drank of drugs, zo heeft bloedonderzoek uitgewezen. Ook zijn psychiatrische verleden valt wel mee. De man bezocht vijftien jaar geleden enige tijd een psycholoog nadat zijn zus was overleden aan leukemie. Wel liep zijn relatie twee jaar geleden stuk.

De Utrechter reed die maandag tijdens de avondspits op de A27 met een volgens getuigen duizelingwekkende vaart het tankstation op in de Saab van zijn vader. Zonder te remmen ramde het voertuig een geparkeerde wagen, waarna beide zich met een enorme knal in het tankstation boorden.

Een 33-jarige Fransman, die in de winkel stond, was op slag dood. Alle gewonde slachtoffers zijn inmiddels ontslagen uit het ziekenhuis.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)_remmen_kapot__.html
pi_74805958
Vreemd verhaal.
  woensdag 18 november 2009 @ 20:11:45 #245
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_74828889
Zo gaat het altijd: een verdachte mag de aanklacht lezen en past daarop zijn verklaring omtrent wat er gebeurd is aan.
Eerst verklaart hij onder ede dat hij uit alle macht geremd heeft, in de aanklacht staat vervolgens dat er niet geremd is, en opeens meent hij zich te herinneren dat zijn remmen niet werkten.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_74846142
quote:
Op woensdag 18 november 2009 20:11 schreef ouderejongere het volgende:
Zo gaat het altijd: een verdachte mag de aanklacht lezen en past daarop zijn verklaring omtrent wat er gebeurd is aan.
Eerst verklaart hij onder ede dat hij uit alle macht geremd heeft, in de aanklacht staat vervolgens dat er niet geremd is, en opeens meent hij zich te herinneren dat zijn remmen niet werkten.
Dan is het nog een kutsmoes. Ik rem doorgaans op de afrit al en als ik dan merk dat mijn remmen niet werken dan ga ik wel richting de parkeerplaats en zeker niet richting het tankstation.
Daarbij had hij terug kunnen schakelen en zo kunnen remmen op de motor.

Daarbij is een auto op 4 wielen geremd en dat één hapert ok, maar alle 4?
pi_74846357
quote:
Op donderdag 19 november 2009 12:03 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Daarbij is een auto op 4 wielen geremd en dat één hapert ok, maar alle 4?
Kan prima. Je hebt de hoofdremcilinder die de druk van jouw voet omzet in hydraulische druk. Als die faalt...
pi_74846421
quote:
Op donderdag 19 november 2009 12:11 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Kan prima. Je hebt de hoofdremcilinder die de druk van jouw voet omzet in hydraulische druk. Als die faalt...
dan nog geloof ik van het rem verhaal geen steek
pi_74846633
quote:

[..]

Dan nog doet je handrem het wel en kun je terug schakelen en kun je de parkeerplaats oprijden.
pi_74846702
quote:

[..]

maar de handrem staat weer los van je gewone remcircuit, de kans dat beide tegelijk kapot gaan is wel erg klein
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')