"Een blowtje kan heus geen kwaad" zeiden de geitenwollensokken in de jaren 60. Toen was het gehalte aan "werkzame" stof THC nog iets van 0,001% of zo. Tegenwoordig wordt met hooggeavanceerde teelttechnieken een hoeveelheid stof bereik waar zelfs een olifant nog van achterover slaat. Niet zo gek dus dat sommigen in het drugstolerante Nederland hun hersenschedel eruit paft. Maar ja, we hebben ook mensen nodig om de softe sektor van werk te voorzien.quote:116 Teletekst ma 21 sep
Meer blowende jongeren opgenomen
` Steeds meer jongeren belanden in een
kliniek om van hun cannabisverslaving
af te komen.Dat blijkt uit onderzoek
van de NOS bij de drie klinieken in
Amsterdam,Den Haag en Groningen waar
24-uursbehandeling wordt geboden.
Vorig jaar zijn 237 jongeren opgenomen
en dat is bijna een verdubbeling ten
opzichte van 2007.Verslaafde jongeren
kunnen in de klinieken afkicken en er
wordt met strenge regels geprobeerd hun
leven weer op de rails te krijgen.
![]()
Veel jongeren weten niet dat blowen erg
verslavend kan zijn en komen daardoor
in de problemen.Er komen meer klinieken
voor de behandeling van blowverslaving.
volgende nieuws weer&verkeer sport
--> --> --> -->
quote:Op maandag 21 september 2009 17:02 schreef bluespice het volgende:
[..]
"Een blowtje kan heus geen kwaad" zeiden de geitenwollensokken in de jaren 60. Toen was het gehalte aan "werkzame" stof THC nog iets van 0,001% of zo. Tegenwoordig wordt met hooggeavanceerde teelttechnieken een hoeveelheid stof bereik waar zelfs een olifant nog van achterover slaat. Niet zo gek dus dat sommigen in het drugstolerante Nederland hun hersenschedel eruit paft. Maar ja, we hebben ook mensen nodig om de softe sektor van werk te voorzien.
quote:Op maandag 21 september 2009 17:02 schreef bluespice het volgende:
[..]
"Een blowtje kan heus geen kwaad" zeiden de geitenwollensokken in de jaren 60. Toen was het gehalte aan "werkzame" stof THC nog iets van 0,001% of zo. Tegenwoordig wordt met hooggeavanceerde teelttechnieken een hoeveelheid stof bereik waar zelfs een olifant nog van achterover slaat. Niet zo gek dus dat sommigen in het drugstolerante Nederland hun hersenschedel eruit paft. Maar ja, we hebben ook mensen nodig om de softe sektor van werk te voorzien.
Zijn dezelfde labiele figuren die ook verslaaft raken aan hun playstation, sex, werk, alcohol etc.quote:Op maandag 21 september 2009 17:02 schreef bluespice het volgende:
[..]
Nee, zo werkt het niet met de conservatieve krachten. Die zijn heel geduldig en wachten graag een leven lang op een bericht als dit om vervolgens met veel enthousiasme en weinig verstand als een gedrogeerde Quasimodo aan de bel te gaan hangen.quote:Op maandag 21 september 2009 17:31 schreef Monolith het volgende:
Het scheelt dat in het geval van TS blowen in ieder geval niet tot hersenschade kan leiden. Is het misschien een idee om je enigszins te informeren over THC gehaltes in de jaren '60, het effect van een hogere THC concentratie, te kijken in hoeverre een toegenomen opname ook daadwerkelijk een toegenomen aantal verslavingen betekent, etcetera alvorens je uit je nek gaat blaten ?
quote:Op maandag 21 september 2009 17:34 schreef currywurst het volgende:
Wat boeit t sowieso dat de wiet nu sterker is dan in de jaren '60 (10 jaar geleden was ie overigens sterker in mijn ervaring)? Toen moest men grammen roken om high te worden, nu een klein beetje. Overigens rookte men toen bijna alleen maar hasj die doorgaans dezelfde sterkte heeft als de geïmporteerde hasj tegenwoordig.
We weten toch allemaal hoe erg alcoholverslaving is toegenomen sinds de introductie van Stroh80?quote:Op maandag 21 september 2009 17:31 schreef Monolith het volgende:
Het scheelt dat in het geval van TS blowen in ieder geval niet tot hersenschade kan leiden. Is het misschien een idee om je enigszins te informeren over THC gehaltes in de jaren '60, het effect van een hogere THC concentratie, te kijken in hoeverre een toegenomen opname ook daadwerkelijk een toegenomen aantal verslavingen betekent, etcetera alvorens je uit je nek gaat blaten ?
Is geen goeie vergelijking aangezien sterke drank wel degelijk verslavender en schadelijker is dan minder sterke drank.quote:Op maandag 21 september 2009 17:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
We weten toch allemaal hoe erg alcoholverslaving is toegenomen sinds de introductie van Stroh80?
Bron!?quote:Op maandag 21 september 2009 17:41 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Is geen goeie vergelijking aangezien sterke drank wel degelijk verslavender
Je wil echt een bron voor het feit dat alcohol opgelost in water minder potent is?quote:
.... dat sterke drank verslavender is dan licht alcoholische.quote:Op maandag 21 september 2009 17:51 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Je wil echt een bron voor het feit dat alcohol opgelost in water minder potent is?
Een joint met tabak is ook minder potent dan een pure joint.quote:Op maandag 21 september 2009 17:51 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Je wil echt een bron voor het feit dat alcohol opgelost in water minder potent is?
Jouw tekst is het logische gevolg van het doorgestreepte.quote:Op maandag 21 september 2009 17:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
.... dat sterke drank verslavender is dan licht alcoholische.
Daar zou best een zeer marginaal verschil in kunnen zitten ja.quote:Op maandag 21 september 2009 18:03 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Een joint met tabak is ook minder potent dan een pure joint.
Onzin. De joint (of het glas alcohol) bepaald niet de dosis. De gebruiker bepaald dat.quote:Op maandag 21 september 2009 18:06 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Daar zou best een zeer marginaal verschil in kunnen zitten ja.
Maar dat is dus iets marginaler dan het verschil waar we het hier over hebben.
Nu bagatelliseer je.... er zit wel zeker een groot verschil in.quote:Op maandag 21 september 2009 18:06 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Daar zou best een zeer marginaal verschil in kunnen zitten ja.
Maar dat is dus iets marginaler dan het verschil waar we het hier over hebben.
Dat klopt, en open deuren intrappen is makkelijkquote:
Hoeveel mensen worden tijdens de octoberfesten in munchen dagelijks afgevoerd naar de roes uitslaap tent?quote:Op maandag 21 september 2009 18:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Blowen is niet onschuldig.
Ja drank is erger, maar dat maakt blowen niet onschadelijk. Altijd gelijk die verwijzing naar alcohol .. ik snap het punt, maar is het niet een beetje te Calimero ?quote:Op maandag 21 september 2009 18:46 schreef Basp1 het volgende:
Hoeveel mensen worden tijdens de octoberfesten in munchen dagelijks afgevoerd naar de roes uitslaap tent?
Hoe komt dat volgens jou?quote:Op maandag 21 september 2009 18:15 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Nu bagatelliseer je.... er zit wel zeker een groot verschil in.
Juist, en door het hogere percentage alcohol (en dus de lagere oplossingsgraad) is sterke drank schadelijker voor het lichaam (zoals alle effecten groter zijn) en draagt het ook bij aan het sneller opbouwen van een verslavingquote:Alcohol is alcohol, het verschil tussen sterke/zwakke drank is puur het percentage alcohol wat erin zit.
Anno 2009?quote:Op maandag 21 september 2009 19:06 schreef Bargain het volgende:
[..]
Ja drank is erger, maar dat maakt blowen niet onschadelijk. Altijd gelijk die verwijzing naar alcohol .. ik snap het punt, maar is het niet een beetje te Calimero ?
Ik vind blowen ook relatief onschuldig, maar tegenwoordig (anno 2009) wordt het verslavingsrisico onderschat, immers een joint is onschuldig. Welnu, alcohol is erger, maar dat maakt THC niet onschuldig natuurlijk. Ik snap best dat je haren overend gaan staan als de conservatieven zich roeren, maar ik denk dat je het ook afkunt zonder een vergelijk met alcohol, laat de onwetenden daar maar mee komen.quote:Op maandag 21 september 2009 19:11 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Anno 2009?
Zeker niet. Het gaat er om dat er eerlijk wordt gekeken en dus ook vergeleken. Van mij hoeft men met alcohol niet zoveel te doen hoor. Maar ik ben meer een blower dan een drinker en behoud graag m'n jointje.
Wanneer mensen dan doen alsof wiet heel heftig spul is kan ik me moeilijk bedwingen.
Huil Huilquote:Op maandag 21 september 2009 18:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoeveel mensen worden tijdens de octoberfesten in munchen dagelijks afgevoerd naar de roes uitslaap tent?
Autorijden ook niet.quote:Op maandag 21 september 2009 18:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Blowen is niet onschuldig.
Dosering.quote:Op maandag 21 september 2009 19:09 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Hoe komt dat volgens jou?
Omdat verslaafden een steeds hogere tolerantie niveau krijgen hebben ze steeds meer nodig. Daarom grijpen alcoholisten naar de sterkere dranken, dan hoeven ze minder liters te drinken ten opzichte van zwak alcoholische dranken. Anders gezegd ze halen eerder het beoogde effect met sterkere drank. Maar dat maakt de alcohol niet sterker, slechts effectiever. Scheikundig gezien veranderd de alcohol niet, dat was mijn punt.quote:[..]
Juist, en door het hogere percentage alcohol (en dus de lagere oplossingsgraad) is sterke drank schadelijker voor het lichaam (zoals alle effecten groter zijn) en draagt het ook bij aan het sneller opbouwen van een verslaving
Daar zie ik het nut evenmin van in als van het plaatsen van loze, ononderbouwde opmerkingen in zo'n topic.quote:
Nee, scheikundig gezien is het effect van onopgeloste alcohol echter wel groter. En dat is dus precies wat ten grondslag ligt aan mijn verhaalquote:Op maandag 21 september 2009 19:52 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Dosering.
[..]
Omdat verslaafden een steeds hogere tolerantie niveau krijgen hebben ze steeds meer nodig. Daarom grijpen alcoholisten naar de sterkere dranken, dan hoeven ze minder liters te drinken ten opzichte van zwak alcoholische dranken. Anders gezegd ze halen eerder het beoogde effect met sterkere drank. Maar dat maakt de alcohol niet sterker, slechts effectiever. Scheikundig gezien veranderd de alcohol niet, dat was mijn punt.
In een ander topic las ik een tijd geleden dat je geestelijke problemen hebt gehad. Misschien heeft dat er wat mee te maken?quote:Op maandag 21 september 2009 17:09 schreef Fortune_Cookie het volgende:
237 jongeren. Valt mee dus.
Ik rook nu al een jaartje of 14 en functioneer prima.
Ik heb 12 jaar geblowd, waarvan 5 jaar elke dag. Ik heb nooit veel gestudeerdquote:Op dinsdag 22 september 2009 09:32 schreef Wheelgunner het volgende:
In een ander topic las ik een tijd geleden dat je geestelijke problemen hebt gehad. Misschien heeft dat er wat mee te maken?
En werk of studeer je dus voltijd? En op je niveau?
Mijn probleem is dat ik nooit een verslaafde heb gekend die echt goed functioneerde als je het objectief bekeek. En dan maakt het niet uit of ze elke dag aan de alcohol of aan de wiet zaten of wat dan ook. Sterker nog, de dagelijkse blowers die ik persoonlijk kende zijn op een gegeven moment vrijwel allemaal opgenomen of hebben hulp moeten zoeken voor problemen varierend van depressie tot waanvoorstellingen, nog even los van hoezeer hun leven verder in puin lag.quote:Op dinsdag 22 september 2009 09:41 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik heb 12 jaar geblowd, waarvan 5 jaar elke dag. Ik heb nooit veel gestudeerdmaar heb wel mijn HBO diploma en twee NIMA diploma's op zak, gehaald in de avonduurtjes terwijl ik fulltime werkte en regelmatig een jointje rookte! Nooit psychische problemen gehad.
Ik heb tegenwoordig een goede functie binnen een IT bedrijf. Sinds het begin van dit jaar ben ik gestopt met blowen, omdat ik het zat was en het sociale aspect eraf was (mijn vrienden waren inmiddels ook 1 voor 1 gestopt!).
Daar ben ik niet van overtuigd! School was sowieso al iets wat ik niet zo belangrijk/ leuk vond. Voor ik begon met blowen was ik ook nooit enthousiast op school... Maar, who knows!?! Het blijft speculeren.quote:Op dinsdag 22 september 2009 09:52 schreef Wheelgunner het volgende:
Mijn probleem is dat ik nooit een verslaafde heb gekend die echt goed functioneerde als je het objectief bekeek. En dan maakt het niet uit of ze elke dag aan de alcohol of aan de wiet zaten of wat dan ook.
Denk jij bijvoorbeeld niet dat je zonder die wiet misschien wat harder had gestudeerd? Misschien had je wel WO gedaan, misschien was je nu verder geweest dan IT kantoorslaaf...
Is het dan perse noodzakelijk om je tot het uiterste te willen drijven als je geen drugs gebruikt ?quote:Op dinsdag 22 september 2009 09:52 schreef Wheelgunner het volgende:
Denk jij bijvoorbeeld niet dat je zonder die wiet misschien wat harder had gestudeerd? Misschien had je wel WO gedaan, misschien was je nu verder geweest dan IT kantoorslaaf...
Dat klinkt een beetje puberlijk naief, maar enfin. Het gaat niet om tot het uiterste gaan: Sic gaf zelf aan zonder moeite HBO te hebben gedaan, misschien had hij ook met gemak WO aangekund als hij niet regelmatig onder invloed was van een vrij zware drug.quote:Op dinsdag 22 september 2009 10:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Is het dan perse noodzakelijk om je tot het uiterste te willen drijven als je geen drugs gebruikt ?
Misschien had die persoon ook wel al door met de ratrace mee te doen met een burnout thuis gezeten omdat hij zich ook gek had laten maken door de rest van het systeem .
Een ding geleerd in mijn leven en dat is dat blowers meestal alleen slaaf zijn van hun verlangens. En dus heel anders in de samenleving staan als jij. Ik heb m'n studies niet afgemaakt en 5 jaar drugs gedealed. In die 5 jaar heb ik elk gangbaar computersysteem mee lopen klooien tot in de vroege uurtjes helemaal stoned scripten gewoon leuk om te doen. Niet voor geld.quote:Op dinsdag 22 september 2009 10:23 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Dat klinkt een beetje puberlijk naief, maar enfin. Het gaat niet om tot het uiterste gaan: Sic gaf zelf aan zonder moeite HBO te hebben gedaan, misschien had hij ook met gemak WO aangekund als hij niet regelmatig onder invloed was van een vrij zware drug.
Een HBO'er is ook meer een slaaf van het systeem dan een WO'er zou ik zeggen. Het WO biedt veel meer vrijheid en ontwikkeling in mijn ervaring.
Daar klopt iets niet.quote:Op dinsdag 22 september 2009 10:54 schreef Buschetta het volgende:
Terwijl mijn vrienden zich door studies rechten, bio chemie en andere zware studies worstelden. Burnouts kregen na hun 2e jaar "werken" zat ik lekker te spelen en mijn tijd zinvol (lees nutteloos voor de omgeving) te verdoen.
Een hbo'er meer slaaf van het systeem.quote:Op dinsdag 22 september 2009 10:23 schreef Wheelgunner het volgende:
Dat klinkt een beetje puberlijk naief, maar enfin. Het gaat niet om tot het uiterste gaan: Sic gaf zelf aan zonder moeite HBO te hebben gedaan, misschien had hij ook met gemak WO aangekund als hij niet regelmatig onder invloed was van een vrij zware drug.
Een HBO'er is ook meer een slaaf van het systeem dan een WO'er zou ik zeggen. Het WO biedt veel meer vrijheid en ontwikkeling in mijn ervaring.
Ik heb in 2005 een ernstige depressie gehad en daar ben ik ook weer bovenop gekomen. Had denk ik meer te maken met stress dan met blowen (ik blowde op dat moment volgens mij een tijdje niet trouwens).quote:Op dinsdag 22 september 2009 09:32 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
In een ander topic las ik een tijd geleden dat je geestelijke problemen hebt gehad. Misschien heeft dat er wat mee te maken?
32 uur werk, deeltijd studie. Het is een studie op HBO niveau, maar het niveau is wisselend. Voor sommige vakken wordt academische literatuur gebruikt, voor andere wat suffere. Heb al een CE diploma op HBO niveau op zak, maar daar ben ik zelf eigenlijk niet zo over te spreken.quote:En werk of studeer je dus voltijd? En op je niveau?
Nee wiet is OOK een probleemquote:Op maandag 21 september 2009 17:09 schreef Fortune_Cookie het volgende:
237 jongeren. Valt mee dus.
Ik rook nu al een jaartje of 14 en functioneer prima.
Kijk voor de lol even naar hetzelfde bericht omtrent alcohol dat vandaag naar buiten is gebracht.
Tel de aantallen en bedenk je eens dat een overdosis alcohol nog geen 15 euro hoeft te kosten en potentieel dodelijk is.
Wiet is het probleem niet.
CE heb ik ook eens 5 maanden gedaan, jakkie.quote:Op dinsdag 22 september 2009 11:38 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ik heb in 2005 een ernstige depressie gehad en daar ben ik ook weer bovenop gekomen. Had denk ik meer te maken met stress dan met blowen (ik blowde op dat moment volgens mij een tijdje niet trouwens).
[..]
32 uur werk, deeltijd studie. Het is een studie op HBO niveau, maar het niveau is wisselend. Voor sommige vakken wordt academische literatuur gebruikt, voor andere wat suffere. Heb al een CE diploma op HBO niveau op zak, maar daar ben ik zelf eigenlijk niet zo over te spreken.
Ik zou wel heel graag nog eens iets op academisch niveau doen trouwens. Of ik dat aankan zou ik je dan kunnen vertellen
Kom op zeg, het anti-intellectuele van een bittere faler straalt van je af.quote:Op dinsdag 22 september 2009 11:10 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een hbo'er meer slaaf van het systeem.Zolang je geen eigen bedrijf begint ben je altijd een loonslaaf. (of dit erg is valt over te twisten)
Wanneer je als hbo'er gaat werken in een MKB bedrijf wordt je vaak ook heel vrij gelaten verder zitten MKB bedrijven zitten totaal niet te wachten op de WO theorien die het niet naar de praktijk kunnen omzetten.
Het gaat in mijn optiek vaak wel om tot het uiterste gaan. Juist mensen die zo straight als de pest zijn en nooit iets gebruiken laten zich vaak helemaal gek maken door de verhalen van hogerop komen en carriere maken en leven om te werken , ipv de levensgenieters die werken om te leven.
Oh, op die fiets.quote:
Idd ja, de standaard der standaarden - het epicentrum van de middelmatigheid.quote:Op dinsdag 22 september 2009 11:40 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
CE heb ik ook eens 5 maanden gedaan, jakkie.
Ik heb zeer prettig en knetterstoned over de wereld getrokken zonder opleiding!quote:Op dinsdag 22 september 2009 11:45 schreef Wheelgunner het volgende:
Kom op zeg, het anti-intellectuele van een bittere faler straalt van je af.
Lang niet alle mensen gaan naar de universiteit vanwege de carriere-perspectieven. Ze gaan er heen om zich te ontwikkelen als mens, om de kans te krijgen de wereld te zien, om de kans te krijgen meer met hun leven te doen. En als je enige ervaring met studenten had zou je ook weten dat ze zelden 'zo straight als de pest zijn', maar dat is nog steeds heel wat anders dan je elke dag suf blowen of jezelf de vergetelheid in zuipen...
Ok, ik heb de wereld gezien zonder (veel) te blowen, en dat was me niet gelukt als ik het niet aardig gedaan in mijn studies.quote:Op dinsdag 22 september 2009 11:57 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik heb zeer prettig en knetterstoned over de wereld getrokken zonder opleiding!
Drugs verbroederd! Ik ben op plekken geweest in Europa, Thailand, Venezuela, Rusland, Australie en zelfs Egypte die ik nooit zou hebben gezien zonder te blowen!
Ik heb mensen ontmoet die ik nooit zo dicht genaderd zou zijn zonder mijn 'drugsgebruik'. Ik zat mij echt niet elke dag suf te blowen en tekenfilmpjes te kijken (wel vaak natuurlijk), je slaat hier het hele sociale aspect over! En dat is er zeker.
Ik snap je punt niet echt...quote:Op dinsdag 22 september 2009 12:03 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ok, ik heb de wereld gezien zonder (veel) te blowen, en dat was me niet gelukt als ik het niet aardig gedaan in mijn studies.
Vrijwel elke bezigheid heeft sociale aspecten. Maar ik snap je punt wel, iedereen gaat op een eigen manier met dingen om en dat het schadelijk voor de één is, betekent niet dat het schadelijk is voor iedereen. Echter, van de mensen die ik ken die regelmatig drugs hebben gebruikt, zullen weinigen beweren dat het achteraf gezien hun leven beter heeft gemaakt, integendeel.
Ik snap zijn punt wel!quote:Op dinsdag 22 september 2009 12:09 schreef Buschetta het volgende:
Ik snap je punt niet echt...
Mensen die problemen hebben met blowen zouden dat anders wel met sex, internet, drank of whatever hebben.
Dat is gewoon genetisch bepaalde aanleg.
Zwak om daar de wiet de schuld van de geven.
Dat vind ik juist weer een zwaktebod, in ieder geval een overgeneralisatie. En lang niet alle alternatieven worden geassocieerd met een extreem verhoogde kans op depressie en schizofrenie bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 22 september 2009 12:09 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Ik snap je punt niet echt...
Mensen die problemen hebben met blowen zouden dat anders wel met sex, internet, drank of whatever hebben.
Dat is gewoon genetisch bepaalde aanleg.
Zwak om daar de wiet de schuld van de geven.
Erg typisch dat je zoveel persoonlijke aanvallen hier plaatst. (Zelf soms een beetje paranoide geworden van vroeger teveel blowen?) En verder mijn waarneming totaal uit zijn verband trekt plus conclusies hier denkt te kunnen trekken die totaal neven de waarheid zitten.quote:Op dinsdag 22 september 2009 11:45 schreef Wheelgunner het volgende:
Kom op zeg, het anti-intellectuele van een bittere faler straalt van je af.
Lang niet alle mensen gaan naar de universiteit vanwege de carriere-perspectieven. Ze gaan er heen om zich te ontwikkelen als mens, om de kans te krijgen de wereld te zien, om de kans te krijgen meer met hun leven te doen. En als je enige ervaring met studenten had zou je ook weten dat ze zelden 'zo straight als de pest zijn', maar dat is nog steeds heel wat anders dan je elke dag suf blowen of jezelf de vergetelheid in zuipen...
Ik heb moeite met mensen die zich bemoeien met de levens van anderen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 12:13 schreef Wheelgunner het volgende:
Waar ik moeite mee heb zijn mensen die het nodig vinden om elke dag (behoorlijk zware) geestveruimende middelen te gebruiken, of dat nou wiet of alcohol of coke is, en dan beweren dat het onschadelijk, onschuldig en gewoon is...
Quote ze even aub. 'Zoveel' doet me namelijk denken dat je zelf een beetje paranoïde bent, of overgevoelig, of gewoon niet kunt tellen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 12:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Erg typisch dat je zoveel persoonlijke aanvallen hier plaatst. (Zelf soms een beetje paranoide geworden van vroeger teveel blowen?)
Ik interpreteerde je post als een insinuatie dat alle WO'ers tot het uitserste gaan en zich kapot werken. Dat je dan geen levensgenieter zou kunnen zijn.quote:En verder mijn waarneming totaal uit zijn verband trekt plus conclusies hier denkt te kunnen trekken die totaal neven de waarheid zitten.
Even voor je info: Ik heb 10 jaar in een studentenhuis gewoont, en zelf HTS werktuigbouwkunde cumlaude afgestudeerd. Omdat ik voor mijn WTB eerst nog 1 jaar technische natuurkunde geprobeerd had moest ik daarna in dienst en wou daarna geen WO studie meer doen. (Lang leve de vele goedkope alcohol bij defensie die je zo murg als de pest maakt)
Heb ik ergens gezegd dat alle studenten zo straight als de pest zijn?
Bij cannabis is er ook geen causaal verband aangetoond met schizofrenie. Wel een correlatie. Maar die zul je van Alcohol tot ZeerGoedeCoke terugvinden.quote:Op dinsdag 22 september 2009 12:13 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Dat vind ik juist weer een zwaktebod, in ieder geval een overgeneralisatie. En lang niet alle alternatieven worden geassocieerd met een extreem verhoogde kans op depressie en schizofrenie bijvoorbeeld.
Dat mag, maar ik heb dan weer moeite met mensen die het nodig vinden te oordelen omdat ik nagenoeg elke dag een jointje rook wanneer ik me van mijn educatieve-, arbeids-, en sportplicht heb gekweten.quote:Het gaat me ook niet alleen om de wiet, ik blowde vroeger ook wel eens. Waar ik moeite mee heb zijn mensen die het nodig vinden om elke dag (behoorlijk zware) geestveruimende middelen te gebruiken, of dat nou wiet of alcohol of coke is, en dan beweren dat het onschadelijk, onschuldig en gewoon is...
In jouw geval, volgens jijzelf. Als maar duidelijk is dat het lang niet voor iedereen onschuldig, laat staan positief is.quote:Op dinsdag 22 september 2009 12:20 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Ik heb moeite met mensen die zich bemoeien met de levens van anderen.
Ik blow elke dag. Op longkanker na en een duffe kop in de ochtend heeft niemand daar last van behalve ikzelf.
Dat doe ik met tussenpozen al 15 jaar. Is onschuldig en helpt me creatief denken.
De meeste onderzoeken die ik ben tegengekomen leunen wel naar een causale interpretatie van het verband. Lijkt me ook niet zo gek, het gaat immers om zeer psychoactieve middelen, natuurlijk hebben die bij regelmatig gebruik een uitwerking op iemand zijn geestelijke gezondheid.quote:Op dinsdag 22 september 2009 12:21 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Bij cannabis is er ook geen causaal verband aangetoond met schizofrenie. Wel een correlatie. Maar die zul je van Alcohol tot ZeerGoedeCoke terugvinden.
Dat is al wat.quote:[..]
Dat mag, maar ik heb dan weer moeite met mensen die het nodig vinden te oordelen omdat ik nagenoeg elke dag een jointje rook wanneer ik me van mijn educatieve-, arbeids-, en sportplicht heb gekweten.
Wat is je punt ? Mensen gaan dood aan een overdosis water. Dat mensen door genetische aanleg nou eenmaal verslavingsgedrag ten toon spreidden wil niet per definitie zeggen dat een stof aantoonbaar negatieve effecten heeft voor het merendeel van de gebruikers.quote:Op dinsdag 22 september 2009 12:22 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
In jouw geval, volgens jijzelf. Als maar duidelijk is dat het lang niet voor iedereen onschuldig, laat staan positief is.
In dit topic vind ik er maar 2 mijn veronstschuldigingen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 12:20 schreef Wheelgunner het volgende:
Quote ze even aub. 'Zoveel' doet me namelijk denken dat je zelf een beetje paranoïde bent, of overgevoelig, of gewoon niet kunt tellen.![]()
Nee zo was het inderdaad totaal niet bedoeld.quote:Ik interpreteerde je post als een insinuatie dat alle WO'ers tot het uitserste gaan en zich kapot werken. Dat je dan geen levensgenieter zou kunnen zijn.
Als ik dat verkeerd begrepen heb; mijn fout.
Workalholics.quote:Op dinsdag 22 september 2009 11:10 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een hbo'er meer slaaf van het systeem.Zolang je geen eigen bedrijf begint ben je altijd een loonslaaf. (of dit erg is valt over te twisten)
Wanneer je als hbo'er gaat werken in een MKB bedrijf wordt je vaak ook heel vrij gelaten verder zitten MKB bedrijven zitten totaal niet te wachten op de WO theorien die het niet naar de praktijk kunnen omzetten.
Het gaat in mijn optiek vaak wel om tot het uiterste gaan. Juist mensen die zo straight als de pest zijn en nooit iets gebruiken laten zich vaak helemaal gek maken door de verhalen van hogerop komen en carriere maken en leven om te werken , ipv de levensgenieters die werken om te leven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |