Waarmee? Ik heb een gruwelijke hekel aan elke vorm van georganiseerde hysterische religieuze uiting en daar schaar ik de Islam ook onder. Ik wil dan ook dat hij wordt onderwezen over religie vanuit een wetenschappelijk oogpunt en niet d.m.v een stel figuren die blootsvoets zitten te Allahakbarren. En als ie dan oud en stabiel genoeg is en de wens heeft om eens te gaan bekijken wat zo'n collectieve gekte nu precies inhoudt dan gaat ie dat met mijn volle instemming maar eens doen.quote:Op woensdag 23 september 2009 21:47 schreef bixister het volgende:
[..]
maar waarmee dan wel? ik snap 't gewoon echt niet.
Je zal het misschien niet geloven, maar ik ben irl een heel redelijk mens.Uiteraard zal ik hem vertellen wat mijn zienswijze is maar tevens duidelijk maken dat anderen er heel anders tegenaan kunnen kijken. Aan hem is dan te bepalen in hoeverre hij die andere zienswijzen wenst te onderzoekenquote:Op woensdag 23 september 2009 22:11 schreef bixister het volgende:
maar laat je je kind dan wel écht zelf de zijne vormen...?
Ook christelijke scholen besteden daar aandacht aan hoorquote:Op donderdag 24 september 2009 00:16 schreef poemojn het volgende:
Vivi, qua scholen zou je dan misschien goed kunnen kijken of je een bijzonder neutrale in de buurt hebt? Anders dan openbaar onderwijs doen zij echt niet aan godsdienstlessen.
Ik denk niet dat mijn kinderen weten wat suikerfeest of islam is, trouwens. Komt wel eens als ze wat ouder zijn. Moskeebezoek met kleuters zou ik ook niet erg op prijs stellen (zeker niet vanuit de grondgedachte dat alle geloven aan elkaar gelijk zijn) maar ze gaat naar een chr. school dus dat is ook niet aan de orde.
In Haaksbergen wordt er met dat project juist getoond dat er ook veel overeenkomsten zijn, naast natuurlijk de verschillen. Maar ook de overeenkomsten worden dus toegelicht!quote:Op donderdag 24 september 2009 10:03 schreef bixister het volgende:
natuurlijk zijn niet alle geloven aan elkaar gelijk, ze krijgen op school dan juist les over de verschillen, neem ik aan?
Ehm vorig weekend was toch echt het Suikerfeest, als einde van de Ramadan. Het Offerfeest is pas eind november dit jaar.quote:foto Op woensdag 23 september 2009 22:17 schreef amaranta het volgende:
Bij ons op school hebben de kinderen niet standaard vrij met het suikerfeest. Wat overigens nog niet is geweest want afgelopen weekend was het offerfeest en dat is iets anders.
klopt, maar ze nemen geen kleuters mee de moskee in, en gaan niet uit van het idee dat alles en iedereen gelijk isquote:Op donderdag 24 september 2009 10:21 schreef Troel het volgende:
Ook christelijke scholen besteden daar aandacht aan hoor
Er werd idd helemaal niets verteld over de achtergrond van het Suikerfeest. Puur en alleen het zoete eten werd gepresenteerd. Maar ja, voor een peuterprogramma voert het anders wellicht te ver.quote:Op donderdag 24 september 2009 11:32 schreef Memmel het volgende:
Ik heb het zandkasteel gisteren ook gezien en stoorde me wel een beetje aan de zwart/wit manier waarop het gebracht werd. Maar goed, het is een peuterprogramma, daarin kun je niet alle nuances die er zijn aanbrengen.
ik had het daar eens over met de moeder van een (Turkse) schoolvriendin (die erg streng islamitisch gelovig zijn), en zij vond heel stellig: het maakt niet uit of je katholiek, christelijk of islamiet bent, je bidt voor dezelfde god. de stromingen zijn uit elkaar voortgekomen, dus de God (al heet hij/zij/het/... anders) is wel dezelfde God... als je maar wel iets met dat geloof doet...quote:Op donderdag 24 september 2009 13:57 schreef poemojn het volgende:
o, dat gaat vooral om religies. Die zijn niet gelijk, en Allah is niet dezelfde als de chr. God. Dus zulke overeenkomsten hoeven ze voor mij niet te leren zolang ze ook nog te jong zijn om de verschillen te begrijpen.
je hebt gelijk, ik hb verkeerd op de kalender gekeken.quote:foto Op donderdag 24 september 2009 10:45 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Ehm vorig weekend was toch echt het Suikerfeest, als einde van de Ramadan. Het Offerfeest is pas eind november dit jaar.
En ik vind het goed dat kinderprogramma's aandacht besteden aan religieuze feesten, omdat ik vind dat dat gewoon basiskennis is. Onafhankelijk van wat voor godsdienst je zelf ook hebt, hoor je dit soort dingen gewoon te weten wat mij betreft.
Traditie is een wat groot woord trouwens.quote:Op woensdag 23 september 2009 21:39 schreef Moonah het volgende:
Het moskeebezoek is ontstaan toen een vader van een Turks meisje in de kleutergroep haar klas uitnodigde. Dat is zo goed bevallen dat we er een traditie van hebben gemaakt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop