abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72971030
Ik had vandaag een gesprek bij een uitzendbureau, en ik heb morgen een klikgesprek bij een bedrijf zelf.

Als soort van voorbereiding erop zei ze dat ik op een aantal vragen een keuze moest maken zoals;
Kruisje of rondje?

Iemand ook zoiets gehad en die toevallig weet wat de achterliggende gedachte hiervan is?
pi_72971292
Misschien handig te vertellen welke functie je er misschien bij gaat krijgen?
  maandag 21 september 2009 @ 17:19:21 #3
210577 GauloisesB.
The best a man can get
pi_72972196
Dat zijn de bekende persoonlijkheidstesten... Dat is niet heel gebruikelijk, maar wel gewoon normaal.

Door meerdere ...of...of.. vragen te beantwoorden, komt er een uitslag uit. Die uitslag zegt iets over jou als persoon en over je karakter. Het bedrijf waarbij je gaat werken kan dan kijken of jij past in hun profiel.

Het grote voordeel van deze test is dat je 'm niet kunt manipuleren. Jij kunt met dit soort simpele ...of...of... vragen geen uitkomst sturen...
Op woensdag 16 juli 2008 @ 22:17 schreef okidokie het volgende:
Deze GauloisesB. moet heel erg snel op Fok! geweerd worden met zijn uiterst treurige berichten.
pi_72972422
ook benieuwd
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_72972456
Schrijf je wel wat je gehad hebt morgen TS?
Tevens TVP
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_72974520
klantenservicemedewerker
  maandag 21 september 2009 @ 18:36:27 #7
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_72974742
kruisje of rondje? bedoelen ze geen sterretje of rondje?
kies NOOIT het rondje!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_72977011
quote:
Op maandag 21 september 2009 18:36 schreef Maanvis het volgende:
kruisje of rondje? bedoelen ze geen sterretje of rondje?
kies NOOIT het rondje!
Pas op hoor!! John Wayne Gacy en Charles Manson hadden ook voor het rondje gekozen en je weet hoe het met hun carriere als klantservicemedewerker is afgelopen!!
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_72977019
boter kaas en eieren? De achterliggende gedachte zal wel iets zijn zoals, niet geschoten is altijd mis of wat de bok niet kent stoot hij niet.

een klikgesprek?
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_72980540
Ze willen misschien de uitkomst als gespreksstof gebruiken.

Zo van: "Goh, in de vragenlijst koos je voor het rondje. Interessant. Kun je daar meer over vertellen?"
Springfield's looking pretty dusty today
  dinsdag 22 september 2009 @ 08:16:40 #11
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_72990935
Dat soort testen zouden echt verboden moeten worden. Compleet kansloos en nergens voor nodig. Ik snap niet waarom bedrijven zich daar zo blind op staren....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_72990957
Ik zou voor het rondje kiezen.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_72990959
Alleen al om zo'n belachelijke test, waardoor ze denken jou als persoon te kunnen doorgronden, zou ik die hele functie al weigeren.
pi_73012029
Onzin zulke tests, ook weleens voor een sollicitatie moeten maken nu weiger ik het voortaan.
pi_73014521
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 08:18 schreef fratsman het volgende:
Alleen al om zo'n belachelijke test, waardoor ze denken jou als persoon te kunnen doorgronden, zou ik die hele functie al weigeren.
Dit dus

Een psycho test en dan ook nog zeggen dat die betrouwbaar is _!
pi_73027480
En? Hoe was de test?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73028750
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 19:33 schreef ReWout het volgende:

[..]

Dit dus

Een psycho test en dan ook nog zeggen dat die betrouwbaar is _!
Het gaat niet zozeer om de test alswel om de interpretatie van de resultaten. ALs die tests écht niet zouden deugen, waarom denk je dan dat ze gedaan worden?
Mu!
  woensdag 23 september 2009 @ 08:19:25 #18
152789 karr-1
pi_73028839
quote:
Op woensdag 23 september 2009 08:10 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Het gaat niet zozeer om de test alswel om de interpretatie van de resultaten. ALs die tests écht niet zouden deugen, waarom denk je dan dat ze gedaan worden?
Ze worden gedaan om de persoon die je aanneemt een reden te geven om je te weigeren dan wel aan te nemen afhankelijk van hoe de rest van het gesprek gaat. Het staat toch net wat beter als je iets kunt wauwelen over testresultaten die niet helemaal voldeden etc.
pi_73028920
quote:
Op woensdag 23 september 2009 08:19 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ze worden gedaan om de persoon die je aanneemt een reden te geven om je te weigeren dan wel aan te nemen afhankelijk van hoe de rest van het gesprek gaat. Het staat toch net wat beter als je iets kunt wauwelen over testresultaten die niet helemaal voldeden etc.
So? dan heeft zo'n test toch zin?
Mu!
  woensdag 23 september 2009 @ 08:32:03 #20
152789 karr-1
pi_73028987
quote:
Op woensdag 23 september 2009 08:26 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

So? dan heeft zo'n test toch zin?
In dat opzicht wel ja, maar het is niet zo dat een test ook maar iets kan zeggen over hoe jij geestelijk in elkaar zit. Ik kan toevallig net die dag hoofdpijn of zo hebben en dan gaat de test mis.
pi_73029382
quote:
Op woensdag 23 september 2009 08:32 schreef karr-1 het volgende:

[..]

In dat opzicht wel ja, maar het is niet zo dat een test ook maar iets kan zeggen over hoe jij geestelijk in elkaar zit. Ik kan toevallig net die dag hoofdpijn of zo hebben en dan gaat de test mis.
De test gaat zeker niet mis, die laat hooguit zien hoe jij met hoofdpijn werkt
De meeste tests gaan uit van profielen en gemiddelden.: je laat schijnbaar betekenisloze vragen op een grote groep mensen los en vergelijkt de resultaten van mensen die succesvol zijn in een bepaald profiel met de resultaten van mensen die niet succesvol zijn. Zodra je een statistisch significant verschil opmerkt heb je een indicator te pakken, die wellicht iets zegt over de mogelijke geschiktheid van een kandidaat voor een bepaalde baan. Dat is maar relatief natuurlijk, en geen enkele recruter zou je uitsluitend op de resultaten van de test afwijzen (zoals ik zelf wel eens aan den lijven ondervonden heb). Het is hooguit een hulpmiddel, dat soms de mening van de recruterkan bevestigen, en soms aanleiding kan geven tot extra selectie-aandacht.
Ik zie er echt het probleem niet van in, je wilt toch zelf ook graag een baan die goed bij je past?
Mu!
pi_73029570
Google 'psychometrische test' maar eens voor meer informatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')