abonnement Unibet Coolblue
pi_72969414
Na enige tijd afwezig te zijn open ik een nieuwe topic, want het is eindelijk zo ver, we kunnen en gaan verbouwen. (ter herinnering, ons huis)

We krijgen er netto een dikke 4,5m (breed) bij 3m (diep) bij aan. De vergunningsprocedure zijn we ruim door, geen bezwaren en het kon afgedaan worden met een lichte vergunning.

Een overzicht hoe het worden gaat en hoe het is/was:

Begane grond voor:

http://photos-b.ak.fbcdn.(...)408617_6559901_n.jpg

Begane grond, na:

http://photos-c.ak.fbcdn.(...)4_408618_88496_n.jpg

Achtergevel voor werkzaamheden:

http://photos-d.ak.fbcdn.(...)_408619_248315_n.jpg

Achtergevel na werkzaamheden:

http://photos-e.ak.fbcdn.(...)_408620_389212_n.jpg

Nieuw achter kozijn:

http://photos-f.ak.fbcdn.(...)408621_2165001_n.jpg

De werkzaamheden beginnen deze week nog:
Donderdag 24-sept gaat men het peil uitzetten
Vrijdag 25-sept begint het hij-werk. Door de drassige/klei polder grond is het noodzakelijk op palen te bouwen.

Inmiddels het ik het voorste deel van de tuin compleet leeg gemaakt, geel zand er in gegooid en stenen opgelegd om op die manier toch buiten te kunnen zitten wanneer er gebouwd wordt, als hier behoeft aan is.

De planten zijn verhuisd naar het achterste deel tuin en de groen container. Vanavond zal ik er wat actuele foto's plaatsen van de situatie. Vanavond eerst de boei van de schuur verwijderen.

Ter info, wat oude foto's hoe het er in real-live uitzag:





[ Bericht 4% gewijzigd door ranzige_pad op 21-09-2009 16:10:22 ]
  maandag 21 september 2009 @ 17:48:26 #3
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_72973308
tvp en succes!
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  maandag 21 september 2009 @ 23:43:11 #4
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_72987701
Doe je dit samen met je buurman?
pi_73020165
Thanks. Het klopt de gaan het samen met de buren uitvoeren. Het mooie hieraan is dat het in de kosten scheelt en de binnen muur glad doorgetrokken wordt ipv een uitstekend deel omdat je uit de erfgrens moet blijven

thuis half leeg, is nu teras geworden


Stukje opnieuw straten, en een cuub geelzand gewonnen:


We zijn er klaar voor, inmiddels is de boei bij de schuur er ook af:


Vandaag heb ik de kleur stenen door gegeven, de kleur lijk op het stukje dat in de gevel gezet is. Hij is iets roder dan de huidige steen
pi_73142945
in middels is de boei van de schuur er af, donderdag zijn de paaltjes gezet waarbinnen gebouwd wordt:


Heipalen zijn gezet, totaal 4, 1 bij de buren en bij ons en 2 op de erfscheiding:


Maandag, morgen begint de aannemer met graven.

Binnens huis gaan we ook het een en ander mee nmen, de vloer moet er uit, daarmee komen er tegels in de hal, WC en keuken. De WC wordt volledig vernieuwd. Verder komen er op de begane grond nieuwe wandconvectoren
pi_73145086
quote:
Op zondag 27 september 2009 11:13 schreef ranzige_pad het volgende:
in middels is de boei van de schuur er af, donderdag zijn de paaltjes gezet waarbinnen gebouwd wordt:
[ afbeelding ]

Heipalen zijn gezet, totaal 4, 1 bij de buren en bij ons en 2 op de erfscheiding:
[ afbeelding ]

Maandag, morgen begint de aannemer met graven.

Binnens huis gaan we ook het een en ander mee nmen, de vloer moet er uit, daarmee komen er tegels in de hal, WC en keuken. De WC wordt volledig vernieuwd. Verder komen er op de begane grond nieuwe wandconvectoren
creabea regenpijp !
pi_73334980
We zijn weer een paar stappen verder

na een hoop gegraaf, wat ook in een dag had kunnen gebeuren, dinsdag zijn ze begonnen, woensdag hebben ze het afgemaakt, wat ze dachten. Donderdag verder graven en nog de put verplaatst worden kwamen ze op het laatste moment nog achter(communicatie, communicatie):


En we hebben een fundering(vrijdag gemaakt):


De volgende stap ligt al klaar, net als de schuimblokken, hopelijk waaiden die met dit weer niet weg.


En tjah de regenpijp van de buren, tjah wat moet ik daar over zeggen :-) da htij niet van ons is, maar hij gaat er toch af in zijn totaliteit.

Nou maandag verder??
pi_73341590
maandag?

gooit er die blkjes morgen nog effe op man...

zo gebeurd...
pi_73352226
beton is nog niet volledig uit gehard, ander zou ik het doen :-p
pi_73610692
Men is vorige week erg druk geweest met de regen, woensdag lag de beton vloer er in

Nou een oudje die ik vergeten was te posten, het heien:

Gelukkig hebben we geen scheuren in de muren er van over gehouden

Nat vloertje:


Nat vloertje met nieuwe crea-bea regenpijp:


Gaten met zand gedicht incl put, extra buis voor een eventuele doorvoer gemonteerd, een buis waardoor speaker kabels tzt doorgaan:


De boel heeft van het weekend mooi uit kunnen harden.

We zijn inmiddels al druk aan het shoppen geweest. Van de bestaande vloer heb ik 4,5m2 bij gekocht. Tegels voor in de hal/wc/keuken zijn besteld:


Met tegeltjes voor in de WC:


De volgende steen hebben we gekozen voor de gevel:
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')