Hou eso met dat inlees-gezemel. Laten we het maar houden op een andere aanpak dan,en het succes van de NAVO is natuurlijk ook bewijs voor het succes van die andere aanpakquote:Op woensdag 14 oktober 2009 10:14 schreef Vortix het volgende:
[..]
De strategie (er is een groot verschil tussen tactiek en strategie, lees je eens in) die de NAVO nu volgt verschilt op een aantal fundamentele punten van de Sovjets als dag en nacht, maar goed.
Geen idee. Ik stel alleen dat meer en langere aanwezigheid geen probleem oplost, wellicht alleen groter maakt.quote:Ja, maar zou het verschil nu daadwerkelijk zo groot zijn tussen nu wegboeken en net op tijd om dat te missen (als het uberhaupt gaat gebeuren)?
Toch zijn er wel veel tekenen die er op wijzen dat een merendeel van de afghaanse bevolking tegen de aanwezigheid van de bezettingsmacht is. Heb jij objectieve gegevens die iets anders aanwijzen?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:04 schreef Vortix het volgende:
In dat geval, nee. Want dan heeft het toch geen zin en kunnen we beter verkassen naar Pakistan. Maar ik geloof niet dat dat het geval is.
Bezettingsmacht? Welke Bezettingsmacht?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:08 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Toch zijn er wel veel tekenen die er op wijzen dat een merendeel van de afghaanse bevolking tegen de aanwezigheid van de bezettingsmacht is. Heb jij objectieve gegevens die iets anders aanwijzen?
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 17:07 schreef Sloggi het volgende:
Je wil zeggen dat jij de NAVO-missie geen bezettingsmacht vindt?
Kennelijk moet je dat uitleggen. Als moderator zou je ook gewoon uit kunnen leggen wat het dan wél is, waarom dat een verschil is e waarom dat volgens jou voor deze discussie relevant is.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 18:19 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Natuurlijk is het dat niet.
Moet ik je de definitie van Bezettingsmacht nu ook al uitleggen?
lees je eens in..
O ja, want dat heeft niets te maken met een gevaarlijk instabiele overheid, een groot aantal fundamentalistische idioten en een paar kernkopjes en alles met een anti-islamitische kruistochtquote:Op woensdag 14 oktober 2009 16:23 schreef Sloggi het volgende:
Naar Pakistan! Op naar het volgende islamitische land!
Lees je eens in zou ik zeggen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:30 schreef Vortix het volgende:
[..]
O ja, want dat heeft niets te maken met een gevaarlijk instabiele overheid, een groot aantal fundamentalistische idioten en een paar kernkopjes en alles met een anti-islamitische kruistocht
quote:
Nee hoor. In de ogen van veel Afghanen zijn 'wij' gewoon de bezettende macht. It's all about perspective... En als de VN zegt dat het goed is, betekent het dan per definitie dat het wettig en goed is? Moeten landen zich aan internationale 'wetten' houden? Zijn die wetten wel universeel? Zijn het wel wetten? Nee, het zijn afspraken. Zijn landen zie die afspraken niet gemaakt hebben per definitie gebonden aan die afspraken? Zijn ze überhaupt gebonden aan die afspraken?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 20:32 schreef Pumatje het volgende:
[..]
blijkbaar heb je mijn reactie begrepen
Dat weet ik, maar dat was het punt niet. Het punt was dat aan Duitsland aan het eind van de oorlog ook geen tijdslimiet was opgelegd, in de zin van "uiterlijk 1953 moeten we daar weg zijn". Die fout moeten we dus ook niet maken in andere landen. Nationbuilding doe je niet in 5-6 jaar. Daar gaan generaties overheen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 01:12 schreef Sloggi het volgende:
RonaldV, ik ben het met je eens. Alleen wat betreft Duitsland lagen de zaken feitelijk iets anders, maar da's een hele andere discussie.
Van WIkipedia:quote:Op woensdag 14 oktober 2009 16:46 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Bezettingsmacht? Welke Bezettingsmacht?
Wat is een bezettingsmacht?
Ook cute. Jij dacht ook dat de chineese culturele revolutie iets met toneel en dans was, zeker...quote:Op donderdag 15 oktober 2009 15:43 schreef RonaldV het volgende:
Cute. Zoek even op waarvoor de letters ISAF staan. De "bezettingsmacht" waar jij het over hebt is in het land met een VN mandaat, ter assistentie van de burger overheid, met het doel deze van hoog tot laag weer op te bouwen.
Jij zou wikipedia het liefst willen verbieden, hè? Daar halen die kutburgers toch maar steeds van die gekke ideeen vandaan...*O*quote:Als we jouw insinuatie aanhouden dan is elke VN-troepenmacht (Bijvoorbeeld UNIFIL, of Cyprus), of EU-macht (Bosnië) een bezettingsmacht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |