Los van de straf: dat was toch ook een idiote actie? ik snap dat niet, die handsballen ver boven je hoofd. Zelfde als Hofs tegen RKC: what were you thinking?quote:Op zondag 18 oktober 2009 22:04 schreef DeVinger het volgende:
Terecht of onterecht, hij maakt hands.
Helemaal mee eens. Er is nog wat discussie of er een overtreding van Amoah aan vooraf ging waardoor hij een duw kreeg en zo z'n evenwicht probeerde te bewaren, maarja hij raakt gewoon vol de bal. Die van Hofs was helemaal een kansloze actie, want die was ook nog eens totaal overbodig en snoeihard in het strafschopgebied. Maargoed, het is een reflex wordt dan gezegd, kan ik inkomen, maar ga die reflex dan lekker beoefenen met volleybalquote:Op zondag 18 oktober 2009 22:51 schreef Mark het volgende:
[..]
Los van de straf: dat was toch ook een idiote actie? ik snap dat niet, die handsballen ver boven je hoofd. Zelfde als Hofs tegen RKC: what were you thinking?
zelfde verhaal hierquote:Op maandag 19 oktober 2009 10:14 schreef Positive_Thinking het volgende:
Wegens omstandigheden niks gezien/gehoord en zo te lezen niks gemist.
Volgende week winnen we dus
quote:Op zondag 18 oktober 2009 22:51 schreef Mark het volgende:
[..]
Los van de straf: dat was toch ook een idiote actie? ik snap dat niet, die handsballen ver boven je hoofd. Zelfde als Hofs tegen RKC: what were you thinking?
Toch dus, dit maakt het nog discutabelerquote:Frank van der Struijk vol ongeloof
Hij dacht weg te komen met een gele kaart en een vrije trap op de rand van de zestien. Scheidsrechter Eric Braamhaar besliste echter anders: rood én een strafschop. Het avondje NAC eindigde voor Vitesse-verdediger Frank van der Struijk in een nachtmerrie. "Ik wist niet wat me overkwam. "
Van der Struijk had na afloop van het kansloos verloren treffen in Breda (4-0) weinig begrip voor de beslissingen van de arbiter. "Over die kaart kun je misschien nog discussiëren, maar de strafschop sloeg echt helemaal nergens op, een dwaling van de scheidsrechter", verzuchtte de 24-jarige verdediger.
Zijn merkwaardige handsbal na een goed half uur spelen, vormde de inleiding tot alle commotie. "Ik wilde de bal wegkoppen, maar kreeg een duwtje in de rug van Matthew Amoah (aanvaller van NAC, red.). Daardoor helde ik iets achterover en raakte ik met mijn hand de bal."
Braamhaar trok direct de gele kaart, maar verruilde die even later op advies van zijn assistent voor een rood exemplaar. "De situatie was op dat moment erg onoverzichtelijk. Ik dacht eerst dat Amoah geel kreeg vanwege dat duwtje, bleek ie toch voor mij te zijn. Toen ging de scheidsrechter naar de zijlijn en kwam hij opeens met de rode kaart. Ik dacht: wat doe je nou?"
Het ongeloof werd nog groter toen Braamhaar vervolgens naar de strafschopstip wees. Op het moment dat Van der Struijk de bal met de hand toucheerde, bevond hij zich duidelijk buiten het zestienmetergebied, zo toonden de televisiebeelden aan. "De grensrechter moet dat ook gezien hebben, die man hoort op één lijn te staan met mij. Hoe hij erbij komt dat ik binnen en niet buiten de zestien stond, is voor mij een groot raadsel", verzuchtte Van der Struijk, die als rechtsback aan het duel begon, maar al na 21 minuten naar het centrum van de verdediging verhuisde om de positie van de geblesseerd uitgevallen Civard Sprockel in te nemen. "Dat maakt het extra wrang voor me. Had Civard verder gekund dan was die omzetting niet nodig geweest en was ik waarschijnlijk nooit in deze situatie terecht gekomen."
Nu kon hij inrukken en moest Vitesse verder met tien man. Van der Struijk zat al in de kille catacomben van het Rat Verlegh stadion toen Edwin de Graaf het presentje van Braamhaar achter doelman Piet Velthuizen schoot. "In de kleedkamer kon ik aan het gejuich van de toeschouwers horen dat de strafschop was benut. En toen ik tien minuten later hetzelfde kabaal hoorde (Kees Kwakman kopte de 2-0 achter Velthuizen, red.), wist ik zeker dat het een verloren avond zou worden."[/b]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |