abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72961360
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:12 schreef SCH het volgende:
Het is relevant omdat het daarmee voorkomen had kunnen worden. Misschien wil jij dat helemaal niet, mij lijkt dat wel een interessante optie. En wat is er mis mee om eens te kijken hoe we het kunnen voorkomen.
Als je volgend jaar een film kunt vertonen in een feesttent waar ze helemaal los kunnen gaan, iedereen blij toch?
Repressie is soms nodig. Repressie is nooit een doel op zich, maar af en toe is corrigerend optreden dringend noodzakelijk. Misschien moet je die naieve boomknuffel-gedachte loslaten dat het 'organiseren van activiteiten' ervoor zorgt dat deze reljeugd zich NIET misdraagt. Naar de bioscoop gaan, is ook een activiteit. Het probleem is NIET de activiteit, maar het feit dat ze zich misdragen.

Wat ik wil, is dat iedereen in dit land gewoon 365 dagen per jaar naar de bioscoop kan gaan en dan normaal naar een film kan kijken, zonder last te hebben van overlastgevende, rellende figuren. Als één of andere zwerver straalbezopen in de bioscoop gaat zitten en gaat lopen schreeuwen, wordt -ie ook uit de zaal gezet. In een bioscoop gelden (huis)regels, waaraan je je te houden hebt. En die regels gelden ook voor Marokkaans straattuig.

Hoe we het voorkomen? Overlastveroorzakers uit de bioscoop zetten. Als ze daarna op straat doorgaan met de boel verzieken: oppakken, nachtje in de cel, dikke boete, ouders financieel aansprakelijk stellen. Harde aanpak in plaats van fluwelen handschoenen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Frutsel op 21-09-2009 11:25:37 ]
pi_72961365
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:15 schreef Prosac het volgende:

[..]

goed punt. In het dorp waar ik vandaan kom, waren gedurende oud en nieuw jarenlang problemen. Dit omdat de gemeente besloten had dat op die dag de jeugdsoos dicht moest blijven en dat de jongeren dan maar bij de ouders moesten blijven. ( !!!! )
De traditie was om op het plaatselijke schoolplein een vuur te stoken, uiteraard liep dit uiteindelijk uit de hand doordat men met brandende sloopauto's en caravan de openbare weg blokkeerde.
Mooi vuur, dat wel.
En ondanks dat het onderling heel gemoedelijk was en het ook reuzegezellig, was er natuurlijk aan schoolplein en asfalt behoorlijk wat schade. Ook toen de brandweer kwam blussen werd het wat grimmig (want, ons vuur! )
Uiteindelijk na jaren van lobby uit de jongerenhoek, besloot de gemeente dat de soos dan maar weer open mocht. En voila, nooit meer gezeik.
De gemeente draagt niet speciaal bij aan het oud en nieuw feest, de jeugd regelt en organiseert zelf en nu gaat het al jaren weer goed. geef de jongeren zelf de verantwoordelijkheid over het feest, help eventueel met advies en begeleiding inderdaad.
Werkt dat ook niet en blijft er gezeik, dan trek je je handen eraf en laat je ze lekker gaarkoken in hun eigen sop.
Leuk verhaal hoor, maar natuurlijk totaal niet te vergelijken. Het is NIET de taak van de overheid (dus gemeente) om gelovigen van een feest te voorzien, dat moeten ze zelf doen.

En sowieso gaat de vergelijken Rotterdam/Amsterdam -> klein dorpje met jongerensoos natuurlijk niet op
  Moderator maandag 21 september 2009 @ 11:21:15 #153
8781 crew  Frutsel
pi_72961431
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Bij een vertoning in Utrecht 2 weken geleden werd er voortdurend door de film heen geschreeuwd inderdaad en was het 10 x zo onrustig als bij een gemiddelde film.
Ligt dat dan aan het type film? Wil je zeggen dat dat aan het "volk" ligt wat bijv op een film als I.B. afkomt?
Dat wordt nog wat als 2012 uitkomt... kan iedereen de wereld kapot maken
pi_72961442
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:14 schreef isogram het volgende:

[..]

OK, nog een keer dan: vorig jaar is er kennelijk niet of nauwelijks over dit fenomeen bericht, want het komt nu op iedereen over als een nieuw verschijnsel.
Hoe kom je erbij? Dit klopt al niet en als dit niet klopt, klopt je conclusie ook niet:
quote:
TOCH heeft het plaatsgevonden (zonder media-invloed) en TOCH heeft Pathé extra beveligiing geregeld op basis van eerdere ervaringen.
quote:
Wat is je concrete voorstel? De media moet voortaan misstanden maar verzwijgen?
Jij was toch zo van de drogredeneringen? Je hanteerde net namelijk zelf een stropopredenering.
pi_72961453
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:21 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ligt dat dan aan het type film? Wil je zeggen dat dat aan het "volk" ligt wat bijv op een film als I.B. afkomt?

Gelukkig dat een film als Deepthroat niet uit is gekomen in deze tijd dan of Debbie does Dallas
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_72961459
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:18 schreef isogram het volgende:

[..]

Repressie is soms nodig. Repressie is nooit een doel op zich, maar af en toe is corrigerend optreden dringend noodzakelijk. Misschien moet je die naieve boomknuffel-gedachte loslaten dat het 'organiseren van activiteiten' ervoor zorgt dat deze reljeugd zich NIET misdraagt. Naar de bioscoop gaan, is ook een activiteit. Het probleem is NIET de activiteit, maar het feit dat ze zich misdragen.
Nope, het gaat hier namelijk om 1 hele specifieke dag. Daar ga je niet op in.
pi_72961467
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:17 schreef Taurus het volgende:
Wat is dat toch met naar de bioscoop gaan met suikerfeest? Is daar 'n reden voor, is film een thema ieder jaar of iets dergelijks?
Daarnaast is het wel weer vervelend voor de beeldvorming. Presentje voor Wilders natuurlijk, koren op de molen. Met kerst gaan we ook massaal naar de film, maar dan hoor je dit nooit.
Dat komt er inderdaad nog bij. Ik zie de kamervragen van de PVV al weer voor me.

Waar types als SCH jammerlijk aan voorbijgaan is dat je 80-90 procent van de voedingsbodem van Wilders kunt weghalen door gewoon strenger op te treden tegen overlastgevend tuig. Het is juist de pappen en nathouden-aanpak waardoor het zo uit de kluiten loopt met die reljeugd. En elk incident is benzine voor de motor die Geert Wilders heet.
pi_72961484
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:21 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik niet. Het is alleen een film die al luidruchtigheid uitlokt, als er dan ook nog eens honderden hyperactieve types zitten die voor het eerst sinds weken weer hebben mogen eten, dan is het dubbel feest
  maandag 21 september 2009 @ 11:24:06 #159
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_72961504
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:18 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Leuk verhaal hoor, maar natuurlijk totaal niet te vergelijken. Het is NIET de taak van de overheid (dus gemeente) om gelovigen van een feest te voorzien, dat moeten ze zelf doen.

En sowieso gaat de vergelijken Rotterdam/Amsterdam -> klein dorpje met jongerensoos natuurlijk niet op
Euh.. de gemeente voorzag ons ook niet van een feest, maar van de mogelijkheid dat feest te organiseren. Door de lokatie ervoor weer open te stellen., financieel en organisatories hebben we het verder helemaal alleen gedaan.
Geef die jongeren in Rotterdam/Amsterdam ook de mogelijkheid in hun buurtcentrum, kijk eens of dat helpt.
Dat bedoel ik en dat punt van SCH probeerde ik met een eigen, kleinschaliger? (100 man+ ) belevenis aan te duiden..
pi_72961508
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:22 schreef isogram het volgende:

[..]

Dat komt er inderdaad nog bij. Ik zie de kamervragen van de PVV al weer voor me.

Waar types als SCH jammerlijk aan voorbijgaan is dat je 80-90 procent van de voedingsbodem van Wilders kunt weghalen door gewoon strenger op te treden tegen overlastgevend tuig. Het is juist de pappen en nathouden-aanpak waardoor het zo uit de kluiten loopt met die reljeugd. En elk incident is benzine voor de motor die Geert Wilders heet.
Kan zijn. Ik vind de manier waarop jij er mee omgaat niet zo zinvol eigenlijk. Ik denk dat de meesten vand e jongeren die er gisteren zaten ook niet onder het kopje tuig valt waar we het normaal over hebben.
pi_72961509
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik niet. Het is alleen een film die al luidruchtigheid uitlokt, als er dan ook nog eens honderden hyperactieve types zitten die voor het eerst sinds weken weer hebben mogen eten, dan is het dubbel feest
'feest'
pi_72961524
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:24 schreef Prosac het volgende:

[..]

Euh.. de gemeente voorzag ons ook niet van een feest, maar van de mogelijkheid dat feest te organiseren. Door de lokatie ervoor weer open te stellen., financieel en organisatories hebben we het verder helemaal alleen gedaan.
Geef die jongeren in Rotterdam/Amsterdam ook de mogelijkheid in hun buurtcentrum, kijk eens of dat helpt.
Dat bedoel ik en dat punt van SCH probeerde ik met een eigen, kleinschaliger? (100 man+ ) belevenis aan te duiden..
Exact. Het verbaast me dat dat er blijkbaar niet is.
  maandag 21 september 2009 @ 11:25:05 #163
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_72961533
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:22 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Gelukkig dat een film als Deepthroat niet uit is gekomen in deze tijd dan of Debbie does Dallas
Gelukkig zegt tie.
Jammer zeg ik.
pi_72961544
Je zal er tussen zitten als vreedzaam echtpaar met je 2e gratis kaartje van de Albert Hein
pi_72961552
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:18 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Echt een heel slecht argument. Wat is er op tegen als de overheid meedenkt, adviseert en wat mogelijkheden biedt, zeker om het op gang te helpen?
  maandag 21 september 2009 @ 11:25:48 #166
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_72961553
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Exact. Het verbaast me dat dat er blijkbaar niet is.
De vraag is dan ook of die jongeren daar behoefte aan hebben, dat is natuurlijk een tweede.
pi_72961565
quote:

[..]

Kan zijn. Ik vind de manier waarop jij er mee omgaat niet zo zinvol eigenlijk. Ik denk dat de meesten vand e jongeren die er gisteren zaten ook niet onder het kopje tuig valt waar we het normaal over hebben.
Waarom is het tegenwoordig teveel gevraagd om je normaal te gedragen?

En waarom wil je dit gedrag belonen door feesten en bijeenkomsten te organiseren?
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_72961570
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:22 schreef SCH het volgende:
Nope, het gaat hier namelijk om 1 hele specifieke dag. Daar ga je niet op in.
Wat is in godsnaam je punt? Omdat het Suikerfeest is, mogen ze zich misdragen? Als Christenjeugd zin heeft om op Tweede Paasdag de boel kort en klein te slaan, mag dat omdat het toevallig Pasen is?

Er wordt moslims geen strobreed in de weg gelegd om het Suikerfeest te vieren. Sterker nog: omdat de dag samenviel met de autoloze zondag is in Amsterdam zelfs gratis vervoer geregeld; de zogeheten 'suikerbusjes'...

Het bizarre in jouw redeneringen is dat je altijd zoekt naar een soort 'rechtvaardiging' of 'verklaring' voor het feit waarom die jongeren zich misdragen. En daarbij speelt in jouw ogen ALLES een rol: de specifieke dag, het 'gebrek aan activiteiten'... - maar het zal nooit eens aan de jongeren ZELF liggen.
  Moderator maandag 21 september 2009 @ 11:27:00 #169
8781 crew  Frutsel
pi_72961586
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik moet hem nog zien, maar ik kan me dat slecht voorstellen? Omdat het een gewelddadige film is? Ik zie zelden in de bioscoop luidruchtige mensen. Bij wat voor film dan ook. Ligt dat niet meer aan de regio?
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:25 schreef bluespice het volgende:
Je zal er tussen zitten als vreedzaam echtpaar met je 2e gratis kaartje van de Albert Hein

in plaats van dat je wordt aangevallen door een zak Lays krijg je ineens een bak popcorn in je nek
pi_72961625
quote:
Ik vind de manier waarop jij er mee omgaat niet zo zinvol eigenlijk. Ik denk dat de meesten vand e jongeren die er gisteren zaten ook niet onder het kopje tuig valt waar we het normaal over hebben.
Ik vind de manier waarop jij ermee omgaat nog veel minder zinvol. Die benadering (zeg maar de jaren '70-aanpak) faalt al 30 jaar.

Wat ik al zei: repressie is nooit een doel op zich, maar soms helaas nodig. Liever zou ik zien dat beveiligingsmedewerkers en politie op zo'n dag niet in actie hoeven te komen, maar helaas is dat wel het geval. En de veroorzakers van dat gegeven zijn toch echt de rellende jongeren.
pi_72961626
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Echt een heel slecht argument. Wat is er op tegen als de overheid meedenkt, adviseert en wat mogelijkheden biedt, zeker om het op gang te helpen?
Maar goed, je gaat er dus vanuit dat de overheid moedwillig alle jongerententen en buurthuizen dicht heeft gehouden deze dag? Dat is waar je argument mee staat of valt, dus daar wil ik dan uiteraard wel een bronnetje van zien. Want dat lijkt me natuurlijk bullshit
  maandag 21 september 2009 @ 11:31:35 #172
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_72961709
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:28 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Maar goed, je gaat er dus vanuit dat de overheid moedwillig alle jongerententen en buurthuizen dicht heeft gehouden deze dag? Dat is waar je argument mee staat of valt, dus daar wil ik dan uiteraard wel een bronnetje van zien. Want dat lijkt me natuurlijk bullshit
Dat is nu de vraag. Als er wel andere mogelijkheden waren voor die jongeren om samen te komen, lawaai te maken en het einde van de ramadan te vieren, dan vervalt min of meer het argument van SCH (en mij)
pi_72961726
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:00 schreef Ravenous het volgende:
Wat mij nog ff te binnenschoot...kan iemand mij vertellen waarom islamitische meisjes naar Inglorious Bastards gaan? Deze film is voor hen inhoudelijk toch niet interessant/halal?
Ga het ze zelf vragen
PWBF
pi_72961802
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:31 schreef Prosac het volgende:
Dat is nu de vraag. Als er wel andere mogelijkheden waren voor die jongeren om samen te komen, lawaai te maken en het einde van de ramadan te vieren, dan vervalt min of meer het argument van SCH (en mij)
Het is niet eens een argument; het is een misplaatste poging om het wangedrag van groepen jongeren te verklaren, cq. goed te praten.

Jullie vreemde beredenering zou misschien nog opgaan als die jongeren alleen op straat hadden lopen rellen, MAAR - en nu komt het - ze waren in een bioscoop! Ze waren naar een film aan het kijken! Valt het kijken naar film niet meer onder de activiteiten? Zijn ze onder dwang, met een pistool op hun hoofd, de bioscoop in gedwongen? Ik dacht het toch niet....

Jullie doen voorkomen alsof die jongeren wel naar de bioscoop moesten...
pi_72961806
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:32 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ga het ze zelf vragen
Ja sorry daar ben ik ff niet aan toegekomen. Ik was namelijk een van de bezoekers die wel gekomen was om de film te bekijken.
Nothing else matters †
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')