Kijk, ik heb niets tegen moslims in het algemeen. Ik heb ook niets tegen het suikerfeest. En ik heb ook niets tegen autoloze zondagen in het algemeen, zeker als ze niet worden gehouden in de plaats waar ik woon.
Maar waar ik wel iets tegen heb, beste kijkbuisfokkertjes, is dat de stad Amsterdam heeft besloten om ten behoeve van moslims die het suikerfeest met hun familie willen vieren in die stad, en niet met hun Ford Transit de stad in mogen, gratis taxivervoer in te zetten.
Nu kan je wel zeggen "maar dat gratis openbaar vervoer is toch voor iedereen?", maar daar gaat het niet om. Het gaat erom dat dat gratis openbaar vervoer wordt ingezet juist ten behoeve van het suikerfeest. Als de autoloze zondag op kerst of pasen was ingezet, had Cohen nooit besloten om op die dagen het openbaar vervoer gratis te maken. Ik denk dat de Christenen - toch een meerderheid in Nederland - zich hierdoor met recht geschoffeerd mogen voelen.
En daarbij, wie betaalt dat gratis openbaar vervoer? Dat komt natuurlijk weer uit de algemene middelen, wat de Nederlandse belastingbetaler (voor het overgrote deel geen moslim) op heeft gebracht.
Waarom moet de meerderheid weer betalen voor de non-conformistische minderheid? Dat die moslims zelf ook eens de fiets pakken! Dat moeten wij ook!
Nogmaals, ik heb niets tegen moslims of hun feesten, of het nu suiker-, brood-, pizza-, of hamkaastostifeesten zijn, maar wel tegen de inzet van bepaalde algemene middelen ten behoeve van een kleine bevolkingsgroep, met als achterliggende reden hun geloof. Terwijl je aan de andere kant op je vingers kunt natellen dat dit voor de Christelijke meerderheid nooit geregeld zou zijn!
Klacht: lijkt me duidelijk. Laf Amsterdam met hun klote geldweggeefbeleid.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.