abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72933482
Toen ik vorige week op een nutteloze avond het internet afstruinde om mezelf te vermaken stuitte ik op een artikel van The Sun dat ik met grote ogen van verbazing heb gelezen.

Boven het artikel staat met grote letters: For every child they take, I’ll have another.

Het artikel gaat over een vrouw uit Amerika die momenteel zwanger is van haar 14e kind. Samen met haar man prijkt ze met haar zwangere buik op de foto’s die bij het artikel staan. Veertien kinderen op de wereld zetten is natuurlijk al iets bijzonders. Maar het wordt helemaal bijzonder op het moment dat er bij de vrouw uit het artikel al 13 kinderen zijn weggehaald door de kinderbescherming wegens agressief en ontoelaatbaar gedrag naar de kinderen toe.

Vrijwel alle dertien weggehaalde kinderen zijn inmiddels geadopteerd door ongewild kinderloze gezinnen. Een aantal van de kinderen hebben een handicap. Zo zit er een meisje van negen jaar tussen die blind is en hebben twee andere kinderen het Pheo Syndrome, dat er voor zorgt dat de hersenen vroegtijdig stoppen zich te ontwikkelen.

In het artikel vertelt de vrouw samen met haar man dat ze denken dat ze het deze keer wel aan zullen kunnen en dat ze nog een kans willen van de kinderbescherming. Ze weten dat ze in het verleden fout hebben gezeten, maar nu, met hun veertiende kindje, wordt alles anders. Bovendien, zo stellen ze, zullen ze voor elk kind dat de kinderbescherming weghaald, een nieuw kind op de wereld zetten. De vrouw en haar man zijn werkeloos, dus de belastingbetaler draait op voor de kosten van alle kinderen.

Wat mij zelf tijdens het lezen van dit artikel erg op is gevallen is dat de wensen van dit echtpaar centraal staan. Zij zien niet dat er al dertien(!!) kinderen weggehaald zijn, dus dat ze for the sake of the child beter geen nieuw kind kunnen nemen. Ze kijken puur vanuit een egoïstisch oogpunt: WIJ willen nog een kind, DUS nemen we er nog 1. Wie daarvoor opdraait en of het kindje in beslag genomen wordt en daar een getraumatiseerd leven aan overhoudt, dat maakt ons niet uit.

Dit brengt natuurlijk meteen een andere kwestie naar voren. Kun je dit verbieden? Zo ja, hoe? Kun je iemand gedwongen anti-conceptie voorschrijven, of iemand verplicht laten steriliseren? En waar ligt dan de grens?

Wat vinden jullie hiervan? Denken jullie dat het met het veertiende kindje daadwerkelijk beter zal gaan en dat ze een kans verdienen omdat het hun kindje is? Hoe staan jullie in deze kwestie?
pi_72933736
Ik zag het. Bij Dr. Phil.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_72933785
Dat is allemaal helemaal prima, want het idee dat de schofterig betuttelende overheid het belang van een onschuldig kindje, of van de samenleving als geheel, zwaarder zou laten wegen dan het recht van een volwassen individu om zijn eigen beslissingen te nemen, dat maakt ons misselijk, begrijp ik uit eerdere discussies die over dit onderwerp zijn gevoerd.
pi_72933812
Ik vind het echt verschrikkelijk zoiets. Echt ernstig dit soort mensen. Gewoon vanuit egoistisch oogpunt handelen: WIJ willen kinderen. Zonder na te denken bij al de focking 13 (!!!) kinderen die nu al op de wereld lopen en het naar alle waarschijnlijkheid niet makkelijk hebben. Het is eeuwig zonde dat zulke retards uberhaupt de keuze kunnen maken om kinderen op de wereld te zetten. Ik kan hier echt boos om worden.

Maarja, je kunt ze niet zomaar steriliseren ofzo. Helaas. Want als die optie er was, dan lijkt het me de ideale.
  zondag 20 september 2009 @ 15:05:22 #5
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_72933872
Ernstig inderdaad.

Maar ik kan me er niet bozer om maken dan om 1001 andere dingen.
Intelligent, but fucked up.
pi_72933895
-edit- Nee

[ Bericht 97% gewijzigd door paddy op 20-09-2009 15:09:17 ]
pi_72934624
waarom doe je niet de foto erbij die ook op je website staat?
pi_72934723
Ik zeg verplicht de schaar erin, had allang mogen gebeuren.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_72934816
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_72934845
Ontvoeren dat mens en d'r pijpenstelsel ongereed maken.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_72934881
quote:
Op zondag 20 september 2009 15:03 schreef 20something het volgende:
Ik vind het echt verschrikkelijk zoiets. Echt ernstig dit soort mensen. Gewoon vanuit egoistisch oogpunt handelen: WIJ willen kinderen. Zonder na te denken bij al de focking 13 (!!!) kinderen die nu al op de wereld lopen en het naar alle waarschijnlijkheid niet makkelijk hebben. Het is eeuwig zonde dat zulke retards uberhaupt de keuze kunnen maken om kinderen op de wereld te zetten. Ik kan hier echt boos om worden.

Maarja, je kunt ze niet zomaar steriliseren ofzo. Helaas. Want als die optie er was, dan lijkt het me de ideale.
Gelukkig heb jij geen fok te maken met de kinderen van anderen.
pi_72935153
Ziek hoor dat er weer eens een strijd over de rug van een kind moet gaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 20 september 2009 @ 15:50:51 #13
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_72935528
Had de PvdA daar laatst niet een proefballonnetje over opgegooid?
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  † In Memoriam † zondag 20 september 2009 @ 17:03:39 #14
137949 Disana
pi_72938416
quote:
Op zondag 20 september 2009 15:50 schreef Hukkie het volgende:
Had de PvdA daar laatst niet een proefballonnetje over opgegooid?
Verplicht steriliseren? In sommige gevallen zou dat een uitkomst zijn.
  zondag 20 september 2009 @ 17:14:27 #15
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_72938828
PvdA: 'Anticonceptie voor slechte moeders'
quote:
De PvdA wil gedwongen anticonceptie onder bepaalde omstandigheden mogelijk maken, schrijft Het Parool.

Dat moet gebeuren bij moeders die hebben bewezen niet voor hun kind te kunnen zorgen. De PvdA denkt daarbij onder meer aan moeders met een verslaving of psychische stoornis en aan vrouwen van wie het eerste kind door de rechter uit huis is geplaatst. Het is twijfelachtig of een wetsvoorstel een Kamermeerderheid haalt, maar binnen de verslavings- en jeugdzorg wordt wel voorzichtig positief gereageerd.
Dit kan zomaar het begin zijn van een glijdende schaal mbt 'slecht ouderschap'.
DeviantArt
pi_72938954
quote:
Op zondag 20 september 2009 15:25 schreef Rijpie het volgende:
[ afbeelding ]
Whehe, trailertrash .
  zondag 20 september 2009 @ 22:42:56 #17
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_72952406
Het enige positieve van dit verhaal lijkt me dat dit stel eigenhandig de wachtlijst voor adoptiekinderen aan het wegwerken is.
pi_72952825
quote:
[ afbeelding ]
Oh my god they killed kenny.
pi_72953033
Die mensen mogen ze wel een spuitje geven wat mij betreft
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 20 september 2009 @ 23:25:58 #20
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72954228
quote:
Op zondag 20 september 2009 15:31 schreef bluespice het volgende:

[..]

Als belastingbetaler heb je dat wel. Want je betaalt er wel voor.
The End Times are wild
  zondag 20 september 2009 @ 23:51:46 #21
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_72955059
Die Chinezen zijn zo gek nog niet.
pi_72956270
quote:
[ afbeelding ]
Redneck inteelt koppies
pi_72959142
Verplicht steriliseren en castreren (de moeder is niet alleen verantwoordelijk, ook de vader). Wanneer je zo slecht voor kinderen zorgt, is preventie op z'n plaats. Een andere optie is die ouders financieel aansprakelijk stellen voor de opvoeding van hun kinderen. Ze ervaren nu (kennelijk) geen consequenties voor de opvoeding van die kinderen; kosten die andere ouders WEL hebben.
  maandag 21 september 2009 @ 10:01:04 #24
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_72959249
Ze moeten eigenlijk een soort puntensysteem instellen, net als bij een rijbewijs. Als je 3 keer in contact komt met de kinderbescherming geen kids meer oid .

Diep tragisch natuurlijk, zoiets. Sws zien ze eruit alsof ze zichzelf beter kunnen verwijderen uit de genenpool.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  maandag 21 september 2009 @ 10:14:09 #25
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_72959535
quote:
Op zondag 20 september 2009 17:14 schreef Hukkie het volgende:
PvdA: 'Anticonceptie voor slechte moeders'
[..]

Dit kan zomaar het begin zijn van een glijdende schaal mbt 'slecht ouderschap'.
Dit kan ook zomaar een goed werkende oplossing zijn voor dit soort belachelijke problemen!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_72959583
Gedwongen anti-conceptie klinkt als een horrorverhaal.

Het gaat hier maar om 1 koppel, dat al jaren streng in de gaten gehouden wordt. Het huidige sociale systeem is voldoende om zulke excessen te beperken. Volgens mij zijn er echt niet veel mensen die zo egoïstisch zijn hoor.
pi_72959661
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:14 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dit kan ook zomaar een goed werkende oplossing zijn voor dit soort belachelijke problemen!
Wil jij de overheid echt zoveel macht geven? Want zij zullen beslissen wie hiervoor in aanmerking komt. Het geldt voor verslaafden, maar ook mensen met psychische problemen. Gevolg: veel vrouwen verzwijgen hun problemen om kinderen te kunnen krijgen.

Is dat de oplossing?
  maandag 21 september 2009 @ 10:24:48 #28
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_72959765
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:20 schreef katerwater het volgende:

[..]

Wil jij de overheid echt zoveel macht geven? Want zij zullen beslissen wie hiervoor in aanmerking komt. Het geldt voor verslaafden, maar ook mensen met psychische problemen. Gevolg: veel vrouwen verzwijgen hun problemen om kinderen te kunnen krijgen.

Is dat de oplossing?
En het is niet ondenkbaar dat de overheid -zodra ze de smaak te pakken krijgt- deze criteria steeds ruimer maakt, waardoor het straks niet alleen verslaafden zijn, maar ook mensen zonder werk of tokkies, of juist twee verdieners, die hun kinderen niet kunnen opvoeden. Het is maar net hoe de wind waait.
DeviantArt
  maandag 21 september 2009 @ 10:26:11 #29
116015 SicSicSics
pi_72959794
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:20 schreef katerwater het volgende:

Is dat de oplossing?
Aanname! Plus, mensen (proberen) verzwijgen hun problemen nu om de kinderen niet af te laten pakken!

Als er een duidelijke richtlijn komt en het geen gedwongen sterilisatie betreft (maar anticonceptie) vind ik het geen probleem.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 21 september 2009 @ 10:28:54 #30
116015 SicSicSics
pi_72959863
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:24 schreef Hukkie het volgende:
En het is niet ondenkbaar dat de overheid -zodra ze de smaak te pakken krijgt- deze criteria steeds ruimer maakt, waardoor het straks niet alleen verslaafden zijn, maar ook mensen zonder werk of tokkies, of juist twee verdieners, die hun kinderen niet kunnen opvoeden. Het is maar net hoe de wind waait.
Ja en alle alcoholisten zijn ooit met limonade begonnen!

Fine, fuck you then!
pi_72960085
quote:
Op zondag 20 september 2009 15:31 schreef bluespice het volgende:

[..]

Hey een OUD poster!
pi_72960388
quote:
Op zondag 20 september 2009 15:00 schreef Quir het volgende:
Ik zag het. Bij Dr. Phil.
Dat zulke mensen zoveel aandacht krijgen van dr Phail.

Je kunt het wel over een betuttelende overheid hebben, en dat mensen een tweede kans verdienen, maar deze mensen zijn al aan hun 14e kans toe! Het kan ze blijkbaar geen enkele ruk schelen wat ze die kinderen aandoen, ze hebben het alleen maar over hun eigen rechten.

Van mij mogen deze mensen preventief gecastreerd/gesteriliseerd worden....
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  maandag 21 september 2009 @ 13:42:05 #33
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_72965240
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:16 schreef katerwater het volgende:
Gedwongen anti-conceptie klinkt als een horrorverhaal.

Het gaat hier maar om 1 koppel, dat al jaren streng in de gaten gehouden wordt. Het huidige sociale systeem is voldoende om zulke excessen te beperken. Volgens mij zijn er echt niet veel mensen die zo egoïstisch zijn hoor.
Maar ook in Nederland zie je de meest treurige paupers en zwakzinnigen kinderen krijgen waarvan je bij voorbaat al kunt voorspellen dat het niets wordt... Die mensen zou ik niet eens hamster toevertrouwen...
  maandag 21 september 2009 @ 13:49:31 #34
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_72965459
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:28 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ja en alle alcoholisten zijn ooit met limonade begonnen!

Je kan er natuurlijk lollig over doen, maar het blijft een glijdende schaal als de overheid kan gaan bepalen wanneer en of iemand geschikt is om kinderen te krijgen.
DeviantArt
  maandag 21 september 2009 @ 13:54:12 #35
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72965640
ach op een gegeven moment raakt ze in de menopauze...
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 21 september 2009 @ 13:55:08 #36
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72965685
quote:
Op maandag 21 september 2009 13:49 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Je kan er natuurlijk lollig over doen, maar het blijft een glijdende schaal als de overheid kan gaan bepalen wanneer en of iemand geschikt is om kinderen te krijgen.
klopt alleen roepen we wel vaak dat pedofielen en verkrachters chemisch gecastreerd moeten worden... dan zou je dat ook kunnen toepassen op mensen die hebben laten zien dat ze niet capabel zijn om kinderen te krijgen
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 21 september 2009 @ 13:57:36 #37
116015 SicSicSics
pi_72965765
quote:
Op maandag 21 september 2009 13:49 schreef Hukkie het volgende:
Waarom zou dat een glijdende schaal zijn en het weghalen van kinderen niet!?!

Als je de norm nou eens zet bij; Een kind afgepakt door de kinderbescherming betekend geen nieuwe kinderen tot de kinderbescherming u weer in staat acht om, eventueel met hulp, voor uw kind te zorgen.

Dat doen ze nu ook, maar dan in een later stadium!
Fine, fuck you then!
pi_72965774
Hoe ontzettend onrechtvaardig dit ook is voor de 14, nee, 15 kinderen van dit stel redneck meth heads, is het waanzinnig dat er zelfs maar gedacht wordt aan verplichte anticonceptie. Als je gaat bepalen wie wel en wie geen kinderen mag krijgen verval je in praktijken waar Godwin een wet aan heeft gewijd.

Kan niet, mag niet, is ab-so-luut onbespreekbaar. Klaarblijkelijk werkt het systeem wel, want de andere kinderen zijn succesvol elders ondergebracht. Om nou voor dit soort excessen enorm zware middelen als verplichte sterilisatie in te gaan zetten is onwenselijk. Overheden moet je niet dit soort middelen in handen geven...
  maandag 21 september 2009 @ 14:08:41 #39
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_72966143
quote:
Op maandag 21 september 2009 13:57 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Waarom zou dat een glijdende schaal zijn en het weghalen van kinderen niet!?!

Als je de norm nou eens zet bij; Een kind afgepakt door de kinderbescherming betekend geen nieuwe kinderen tot de kinderbescherming u weer in staat acht om, eventueel met hulp, voor uw kind te zorgen.

Dat doen ze nu ook, maar dan in een later stadium!
Bekijk het volgende filmpje eens, dat is de glijdende schaal, nog los van de criteria die steeds verder aangescherpt kunnen worden.

DeviantArt
  maandag 21 september 2009 @ 14:14:47 #40
116015 SicSicSics
pi_72966393
Thuis! Heb hier geen flash.
Fine, fuck you then!
pi_72966464
quote:
[ afbeelding ]
Godchristus, de chrystal meth stroomt gewoon uit hun poriën.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  maandag 21 september 2009 @ 14:18:07 #42
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_72966492
quote:
Op maandag 21 september 2009 14:14 schreef SicSicSics het volgende:
Thuis! Heb hier geen flash.
Oke, de bottom line is dat de kinderbescherming op basis van statistische gegevens kinderen uit huis kan gaan plaatsen.
DeviantArt
  maandag 21 september 2009 @ 14:29:18 #43
116015 SicSicSics
pi_72966862
quote:
Op maandag 21 september 2009 14:18 schreef Hukkie het volgende:
Oke, de bottom line is dat de kinderbescherming op basis van statistische gegevens kinderen uit huis kan gaan plaatsen.
Als het daar echt op neer komt dan zou ik dat ook echt een kwalijke zaak vinden!
Fine, fuck you then!
pi_72969212
quote:
Op maandag 21 september 2009 13:42 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Maar ook in Nederland zie je de meest treurige paupers en zwakzinnigen kinderen krijgen waarvan je bij voorbaat al kunt voorspellen dat het niets wordt... Die mensen zou ik niet eens hamster toevertrouwen...
Natuurlijk bestaan die. Maar de Nederlandse én Britse gezondheidszorg hebben middelen genoeg om deze mensen te begeleiden. Meer controle op basis van statistiek lijkt me te ver gaan.
pi_72972538
quote:
Op maandag 21 september 2009 15:49 schreef katerwater het volgende:
Natuurlijk bestaan die. Maar de Nederlandse én Britse gezondheidszorg hebben middelen genoeg om deze mensen te begeleiden. Meer controle op basis van statistiek lijkt me te ver gaan.
Nou dat vind ik dus altijd het probleem bij dit soort discussies, ook met baby Hendrikus laatst. We zijn allemaal prachtig principieel, maar betalen ho maar. Zolang we bejaarden op meerpersoonskamers leggen en hooguit 1x per week wassen lijkt mij niet dat er geld genoeg is om een 24-uurs watch in te stellen op ouders wier kinderen grote kans lopen op verwaarlozing/mishandeling. Als je dan zo'n mooie woorden spreekt over intensieve begeleiding, investeer daar dan in (of stem op een partij die het doet). In woorden is het makkelijk principieel zijn.
pi_72981302
quote:
Op maandag 21 september 2009 17:28 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Nou dat vind ik dus altijd het probleem bij dit soort discussies, ook met baby Hendrikus laatst. We zijn allemaal prachtig principieel, maar betalen ho maar. Zolang we bejaarden op meerpersoonskamers leggen en hooguit 1x per week wassen lijkt mij niet dat er geld genoeg is om een 24-uurs watch in te stellen op ouders wier kinderen grote kans lopen op verwaarlozing/mishandeling. Als je dan zo'n mooie woorden spreekt over intensieve begeleiding, investeer daar dan in (of stem op een partij die het doet). In woorden is het makkelijk principieel zijn.
Ik heb met geen woord gerept over meer geld. Het enige wat ik zeg is dat het huidige systeem niet hoeft te veranderen omwille van enkele koppels die er misbruik van maken.

Jij claimt dat verplichte anti-conceptie een noodzaak is, vanwege een tekort aan geld en middelen in de sociale sector. Maar dat is een andere discussie. Ik wilde enkel inhoudelijk op de discussie ingaan.

Je post klinkt nogal persoonlijk, werk je zelf in de sociale sector?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')