Waarom kan ik geen wedstrijd van Ajax (EL of eredivisie) meer zien zonder dat deze verschrikkelijke lamzak het commentaar doet?quote:Leo Driessen (Amsterdam, 22 juni 1955) is een Nederlands sportverslaggever en tekstschrijver.
Hij volgde een opleiding aan de pedagogische academie en werkte in het onderwijs, maar voelde meer voor de journalistiek. In 1982 begon hij zijn omroepcarričre als medewerker van het sportprogramma Langs de Lijn. Hij werkte er als presentator en als voetbal- en wielerverslaggever. Incidenteel versloeg hij andere sporten; zo was hij ook te horen tijdens de Elfstedentocht van 1986. Naast zijn werk voor de radio beoefende hij ook de geschreven sportjournalistiek, voor het dagblad Het Parool en het voetbalblad Elf.
Leo Driessen is een uitbundige verslaggever. Tijdens de uitzendingen van de Tour de France was hij niet alleen als verslaggever te horen, maar ook als het typetje "Ab Kaashoek". Deze, ongetwijfeld op Koen Verhoeff gebaseerde, man deed elke dag mee met de door Koos Postema gepresenteerde quiz en gaf steeds een fout antwoord, waarop hij steevast uitriep: "Ach, dat zijn van die pijnlijke momenten die elke liefhebber van de sport wel eens tegenkomt in zijn carričre..."
Eind jaren '80 verlegde hij zijn werkterrein naar de televisie. Hij was onder andere tekstschrijver voor het spelletje Wie ben ik? en voiceover in het TROS-programma De Leukste Thuis. Daarin gebruikte hij veelvuldig de uitspraak 'naar wij dachten', opnieuw geďnspireerd door sportcommentator Koen Verhoeff. In 1995 en 1996 werd Leo Driessen presentator bij Veronica's Call TV. In 1997 was hij korte tijd presentator bij sportzender Sport 7, daarna ging hij werken bij RTL 5 en RTL 7.
Op de radio is Leo Driessen sinds 2001 te horen op de regionale zender Radio Noord-Holland.
Via zijn werk voor Joop van den Ende rolde Driessen vervolgens ook in de muziekwereld. Hij schreef, samen met Han Kooreneef, de tekst van "Dromen zijn bedrog", de grote hit van Marco Borsato uit 1994. Daarna schreef hij nog meer teksten voor Borsato en ook voor Guus Meeuwis, Saskia en Serge, Karin Bloemen en voor de CD Geef mij je lach van Jan Keizer uit 2007 schreef hij de tekst voor het lied Gouden Last.
Omdat ie goed is. Ofzo.quote:Op zondag 20 september 2009 14:50 schreef Doopy-X- het volgende:
[..]
Tis mij echt een groot raadsel hoe die lul met vingers ELKE wedstrijd van Ajax mag verslaan![]()
![]()
En anders doet Reitsma het wel, die al jaren over de top is.quote:Op zondag 20 september 2009 14:50 schreef Doopy-X- het volgende:
[..]
Tis mij echt een groot raadsel hoe die lul met vingers ELKE wedstrijd van Ajax mag verslaan![]()
![]()
100x liever dat gortdroge commentaar van Reitsma dan de meningen van Leo tijdens de wedstrijdquote:Op zondag 20 september 2009 14:57 schreef BoerBert het volgende:
[..]
En anders doet Reitsma het wel, die al jaren over de top is.
Driessen
quote:Op zondag 20 september 2009 15:08 schreef Cheiron het volgende:
Niks is ook ooit goed bij die kerel. Wat een waardeloze vent. Als hij in het dagelijks leven ook zo is vraag ik mij serieus af waarom hij nog niet van een dak af is gesprongen.
Ik zie hem thuis al zitten, sjaggie in zn bek, biertje voor zn neus een beetje te snauwen naar zn vrouw dat de zuurkool misschien wel goed is,maar de worst echt nog even door had moeten sudderen
Alsof Suarez expres de bal verspeeltquote:Op zondag 20 september 2009 15:28 schreef Dvm86 het volgende:
Dat met die protestpaas, inderdaad. Wat is die vent een lul.
ik wil het wel proberenquote:Op zondag 20 september 2009 15:29 schreef MaxC het volgende:
Zou massaal mailen naar EL enige effect hebben?
Daarom nu schoon. Het is jammer dat je soms iemand 85 keer moet vertellen hoe en wat, en dat ze het dan wegwuiven met, laat je niet zo kennen, maar wel het topic naar de tyfus helpen. En ik ben nog zo gek erop te antwoorden en erin mee te gaan.quote:Op zondag 20 september 2009 16:44 schreef Thieske het volgende:
Typisch, vanaf het moment dat dit topic in KLB staat beginnen de bagger reacties.
neen, de tekst, lezen....quote:Op zondag 20 september 2009 14:55 schreef Thieske het volgende:
WTF, hij heeft het nummer "Dromen zijn bedrog" van Borsato geschreven.
nou.. dan is dat een enorm verschil met de wedstrijd van Ajax die hij verslaat. Misschien probeert hij dat dan enorm te compenseren door bij wedstrijden van ajax, echt anti-ajax te zijnquote:Op zondag 20 september 2009 18:28 schreef Remsjo het volgende:
Ik krijg bij die Leo Driessen altijd enorm de indruk dat hij pro Ajax is. Alles in zijn ogen wat met Ajax te maken heeft vind hij goed. Laatst deed SBS live verslag van de spelerspresentatie 2009/2010 van Ajax en daarbij deed Driessen commentaar. Hij kwam nog net niet klaar.
Irritant kereltje
Leo Driessen pro-Ajax? WTFquote:Op zondag 20 september 2009 18:28 schreef Remsjo het volgende:
Ik krijg bij die Leo Driessen altijd enorm de indruk dat hij pro Ajax is. Alles in zijn ogen wat met Ajax te maken heeft vind hij goed.
Pro Ajax? Ik krijg bij hem niet eens het idee dat hij pro voetbal is.quote:Op zondag 20 september 2009 18:28 schreef Remsjo het volgende:
Ik krijg bij die Leo Driessen altijd enorm de indruk dat hij pro Ajax is. Alles in zijn ogen wat met Ajax te maken heeft vind hij goed. Laatst deed SBS live verslag van de spelerspresentatie 2009/2010 van Ajax en daarbij deed Driessen commentaar. Hij kwam nog net niet klaar.
Irritant kereltje
Duidelijk niet pro-Ajax. Als hij er positief over praat is het met een cynische ondertoonquote:Op zondag 20 september 2009 18:28 schreef Remsjo het volgende:
Irritant kereltje
Volgens mij was hij vroeger zo pro-ajax dat hij het maar is gaan compenseren. Maar nu komt het een beetje triest over aangezien hij Ajax nu afkraakt als hij daarvoor de kans maar krijgt.quote:Op zondag 20 september 2009 18:29 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
nou.. dan is dat een enorm verschil met de wedstrijd van Ajax die hij verslaat. Misschien probeert hij dat dan enorm te compenseren door bij wedstrijden van ajax, echt anti-ajax te zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |