abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72926144
quote:
The Iranian president's latest denial of the Nazi Holocaust has drawn strong condemnation from Western powers.

Speaking in the capital, Tehran, President Mahmoud Ahmadinejad said the Holocaust was "a lie based on an unprovable and mythical claim".

Germany said the comments were a "disgrace to his country" while the US said they would "isolate Iran further".

Mr Ahmadinejad made the remarks at an annual rally where opposition supporters clashed with police.

Reformists, who have been banned from holding demonstrations since disputed presidential elections in June, defied warnings not to use the pro-Palestinian Quds (Jerusalem) Day marches to stage protests.

'Unacceptable and shocking'

As part of the Quds Day events, President Ahmadinejad delivered a speech in which he repeated previous assertions that the Holocaust was a lie.

"The pretext [the Holocaust] for the creation of the Zionist regime [Israel] is false," he told worshippers at Tehran university.

"It is a lie based on an unprovable and mythical claim."

In reaction, White House Press Secretary Robert Gibbs cited President Barack Obama's assertion in a speech to the Muslim world that "denying the Holocaust is baseless, ignorant and hateful".

"Promoting those vicious lies serves only to isolate Iran further from the world," Mr Gibbs said.

German Foreign Minister Frank-Walter Steinmeier said: "This sheer anti-Semitism demands our collective condemnation.

"We will continue to confront it decisively in the future."

A French foreign ministry spokesman called the remarks "unacceptable and shocking", while British Foreign Secretary David Miliband said the denial was "abhorrent as well as ignorant".

"It is very important that the world community stands up against this tide of abuse," Mr Miliband said.

Reformists attacked

Meanwhile, Secretary of State Hillary Clinton warned Tehran that it also risked further isolation and economic pressure if it did not provide answers soon about its nuclear ambitions.

Western powers suspect Iran wants to develop nuclear weapons, though Iran insists its programme is purely to generate power for civilian uses.

UN Security Council powers and Germany are due to hold talks on the programme at the UN General Assembly next week.

The BBC's Kim Ghattas reports from Washington that despite Mr Ahmadinejad's Holocaust comments and Iran's disputed election, the US offer to engage diplomatically with Iran is still on the table.

Even so, the US ambassador to the UN said there would be no meeting between Mr Obama and Mr Ahmadinejad at the UN.

At the rally in Tehran, thousands of opposition supporters turned out, shouting slogans in support of defeated presidential candidate Mir-Hossein Mousavi.

Reports say there were clashes between police and protesters as the march progressed, with some arrests. Stones were thrown, and police used tear gas.

Iranian state-run channel Press TV showed footage of an opposition rally, with many supporters wearing green, the colour adopted by supporters of Mr Mousavi.

Mr Mousavi was forced to leave the rally after his car was attacked, the official Irna news agency reported, while former President Mohammad Khatami - also a reformist - was reportedly pushed to the ground and had his turban knocked off, before police intervened.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/8264111.stm

Er zijn talloze bewijzen dat de holocaust heeft plaatsgevonden en dan blijven ze dit ontkennen.

[ Bericht 1% gewijzigd door YellowBlacks op 20-09-2009 10:50:24 ]
  zondag 20 september 2009 @ 10:58:25 #2
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_72926403
Volgen mij ontkent Iran meer de 'omvang' van de holocaust, ipv of het daadwerkelijk heeft plaatsgevonden. Ze zetten vraagtekens bij de genoemde 6 miljoen dode Joden, geloof ik, en zeggen dat dat 'expres' is 'aangedikt' vanwege politieke motieven (het oprichten van de staat Israel)
pi_72926644
Vrijheid van meningsuiting anyone?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 20 september 2009 @ 11:11:28 #4
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72926674
Het interesseert me geen fuck wat een fundamentalist over de holocaust roept. Zeker niet als het uit kinnesinne geroepen wordt.
pi_72926822
quote:
Op zondag 20 september 2009 11:10 schreef Triggershot het volgende:
Vrijheid van meningsuiting anyone?
Dit is het ontkennen van gruwelijke feiten.
pi_72926851
quote:
Op zondag 20 september 2009 11:18 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dit is het ontkennen van gruwelijke feiten.
Hoe immoreel en lomp het ook moge zijn, het valt nog steeds onder vrijheid van meningsuiting, toch?
pi_72926890
Doet me denken aan :
pi_72926900
Dit topic is weer de herhaling, van de herhaling van de herhaling.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_72926908
quote:
Op zondag 20 september 2009 11:19 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hoe immoreel en lomp het ook moge zijn, het valt nog steeds onder vrijheid van meningsuiting, toch?
Ik vind dit een lastig grensgeval...
De president heeft een voorbeeldfunctie, toch?
  zondag 20 september 2009 @ 11:24:44 #10
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_72926967
quote:
Op zondag 20 september 2009 11:19 schreef Triggershot het volgende:
Niet zolang hij het op een universiteit als een feit brengt imo.
Ik ga naar huis.
pi_72926995
quote:
Op zondag 20 september 2009 11:22 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik vind dit een lastig grensgeval...
Dus als ik je goed begrijp heeft de vrijheid van meningsuiting grenzen op basis van morele gevoeligheden?
quote:
De president heeft een voorbeeldfunctie, toch?
Dit werkt in zijn voordeel, hoe meer hij van deze uitspraken doet, hoe geliefder hij is bij de Ayatollahs, des te meer hij het Westen irriteert. Het Westen verbreekt diplomatieke banden, et voila het volk raakt geïsoleerd en afgesloten van het westen.
pi_72927018
quote:
Op zondag 20 september 2009 11:24 schreef nietzman het volgende:

[..]

Niet zolang hij het op een universiteit als een feit brengt imo.
Ik denk dat niemand het niet zag aankomen. Al weken voor zijn optreden.
pi_72927119
quote:
Op zondag 20 september 2009 11:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dus als ik je goed begrijp heeft de vrijheid van meningsuiting grenzen op basis van morele gevoeligheden?
Ik zeg niet dat hij ervoor bestraft moet worden, maar eigenlijk zouden ze die man toch de bewijzen van de holocaust moeten laten zien en hem duidelijk maken hoe erg het is wat hij aan het ontkennen is.
quote:
Dit werkt in zijn voordeel, hoe meer hij van deze uitspraken doet, hoe geliefder hij is bij de Ayatollahs, des te meer hij het Westen irriteert. Het Westen verbreekt diplomatieke banden, et voila het volk raakt geïsoleerd en afgesloten van het westen.
Dat zal heel goed kunnen.
pi_72927212
quote:
Op zondag 20 september 2009 11:30 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat hij ervoor bestraft moet worden, maar eigenlijk zouden ze die man toch de bewijzen van de holocaust moeten laten zien en hem duidelijk maken hoe erg het is wat hij aan het ontkennen is.
Dat helpt niet, hij is niet voor argumenten vatbaar, zijn overtuiging dat de holocaust onzin is, is namelijk niet gebaseerd op inhoudelijk academisch onderzoek, maar op een ideologisch dat het een zionistisch complot is.
pi_72927263
=

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 20-09-2009 14:55:48 ]
pi_72927277
-edit- niet in NWS

[ Bericht 72% gewijzigd door paddy op 20-09-2009 14:56:12 ]
pi_72927502
Iran probeert toch alleen maar te rellen
pi_72927680
Ja leuk dat er bewijzen zijn, maar dat vertrouwt Ahmadinejad dus niet. Hij wil nieuw onafhankelijk onderzoek voordat ie het gelooft.
pi_72927690
Ik stel voor: atoombom erop en gewoon roepen dat het niet gebeurd is.
pi_72927730
Vrijheid van meningsuiting
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_72928079
quote:
Op zondag 20 september 2009 11:52 schreef Zoran1 het volgende:
Ja leuk dat er bewijzen zijn, maar dat vertrouwt Ahmadinejad dus niet. Hij wil nieuw onafhankelijk onderzoek voordat ie het gelooft.
Wat voor bewijs moeten ze dan produceren om hem wel te overtuigen? Hier zit toch niks minder dan pure jodenhaat achter, gewoon om te rellen.
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
pi_72928132
=

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 20-09-2009 14:58:35 ]
pi_72928212
Ahmadinejad is een jodenhater!

zondag 20 september 2009 @ 12:15:03 #24
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_72928275
quote:
"The pretext [the Holocaust] for the creation of the Zionist regime [Israel] is false," he told worshippers at Tehran university.
Wie zegt dat hij het hier over de holocaust had trouwens? De pretext voor het starten van israël, dat was toch de zionistische beweging die al sinds wat, 1900, bezig is?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zondag 20 september 2009 @ 12:17:32 #25
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_72928351
Heeft hij het ergens letterlijk over de holocaust of de vervolging van joden door nazi's of over WO2 gehad in die speech? Of wordt de invulling holocaust er door vertalers aan gegeven zodat er een aardige anti-iran stemming gecreëerd kan worden?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')