abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 oktober 2009 @ 20:00:59 #276
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_73497979
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 19:26 schreef ColdFeet het volgende:
Salt_Seafood, misschien vergis ik me, maar volgens mij gebruikt het gros van de vrouwen met (half)lang haar helemaal geen stylingproducten. Wax is meer iets voor kort haar, of heel dik krulhaar.
wat taxibabe zegt, ik gaf wax alleen als voorbeeld, omdat in wax ALTIJD silliconen zitten.

maar silliconen zitten in de meeste stylingsproducten en in bijna alle shampoo's en conditioners.
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_73512483
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 19:53 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Die siliconen zitten ook in cremespoeling/conditioners. Ik denk dat het gros van de vrouwen dat wel gebruikt .
Als je dan stopt met shampoo maar wel cremespoeling/conditioner wilt blijven gebruiken, zorg er dan voor dat je er 1 kiest zonder siliconen.
En hoe kom je er dan achter of dat er wel of niet in zit?
Staat dat erop?

Want zonder cremespoeling kom ik er echt niet doorheen geborsteld.
Ja, die met de ballen in de bek.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 10:08:15 #278
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_73512595
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 10:02 schreef Biancavia het volgende:

[..]

En hoe kom je er dan achter of dat er wel of niet in zit?
Staat dat erop?

Want zonder cremespoeling kom ik er echt niet doorheen geborsteld.
Inderdaad, dat vraag ik me ook af. Hoe staat het erop qua ingredient, want van de meeste snap ik niks wat het betekend. Ja, Aqua en sodium chloride, en dan houdt het zo'n beetje op Er staat lijkt me niet letterlijk 'silliconen' xD
I never look back, darling. It distracts from the now.
  FOK!fotograaf vrijdag 9 oktober 2009 @ 10:30:12 #279
148247 taxibabe
pi_73513060
Als je bij ingredienten gaat kijken: alles wat eindigt op –cone, -xane en –conol zijn siliconen.
De lichtroze cremespoeling van palmolive, syoss en de antiklit van (ik geloof) swarzkopf zijn zonder siliconen.

Edit:
Voorbeeld: Andrelon cremespoeling Lang Haar is met siliconen

Aqua, Cetearyl Alcohol, Dimethiconol, Cetrimonium Chloride, Dipalmitoylethyl Dimonium Chloride,
Potassium Chloride, Parfum, DMDM Hydantoin, Hydroxyethylcellulose,
Propylene Glycol, Disodium EDTA, TEA-DodecylbenzeneSulfonate, Ethoxydiglycol
Actinidia Chinensis Fruit Juice, Butylene Glycol, Lactic Acid, Citric Acid
Sodium Benzoate, Potassium Sorbate, Methylchloroisothiazolinone, Methylisothiazolinone
Benzyl Salicylate, Butylphenyl Methylpropional, Linalool

Als je dus zonder shampoo wlt wassen maar wel cremespoeling wilt gebruiken, moet je deze dus niet gebruiken.

[ Bericht 61% gewijzigd door taxibabe op 09-10-2009 10:51:49 ]
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 10:57:10 #280
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_73513721
Gebruik geen sulfaten, siliconen (alles wat eindigt op –cone, -xane en –conol, de enorm ingewikkelde ingrediënten die je tegenkomt en eindigen op –none zijn conserveermiddelen en ok), alcohol en minerale oliën in je haar. Sulfaten (Sodium Lauryl Sulfate (SLS) en Sodium Laureth Sulfate (SLES) voornamelijk) zijn zogenaamde surfactants. Deze werken door een barrière te leggen tussen het vuil en water, waardoor je het makkelijk uit je haar kunt spoelen. Zij leggen dezelfde barrière ook rond huideigen vet/olie waardoor ook dit makkelijk uit je haar spoelt..

Zonder een shampoo met SLS krijg je deze ingredienten dus nooit uit je haar.

Andrélon staat erom bekend enorm veel silliconen in hun producten te stoppen..
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_73513805
Ik had tot nu toe als vaste shampoo en conditioner Andrelon Perfecte Krul, en aangezien ik dit nu hierboven lees, en sowieso nooit heb gemerkt dat ik er meer/mooiere krullen door kreeg, zal een overstap naar een ander merk me niet zwaar vallen. Ik zal vandaag eens op zoek gaan naar een van de hierboven genoemde merken.

Maar als je dan een siliconenvrije shampoo gebruikt, kun je dan wel weer je haar vaker wassen, of geldt dan nog steeds dat 1x per week the limit is?
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 11:00:47 #282
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_73513808
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 10:30 schreef taxibabe het volgende:
Als je bij ingredienten gaat kijken: alles wat eindigt op –cone, -xane en –conol zijn siliconen.
De lichtroze cremespoeling van palmolive, syoss en de antiklit van (ik geloof) swarzkopf zijn zonder siliconen.

Edit:
Voorbeeld: Andrelon cremespoeling Lang Haar is met siliconen

Aqua, Cetearyl Alcohol, Dimethiconol, Cetrimonium Chloride, Dipalmitoylethyl Dimonium Chloride,
Potassium Chloride, Parfum, DMDM Hydantoin, Hydroxyethylcellulose,
Propylene Glycol, Disodium EDTA, TEA-DodecylbenzeneSulfonate, Ethoxydiglycol
Actinidia Chinensis Fruit Juice, Butylene Glycol, Lactic Acid, Citric Acid
Sodium Benzoate, Potassium Sorbate, Methylchloroisothiazolinone, Methylisothiazolinone
Benzyl Salicylate, Butylphenyl Methylpropional, Linalool

Als je dus zonder shampoo wlt wassen maar wel cremespoeling wilt gebruiken, moet je deze dus niet gebruiken.
Thanks!
Heb ff gekeken, maar in mijn nivea shampoo zit dus volgensmij geen silliconen
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_73514047
Ah, ik gebruik altijd andrélon.

Ik heb ook nog crèmespoeling van de Etos staan, volgens mij kan ik daar geen siliconen of sulfaat op de ingrediëntenlijst ontdekken.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_73514303
Minder wassen is wel heel goed voor je haar. Maar nooit meer wassen? Dat weet ik niet hoor. Ik probeer het wassen van mijn haar tot twee keer per week te beperken maar ik merk wel dat dat soms moeilijk is als mijn haar erg vet is of als ik meer sport dan gewoonlijk. Sowieso was ik met neutrale shampoo's op uitzondering van Gliss Kur na.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 11:46:38 #285
268167 Bloes
Bluezz @ work
pi_73515206
's kijken wat Neutral allemaal in hun producten stopt aangezien ik ook al een dijk van een parfumallergie heb kan ik niks anders gebruiken.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 12:11:30 #286
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_73515991
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 11:00 schreef ShadyLane het volgende:
Ik had tot nu toe als vaste shampoo en conditioner Andrelon Perfecte Krul, en aangezien ik dit nu hierboven lees, en sowieso nooit heb gemerkt dat ik er meer/mooiere krullen door kreeg, zal een overstap naar een ander merk me niet zwaar vallen. Ik zal vandaag eens op zoek gaan naar een van de hierboven genoemde merken.

Maar als je dan een siliconenvrije shampoo gebruikt, kun je dan wel weer je haar vaker wassen, of geldt dan nog steeds
dat 1x per week the limit is?
Nou kijk, silliconen opzich zijn niet slecht voor je haar, het is voornamelijk de SLS (die je nodig hebt om ze er weer uit te wassen) die slecht voor je haar is!

Als je dus geen silliconen in je haar hebt heb je dus ook geen shampoo met SLS erin nodig!

Het ene haar is meer gebaat bij silliconen dan het andere, maar geen enkel haar is gebaat om dagelijks met SLS gewassen te worden!

Ik gebruik Kinky Curly, hier zitten noch silliconen, noch SLS in. En die zou je dus rustig elke dag kunnen gebruiken. Zorg wel eerst dat je je haar wast met een shampoo mét SLS, maar zonder silliconen, voordat je op een shampoo zonder SLS overstapt, want anders gaan die silliconen die nu al in je haar zitten er natuurlijk niet uit.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 12:19:08 #287
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_73516199
En vergeet ook niet: hoe gezonder je haar hoe meer slag/krul je krijgt en hoe mooier en levendiger het eruit ziet!

Hier een post met mijn voor en na foto's:

Mooie haren topic # 6
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 13:12:30 #288
267934 Jurgaah
Het kan ALTIJD beter!
pi_73517846
ik doe mijn haar elke dag met een flinke lading gel,

nu merk ik dat mijn handen dan altijd wat onder de haren zitten...

oftewel ik heb het gevoel dat ik kaal begin te worden en ben verdomme net 20...

wat eraan te doen?
Pain is just weakness leaving the body!
pi_73523246
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 13:12 schreef Jurgaah het volgende:
ik doe mijn haar elke dag met een flinke lading gel,

nu merk ik dat mijn handen dan altijd wat onder de haren zitten...

wat eraan te doen?
dat is normaal
You dream it, I live it.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 13:13:50 #290
267934 Jurgaah
Het kan ALTIJD beter!
pi_73544962
normaal top(Y) maar daar hoe ik niet normaal in te zijn
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 13:51:45 #291
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_73545999
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 01:00 schreef sig000 het volgende:

[..]

Valt best wel mee als je het eenmaal gewend bent.
Met mannen zoals jou winnen we de oorlog wel. Respect

Ik heb eens op kamers gezeten bij een huisbaas die zijn eigen moeder nog achter de ramen zou zetten om geld te verdienenen en toen was de boiler naar de kanker en heeft het echt iets van 5/6 dagen geduurt voor dat ding uit de Tweede Wereldoorlog weer aan de gang gekregen was. Leuk detail was dat er gedurende een aantal van die dagen het vroor. Wat heb ik die kerel elke ochtend vervloekt! Elke ochtend twijfelde ik weer of ik niet een meisje was, want 1 van de mannelijk kenmerken liet het in die kou toch behoorlijk afweten.
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 13:12 schreef Jurgaah het volgende:

wat eraan te doen?
Lief dagboek,

vandaag is een kutdag want ik ben er achter gekomen dat ik kaal begin te worden. Morgen wordt vast een betere dag.

Kusjes Juurgaah

[ Bericht 1% gewijzigd door TheVotary op 10-10-2009 14:00:19 ]
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 18:09:40 #292
267934 Jurgaah
Het kan ALTIJD beter!
pi_73552852
Lief dagboek,

vandaag is een kutdag want ik ben er achter gekomen dat ik kaal begin te worden. Morgen wordt vast een betere dag.

Kusjes Juurgaah

[/quote]

Dus JIJ hebt mijn dagboek gestolen!!! HOUD DE DIEF
pi_73554928
De no-poo'ers wassen hun haren met natrium-bicarbonaat, uit te spoelen met verdunde azijn.
Aangezien ik nog wel een potje bakpoeder (volgens de ingredientenlijst is het natrium bicarbonaat) heb staan ben ik van plan het binnenkort eens te proberen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_73555013
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 19:29 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Pffff... Ik was mijn haren geloof ik al zo'n 17 jaar niet meer met shampoo.
Striving to be more than average.
pi_73555110
Je kunt het ook overdrijven hè
You dream it, I live it.
pi_73555132
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 19:25 schreef Meddo het volgende:
Je kunt het ook overdrijven hè
wie ik?
Striving to be more than average.
pi_73556214
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 19:26 schreef Daniane het volgende:

[..]

wie ik?
Nee , het NOOIT meer wassen
You dream it, I live it.
pi_73573829
Mijn haar zit nu nog best redelijk, hoewel het vet is omdat ik het sinds donderdag niet meer heb kunnen 'wassen'. Normaal gesproken zou het nu plat en vies zijn, nu alleen vies
Ik ga zo direct weer douchen, dus dan wordt het weer schoon

Het is alleen zonde van de 6 flessen shampoo die ik nog heb staan. Iemand geïnteresseerd in nivea voor bruin haar of head&shoulders?

EDIT: Nooit meer je haren wassen #2 Hier verder

[ Bericht 10% gewijzigd door B.ertha op 11-10-2009 17:12:16 ]
pi_73573927
Hahaha, ik heb daarnet ook eens de ingredienten van al m'n shampoo's, conditioners, haarmaskers etc. geinspecteerd. Allemaal dingen die eindigen op -conol of soms staat er gewoon 'sulphate'. En ik heb er nog redelijk wat van staan.

Nederlander als ik ben maak ik ze eerst allemaal op en stap dan over op een van de merken die iemand hierboven noemde.
pi_73574093
TS= Ransbak
Slotje
I may be wrong, but it's highly unlikely.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')