wat taxibabe zegt, ik gaf wax alleen als voorbeeld, omdat in wax ALTIJD silliconen zitten.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 19:26 schreef ColdFeet het volgende:
Salt_Seafood, misschien vergis ik me, maar volgens mij gebruikt het gros van de vrouwen met (half)lang haar helemaal geen stylingproducten. Wax is meer iets voor kort haar, of heel dik krulhaar.
En hoe kom je er dan achter of dat er wel of niet in zit?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 19:53 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Die siliconen zitten ook in cremespoeling/conditioners. Ik denk dat het gros van de vrouwen dat wel gebruikt.
Als je dan stopt met shampoo maar wel cremespoeling/conditioner wilt blijven gebruiken, zorg er dan voor dat je er 1 kiest zonder siliconen.
Inderdaad, dat vraag ik me ook af. Hoe staat het erop qua ingredient, want van de meeste snap ik niks wat het betekend. Ja, Aqua en sodium chloride, en dan houdt het zo'n beetje opquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 10:02 schreef Biancavia het volgende:
[..]
En hoe kom je er dan achter of dat er wel of niet in zit?
Staat dat erop?
Want zonder cremespoeling kom ik er echt niet doorheen geborsteld.
Thanks!quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 10:30 schreef taxibabe het volgende:
Als je bij ingredienten gaat kijken: alles wat eindigt op –cone, -xane en –conol zijn siliconen.
De lichtroze cremespoeling van palmolive, syoss en de antiklit van (ik geloof) swarzkopf zijn zonder siliconen.
Edit:
Voorbeeld: Andrelon cremespoeling Lang Haar is met siliconen
Aqua, Cetearyl Alcohol, Dimethiconol, Cetrimonium Chloride, Dipalmitoylethyl Dimonium Chloride,
Potassium Chloride, Parfum, DMDM Hydantoin, Hydroxyethylcellulose,
Propylene Glycol, Disodium EDTA, TEA-DodecylbenzeneSulfonate, Ethoxydiglycol
Actinidia Chinensis Fruit Juice, Butylene Glycol, Lactic Acid, Citric Acid
Sodium Benzoate, Potassium Sorbate, Methylchloroisothiazolinone, Methylisothiazolinone
Benzyl Salicylate, Butylphenyl Methylpropional, Linalool
Als je dus zonder shampoo wlt wassen maar wel cremespoeling wilt gebruiken, moet je deze dus niet gebruiken.
Nou kijk, silliconen opzich zijn niet slecht voor je haar, het is voornamelijk de SLS (die je nodig hebt om ze er weer uit te wassen) die slecht voor je haar is!quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:00 schreef ShadyLane het volgende:
Ik had tot nu toe als vaste shampoo en conditioner Andrelon Perfecte Krul, en aangezien ik dit nu hierboven lees, en sowieso nooit heb gemerkt dat ik er meer/mooiere krullen door kreeg, zal een overstap naar een ander merk me niet zwaar vallen. Ik zal vandaag eens op zoek gaan naar een van de hierboven genoemde merken.
Maar als je dan een siliconenvrije shampoo gebruikt, kun je dan wel weer je haar vaker wassen, of geldt dan nog steeds
dat 1x per week the limit is?
dat is normaalquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:12 schreef Jurgaah het volgende:
ik doe mijn haar elke dag met een flinke lading gel,
nu merk ik dat mijn handen dan altijd wat onder de haren zitten...
oftewel ik heb het gevoel dat ik kaal begin te worden en ben verdomme net 20...
wat eraan te doen?
Met mannen zoals jou winnen we de oorlog wel. Respectquote:Op donderdag 8 oktober 2009 01:00 schreef sig000 het volgende:
[..]
Valt best wel mee als je het eenmaal gewend bent.
Lief dagboek,quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:12 schreef Jurgaah het volgende:
oftewel ik heb het gevoel dat ik kaal begin te worden en ben verdomme net 20...
wat eraan te doen?
quote:Op donderdag 8 oktober 2009 19:29 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Pffff... Ik was mijn haren geloof ik al zo'n 17 jaar niet meer met shampoo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |