Een tip:quote:Op aanraden van een zeker persoon ben ik een week of zes geleden gestopt met het wassen van mijn haren. Normaal deed ik dat ongeveer één keer in de twee dagen maar ik begon me aan die gewoonte te ergeren. Niet alleen kwam mijn haar in een levenloze, flutte doe-maar-met-me-wat-je-wilt modus terecht (kostte me potten gel en/of wax om de boel goed te krijgen) maar tevens kreeg ik steeds meer last van roos.
Nu was ik al wekenlang mijn haar NIET (wel dagelijks douchen natuurlijk, en de boel goed uitspoelen) en ik merk echt heel veel verschil. De eerste week werd mijn haar wat vettig, maar al snel daarna verdween die vettigheid en nu herstelt het zich prima. Het wordt zelfs weer een beetje alsof je het net hebt gewassen.
Maar het beste is: die enge roos is verdwenen. Gewoon een gezonde kop haar, die dagelijks netjes en hartgrondig een wasbeurt krijgt (met water) maar verder gewoon met rust wordt gelaten. Ideaal.
Wat is hiermee de ervaring van anderen?
Blogs over mensen die het al lang (niet) doenquote:Op zaterdag 26 september 2009 07:31 schreef sigme het volgende:
Voor wie jeuk aan de kop krijgt:
[ afbeelding ]
In Nederland niet standaard verkrijgbaar, maar af en toe heeft een drogist een voorraadje liggen (ik ken ze niet met zo'n eigenaardig handvat).
DA Grote Markt Groningen heeft ze vaak, onder de elastiekjes en haarknipjes.
Overigens was ik mijn haar wel, mijn liefste niet. Hij heeft als hij shampoo gebruikt last van een onrustige hoofdhuid. Geen zeep, wel een massageborstel doet wonderen.
Uh, ik slaap iedere nacht naast mijn vriend en die klaagt niet. Er is ook niks te zien. En ik maak het gewoon schoon, alleen niet met conventionele shampoo.quote:Op zondag 11 oktober 2009 18:06 schreef ElisaB het volgende:
Hebben jullie nou wel eens iemand zijn / haar neus in jullie haardos laten drukken? En hoe vond diegene dat dan ruiken?
Gister gedaan. Nou, daar wordt mijn haar wel schoon vanquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 19:18 schreef sigme het volgende:
De no-poo'ers wassen hun haren met natrium-bicarbonaat, uit te spoelen met verdunde azijn.
Aangezien ik nog wel een potje bakpoeder (volgens de ingredientenlijst is het natrium bicarbonaat) heb staan ben ik van plan het binnenkort eens te proberen.
Het staat er wel tussen, maar is het echt hetzelfde? Het is gewoon zo'n 16 grams bakpoederzakje.quote:E500ii
Natriumwaterstofcarbonaat, Natriumbicarbonaat, Baksoda, Dubbelkoolzure soda, Maagzout, Zuiveringszout
Voor zover ik weet is dat inderdaad allemaal hetzelfde.quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:42 schreef B.ertha het volgende:
natrium-bicarbonaat, is dat hetzelfde als E500ii?
Ik krijg namelijk deze melding:
[..]
Het staat er wel tussen, maar is het echt hetzelfde? Het is gewoon zo'n 16 grams bakpoederzakje.
Ik gebruik dus shampoo van Mastey wat geen sulfaat troep heeft, misschien is dat een idee? Het is wel aardig prijzig (2x a 3x zo duur als normale shampoo?).quote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:11 schreef Starr_003 het volgende:
Ik heb geprobeerd om m'n haar niet met shampoo te wassen. Maar het is best moeilijk! Heb het een kleine week volgehouden, toen moést ik het wel wassen, aangezien ik gewoon naar stage moet en ik een bos vette, platte slierten op m'n hoofd had liggen![]()
Ik ga weer een nieuwe poging doen. Kan iemand nog een shampoo aanraden om te gebruiken? Ik wil het wel blijven wassen met shampoo, maar drastisch minderen zoals eens per twee weken wassen. Ik begrijp alleen niks van al die ingredienten die niet goed zouden zijn enzo. Ik wil gewoon merken horen![]()
Normaal gebruik ik Palmolive 'elke dag shampoo' en 'glans shampoo'.
Oke, thnxquote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:16 schreef RemCOW het volgende:
[..]
Ik gebruik dus shampoo van Mastey wat geen sulfaat troep heeft, misschien is dat een idee? Het is wel aardig prijzig (2x a 3x zo duur als normale shampoo?).
mijn kapper verkoopt het.. geen idee waar je het verder kan krijgenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:50 schreef Starr_003 het volgende:
[..]
Oke, thnxWaar kun je dat kopen?
Ik heb er inmiddels een gevonden! Herbelle kastanje shampooquote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:14 schreef RemCOW het volgende:
[..]
mijn kapper verkoopt het.. geen idee waar je het verder kan krijgen
Nou, mijn haar is inderdaad schoon nu, al voelt het wel wat stroef. Ik heb meer krullen nu, maar verder voelt en doet het precies hetzelfde als toen ik nog met shampoo waste. Dus voor de mensen die shampoo niet op willen geven, het maakt niet uitquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 21:58 schreef B.ertha het volgende:
dat zit er niet in, dus misschien dat ik het deze week maar eens moet gebruiken
Ik krijg dat bakpoeder normaal toch nooit op voordat het bederft
Bakpoeder is geen bicarbonaat!!! Bicarbonaat is een van de ingredienten van bakpoeder. Maar in bakpoeder zit o.a. ook nog een zuur (meestal wijnsteenzuur), en ik kan me zo voorstellen dat je daardoor een andere pH krijgt dan wanneer je puur bicarbonaat gebruiktquote:Op maandag 12 oktober 2009 22:02 schreef B.ertha het volgende:
Zou ik dan gewoon zo'n zakje bakpoeder in warm water kunnen oplossen en in mijn haar doen?
Bij mijn lokale turk staat er met grote letters BAKPOEDER opquote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:41 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Bakpoeder is geen bicarbonaat!!! Bicarbonaat is een van de ingredienten van bakpoeder. Maar in bakpoeder zit o.a. ook nog een zuur (meestal wijnsteenzuur), en ik kan me zo voorstellen dat je daardoor een andere pH krijgt dan wanneer je puur bicarbonaat gebruikt
Niet getreurd. Bicarbonaat (baking soda) kun je voor weinig geld in grote hoeveelheden aanschaffen bij toko of turk, en mocht je in een durp wonen: de meeste apotheken verkopen het ook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |