abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73579509
Voor de mensen die wel fatsoenlijk kunnen reageren en verder willen lezen
Of voor de mensen die meedoen.
TS van het vorige topic:
quote:
Op aanraden van een zeker persoon ben ik een week of zes geleden gestopt met het wassen van mijn haren. Normaal deed ik dat ongeveer één keer in de twee dagen maar ik begon me aan die gewoonte te ergeren. Niet alleen kwam mijn haar in een levenloze, flutte doe-maar-met-me-wat-je-wilt modus terecht (kostte me potten gel en/of wax om de boel goed te krijgen) maar tevens kreeg ik steeds meer last van roos.

Nu was ik al wekenlang mijn haar NIET (wel dagelijks douchen natuurlijk, en de boel goed uitspoelen) en ik merk echt heel veel verschil. De eerste week werd mijn haar wat vettig, maar al snel daarna verdween die vettigheid en nu herstelt het zich prima. Het wordt zelfs weer een beetje alsof je het net hebt gewassen.

Maar het beste is: die enge roos is verdwenen. Gewoon een gezonde kop haar, die dagelijks netjes en hartgrondig een wasbeurt krijgt (met water) maar verder gewoon met rust wordt gelaten. Ideaal.

Wat is hiermee de ervaring van anderen?
Een tip:
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 07:31 schreef sigme het volgende:
Voor wie jeuk aan de kop krijgt:
[ afbeelding ]

In Nederland niet standaard verkrijgbaar, maar af en toe heeft een drogist een voorraadje liggen (ik ken ze niet met zo'n eigenaardig handvat).
DA Grote Markt Groningen heeft ze vaak, onder de elastiekjes en haarknipjes.

Overigens was ik mijn haar wel, mijn liefste niet. Hij heeft als hij shampoo gebruikt last van een onrustige hoofdhuid. Geen zeep, wel een massageborstel doet wonderen.
Blogs over mensen die het al lang (niet) doen
http://web.mac.com/jfmori(...)oo%20Experiment.html
http://noshampoo.org/
  zondag 11 oktober 2009 @ 18:06:20 #2
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_73581123
Hebben jullie nou wel eens iemand zijn / haar neus in jullie haardos laten drukken? En hoe vond diegene dat dan ruiken?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_73583440
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 18:06 schreef ElisaB het volgende:
Hebben jullie nou wel eens iemand zijn / haar neus in jullie haardos laten drukken? En hoe vond diegene dat dan ruiken?
Uh, ik slaap iedere nacht naast mijn vriend en die klaagt niet. Er is ook niks te zien. En ik maak het gewoon schoon, alleen niet met conventionele shampoo.
pi_73591932
Dat kan nooit echt lekker ruiken..
pi_73601006
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 19:18 schreef sigme het volgende:
De no-poo'ers wassen hun haren met natrium-bicarbonaat, uit te spoelen met verdunde azijn.
Aangezien ik nog wel een potje bakpoeder (volgens de ingredientenlijst is het natrium bicarbonaat) heb staan ben ik van plan het binnenkort eens te proberen.
Gister gedaan. Nou, daar wordt mijn haar wel schoon van .
Ik ga 't maar eens een tijdje proberen vol te houden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  FOK!fossiel maandag 12 oktober 2009 @ 12:09:24 #6
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_73605669
Mijn kapster heeft een tijd terug shampoo van Mastey aangeraden. Aardig prijzig, maar kan je erg lang mee doen. Zit ook geen sulfate spul in. Heeft dat hetzelfde effect? (Zie: http://www.mastey.net/product.php?c=1&p=21)

Welke wax of gel is aan te raden als je zulke shampoo gebruikt (of geen shampoo)?
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
pi_73618624
natrium-bicarbonaat, is dat hetzelfde als E500ii?
Ik krijg namelijk deze melding:
quote:
E500ii
Natriumwaterstofcarbonaat, Natriumbicarbonaat, Baksoda, Dubbelkoolzure soda, Maagzout, Zuiveringszout
Het staat er wel tussen, maar is het echt hetzelfde? Het is gewoon zo'n 16 grams bakpoederzakje.
pi_73620252
Natrium-bicarbonaat is echt een allesmiddel. Je kan ermee je tanden poetsen, stankgeur uit vloerbedekking halen, een cake bakken, je bierglazen ontvetten, een zwerende vinger ontsmetten, maagpijn behandelen en blijkbaar dus ook al je haren wassen!

Ik was mijn haar overigens ook nooit, maar dat heeft er ook wel mee te maken dat ik eens in de zoveel weken de tondeuse over mijn kop ros.
pi_73621437
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 18:42 schreef B.ertha het volgende:
natrium-bicarbonaat, is dat hetzelfde als E500ii?
Ik krijg namelijk deze melding:
[..]

Het staat er wel tussen, maar is het echt hetzelfde? Het is gewoon zo'n 16 grams bakpoederzakje.
Voor zover ik weet is dat inderdaad allemaal hetzelfde.

Ik heb een eetlepel baksoda opgelost in een klein potje warm water. De no-pooers doen zoiets als 2 tablespoons in 1 cup, en ik ben te lui om uit te zoeken hoeveel dat is.

Ik heb het potjes warme oplossing langzaam over m'n hoofd uitgegoten (droog haar) en ingemasseerd. De no-pooers beschrijven dat het 'glibberig' moet gaan voelen, ik geloof niet dat het bij mij glibberig werd (ik kan me er wel iets bij voorstellen; teveel portland aan je handen is heel basisch en wordt ook glibberig).

Toen ik het wel zat was heb ik de fles azijnoplossing gepakt (ongeveer 25%, maar wel inmaakazijn want dat had ik staan) en daarvan wat eroverheen gegoten. Dat broeste .
Misschien had ik het sodawater eerst moeten uitspoelen?
Azijnwater heb ik doorgekamd en daarna douche aan en alles flink uitgespoeld.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_73621630
Ik zou het bakpoeder eerst uitspoelen ja. Dat is basisch zoals je zegt.
De azijn is bedoeld om de rest van het basische bakpoeder en eventueel het kalkrijke water uit te spoelen.
De zure azijn reageert met de basen.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_73628493
Zou ik dan gewoon zo'n zakje bakpoeder in warm water kunnen oplossen en in mijn haar doen?
pi_73659075
In bakpoeder zit soms ook alvast zuur (want voor bakken is dat handig). Ik weet niet of het dan nog wel werkt, want dan wordt het basisch gehalte direct geneutraliseerd.
Dus kijk op de ingredientenlijst - als er zoiets als citroenzuur in zit denk ik dat het niet werkt.

Als het pure natriumcarbonaat is, ja, dan kan je het (opgelost) in je haar smeren.
pi_73662774
dat zit er niet in, dus misschien dat ik het deze week maar eens moet gebruiken
Ik krijg dat bakpoeder normaal toch nooit op voordat het bederft
pi_73678908
Ik heb geprobeerd om m'n haar niet met shampoo te wassen. Maar het is best moeilijk! Heb het een kleine week volgehouden, toen moést ik het wel wassen, aangezien ik gewoon naar stage moet en ik een bos vette, platte slierten op m'n hoofd had liggen

Ik ga weer een nieuwe poging doen. Kan iemand nog een shampoo aanraden om te gebruiken? Ik wil het wel blijven wassen met shampoo, maar drastisch minderen zoals eens per twee weken wassen. Ik begrijp alleen niks van al die ingredienten die niet goed zouden zijn enzo. Ik wil gewoon merken horen
Normaal gebruik ik Palmolive 'elke dag shampoo' en 'glans shampoo'.
  FOK!fossiel woensdag 14 oktober 2009 @ 13:16:09 #15
10 RemCOW
pi_73679041
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:11 schreef Starr_003 het volgende:
Ik heb geprobeerd om m'n haar niet met shampoo te wassen. Maar het is best moeilijk! Heb het een kleine week volgehouden, toen moést ik het wel wassen, aangezien ik gewoon naar stage moet en ik een bos vette, platte slierten op m'n hoofd had liggen

Ik ga weer een nieuwe poging doen. Kan iemand nog een shampoo aanraden om te gebruiken? Ik wil het wel blijven wassen met shampoo, maar drastisch minderen zoals eens per twee weken wassen. Ik begrijp alleen niks van al die ingredienten die niet goed zouden zijn enzo. Ik wil gewoon merken horen
Normaal gebruik ik Palmolive 'elke dag shampoo' en 'glans shampoo'.
Ik gebruik dus shampoo van Mastey wat geen sulfaat troep heeft, misschien is dat een idee? Het is wel aardig prijzig (2x a 3x zo duur als normale shampoo?).
pi_73680073
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:16 schreef RemCOW het volgende:

[..]

Ik gebruik dus shampoo van Mastey wat geen sulfaat troep heeft, misschien is dat een idee? Het is wel aardig prijzig (2x a 3x zo duur als normale shampoo?).
Oke, thnx Waar kun je dat kopen?
  FOK!fossiel woensdag 14 oktober 2009 @ 14:14:23 #17
10 RemCOW
pi_73680789
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:50 schreef Starr_003 het volgende:

[..]

Oke, thnx Waar kun je dat kopen?
mijn kapper verkoopt het.. geen idee waar je het verder kan krijgen
pi_73683177
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:14 schreef RemCOW het volgende:

[..]

mijn kapper verkoopt het.. geen idee waar je het verder kan krijgen
Ik heb er inmiddels een gevonden! Herbelle kastanje shampoo

Vrij van siliconen en sulfaten..dus maar eens proberen!
pi_73723413
Ik ben nu zo ver dat ik mn haar om de dag was. Ik deed het dus dagelijks, maar het is na een dag niet gewassen al baggervet, dus hoe ik ooit door zou moeten zetten om het nog langer te rekken.....
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:09:59 #20
139770 Miasan
Roemer has it
pi_73725607
Ik heb het vorige topic en een paar blogs gelezen en mijn nieuwsgierigheid is geprikkeld.
Nu was ik mijn haar om de dag, maar ik ga proberen om mijn haar slechts 1 keer in de week te wassen, met zo'n shampoo zonder sulfaten en siliconen en dat andere spul dat ook slecht zou zijn. En conditioner, niet te vergeten. Ik zal wel eens een kijkje nemen bij De Tuinen.
Ik wil m'n haar wel tussendoor spoelen met water, lijkt me wel zo fris. hoe vaak kan ik dat het beste doen?

Ik heb lang, dun en slap haar.
Hoofdletter, komma,
punten en grammatica.
Bericht is leesbaar.
pi_73730333
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 21:58 schreef B.ertha het volgende:
dat zit er niet in, dus misschien dat ik het deze week maar eens moet gebruiken
Ik krijg dat bakpoeder normaal toch nooit op voordat het bederft
Nou, mijn haar is inderdaad schoon nu, al voelt het wel wat stroef. Ik heb meer krullen nu, maar verder voelt en doet het precies hetzelfde als toen ik nog met shampoo waste. Dus voor de mensen die shampoo niet op willen geven, het maakt niet uit

Wel had ik heel even dat het prikte op mijn hoofd en wangen toen ik het in liet trekken. Dat kan ook aan mij liggen, want verder heb ik er nog niemand over gehoord. Daarna heb ik het uitgespoeld met azijn (niet erg veel, want ik liet mijn flesje met mengsel in bad vallen ) en toen gewoon met water.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 21:52:14 #22
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_73730445
link topic #1 dan ook even
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
pi_73734521
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:02 schreef B.ertha het volgende:
Zou ik dan gewoon zo'n zakje bakpoeder in warm water kunnen oplossen en in mijn haar doen?
Bakpoeder is geen bicarbonaat!!! Bicarbonaat is een van de ingredienten van bakpoeder. Maar in bakpoeder zit o.a. ook nog een zuur (meestal wijnsteenzuur), en ik kan me zo voorstellen dat je daardoor een andere pH krijgt dan wanneer je puur bicarbonaat gebruikt

Niet getreurd. Bicarbonaat (baking soda) kun je voor weinig geld in grote hoeveelheden aanschaffen bij toko of turk, en mocht je in een durp wonen: de meeste apotheken verkopen het ook.

Bicarbonaatoplossing is trouwens ook geweldig bij maagpijn-na-teveel-eten: het smaakt goor (echt supergoor zelfs), maar het werkt razendsnel
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 00:01:04 #24
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_73735149
TVP voor later
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_73738001
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 23:41 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Bakpoeder is geen bicarbonaat!!! Bicarbonaat is een van de ingredienten van bakpoeder. Maar in bakpoeder zit o.a. ook nog een zuur (meestal wijnsteenzuur), en ik kan me zo voorstellen dat je daardoor een andere pH krijgt dan wanneer je puur bicarbonaat gebruikt

Niet getreurd. Bicarbonaat (baking soda) kun je voor weinig geld in grote hoeveelheden aanschaffen bij toko of turk, en mocht je in een durp wonen: de meeste apotheken verkopen het ook.
Bij mijn lokale turk staat er met grote letters BAKPOEDER op . Oftewel, kijk op de ingredientenlijst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')