abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72912934
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 19:02 schreef tong80 het volgende:
Zonder die reviews had ik veel leuke muziek niet leren kennen.

Dat dus.
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
  zaterdag 19 september 2009 @ 19:34:43 #27
13973 ranja
image means nothing
pi_72913279
quote:
[let vooral ook op het woordje mij in de review.
Opbokken met je persoonlijke mening.
Dat is nou juist wat een review wél moet zijn.

Ik hou niet van mensen die zeggen van 'dit is ...' . Je kunt zeggen dat iets een debuut is of een 6e album maar niet dat het het beste is. Alleen dat de reviewer het de beste vind.
Dus juist wel persoonlijke mening geven. Liefst ook waarom.
pi_72913464
Een voorbeeld van een blad met goede en subjectieve reviews is de Aardschok. Daarin worden de verschillende stijlen metal gereviewed door verschillende mensen. De verdeling is bij mijn weten zo dat degene die liefhebber is van een bepaalde stijl die ook recenseert. Dus een cijfer voor een cd is cijfer van iemand die tenminste verstand van zaken heeft. En als je dat blad al jaren leest, zoals ik, dan weet je precies met welke reviewer je smaak overeenkomt en met wie je zelden op een lijn zit. Blind kopen wordt dan een koud kunstje.
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
pi_72913512
Waarom heb je een nieuwe UI.
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
pi_72915196
Er is vraag na, dus word het gemaakt.
Al zijn de reviews van 3voor12 de laatste tijd wel van bedenkelijke kwaliteit.
Death solves all problems: no man, no problem.
pi_72915687
Je bent gewoon jaloers dat mensen die nog minder kunnen wel een baan hebben en jij niet .
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 18:57 schreef Maikuuul het volgende:
Zogenaamde muziekkenners die Mozart of Bach mooi vinden

Zo saai die muziek bohhh
'Mozart' en 'Bach' is geen 'muziek', dat zijn componisten. Het wordt pas muziek wanneer een orkest een stuk uit gaat voeren van een der beiden heren.

Prima te pruimen verder, stukken beter dan de troep die sommige (vooral langharige en petdragenden) mensen tegenwoordig muziek noemen
pi_72916055
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 19:22 schreef MASD het volgende:

[..]

Films en boeken zijn persoonlijker dan muziek.
pi_72919490
Goed dat ik er even aan herinnerd word, zal Pitchfork meteen checken
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  zaterdag 19 september 2009 @ 23:09:33 #34
166265 Acinonyx
Deutschland über alles ~ !
pi_72919815
Terechte klacht:: over smaak en eigen mening valt niet te twisten
Drive few cars and far more unicorns.
.
Mr.Cooper schreef ooit het volgende:
ik kan teminste headbangen, lekker met me lange haar lopen chille en zo, kan ik van jou niet zeggen naar je chemokuur-kop
pi_72919900
Net alsof muziek niet iets is waar je verstand van kan hebben . De mening van sommige mensen is gewoon een stuk relevanter dan die van anderen, en kritiek op niveau is nodig om het niveau van de artiesten ook enigszins acceptabel te houden, anders zou het muziekgebeuren nog meer verkankeren doordat iedere mongool à la Jan Smit op een podium kan gaan staan .

[ Bericht 0% gewijzigd door Kassaa op 19-09-2009 23:27:31 ]
Fietstas.
pi_72920167
Terechte klacht ookal zitten er een aantal epic fails in de OP.
[quote]Op woensdag 30 september 2009 21:04 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
Ja toch.
En bij jouw topics heb ik altijd zoiets van: dit had ik wel kunnen zeggen :P
[/quote]
pi_72920281
Muziekreviews zijn alleen nuttig als ze positief zijn.
pi_72920319
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 19:04 schreef Kassaa het volgende:

[..]

Nee, het is muziek die geduld vraagt om te leren waarderen, enige kennis over de muziek helpt ook wat, maar als je uiteindelijk door die zure appel heen bent gaat er een wereld aan verfijning en emotie voor je open.
Wat een bull shit. . Luister gewoon Hip Hop daar hoef je geen geduld voor te hebben : Het klinkt meteen goed. .
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 19:39 schreef sinadO het volgende:
Een voorbeeld van een blad met goede en subjectieve reviews is de Aardschok. Daarin worden de verschillende stijlen metal gereviewed door verschillende mensen. De verdeling is bij mijn weten zo dat degene die liefhebber is van een bepaalde stijl die ook recenseert. Dus een cijfer voor een cd is cijfer van iemand die tenminste verstand van zaken heeft. En als je dat blad al jaren leest, zoals ik, dan weet je precies met welke reviewer je smaak overeenkomt en met wie je zelden op een lijn zit. Blind kopen wordt dan een koud kunstje.
Ben jij een audiofiel die metal luistert? .
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 19:41 schreef Chuck_Norris het volgende:
Waarom heb je een nieuwe UI.
En dat dus.

[ Bericht 23% gewijzigd door Lil.Q94 op 19-09-2009 23:36:48 ]
[quote]Op woensdag 30 september 2009 21:04 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
Ja toch.
En bij jouw topics heb ik altijd zoiets van: dit had ik wel kunnen zeggen :P
[/quote]
pi_72921151
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 19:39 schreef sinadO het volgende:
Mijn god, pretenderen audiofiel te zijn en ook nog eens naar metal luisteren...zieliger kan eigenlijk niet
pi_72921219
dus als iets bestaat betekent dat dat er fans van zijn? Straaljagers bestaan ook. Hoor jij graag het geluid van een straaljager dan?
Smikkelen en smullen!
pi_72924107
ja je hebt een punt, maar in een review komen ook objectieve punten voorbij waardoor je toch alvast een beeld kunt schetsen v/d cd:
- is de sound herkenbaar of juist vernieuwend
- bevat de cd uitgekauwde tracks of veel nieuw spul (in 't geval van compilatiecds)
- zitten de overgangen goed in elkaar (bij mix-cds)
pi_72924131
quote:
Op zondag 20 september 2009 00:11 schreef smiksmaksmek het volgende:
dus als iets bestaat betekent dat dat er fans van zijn? Straaljagers bestaan ook. Hoor jij graag het geluid van een straaljager dan?
Vast wel.
  zondag 20 september 2009 @ 08:16:05 #43
108129 Kassaa
Achterlicht.
pi_72924834
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 23:30 schreef Lil.Q94 het volgende:

[..]

Wat een bull shit. . Luister gewoon Hip Hop daar hoef je geen geduld voor te hebben : Het klinkt meteen goed. .
En dat dus.
Gast, als je ook maar een beetje zou snappen en bevatten wat er wel in 'klassieke' muziek zit en er gewoon totaal ontbreekt in negers die praten op een laffe eenvoudige beat . Misschien klinkt het meteen goed, maar een gebruikt condoom is nog duurzamer dan welk hiphopding ooit gemaakt.
Fietstas.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')