Per direct laten splitsen, desnoods door de huurcommissie.quote:- er stond geen gesplitste huur, alleen de all-in. die hij terplekke kon invoeren.
Nee, mag niet.quote:- je moet in het weekend naar huis. (kan je wel zoiets in het contract stellen)
Ook onzin, maar daar zou ik me maar niet druk over maken. Hij krijgt gewoon dat geld niet als je eruit gaat, basta.quote:- als je huur eindigd en je gaat uit de woning moet je 75 euro betalen.
Huisvredebreuk. Verbied hem onaangekondigd je huis binnen te komen en anders bel je de politie.quote:- hij komt zowat dagelijks onaangekondigd in de woning en kijkt wat rond en klopt op deuren en loopt naar binnen en klaagd van alles en nog wat.
quote:- wij mogen de koelkast niet vervangen ( wij willen koelkast met vriesvak, maar de huisbaas vind de koelkast die er nu staat goed genoeg).
quote:- wij mogen geen wasmachine aansluiten.
Ja, en? Zolang dat geen onaanvaardbare overlast oplevert...quote:- anders worden er misschien allemaal feestjes gegeven in huis.
Wat is weinig?quote:- in het weekend overnachten is niet inbegrepen in de huurprijs, daarom is het ook zo weinig.
Waarom zou een huisbaas geen beperkingen in zijn contract mogen zetten? Het is zijn eigendom en per slot van rekening stemt diegene er zelf mee in. Verder geldt, volgens mij, die huisvredebreuk niet voor openbare ruimtes.quote:
De huurwet gaat altijd voor het contract. Zo kan je prima instemmen met belachelijke eisen (tenslotte is er weinig keus in dit land-van-woningnood), en ze achteraf ongeldig laten verklaren.quote:Op zaterdag 19 september 2009 18:26 schreef Afvoerput het volgende:
[..]
Waarom zou een huisbaas geen beperkingen in zijn contract mogen zetten? Het is zijn eigendom en per slot van rekening stemt diegene er zelf mee in.
Welke bepalingen verbieden dit dan?quote:Op zaterdag 19 september 2009 18:30 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De huurwet gaat altijd voor het contract. Zo kan je prima instemmen met belachelijke eisen (tenslotte is er weinig keus in dit land-van-woningnood), en ze achteraf ongeldig laten verklaren.
Dat vraag ik mij ook af...?quote:Op zaterdag 19 september 2009 18:28 schreef MamsX het volgende:
Wat ik me afvraag is waarom ben je hier mee akkoord gegaan?
Jij hoeft helemaal niets en het contract al helemaal niet ongeldig laten verklaren. Elke bepaling die tegen de wet ingaat is sowieso al van nul en generlei waarde. Ook al heb je ondertekend, de huisbaas kan je daar nooit aan houden. Dus als je huisbaas komt klagen, steek je gewoon je tong uit. Als hij het anders wil, dan stapt ie maar mooi naar de rechter. Dan kan die hem ook uitlachen.quote:Op zaterdag 19 september 2009 19:21 schreef Mylode het volgende:
maar ik moet wel bewijs hebben om hem te laten zien, of om het contract ongeldig te verklaren.
De wasmachine en de koelkast mogen niet op grond van:quote:Artikel 264 | BW7, Boek 7, Titel 4, Afdeling 5, Paragraaf 3
1.
Elk in verband met de totstandkoming van een huurovereenkomst betreffende woonruimte gemaakt beding, niet de huurprijs betreffende, voorzover daarbij ten behoeve van een der partijen een niet redelijk voordeel wordt overeengekomen, is nietig
Je huurt een woonruimte. Bij een woonruimte is het heel normaal dat je apparatuur plaatst. In een woning is het nu eenmaal gebruikelijk dat je wast en eet/drinkt. Je huisbaas heeft er gewoon geen zak mee te maken wat voor apparatuur jij in huis plaatst.quote:Artikel 203 | BW7, Boek 7, Titel 4, Afdeling 2
De verhuurder is verplicht de zaak ter beschikking van de huurder te stellen en te laten voor zover dat voor het overeengekomen gebruik noodzakelijk is.
Nee, dat mag niet. Jij hebt, neem ik aan, een contract voor onbepaalde tijd afgesloten. Dat betekent dat je voor onbepaalde tijd in de woning mag verblijven. Als de huurbaas er jou in het weekend uit wil zetten, dan moet hij iedere keer een contract voor vijf dagen voorleggen. Het contract loopt dan immers niet door. De huurcommissie heeft ook helemaal geen staffels voor halve of driekwart huurperiodes. Het puntensysteem levert gewoon een maximaal huurprijs per maand op.quote:Waar ik het meest over zit is dat ik nite ind e woning mag blijven in het weekend, ik wil graag weten of dit wel echt in een contract mag staan, en/of een huisbaas zo'n regeling mag hebben.
Je huurt een woonruimte. In een woonruimte wordt je geacht te kunnen wonen. Je kunt niet in het weekend opeens niet wonen en op straat gaan leven. Voor het overeengekomen gebruik van een woonruimte is het noodzakelijk dat je er altijd kunt wonen. Iedere bepaling die stelt dat je bepaalde dagen, bepaalde uren of bepaalde minuten je huis niet in mag, zijn gewoon nietig.quote:Artikel 203 | BW7, Boek 7, Titel 4, Afdeling 2
De verhuurder is verplicht de zaak ter beschikking van de huurder te stellen en te laten voor zover dat voor het overeengekomen gebruik noodzakelijk is.
Ja, is gewoon huisvredebreuk.quote:Ik zit in een onafhankelijke woning, niet een hospita.
In de wet zag ik geloof ik staan dat de huisbaas wel in openbare ruimtes mag komen, maar niet in de woning (onaangekondigd), dus ik geloof dat het huisvredebreuk is.
Deze opmerking is nogal overbodig (en derhalve irrelevant) aangezien TS duidelijk aangeeft dat de huisbaas "in de woning" binnentreedt.quote:Op zaterdag 19 september 2009 18:26 schreef Afvoerput het volgende:
Verder geldt, volgens mij, die huisvredebreuk niet voor openbare ruimtes.
Huurbescherming gaat in Nederland erg ver. Om je uit te zetten zal-ie eerst naar de rechter moeten, en dan zal-ie met verdomd goeie argumenten moeten komen. "TS woont in het weekend in z'n woning" gaat lachwekkend worden...quote:Op zaterdag 19 september 2009 23:33 schreef Mylode het volgende:
Heel erg bedankt, al mijn vragen in 1 keer beantwoord met artikels erbij. (l)
Ik ben alleen bang, als ik het tegen hem zeg, of dus tegen hem inga dat hij mij uit huis wil zetten, of iig zo snel mogelijk.
Kan je een ander slot op de deur zetten? Verder is het niet jouw probleem wat hij er van denkt, gewoon negeren, en als-ie je lastigvalt, desnoods de politie bellen. Ook hoogbejaarde huisjesmelkers moeten zich aan de wet houden.quote:... omdat hij mij dan een lastpak vind etc (het is een 80 jarige knul die denkt dat hij alles mag wat hij wil, en hij luisterd niet naar anderen, als anderen wat doen wat hij niet leuk vind dan wil hij je er al uit).
Zorg dat je contract (of een kopie ervan) ook op een andere lokatie ligt, veilig voor je-weet-niet-wat.quote::S ik kijk morgen nog eens wat er precies in mijn contract staat (alle punten) het is echt een onvolmaakt half ingevuld ding. Contract ligt in Zwolle, en zoals je raad het is nu weekend...dus ik ben niet in mijn woning.
Je kan er een briefje aan spenderen, dat je de niet-toegestane bepaling in het contract als nietig beschouwd, evt. met wat mooie artikelnummers maar dat zal voor een demente huisjesmelker niet veel uitmaken, en dat je hem niet meer onaangekondigd binnen wilt zien. En verder gewoon je ding doen.quote:Op zondag 20 september 2009 00:25 schreef Mylode het volgende:
Wat is verstandig om nu te doen? naar hem toe stappen? wachten tot er een conflict is wat betreft regels. brief schrijven..niks doen..etcetc?
Er wonen duizenden mensen boven winkels, ook in het weekend...quote:ik heb trouwens nog iets vergeten te melden wat misschien nog relevant is:
de woning waar het omgaat bevind zich boven een winkel van de zoon van de huisbaas.
maakt dat iets uit voor een regel?
Voor zover ik weet is ook dit nietig. De enige manier om een tijdelijk contract te hebben, is als de eigenaar wegens "dringend eigen gebruik" de woning na die periode zelf nodig heeft. Oftewel gewoon huur blijven betalen na die datum, ook hier mag-ie weer naar de rechter als-ie je kwijt wil. En dan zal-ie met goeie argumenten moeten komen...quote:Op zondag 20 september 2009 10:25 schreef Mylode het volgende:
Het huurcontract is voor bepaalde tijd, namelijk tot einde van het schooljaar (30 juni).
Realiseer je je nu dat je je bang laat maken door de dreigementen en onwettige hersenspinsels van een bejaarde huisjesmelkert? Verdiep je eens in je rechten als huurder, die zijn gigantisch!quote:Daarom ben ik bang, dat als ik tegen hem in ga (op een vriendelijke manier) dat ik er zoiezo op 30 juni eruit gezet wordt.
Nee dat mag niet.quote:maar mag een contract voor een kamer zomaar aflopen? hij gebruikt de woning zelf niet.
Ik ga er van uit dat de rechter je contract als een contract voor onbepaalde tijd gaat beschouwen, met van jouw kant waarschijnlijk een opzegtermijn van 1 maand.quote:heb ik recht op verlenging?
Stap anders eens naar een huurcommissie o.i.d., die kunnen je ongetwijfeld helpen en hebben veel vaker met dit bijltje gehakt. Nogmaals: bij huisvredebreuk zal de eerder genoemde instantie uitkomst kunnen bieden.quote:Ik weet niet eens hoe ik het moet aanpakken omdat de huisbaas geen slimme kerel is, en zich van niks aantrekt, en het al jaren zo doet.
Huisjesmelker... Vooral niet laten intimideren dus.quote:hij zegt ook: " als je niet doet zoals ik het goed vind, zijn er voor jou 10 anderen"
mooie uitspraak he....
hij maakt er dus nogal misbruik van.
Je contrract loopt gewoon door na 30 juni. Die bepaling is niet geldig,quote:Op zondag 20 september 2009 10:25 schreef Mylode het volgende:
Het huurcontract is voor bepaalde tijd, namelijk tot einde van het schooljaar (30 juni).
Daarom ben ik bang, dat als ik tegen hem in ga (op een vriendelijke manier) dat ik er zoiezo op 30 juni eruit gezet wordt.
maar mag een contract voor een kamer zomaar aflopen? hij gebruikt de woning zelf niet.
heb ik recht op verlenging?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |