Dat gebeurde in een opwellingquote:''Hij had geen vooraf bedacht plan om haar van het leven te beroven"
Mijn gedachte.quote:Op zaterdag 19 september 2009 16:56 schreef Adfundum het volgende:
Een goede advocaat is wel een paar centen waard. (deze dus niet).
De titel is gewoon een beetje kut.quote:
Ja dat snap ik maar in een moordzaak waarin de verdachte bekend kan je toch NOOIT vrijspraak eisen. Dat is moreel niet verantwoord.quote:Op zaterdag 19 september 2009 17:31 schreef nietzman het volgende:
Mjah, en advocaten horen het meest haalbare uit de zaak te halen.
quote:
Toch kan niet iedereen zonder lachen dit soort rommel uitkramen.quote:Op zaterdag 19 september 2009 17:31 schreef nietzman het volgende:
Mjah, en advocaten horen het meest haalbare uit de zaak te halen.
Onzin , het is de taak van een advokaat om een client zo goed mogelijk te verdedigen.quote:Op zaterdag 19 september 2009 22:36 schreef McKillem het volgende:
Die advocaat moet getoetst worden op zijn mentale toestand om te kijken of hij dit beroep wel zou moeten uitoefenen.
Wat voor smerige duivel ben je dat je voor vrijspraak pleit voor dit soort gasten. Er zou geen bedrag op aarde zijn die me er van zou overtuigen het voor dit soort figuren op te nemen. Die ranzige vlek krijg je nooit meer van je persoon af.
Verzachtende omstandigheden als "maar hij had zo'n slechte jeugd" moeten afgeschaft worden. Het is geen verzachtende omstandigheid.quote:Op zaterdag 19 september 2009 23:15 schreef kitao het volgende:
[..]
Onzin , het is de taak van een advokaat om een client zo goed mogelijk te verdedigen.
Het OM heeft ook een officier van Justitie die de client zo lang mogelijk de bak in willen laten draaien en daarbij geen rekening houdt met verzachtende omstandigheden of zelfs mogelijke onschuld.
En dat is een probleem, want dan heeft het nog vrij weinig met recht te maken.quote:Het is dan de taak van de rechter om deze beide pleidooien tegen elkaar af te wegen
Zelfs met advokaat kom je tegenwoordig niet ver , want alleen de grof betalende clienten kunnen de beste betalen en net als in de VS wordt en is het hier ook een klassejustitie.
Hoe meer poen , hoe minder cel.
Voor moord is voorbedachten rade nodig, en de lijn van de verdediging zal wel zijn dat onze Rex niet in staat is tot het maken van om het even welk plan, waarmee moord is uitgesloten.quote:Op zaterdag 19 september 2009 16:49 schreef Stefan het volgende:
De advocaat van De P. zegt dat haar cliënt 'in een opwelling' heeft gestoken. ''Hij had geen vooraf bedacht plan om haar van het leven te beroven. Ik vraag vrijspraak. Hij heeft er spijt van en erkent dat het nooit zo ver had moeten komen.'' De zaak komt volgende week voor. (HANNELOES PEN)
Die logica had ik ook nog wel om te beseffen.quote:Op zondag 20 september 2009 00:03 schreef voyeur het volgende:
Ik weet niets van het dossier, maar ik denk niet dat de advocaat vrijspraak eist. Ze wil dat hij niet veroordeeld wordt wegens moord (voorbedachte rade etc), maar een van de subsidaire eisen.
Dat wordt lekker. Je hebt niet gedaan waar ze je van beschuldigen, en dan mogen ze wat anders verzinnen? Ik vind dat deze mijnheer gewoon moet vrijkomen, hij is immers geen moordenaar.quote:Op zondag 20 september 2009 00:34 schreef McKillem het volgende:
[..]
Die logica had ik ook nog wel om te beseffen.Maar dat is nogsteeds vrijspraak van moord, dat het dan doodslag word of dood door schuld of weet ik wat is imo irrelevant.
Helemaal vrijspraak daar word je natuurlijk niet serieus mee genomen.
Omdat ene Pen Pannelap dit opschrijft als zijnde de woorden van Rex de P's advocate , wordt er maar meteen vanuit gegaan dat dit ook zo is ?quote:Op zaterdag 19 september 2009 23:57 schreef McKillem het volgende:
Maar ik zie niet wat dit te maken heeft met deze vraag tot vrijspraak.
Wat natuurlijk niet te hopen is , maar hetgeen ik ook zeer betwijfel.quote:Op zondag 20 september 2009 00:50 schreef admiraal_anaal het volgende:
Dan zal je straks zien dat ie er vanaf komt met een voorwaardelijke straf
Dat hangt er vanaf. Als alleen moord tenlaste is gelegd, dan is dat gewoon de conclusie. Zou wel een enorme blunder zijn van het OM, die tegenwoordig niet meer voor zal komen, dus ik vermoed gewoon een journalist die maar wat op schrijft...quote:Op zondag 20 september 2009 00:34 schreef McKillem het volgende:
Helemaal vrijspraak daar word je natuurlijk niet serieus mee genomen.
HR 19 oktober 1999, NJ 2000, 109 (Moord/doodslag)?quote:Op zondag 20 september 2009 10:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf. Als alleen moord tenlaste is gelegd, dan is dat gewoon de conclusie. Zou wel een enorme blunder zijn van het OM, die tegenwoordig niet meer voor zal komen, dus ik vermoed gewoon een journalist die maar wat op schrijft...
Extreem linkse rechtersbestand ?quote:Op zondag 20 september 2009 07:41 schreef LXIV het volgende:
In Nederland is alles mogelijk. Ik zou niet vreemd staan te kijken als hij binnen een jaar weer gewoon op straat staat.
Onder het extreem-linkse Nederlandse rechtersbestand heerst nog steeds het waanidee dat criminelen eigenlijk de slachtoffers zijn en de maatschappij de dader. Het valt nog mee dat er geen schadeclaim in de richting van de familie van het daadwerkelijke slachtoffer is gegaan.
Waar baseer jij dit op?quote:Op zondag 20 september 2009 12:42 schreef kitao het volgende:
Waar baseer je dat op , toch niet op al die fraude zaken van managers die geseponeerd worden ?
Op los zand , tot nu toe , net als mijn voorganger.quote:
Wat is hij dan wel , een doodslager , een schuldenaar aan dood of een getikte ?quote:Op zondag 20 september 2009 00:44 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat wordt lekker. Je hebt niet gedaan waar ze je van beschuldigen, en dan mogen ze wat anders verzinnen? Ik vind dat deze mijnheer gewoon moet vrijkomen, hij is immers geen moordenaar.
Dat had ik even gemist. Sorry.quote:Op maandag 21 september 2009 17:30 schreef kitao het volgende:
Ik gaf al aan dat ik het niet serieus bedoelde.
HIJ HEEFT TOCH SPIJT OFNIE DAN?!quote:Op maandag 21 september 2009 17:34 schreef kitao het volgende:
[..]
Wat is hij dan wel , een doodslager , een schuldenaar aan dood of een getikte ?
Onschuldig kan hij ook niet zijn , anders kun je geen spijt hebben.
Ik zie nergens zelfverdediging staan , dus waarom zou hij volgens jou dan meteen vrij moeten komen ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |