Alle landen werken hard aan milieu, klimaat, energie besparing en ontwikkelen van groene energie. Voor dit alles maken de overheden allerlei zinnige en onzinnige wetjes om het allemaal in goede banen te leiden. Wat mij daar bij opvalt is dat nergens direct (indirect maar genoeg maar de rekening komt bij de gewone mens) het winnen van olie en andere organische grondstoffen wordt aangepakt.
Mijn voorstel:
Maak een nieuwe wet, liefst via de G20 etc etc, deze wet moet ALLE olie en andere vervuilende maatschappijen dwingen om binnen 10 jaar 50% van hun energie via andere bronnen winnen.
Deze bedrijven bulken van het geld, het zal hun dwingen om mee te doen en niet hopeloos door te gaan met winnen van olie als hoofd product. Als 2de, huidige ontwikkelingen en klimaat maatregels komen nu voor rekening van de gewone mens, zei het via subsidies of wel via milieu belastingen, deze belastingen zouden dan uitgefaseerd kunnen worden.
[ Bericht 0% gewijzigd door CyberRat op 19-09-2009 14:28:32 ]
Linux is denken in oplossingen. Niet in producten. --== The kernel, the whole kernel and nothing but the kernel, so help me Linus! ==--