Naast de UvA heb je ook zo'n dakloze met zo'n kut krantje die dan altijd voor de Albert Heijn staat, terwijl ze bij diezelfde Albert Heijn nog vakkenvullers zoeken...quote:Op zaterdag 19 september 2009 12:51 schreef Pakspul het volgende:
Als ik dan weer naar de winkel ga zie ik ze weer staan met hun krantje, maar moet je daar nou nog echt medelijden mee hebben? Als je dakloos bent in Nederland dan is dat toch een keuze geweest.
Vooral als ze dan ook nog eens witte schoenen aan hebben zonder een vlek er op dan ga ik me toch dingen afvragen...
Dan nog we wonen in Nederland, worden ze dan nog keihard het huis uitgetrapt of wordt er dan een programma opgezet waardoor ze nog wel een dak boven hun hoofd houden alleen minimaal inkomen hebben?quote:Op zaterdag 19 september 2009 12:53 schreef Penisbaard het volgende:
Er zijn mensen die echt verstoten zijn door familie en vrienden, geen huis meer hebben en diep in de schulden zitten.
8 van de 10 hebben daar veelal zelf schuld aan.quote:Op zaterdag 19 september 2009 12:53 schreef Penisbaard het volgende:
Er zijn mensen die echt verstoten zijn door familie en vrienden, geen huis meer hebben en diep in de schulden zitten.
10 van de 10, want schulden etc. komen niet zomaar uit de lucht vallen.quote:Op zaterdag 19 september 2009 12:57 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
8 van de 10 hebben daar veelal zelf schuld aan.
Die jij geld geeft zijn de mensen die pas gaan bellen om hun "dakloze" homies te vertellen dat er weer iemand was die hem geld gaf. Of hij heeft het geld rond en belt z'n dealer op voor z'n dagelijkse shot.quote:Op zaterdag 19 september 2009 13:01 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik kom wel eens daklozen tegen die dan vragen of ik een krantje wil, of dat ik ze wat geld wil geven voor een overnachting. Soms geef ik wel wat, hangt ervan af of ik het kan missen of niet.
Maar er zijn ook wel eens van die stakkers die met een sigaretje in hun muil en druk bellend komen bedelen.
Wat denk je zelf.
Leiden toch? Ik heb me laten vertellen dat er in Leiden maar een handjevol ECHTE dakloze zijn (die elke dag op straat slapen), een stuk of 5 ofzo.. De rest heeft allemaal vaste plekken in opvanghuizen en regelingen en noem 't maar op. Zelfs de Leidse opperjunk, dat wijf met dat enorm vertiefde hoofd en die vieze dreads die altijd gaat van 'Goeiedag, misschien kent u mijn wel'.quote:Op zaterdag 19 september 2009 12:52 schreef Mirjam het volgende:
hier bij de bieb stond de daklozenkrantleurder in een mobieltje te kwekken
ja en? je kunt voor 5 euro een telefoon kopen, en voor 10 euro beltegoed.quote:Op zaterdag 19 september 2009 12:52 schreef Mirjam het volgende:
En die mensen vinden het nodig om je een krant aan te smeren waar hun zielige levensverhaal in staat. Wat mij betreft mogen ze allemaal weg. "Jij doet niet meer mee."quote:Op zaterdag 19 september 2009 12:53 schreef Penisbaard het volgende:
Waarschijnlijk wel. Maar toch trap ik er iedere keer weer in.quote:Op zaterdag 19 september 2009 13:02 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Die jij geld geeft zijn de mensen die pas gaan bellen om hun "dakloze" homies te vertellen dat er weer iemand was die hem geld gaf. Of hij heeft het geld rond en belt z'n dealer op voor z'n dagelijkse shot.
Eergisteren kwam ik in Leiden een neger tegen die me aanbood een gedicht voor te dragen aan mij, en deze dan gesigneerd aan me te overhandigen voor een kleine bijdrage.. Ik had alleen geen geld bij me, dus ik gaf m maar n sigaret en heb m zn gedicht laten houden..quote:Op zaterdag 19 september 2009 13:07 schreef __Saviour__ het volgende:
je moet ze gewoon een trucje laten doen voor wat geld, dan werken ze ook eens een keertje
Serieus, praat toch niet zo ongelooflijk veel poep manquote:Op zaterdag 19 september 2009 13:03 schreef Spetterpoepert het volgende:
In Nederland hoeft niemand dakloos te zijn.
Het is vaak een keuze van een persoon. Met het sociale vangnet wat er hier is zal zeker niet iedereen het breed hebben, maar honger lijden hoeft zeker niet.
Maar wat je vaak ziet is, dat mensen met een uitkering, of dakloos zijn, wél allerlei eisen gaan stellen.
Wees verdomme blij dát je al iets krijgt!
In veel landen zou je helemaal op jezelf aangewezen zijn.
Hahaha, die ken ik. Die heeft heel lang op het station gestaan om kaarten te verkopen. Dan ging ze een heel verhaal tegen je ophangen over waarom ze die kaarten verkocht en dat Nederlandse daklozen achtergesteld werden. Want negers kregen wel slaapplaatsen.quote:Op zaterdag 19 september 2009 13:03 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Leiden toch? Ik heb me laten vertellen dat er in Leiden maar een handjevol ECHTE dakloze zijn (die elke dag op straat slapen), een stuk of 5 ofzo.. De rest heeft allemaal vaste plekken in opvanghuizen en regelingen en noem 't maar op. Zelfs de Leidse opperjunk, dat wijf met dat enorm vertiefde hoofd en die vieze dreads die altijd gaat van 'Goeiedag, misschien kent u mijn wel'.
Heb je ook op straat geleeft? Pff wel kut voor je man!quote:Op zaterdag 19 september 2009 13:11 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Serieus, praat toch niet zo ongelooflijk veel poep man
Ga eens een middag zitten in zo'n opvang huis om eens met dakloze personen te praten dan zullen je oren klapperen want dan valt je hele idee van verzorgingsstaat weg als je ziet hoe instanties allemaal tegenwerken en je van kastje naar de muur stuurt.
Ik heb zelf persoonlijke verhalen erover maar die zet ik hier niet neer maar kan je zeggen dat de meest ( ik zeg niet allemaal) het verdomd moeilijk hebben en er alles voor over hebben om een normaal leven te kunnen leiden.
Zo zie je maar, je kunt altijd nog moderator worden bij FOK!quote:Op zaterdag 19 september 2009 13:11 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Ga eens een middag zitten in zo'n opvang huis om eens met dakloze personen te praten dan zullen je oren klapperen want dan valt je hele idee van verzorgingsstaat weg als je ziet hoe instanties allemaal tegenwerken en je van kastje naar de muur stuurt.
Ik heb zelf persoonlijke verhalen erover maar die zet ik hier niet neer maar kan je zeggen dat de meest ( ik zeg niet allemaal) het verdomd moeilijk hebben en er alles voor over hebben om een normaal leven te kunnen leiden.
Ze leeft nog.. Nog steeds altijd aan de wandel tussen Leiden CS en de Langegracht.. Vind er trouwens wel aardig, altijd beleefd, nooit zeiken als je niks geeft en ze lijkt ook oprecht blij met kleinigheden als een sigaret of het laatste stukje van je joint ofzo..quote:Op zaterdag 19 september 2009 13:12 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Hahaha, die ken ik. Die heeft heel lang op het station gestaan om kaarten te verkopen. Dan ging ze een heel verhaal tegen je ophangen over waarom ze die kaarten verkocht en dat Nederlandse daklozen achtergesteld werden. Want negers kregen wel slaapplaatsen.![]()
Heb haar al een tijdje niet meer gezien trouwens. Jammer.
ik zie haar nog regelmatig.quote:Op zaterdag 19 september 2009 13:12 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Hahaha, die ken ik. Die heeft heel lang op het station gestaan om kaarten te verkopen. Dan ging ze een heel verhaal tegen je ophangen over waarom ze die kaarten verkocht en dat Nederlandse daklozen achtergesteld werden. Want negers kregen wel slaapplaatsen.![]()
Heb haar al een tijdje niet meer gezien trouwens. Jammer.
Wat verwacht je van iemand met een dergelijke usernamequote:Op zaterdag 19 september 2009 13:11 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Film dat eens een keertjequote:Op zaterdag 19 september 2009 13:21 schreef swarmahoer het volgende:
op het station nijmegen heb je een surinaamse vrouw die altijd heel rare bedragen komt bedelen, 1,73 ofzo, of 4,39
Daar zegt ze nu altijd maar standard "U kent mij wel?" oid.. Ze noemt ook alle vrouwen standaard schat, lieverd, mop ect... Bij mannen komt dat pas als je dr wat geeft.quote:Op zaterdag 19 september 2009 13:20 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik zie haar nog regelmatig.
en dat geld voor opvang is natuurlijk gelul.
een paar jaar terug had ze het nodig voor de trein, maar er waren niet veel mensen die dat geloofden
Nijmegenquote:Op zaterdag 19 september 2009 13:21 schreef swarmahoer het volgende:
op het station nijmegen heb je een surinaamse vrouw die altijd heel rare bedragen komt bedelen, 1,73 ofzo, of 4,39
Ze is inderdaad beleefd, maar dat moet ik ook zeggen van de andere daklozen die ik tegen ben gekomen. Eentje wilde me zelfs graag helpen aan een nieuwe fiets te komen. Ik vertelde hem namelijk dat ik hem niet kon helpen omdat mijn fiets was gejat en mijn laatste geld daaraan uit ging geven.quote:Op zaterdag 19 september 2009 13:20 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Ze leeft nog.. Nog steeds altijd aan de wandel tussen Leiden CS en de Langegracht.. Vind er trouwens wel aardig, altijd beleefd, nooit zeiken als je niks geeft en ze lijkt ook oprecht blij met kleinigheden als een sigaret of het laatste stukje van je joint ofzo..
Dat zijn gewoon miljonairs die doen alsof ze zwerver zijn, maar 's avonds rijden ze in hun lamborghini naar het duurste 5-sterren restaurant om de hele avond aan de kaviaar en dure champagne te zittenquote:Op zaterdag 19 september 2009 12:51 schreef Pakspul het volgende:
Als ik dan weer naar de winkel ga zie ik ze weer staan met hun krantje, maar moet je daar nou nog echt medelijden mee hebben? Als je dakloos bent in Nederland dan is dat toch een keuze geweest.
Vooral als ze dan ook nog eens witte schoenen aan hebben zonder een vlek er op dan ga ik me toch dingen afvragen...
quote:Op zaterdag 19 september 2009 13:26 schreef Maikuuul het volgende:
Ik geef nooit iets aan zoeits ... als je kunt staan met een krant kan je ook schoonmaken of iets anders...
Laatst was ook een mooie bedelactie in de trein.
Man heeft een hand vol papiertjes, geeft me er een en kijkt me aan.
Ik lees het papiertje waar iets opstaat in de trent van "Ik heet Kazon en ik heb 2 kinderen en geen geld voor eten ik ben naar Nederland gekomen blabla"
Ik gaf de man het papiertje terug en lachte vriendelijk en de man liep weg.
Mensen die denken dat ze iets krijgen door iemand een kleine tekst te laten lezen
Ik dacht precies hetzelfde op dat moment, gelukkig ben ik ontsnapt uit die benarde situatie ! bohhhquote:
quote:Op zaterdag 19 september 2009 12:57 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
8 van de 10 hebben daar veelal zelf schuld aan.
quote:Op zaterdag 19 september 2009 12:52 schreef Mirjam het volgende:
Zeker wel.quote:Op zaterdag 19 september 2009 12:58 schreef Diabox het volgende:
[..]
10 van de 10, want schulden etc. komen niet zomaar uit de lucht vallen.
't is toch die magere muts met d'r boomerang kaarten?quote:Op zaterdag 19 september 2009 13:25 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Daar zegt ze nu altijd maar standard "U kent mij wel?" oid.. Ze noemt ook alle vrouwen standaard schat, lieverd, mop ect... Bij mannen komt dat pas als je dr wat geeft.
Ooit zag ik dr een keer, en toen ging ze zonder direct aanwijsbare reden op schoot zitten bij 'n kerel in een pak.. Je had zn kop moeten zien
Wie van 't Hek?quote:Op zaterdag 19 september 2009 23:28 schreef Goofisch het volgende:
Vorige keer ook zo'n dakloze bij de AH. ze staat er altijd. Nooit een krant gekocht maar dacht deze keer weet je wat. Ik koop er 10. Was in een goede bui. Maar ze had er nog maar 8 dus ging thuis even bijhalen.
Joep van 't hek
Leg mij dan maar eens uit wat een persoon allemaal moet verneuken om hier in Nederland dakloos te worden.quote:Op zaterdag 19 september 2009 23:31 schreef Enfermera het volgende:
En ik denk dat sommige mensen vergeten hoe snel iemand dakloos kan raken, en dat ons dat allemaal kan gebeuren, zeker in deze financieel onzekere tijden.
Jaquote:Op zaterdag 19 september 2009 13:21 schreef swarmahoer het volgende:
Het kan heel snel gaan. Je gaat scheiden, verliest je baan. Als alleen al dat gebeurd kan je je huis niet meer betalen (je hypotheek of je krijgt een huurachterstand), en als je een klein sociaal netwerk hebt kun je zo op straat komen te staan. Mijn moeder is maatschappelijk werker en heeft dit vaak genoeg meegemaakt dat het zo gaat. Daarna is het erg lastig om weer terug te gaan, want je hebt werk nodig om een huis te kunnen huren/kopen, en je hebt een huis nodig om te kunnen werken. Vicieuze cirkel.quote:Op zondag 20 september 2009 13:42 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Leg mij dan maar eens uit wat een persoon allemaal moet verneuken om hier in Nederland dakloos te worden.
Die ziet er ook altijd netjes en schoon uit, best chill ja.quote:Op dinsdag 22 september 2009 00:53 schreef Frankii het volgende:
De afgelopen weken staat er een man echt superblij daklozenkranten te verkopen op Utrecht Centraal, vandaag maar eentje gekocht omdat ik zo vrolijk van hem word.
Dat ze briefjes gebruiken heeft verschillende oorzaken. Soms taalproblemen, een briefje laten lezen is soms sneller (en bij veel mensen is het in de trein dus efficienter), en ook niet onbelangrijk: bedelen mag meestal wel maar te nadrukkelijk bedelen wordt gezien als overlast, en dat omzeilen ze daarmee.quote:Op zaterdag 19 september 2009 13:26 schreef Maikuuul het volgende:
Mensen die denken dat ze iets krijgen door iemand een kleine tekst te laten lezen
Ja bij de Roeterstraat idd. Geweldige manquote:Op zaterdag 19 september 2009 12:52 schreef Diabox het volgende:
[..]
Naast de UvA heb je ook zo'n dakloze met zo'n kut krantje die dan altijd voor de Albert Heijn staat, terwijl ze bij diezelfde Albert Heijn nog vakkenvullers zoeken...
Youpquote:
Met een huurschuld die kan ontstaan uit diverse schulden en beslaglegging kun je overigens ook nog eens geen huis van de woning bouw huren, dan zit je vast aan particulier wat veels te veel kost.quote:Op dinsdag 22 september 2009 09:38 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Het kan heel snel gaan. Je gaat scheiden, verliest je baan. Als alleen al dat gebeurd kan je je huis niet meer betalen (je hypotheek of je krijgt een huurachterstand), en als je een klein sociaal netwerk hebt kun je zo op straat komen te staan. Mijn moeder is maatschappelijk werker en heeft dit vaak genoeg meegemaakt dat het zo gaat. Daarna is het erg lastig om weer terug te gaan, want je hebt werk nodig om een huis te kunnen huren/kopen, en je hebt een huis nodig om te kunnen werken. Vicieuze cirkel.
of als alleenstaande, thuis-zittende, sjag-rollende, kampende moeder, 1750E als je de juiste instanties aanspreekt.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:09 schreef onderscheid het volgende:
Echte daklozen zijn er bijna niet.
Wat je ziet zijn schooiers en junks, die moet je geen geld geven maar een rotschop.
Ze halen toch alleen maar drugs en onzin van het geld.
Man in nederland zie je in asielzoekerscentra negertjes met mobieltjes etc, hier in nederland hoef je het niet slecht te hebben. En kijk eens naar de bijstandsuitkering, met zoveel subsidies en regelingen zit je als alleenstaande al aan de 1500 netto per maand.
Bullshit als je bovengemiddeld verdien en door overmacht in de schulden kom zit je al snel aan max 600,- per maand door beslaglegging, probeer dan maar eens je huis, g/w/l , verzekeringen en eten te betalen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:09 schreef onderscheid het volgende:
Echte daklozen zijn er bijna niet.
Wat je ziet zijn schooiers en junks, die moet je geen geld geven maar een rotschop.
Ze halen toch alleen maar drugs en onzin van het geld.
Man in nederland zie je in asielzoekerscentra negertjes met mobieltjes etc, hier in nederland hoef je het niet slecht te hebben. En kijk eens naar de bijstandsuitkering, met zoveel subsidies en regelingen zit je als alleenstaande al aan de 1500 netto per maand.
idd ze houden er rekening mee dat de bijstandsmoeder ook wilt roken, bier wilt zuipen, een gsm/internet/tv wilt en perse a-merken. minimaal 100cm flatscreen natuurlijk niet te vergeten en op vakantie.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:18 schreef Stekelbees het volgende:
[..]
of als alleenstaande, thuis-zittende, sjag-rollende, kampende moeder, 1750E als je de juiste instanties aanspreekt.
![]()
![]()
zo is het, werk zelf in thuis en dakloze "zorg" en geloof mij iedereen kan er komen, niet alleen de losers. als je geen vangnet hebt van een goede "thuishaven" zit je zo in de opvang. en die 40 mannen en vrouwen die ik begeleid zitten geen van allen op hun uitkering te wachten maar hebben dagbesteding, geen dagbesteding dan houdt het op en kun je weer de straat op. bij dagbesteding sta je niet met je krantje bij de ah, maar werk je NET ZOALS HEEEEEL NEDERLAND!quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:18 schreef Fredmeister het volgende:
[..]
Bullshit als je bovengemiddeld verdien en door overmacht in de schulden kom zit je al snel aan max 600,- per maand door beslaglegging, probeer dan maar eens je huis, g/w/l , verzekeringen en eten te betalen.
Ja duh, hoe moet hij anders zijn dagelijkse shot fixen ? denk je dat hij naar de dealer toegaat ofzo, hij laat de dealer naar hem komenquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:33 schreef Plums het volgende:
Ik zag laatst een bedelaar met een mobieltje.
maikuuuul weet hoe deze shit down gaat, jwz. Hijz een boi van de straat.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:54 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Ja duh, hoe moet hij anders zijn dagelijkse shot fixen ? denk je dat hij naar de dealer toegaat ofzo, hij laat de dealer naar hem komen
hoe moet je hem anders bereiken?quote:Op zaterdag 19 september 2009 12:53 schreef DeLuna het volgende:
Die daklozen hebben ookaltijd mobieltjes
Ik wilde het best lezen maar die schreeuwerige toon van dat dikgedrukte staat me niet zo aan.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 14:45 schreef RosaH het volgende:
Wat een heidekneuters zeg!
Opmerkingen van mensen zonder enig levenservaring, opgegroeid in een 30km woonwijk die denken dat ze mee kunnen blaten. Ten eerste ik ben hardwerkende alleenstaande moeder met een maandinkomen meer dan gemiddeld, een eigen koophuis ZONDER allimentatie! Ik kan je wel vertellen dat ik overal waar het mogelijk is genaaid wordt door een Belastingdienst of andere instanties!
Als ik een advies mag geven en je geen alleenstaande moeder carrieretijgerin bent en denkt ik kan maar beter gaan werken voor een inkomen iets meer dan het minimum zeg ik "BLIJF AUB thuis!"
Geniet maar van je kinderen, zoek een zwart baantje er bij en neem alle regelingen in ontvangst die je te pakken kan krijgen!
Het loont bijna de moeite niet om te gaan werken als alleenstaande moeder (wit ) wel te verstaan.
Dit kromme Nederlandse rechtsysteem klopt van geen kanten , dat enorme Grijs gebied waar de alleenstande moeders in vallen het is te schofterig voor woorden!
En wat betreft de zwervers en de junks die hier ook zo mooi verwoord worden.
In 9 van de 10 gevallen heb je geen idee wat die mensen doormaken. Heus niet dat mensen bij zichzelf een doelstelling maken "laat ik eens lekker dakloos worden , mijn neus volproppen of mijn aderen dichtspuiten om vervolgens sjaggies van de grond rapen en geld bietsen bij voorbijlopende welvarende mensen... Wat denk je zelf? Op een gegeven moment geven ze het een plek en worden wellicht alleen gewaardeerd door hun lotgenoten. Vandaar nog die lach.. Zou ik namelijk ook doen als ik vrede met mezelf zou hebben in zo'n positie.
Echt... ik word zo MOE van die Nitwits die iets te melden denk te hebben terwijl ze rustig voor hun uitzetje hebben kunnen sparen en vervolgens hun hele inboedel krijgen van papa en mama.
En dan niet te spreken over al die afgestudeerde SPWers die inmiddels op een maatschappelijkwerker functie zitten en nog nooit iets voor de kiezen gehad te hebben behalve de scheiding van hun ouders die de laatste 20 jaar toch al niet meer met elkaar spraken... Uitzonderingen daargelaten voor degene die inlevingsvermogen hebben of zelf uit een kartonnendoosnestje komen en hun roeping hebben gevonden om menselijk te zijn ...
ZO..dus dat
Een vriend van mij is bevriend met een jongen uit de klas daar in Nijmegen en hij is best rijk (groot huis), maar de moeder van die jongen zit te bedelen voor dat soort bedragen (in Dukenburg meestal dacht ik). Waarschijnlijk is zij hetquote:Op zaterdag 19 september 2009 13:21 schreef swarmahoer het volgende:
alles in het leven is een keuze, maar soms is het een opgedrongen keuze...quote:Op zaterdag 19 september 2009 12:51 schreef Pakspul het volgende:
Heavy shit gast, ik vind mezelf al zielig omdat ik 3 maanden dakloos ben geweest, maarjaquote:Op maandag 7 december 2009 20:21 schreef ditoke het volgende:
vooroordelen en nog is vooroordelen iets anders zie ik hier niet of toch de meeste.
Ik heb zelf enige tijd op straat gestaan en waarom als snotneus van 21 jaar weet je nog niet echt veel.
Voor mijn 19de ben ik mijn beide ouders verloren ik was een na komertje ik was 18 toen mijn moeder overleed en nog geen 15 toen mijn vader stierf.
ik heb oudere broers en zussen maar kon daar niet echt op rekenen na de dood van mijn moeder heb ik maandje bij een zus gewoond en was het eigelijk zo zo snel mogelijk een klein apartementje zien te vinden en dan kan hij weg oke leuk en wel allemaal erfenis verdeeld onder een broer en een zus omdat de rest niks wou hebben.
kreeg dan een woning toegewezen en de oude rommel van mijn moeder en kon mijn plan trekken.
Kreeg ondertussen een wezen pensioen omdat ik nog geen 21 was en deed een poging mijn studie af te maken wat in het begin nog goed ging maar echt op steun van familie moest ik niet rekenen. Kreeg onder tussen een eerste echte vriendin en mijn wereld kon niet meer stuk zag de toekomst hellemaal zitten.
Na 2 jaar en een beetje raakte dit gedaan en mijn hele wereld storte in,het maakte me eigelijk allemaal niet veel meer uit was afgekraakt door haar moeder ik was te min en kon niet bij me broers of zussen terecht kreeg toen eigelijk de klap pas te verwerken van het overlijden van mijn moeder en natuurlijk dat het uit was geraakt met mijn eerste vriendinnetje.Overal liep ik tegen de muur op met mijn kop. al de dingen die me toen ooit iets of wat interesseerde deden me niks meer liep er gewoon doelloos bij.
Omdat ik bij niemand terecht kon en het op school ook niet echt meer lekker ging ben ik dan maar gestopt.hierna in een neerwaardse spiraal terecht gekomen rekeningen betalen interesseerde me gewoon totaal niks meer zolang ik maar kon vergeten. hoe deed ik dit door weg te gaan en veel kleren te kopen hierdoor vergat ik eigelijk een beetje de miserie waar ik inzat.
Mijn broers en zussen zagen dat het niet echt goed ging maar deden eigelijk niks want opgeruimd staat netjes.
na een dik 2 jaar zo te hebben geleefd moest ik mijn huis verlaten ondertussen waren mijn ogen wel open gegaan maar was het te laat geweigerd bij de krediet bank en noem maar op welke hulpinstantie
moest mijn huis op die datum leeg voor de electriciteit moest ik al niet meer zien die was ondertussen al afgesloten.
Als net 23 jarige knul had ik alle instanties afgelopen die er maar waren maar toch belande ik op straat in 1994.
heb dan heel de zomer van 1994 op straat geleefd sliep in struiken en bosjesen zwerfde een beetje rond in het dorp waar ik toen heb gewoond mijn zussen en broers wisten ondertussen dat ik op straat leefde maar geen enkele heeft een hand toegestoken.
Ben dan uiteindelijk in Belgie beland waar ik een zus had wonen deze zus had ik geld gegeven voor tijden dat ik het wat moeilijker zou hebben omdat ik bang was dit geld op te doen.
toen ik bij mijn zus kwam om dit geld is het ruzie geworden heb dit geld nooit niet meer terug gezien.
Heb veel geluk gehad dat ik iemand kende die me daar opving Ben door hard werken toch op mijn pootjes terecht gekomen en ben nu gelukkig getrouwd en heb samen met mijn vrouw een goedlopende zaak.
Wat betreffende de tijd dat ik in de put zat en het me eigelijk niks meer deed toen ik toch de moed terug had gevonden om alles onder ogen te zien in 1994 ben ik overal uitgespuugd geweest de huisvesting maatschappij waar ik 2 maanden huur achter stond wou niet een dag langer wachten met mij buiten te zetten mits ze over de bewijzen beschikte dat ik die 2 maanden huur op een vrijdag contant zou kunnen betalen op hun bureau en ik was dit ook van plan om te doen mits ik naar het leven terug wilde dat ik toen had al mijn meubels zijn die dag gewoon in een container gekieperd vanaf de eerste etage.
niks had ik meer dan enkel die broek die ik toen aan had.
Nu bijna 16 jaar later heb ik van die woning maatschappij niks meer vernomen geen aanmaning of niks terwijl ik al ruim 15 jaar op het zelfde adres hier in belgie sta ingeschreven identiek met de rekening van het electriciteit.
Onder tussen is alles verjaard en geen haar op mijn hoofd die er nog aan denkt nog maar een cent terug te betalen.
Dan mogen jullie zeggen dat is niet juist dan zeg ik er is zoveel niet juist en een maatschappij als toen in nederland was was een stuk slechter als dat hij nu is.
Duh, dat kopen ze van bij elkaar gebedeld geldquote:Op zaterdag 19 september 2009 12:53 schreef Mr_DG het volgende:
Ik zie ze ook weleens magnetronmaaltijden kopen, en koffiepads.![]()
En dan beweren dat ze dakloos en heel erg zielig zijn
Dat heb ik ook lange tijd gedacht...helaas zijn er mensen die tegen wil en dank dakloos worden. (en dan heb ik het niet over al die fucking illegalen) Ongelooflijk dat dit gebeurt in Nederland.quote:Op zaterdag 19 september 2009 12:51 schreef Pakspul het volgende:
Als je dakloos bent in Nederland dan is dat toch een keuze geweest.
Je doet alsof de hele wereld zich tegen jou had gekeerd, maar je schrijft toch echt zelf dat je al je geld uitgaf aan nieuwe kleren in plaats van de vaste lasten te betalen. Je opleiding had je ook al opgegeven en ik zie je ook nergens iets schrijven over het hebben van een baan op dat moment. Je sloot je ogen voor al de problemen die op je af kwamen en ondertussen kwam je steeds dieper in de shit. Doe nou niet of het je allemaal is overkomen. Je hebt een grote aanloop genomen en bent zelf in die shit gedoken. Niemand die daarbij heeft geholpen.quote:
"Dit is een privévideo. Denk eraan om het vriendverzoek van de afzender te accepteren als deze video naar je is verstuurd."quote:Op zaterdag 19 september 2009 15:08 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Held he?
Bekijk deze YouTube-video
Ik geef daklozen altijd wat beltegoed.quote:Op zaterdag 19 september 2009 12:52 schreef Mirjam het volgende:
Eensch.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 14:38 schreef RosaH het volgende:
Wat een heidekneuters zeg!
<verhaal>
ZO..dus dat
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |