Nee, het CDA weet telkens andere partijen over te halen om toch met hen te regeren. En toevallig is JP #1 op die lijstquote:Op zaterdag 19 september 2009 22:17 schreef Libereco het volgende:
Hij weet steeds de verkiezingen te winnen.
Sterker nog; na die interne machtstrijd in het CDA door Marnix van Rij, viel Balkenende plotseling uit het niets omhoog, zonder zich als kandidaat lijsttrekker op te stellen.quote:Op zaterdag 19 september 2009 22:17 schreef Libereco het volgende:
Hij weet steeds de verkiezingen te winnen.
Waarschijnlijk was hij ook bedoeld als offer, iemand die meegesleurd kon worden in de val van de LPF. Je zet je zwakste figuur op een maximaal instabiel kabinet, en je weet dat het zichzelf opblaast zoals gewenst. Omdat hij zo jong en onervaren was zou hij later relatief onbeschadigd kunnen terugkeren.quote:Op zondag 20 september 2009 00:36 schreef Bankfurt het volgende:
Sterker nog; na die interne machtstrijd in het CDA door Marnix van Rij, viel Balkenende plotseling uit het niets omhoog, zonder zich als kandidaat lijsttrekker op te stellen.
Een soort 8e wereldwonder dus.![]()
Ja dat heb ik dan weer net gemist. Maar een debat of zo, of daadkrachtig bestuur? Even los van politieke voorkeuren, als je bijvoorbeeld naar Sarkozy kijkt, zijn tegenpool, dan zie je hoe voortvarend een leider ook te werk kan gaan. Die man heeft in zijn eerste maand al meer gedaan dan JPB in zijn hele politieke carriere.quote:Op zaterdag 19 september 2009 21:59 schreef Urquhart het volgende:
Die ene keer toen hij vlak voor de verkiezingen te gast was in De Wereld Draait Door
quote:Op zaterdag 19 september 2009 23:23 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Nee, het CDA weet telkens andere partijen over te halen om toch met hen te regeren. En toevallig is JP #1 op die lijst
Fortuyn en Balkenende hadden een niet-aanvalspactquote:Op zondag 20 september 2009 11:17 schreef Klopkoek het volgende:
Balkenende was in vorm tegen Fortuyn
Ja, en? Zus en zoveel procent stemt ook op hem, er zijn zelfs veel mensen die denken dat hij heel intelligent is.quote:Op zondag 20 september 2009 15:10 schreef Shreyas het volgende:
Bij de algemene beschouwingen van vorig jaar was Balkenende erg sterk. Hij werd zelfs geprezen door de oppositie:
Het beweegt D66-leider Alexander Pechtold tot een compliment. ‘De premier was overduidelijk in vorm. Het is als in het liedje: ze zeggen dat ik niet dansen kan, maar ik kan dansen als een edelman. De premier stond er als nooit te voren, behendig, heel soepel langs de lastige vraagstukken te dansen.’
Bron
Daar komt bij dat hij ook volgens onderzoek van het TNS NIPO, Balkenende was uitgeroepen tot winnaar van de Algemene Beschouwingen 2008.
Bron
Bekentenis? We hebben allemaal kunnen zien dat hij stond te schutteren, hakkelen bij zijn pogingen zich er lafjes onderuit te draaien, iets wat vorig jaar kennelijk beter lukte. Wat hij doet is dat hij stelt dat zijn eigenlijke niveau hoger ligt. Ik moet constateren dat hij wel heel vaak een dergelijk niveau heeft laten zien.quote:Ik begrijp dat je door Balkenende's bekentenis van afgelopen week, van dat hij niet in vorm was
Als je met meningen van anderen aan komt zetten moet je niet zeiken over feiten.quote:, nu je kans schoon ziet om even lekker Balkenende te bashen, maar dan lijkt het me beter dat je eerst de feiten kent voor je er mee begint.
Je begrijpt wel wat ik er mee bedoel denk ik, ik geef doe dat het geen feiten zijn inderdaad (verkeerde woordkeus), maar Balkenende is volgens heel veel mensen wel degelijk in vorm geweest en heeft ook wel degelijk sterke optredens gehad. Ik begrijp je punt dus niet helemaal.quote:Op zondag 20 september 2009 15:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, en? Zus en zoveel procent stemt ook op hem, er zijn zelfs veel mensen die denken dat hij heel intelligent is.
[..]
En vast niet zonder reden. Buitendien is heeft hij twee universitaire opleidingen gedaan (rechten en geschiedenis), is hij gepromoveerd en hoogleraar geweest. Maar goed jij mag inderdaad denken dat je dat allemaal kan bereiken zonder intelligent te zijn![]()
Bekentenis? We hebben allemaal kunnen zien dat hij stond te schutteren, hakkelen bij zijn pogingen zich er lafjes onderuit te draaien, iets wat vorig jaar kennelijk beter lukte. Wat hij doet is dat hij stelt dat zijn eigenlijke niveau hoger ligt. Ik moet constateren dat hij wel heel vaak een dergelijk niveau heeft laten zien.
[..]
Ik ben het met je eens, behalve dan die laatste constatering van je. Balkenende is doorgaans niet zwak tegen de oppositie. In 2007 was hij ook erg goed.
Als je met meningen van anderen aan komt zetten moet je niet zeiken over feiten.
Mijn punt is drieledig:quote:Op zondag 20 september 2009 16:11 schreef Shreyas het volgende:
Je begrijpt wel wat ik er mee bedoel denk ik, ik geef doe dat het geen feiten zijn inderdaad (verkeerde woordkeus), maar Balkenende is volgens heel veel mensen wel degelijk in vorm geweest en heeft ook wel degelijk sterke optredens gehad. Ik begrijp je punt dus niet helemaal.
betekent dat je qua debateren in vorm bent, en daar ging het over. Als je wilt betogen dat Balkenende gewoon een slechte premier is, moet je je OP beter omschrijven. Over beschamende prutsers gesproken.quote:Op zondag 20 september 2009 17:02 schreef Weltschmerz het volgende:
Behendig langs lastige kwesties manoeuvreren
Je kunt een lastige kwestie natuurlijk ook met een overtuigend verhaal adresseren.quote:Op zondag 20 september 2009 17:34 schreef Argento het volgende:
betekent dat je qua debateren in vorm bent, en daar ging het over.
O jee, ik heb een autoriteit in twijfel getrokken, dat zet natuurlijk kwaad bloed bij bepaalde geesten.quote:Als je wilt betogen dat Balkenende gewoon een slechte premier is, moet je je OP beter omschrijven. Over beschamende prutsers gesproken.
Nee, je slaat aan het schelden, en dat is me iets te makkelijk zo op het internet, maar goed, je kunt het niveau krijgen dat je kennelijk hebben wil.quote:Op zondag 20 september 2009 18:20 schreef Weltschmerz het volgende:
O jee, ik heb een autoriteit in twijfel getrokken
Wacht, hier ga je de mist in. Dat is politiek. Elke maatregel heeft concequenties en daar zitten altijd nadelige tussen. En de oppositie zou geen oppositie zijn als ze die niet aan zouden stippen. Een minister-president moet zijn beleid dan verdedigen. Natuurlijk bagataliseert 'ie dan de negatieve nadelen of ontkent 'ie dat die er zijn. Dat doet elke politicus. Hij heeft dat altijd heel redelijk gedaan (wat heel iets anders is dan dat je het er mee eens moet zijn), deze keer gaat 'ie de mist in.quote:- Behendig langs lastige kwesties manoeuvreren is wat anders dan je oplossing van lastige kwesties er doorheen slepen. Als je er langs gaat blijven ze namelijk liggen, en dat kenmerkt Balkenende I t/m IV (ook geen toeval dat het er al 4 zijn). En dan kom je ze nog een keer tegen. Alles uit die 100 dagen bedenktijd en het zeer moeizame crisisoverleg van een paar maand geleden ligt er ook nog. Wat is dan de winst van die behendigheid in het langs de moeilijke kwesties gaan?
Schelden? Ik noem hem een prutser omdat hij prutst, en geef aan waarom hij prutst. Daar raak jij natuurlijk helemaal van in de war, want zonder autoriteiten die slaafs nagepraat moeten worden moet je zelf nadenken. En met die houding haal je nooit het niveau dat ik zou wensen.quote:Op zondag 20 september 2009 18:41 schreef Argento het volgende:
Nee, je slaat aan het schelden, en dat is me iets te makkelijk zo op het internet, maar goed, je kunt het niveau krijgen dat je kennelijk hebben wil.
Balkenende is ook heel intelligent, je wordt niet zo maar hoogleraar. Ik ken mensen die les van hem hebben gehadDie waren zeer over hem te spreken .quote:Op zondag 20 september 2009 15:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, en? Zus en zoveel procent stemt ook op hem, er zijn zelfs veel mensen die denken dat hij heel intelligent is.
[..]
Bekentenis? We hebben allemaal kunnen zien dat hij stond te schutteren, hakkelen bij zijn pogingen zich er lafjes onderuit te draaien, iets wat vorig jaar kennelijk beter lukte. Wat hij doet is dat hij stelt dat zijn eigenlijke niveau hoger ligt. Ik moet constateren dat hij wel heel vaak een dergelijk niveau heeft laten zien.
[..]
Als je met meningen van anderen aan komt zetten moet je niet zeiken over feiten.
Vlei jezelf maar niet hoor. Ik zie je met groot gebaar een beetje in de ruimte kletsen. Concreet word je nergens. Je zou de politiek in moeten gaan. Maar nee, dan loop je de kans dat je het wel één op één tegen Balkenende moet opnemen. Zo vanachter je computertje is toch een stuk veiliger he?quote:Op maandag 21 september 2009 14:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Schelden? Ik noem hem een prutser omdat hij prutst, en geef aan waarom hij prutst.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |