abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 september 2009 @ 01:25:31 #1
162917 tuinfluiter
Ene FOK!ker is de andere niet.
pi_72896928
Vorige topic:
BB DE BUS CBML DGK # 43

.

Tien jaar na de eerste uitzending is Big Brother Bart een stuk minder gelukkig met het programma dan bedenker John de Mol. Het reality-programma veroverde de halve wereld, maar Bart zit thuis te balen.

In Zuid-Afrika heet het Groot Broer Koekeloer. Gran Hermano is het in Spanje. Maar wij kennen hem
natuurlijk als Big Brother. Woensdag was het precies tien jaar geleden dat de allereerste bewoners
hun intrek namen in het allereerste Big Brotherhuis.

Het werd De tv-hit aller tijden en het format (idee: tv-magnaat John de Mol) wordt nog altijd in 72
landen verkocht. Zelden zal er zoveel geld zijn verdiend aan een idee voor een tv-programma.
ook zelden zullen zoveel deelnemers na afloop last hebben gekregen van psychische problemen.

Tv-wetenschapper Herman Reesink heeft de harde feiten op een rijtje. "Alle deelnemers uit de
eerste serie hebben in het eerste jaar een 'mental breakdown' gehad. Allemaal hadden ze een
periode van instens een week tot misschien wel nu, tien jaar later, waarin ze extreme straatvrees
hadden, totaal in de war waren, of buitensporig gingen drinken. Kortom, ze hebben er allemaal
doorheen gezeten, herkend en daarna zou het over zijn. Maar ze zitten tot op de dag van vandaag
in ons collectieve geheugen. De deelnemers van nu weten beter wat ze mogelijk te wachten staat."

De stoere Bart, de zorgzame 'vader en moeder' Karin en Willem, de 'gekke oom' Ruud, Nederland
viel collectief voor ze. De storm van kritiek die vooraf woedde, ging luwen. Nee, de deelnemers
vochten elkaar de tent niet uit, zoals werd gevreesd. In de vredelievende commune viel eigenlijk
niets te beleven. Gitaar spelen, broodjes bakken en een incidentele spelopdracht. Maar toch was
het tijdens de uitzendingen stil op straat ...

Tien jaar na zijn overwinning kan de inmiddels 32-jarige Bart zijn irritatie nauwelijks verbergen.
Het vindt het shockerend dat zijn landgenoten, meent hij, blijkbaar zo weinig inhoud toonden. "Kun je
je voorstellen dat dat op mij heel infantiel overkomt? We konden ons identificeren met de mensen op
televisie. Ja, fuck. Ga een supermarkt in, daar lopen ook mensen met wie je je kunt identificeren.
Kun je ook elke dag naar gaan kijken. Wat moet jij in je leven allemaal niet missen om je op te trekken
aan Big Brother. Dan heb je toch een ontzettend 'sad life'.
Maar het zijn allemaal Nederlanders,
ze hebben allemaal stemrecht. Dat kan toch niet? Weet je wat, we maken bedenker John de Mol
baas van Nederland en Ruud minister van Feest, dan zijn we toch klaar?"

Het duurde even eer de bewoners door kregen dat het land om hun heen explodeerde. Ze dachten zelfs
dat de serie ieder moment gestopt kon worden wegens gebrek aan kijkers. Een speciale eenmalige Big Brother-krant met maar liefst duizenden ingezonden aanmoedigingen en liefdesbetuigingen deed ze de
ogen openen. De schrik sloeg goed toe. Maar op dat moment zaten ze nog in hun afgegrendelde vesting.

Volgens tv-wetenschapper Maarten Reesink is Big Brother samen met de permanente nieuwszender
CNN het meest briljante tv-idee ooit. Je kunt er eindeloos op variëren: mensen laten zingen, dansen,
een huis laten bouwen. Het is goedkoper dan drama en valt goed in de huidige samenleving waar internetgebruikers hun hele hebben en houwen bloot leggen op een website als Twitter.

Winnaar Bart en de gekke, grappige Ruud die ongegeneerd harde winden liet, hebben waarschijnlijk
de hardste klappen gehad. Bart durfde lange tijd de straat nauwelijks op en wordt nu, tien jaar later,
nog bijna dagelijks nageroepen. "Neem Michael Jackson, zet hem bij wijze van spreken op straat en
film dat een half uur. Dat overkwam mij. En nog gekker. 'Hé Bartje, roepen ze me nu nog na.
Ben je net zo dom als Ruud?"

"Ik erger me eraan dat de programmamakers alle goede gesprekken eruit gelaten hebben. Alleen
maar saaiheid en een enkel conflict. Ik herken me niet terug. Ik lees filosofie, dat deed ik al voor Big Brother. Niets van teruggezien. Alleen maar leegte. Tegen dat beeld valt niet te vechten. Ik had het geld moeten
pakken en emigreren. Ik heb mijn 250.000 gulden uitgegeven aan reizen en wat zakelijke avonturen,
maar ik had beter weg kunnen blijven."

Bedenker John de Mol zal dezer dagen met prettiger gevoelens terugkijken. Big Brother is en was in
72 landen op de buis. Israel is onlangs met de eerste reeks begonnen. Dat bevestigt wat De Mol en wetenschapper Reesink zonder een spoor van twijfel verkondigen: reality is springlevend. Het is
beduidend goedkoper te produceren dan drama. Bijna alle goed scorende tv-programma's van dit
moment zijn gebaseerd op reality, op de levens van gewone mensen. En of u dat leuk vindt,
of niet: er is nog geen enkel teken van verzadiging bij de kijker.

http://www.rnw.nl/nl/nede(...)en-was-beter-geweest

http://www.geenstijl.nl/m(...)s_op_televisiek.html

.
quote:
Op donderdag 17 september 2009 14:01 schreef Scrutinizer het volgende:

En met wie heeft Bart dan al die vermeend interessante inhoudelijke gesprekken gehad over filosofie en zo? Met Sabine?
quote:
Op zondag 20 september 2009 23:00 schreef Maanvis het volgende:

Als je als programmamaker zo negatief doet over de kijkers van het soort programma dat je zelf
maakt, dan ben je in mijn ogen je eigen ruiten in aan het gooien. Het verklaart iig wel de houding
van Bart richting FOK! gedurende TBO1.
quote:
Op donderdag 17 september 2009 18:37 schreef Gert het volgende:

En Bart, tja.. hij is van mening dat de naar BB kijkende debielen en mongolen beter bediend
zouden zijn geweest met zijn visie op Immanuel Kant's rationalistisch godsbewijs. Nou nee hoor Bart, daarvoor lezen we wel een boek. Wij wilden jou gewoon de Matras van Tilburg zien pompen.

.
van onze redactie
AMSTERDAM - Op Hyves was vrijdag te lezen dat Huub en Claire, bekend het van het programma
De Gouden Kooi, uit elkaar zijn. Huub zou gerommeld hebben met een andere vrouw...

Om 18:37 uur verscheen het volgende bericht op de Hyves-pagina van Claire: "Lieve mensen,
ik heb droevig nieuws. Huub en ik zijn uit elkaar. Huub is weer vreemdgegaan. En nu werd het me
echt te veel. Ik hou het liever voor familie, maar ik vind niet dat we moeten gaan spelen dat het
goed gaat. Het ergste vind ik het voor ons prinsesje Sophie, maar we lossen dit goed op.
Huub het was een mooi avontuur. Kus Claire."

Het stel heeft echter aan RTL Boulevard laten weten dat ze nog steeds dolgelukkig zijn samen.
Iemand heeft ingebroken op de Hyves-pagina van Claire en vervolgens het bericht geplaatst.
Huub laat via zijn Twitter weten: "Verhaal van Claire haar Hyves is niet waar, een of andere
debiel heeft haar Hyves gehackt. Trieste figuren, opsluiten die eikels. En al die mensen die
meteen vooraan stonden om mij af te branden, fuck you all. Get a life!"

.
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:55 schreef Estherdv het volgende:

huubje?

is het waar dat het uit is met clair?
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:21 schreef Elske6 het volgende:

het schijnt dat Claire haar hyves gehackt is.... maar je kan wel gelijk lezen hoe sommige gelijk een oordeel klaar hebben en van Huub weinig wordt heel gelaten... maar waarom verwijderd Claire dat bericht dan niet trouwens ?
quote:
Op donderdag 17 september 2009 18:37 schreef Gert het volgende:

Huub weet waarschijnlijk enorm veel over zichzelf en zijn directe omgeving, maar op de een of andere manier wil het maar niet tot hem doordringen dat hij hier op afroep in moet gaan op elk gerucht.
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 13:05 schreef ditisHuub het volgende:

huub leest hier altijd mee, maar zie gert zijn post,

.

Claire Twittert:

verhaal op mijn hyves is niet waar, mijn hyves is gehackt!
10:10 AM Sep 18th from mobile web

.
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 13:10 schreef ditisHuub het volgende:

ben behoorlijk fan van het fenomeen twitteren, ik weet niet precies wat het is, maar een van
de betere uitvindingen, voor mij is het leuker en interactiever dan bloggen, beter dan fora.

Ik heb nog steeds een mening, maar je hoeft hem niet altijd (ongevraagd) te spuien,
zeker als het over zaken gaat over mensen uit je persoonlijke kring.

AMSTERDAM - Ex-Gouden Kooi-bewoner Huub bedankt iedereen voor de lieve berichtjes
die hij kreeg nadat zijn opa overleed.

Het nieuws van het overlijden kwam kort nadat op internet werd beweerd dat Huub
en zijn Gouden Kooi-vrouw Claire uit elkaar zouden zijn. Dat bleek niet waar.

Huub schreef gisteren op zijn Twitter-pagina: "Iets meer dan een uur is de man naar wie ik
vernoemd ben overleden. Lieve opa, je bent er niet meer en beter af waar je nu bent. I love you."

Hij laat weten: "Thnx iedereen voor alle lieve berichtjes ivm met mijn opa."

http://www.telegraaf.nl/p(...)lij_met_steun__.html

[ Bericht 2% gewijzigd door tuinfluiter op 20-09-2009 23:36:40 (Aangevuld) ]
pi_72898250
http://www.endandit.nl/en(...)kken-de-maatschappij

Big Brother Bart helpt Gouden Kooi gekken de maatschappij in

Eind mei worden de nog overgebleven TBS-ers uit de Gouden Kooi vrijgelaten, en kunnen zij weer
leven als vrije personen.

In de witte villa start eind augustus een nieuwe versie van Big Brother, en wat is er nu leuker dan de winnaar van Big Brother 1 de kooibewoners te laten helpen met het terugkeren in de maatschappij?

Bart gaat de bewoners helpen met integreren, omdat hij, zo zegt hij zelf,
de beste ervaringsdeskundige is die er bestaat.

Bartje, die zich overigens niet gek laat maken, heeft tenslotte om en nabij 100 dagen in het destijdse
Big Brotherhuis doorgebracht.

De überslet des huizes, Amanda, snapte er uiteraard allemaal geen zak van.
Zij was immers 11 toen Bart de winnaar werd van het toen nog niet uitgemolken concept.
"Als je een tijdje buiten de maatschappij hebt geleefd, kunnen er rare dingen gebeuren", zegt Bartje.

Laten we hopen dat dit gebeurt, en dat de kooibewoners hetzelfde lot staat te wachten als Brooks,
uit The Shawshank Redemption.

Tot zover dit zeer nuttige en boeiende nieuws.
pi_72899457
heb huub de hyves van claire al terug gegeven
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/10/15/1255630722-40.gif[/img]
  † In Memoriam † zaterdag 19 september 2009 @ 10:37:47 #4
135305 beequeen
Lost.
pi_72899765
Huub en Claire niet uit elkaar
quote:
Huub en Claire, bekend van de Gouden Kooi, zijn uit elkaar omdat Huub vreemd is gegaan. Dat vertelt ‘Claire’ in een Hyves-berichtje aan 6500 vriendjes.

Op vrijdag werd om 18:37 het volgende bericht vanaf Claires Hyves verstuurd:

Lieve mensen,

Ik heb droevig nieuws Huub en ik zijn uit elkaar gegaan. Huub is weer vreemd gegaan. En nu werd het me echt te veel. Ik hou het liever voor familie, maar ik vind niet dat we moeten gaan spelen dat het goed gaat. Het ergste vind ik het voor ons prinsesje Sophie, maar we lossen dit goed op. Huub het was een mooi avontuur.

Kus claire.
Huub en Claire hebben sinds 6 juli een dochter samen, Sophie. RTL Boulevard belde met Claire en die liet weten dat er niets van het bericht waar is. Haar Hyves-pagina is gehackt en de hacker heeft gelijk dit bericht gepost. Huub en Claire zijn zich rot geschrokken van het bericht en alle reacties die daar op volgden. Huub wordt op Claire’s pagina voor rotte vis uitgemaakt.
Bron.

Toch netjes van Boulevard.
“Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.”
― Mark Twain
'Stupidity has become as common as common sense was before.'
  Moderator zaterdag 19 september 2009 @ 12:27:49 #5
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_72902004
Ik heb wat posts en reacties met persoonlijke aanvallen op elkaar verwijderd. Graag on topic blijven.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  zaterdag 19 september 2009 @ 13:01:24 #6
241662 Jian
Well, well, well
pi_72902765
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 12:27 schreef Gert het volgende:
Ik heb wat posts en reacties met persoonlijke aanvallen op elkaar verwijderd. Graag on topic blijven.
Maar, ma .... Ik had ze nog niet gelezen ........
pi_72902917
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 10:16 schreef peeet1 het volgende:
heb huub de hyves van claire al terug gegeven
Ik denk het wel volgens Huub zijn Twitter... Nu nog het bericht weghalen ...

samen lachen met Claire over sommige reacties envooral op haar hyves, hoe mensen het altijd wel dachten en dat ik een lul ben....en bedankt!
about 1 hour ago from web
  zaterdag 19 september 2009 @ 13:56:05 #8
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_72904112
dat moet onze huub toch goed doen , weer in de telegraaf te staan ...negatieve aandacht is OOK aandacht
pi_72905284
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/10/15/1255630722-40.gif[/img]
  zaterdag 19 september 2009 @ 15:26:21 #11
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_72905965
Net als bij de hyves van Huub gebeurde toen die gehackt was zijn alle foto's bij Claire verdwenen. Ook het laatste blog van Claire "een maand geleden". waarin ze de geboorte en het begin van haar moederschap zo fantastisch vertelde.

Er verscheen een krabbel van een a.s. bruid voor een vaste deur etc. Dat werd al snel verwijderd. Was dat misschien het 1e bommetje. Je kunt je eigen krabbels nl ook verwijderen, maar dan is de bom al gelegd. en was dat de aanzet tot.....
host mailgroepen http://www.seniorweb.nl
Snooker is top!!!
  zaterdag 19 september 2009 @ 16:24:25 #12
141378 Pearlbitch
Team Ashley. Snap je?
pi_72907435
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 15:26 schreef sunny16947 het volgende:

Er verscheen een krabbel van een a.s. bruid voor een vaste deur etc. Dat werd al snel verwijderd. Was dat misschien het 1e bommetje. Je kunt je eigen krabbels nl ook verwijderen, maar dan is de bom al gelegd. en was dat de aanzet tot.....
Nee, dat was geen bommetje. De zaak IS dicht en er hebben klanten voor een gesloten deur gestaan.
To be or not to be - Shakespeare
To be is to do - Sartre
To do is to be - Russell
Do be do be do - Sinatra
  zaterdag 19 september 2009 @ 16:55:55 #13
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72908418
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 16:24 schreef Pearlbitch het volgende:

[..]

Nee, dat was geen bommetje. De zaak IS dicht en er hebben klanten voor een gesloten deur gestaan.
Oh ja? Wie zegt dat! Is dat wel bevestigd door Claire? Zo niet dan hoeft dat echt niet waar te zijn.

zaterdag 19 september 2009 @ 16:56:34 #14
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72908437
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 13:06 schreef Elske6 het volgende:

[..]

Ik denk het wel volgens Huub zijn Twitter... Nu nog het bericht weghalen ...

samen lachen met Claire over sommige reacties envooral op haar hyves, hoe mensen het altijd wel dachten en dat ik een lul ben....en bedankt!
about 1 hour ago from web

Oh, dat wist ie nog niet?
pi_72910287
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 12:27 schreef Gert het volgende:
thanks
pi_72912474
  zaterdag 19 september 2009 @ 19:33:19 #17
141378 Pearlbitch
Team Ashley. Snap je?
pi_72913227
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 16:55 schreef Marrije het volgende:

[..]

Oh ja? Wie zegt dat! Is dat wel bevestigd door Claire? Zo niet dan hoeft dat echt niet waar te zijn.

Stom van me..
De luiken dicht, de telefoon afgesloten, de website sinds mensenheugenis niet meer ge-update, diverse klagers... Maar nee, het hoeft niet waar te zijn natuurlijk...
To be or not to be - Shakespeare
To be is to do - Sartre
To do is to be - Russell
Do be do be do - Sinatra
pi_72913894
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 19:33 schreef Pearlbitch het volgende:

[..]

Stom van me..
De luiken dicht, de telefoon afgesloten, de website sinds mensenheugenis niet meer ge-update, diverse klagers... Maar nee, het hoeft niet waar te zijn natuurlijk...
Natuurlijk is het waar, maar het is niet Huub z'n schuld, hij is niet begonnen en hij deed niets. Dat die toko dicht zit ligt aan <vul maar in>
pi_72914630
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 19:53 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Natuurlijk is het waar, maar het is niet Huub z'n schuld, hij is niet begonnen en hij deed niets. Dat die toko dicht zit ligt aan <vul maar in>
Netty natuurlijk
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  zaterdag 19 september 2009 @ 21:32:34 #20
241662 Jian
Well, well, well
pi_72916990
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 19:33 schreef Pearlbitch het volgende:

[..]

Stom van me..
Nee, natuurlijk is het niet waar, tis allemaal in opdracht van het hokje, gewoon script meer niet,,,,, En dat kuthokje doet dat gewoon om Huub en Claire in diskrediet te brengen zodat Brian de volgende popipoll kan winnen

Kom op medesoppers, laat je niet gek maken, gewoon op Huub blijven stemmen
  zaterdag 19 september 2009 @ 21:43:01 #21
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_72917286
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 21:32 schreef Jian het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk is het niet waar, tis allemaal in opdracht van het hokje, gewoon script meer niet,,,,, En dat kuthokje doet dat gewoon om Huub en Claire in diskrediet te brengen zodat Brian de volgende popipoll kan winnen

Kom op medesoppers, laat je niet gek maken, gewoon op Huub blijven stemmen
tingelingeling wake-up call Het is al afgelopen hoor.
host mailgroepen http://www.seniorweb.nl
Snooker is top!!!
pi_72917694
Huub twitter net dat zijn opa een uur geleden is overleden.
pi_72917794
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 21:57 schreef sering het volgende:
Huub twitter net dat zijn opa een uur geleden is overleden.
Krijgen we straks natuurlijk, net als bij die geboorte, een live verslag op twitter van die begrafenis
  zaterdag 19 september 2009 @ 22:12:04 #24
241662 Jian
Well, well, well
pi_72918115
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 21:43 schreef sunny16947 het volgende:

[..]

tingelingeling wake-up call Het is al afgelopen hoor.
....... dat is alleen maar wat ze je willen doen geloven. Indoctrinatie is het woord hier
't Zijn gewoon de Illuminati die Huub en Claire in het kwaad daglicht willen stellen .....

Ik zeg "vrienden van Huub", gewoon blijven stemmen
  zaterdag 19 september 2009 @ 22:12:44 #25
241662 Jian
Well, well, well
pi_72918131

En nu eerst koffie .....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')