abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72883725
Vandaag bij de inrit van de A5 op de A9 was er een 'mini vrachtwagen' bezig met 'wegwerkzaamheden', weet niet precies wat het was. Maar toen ik er langs reed kreeg ik een 'aanval' van kleine steentjes tegen mn auto. Gevolg, een mini barst van een paar mm op mijn voorruit. Kan ik dat ergens verhalen? Ik wil niet beroep doen op mijn verzekering. Ze konden net zo goed 1 strook afzetten zodat niemand er last van zou hebben.
ne okuyon, bokmu var?
pi_72883769
Carglass Gratis als het nog niet te latis
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72883815
Tuurlijk kan je dat claimen, het kost jouw ongeveer 0 euro om het te laten repareren bij carglas, dus gewoon een rekening aan de gemeente sturen van 0 euro, dat zal ze leren de schobbejakken.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_72883817
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Carglass Gratis als het nog niet te latis
Carglass zit hier om de hoek, maar is dit niet onverantwoord?
ne okuyon, bokmu var?
pi_72883836
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:17 schreef Sakura het volgende:
Tuurlijk kan je dat claimen, het kost jouw ongeveer 0 euro om het te laten repareren bij carglas, dus gewoon een rekening aan de gemeente sturen van 0 euro, dat zal ze leren de schobbejakken.
Maar mijn verzekering kost het geen 0 euro.
ne okuyon, bokmu var?
pi_72883840
Kijk even of je verzekerd bent voor ruitschade, als je meer hebt dan WA dan is het repareren van glasschade vaak gratis bij heel veel verzekeringen (denk maar even aan de Carglass -reclame, verdorie ik klinkt als die reclame ). Zo niet even contact opnemen met je verzekering hoe verder te handelen en of zij dat kunnen claimen bij de gemeente.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  vrijdag 18 september 2009 @ 19:18:36 #7
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_72883862
Je kan een brief schijven naar de betreffende wethouder en de situatie uitleggen.

Wellicht doen ze er wat mee. ..... wheeoohhahaha
pi_72883947
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:18 schreef trovey het volgende:
Kijk even of je verzekerd bent voor ruitschade, als je meer hebt dan WA dan is het repareren van glasschade vaak gratis bij heel veel verzekeringen (denk maar even aan de Carglass -reclame, verdorie ik klinkt als die reclame ). Zo niet even contact opnemen met je verzekering hoe verder te handelen en of zij dat kunnen claimen bij de gemeente.
WA + Beperkte casco (WA+ in volksmond). Het wordt dus gedekt door mijn verzekering, echter wil ik dit niet laten betalen door mijn verzekering indien mogelijk. Het is gewoon onverantwoord dat ze werken aan de snelweg zonder de strook er naast afzetten.
ne okuyon, bokmu var?
pi_72884287
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:21 schreef saban het volgende:

[..]

WA + Beperkte casco (WA+ in volksmond). Het wordt dus gedekt door mijn verzekering, echter wil ik dit niet laten betalen door mijn verzekering indien mogelijk. Het is gewoon onverantwoord dat ze werken aan de snelweg zonder de strook er naast afzetten.
Dan denk ik niet dat het de gemeente was.
You dream it, I live it.
pi_72886677
quote:

[..]

Wat een gelul weer, weer iemand die ergens een slaatje uit probeert te slaan.

Laat dat barstje gewoon repareren en loop niet verder te zeiken
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_72886807
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 20:26 schreef Sakura het volgende:

[..]

Wat een gelul weer, weer iemand die ergens een slaatje uit probeert te slaan.

Laat dat barstje gewoon repareren en loop niet verder te zeiken
Hmm, ik vind dat TS wel een punt heeft.
Als ik TS zijn autoruit sloop moet ik het ook vergoeden en niet zijn eigen auto-verzekering.

Gaat gewoon om het principe dat degene die de schade veroorzaakt, de schade betaalt.
In dit geval weet TS welke partij de schade veroorzaakte, logisch dat hij het daar eerst gaat verhalen.

Als iedereen dit wél bij zijn auto-verzekering claimt gaan de premies uiteindelijk omhoog.

En ik heb niet eens een glasverzekering, dus ik zou dan niets krijgen terwijl ik weet waar het door veroorzaakt is?
  vrijdag 18 september 2009 @ 20:30:56 #12
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_72886859
quote:

[..]

Je hebt gelijk, alleen denk ik dat het je heel veel moeite gaat kosten om dit recht te zetten.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_72886892
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 20:29 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Hmm, ik vind dat TS wel een punt heeft.
Als ik TS zijn autoruit sloop moet ik het ook vergoeden en niet zijn eigen auto-verzekering.
TS is verzekerd tegen ruitschade, het kost hem niets om het te laten repareren, dus hij heeft geen enkele reden om te klagen.

Maar ja, eikels die ergens geld uit proberen te halen over de rug van anderen blijf je altijd houden.
pi_72886934
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 20:31 schreef Sakura het volgende:

[..]

TS is verzekerd tegen ruitschade, het kost hem niets om het te laten repareren, dus hij heeft geen enkele reden om te klagen.

Maar ja, eikels die ergens geld uit proberen te halen over de rug van anderen blijf je altijd houden.
Nee, hij probeert er geen geld uit te halen over de rug van anderen.

Leg eens uit hoe jij dat ziet?
pi_72887153
Kun je het niet laten repareren, een factuur vragen, en deze naar de gemeente sturen met een brief dat je de schade vergoed wilt hebben? Dan kun je het altijd nog met de verzekering regelen mocht het niet lukken.

Weet je trouwens zeker dat je bij de gemeente moet zijn, en niet bij de rijksoverheid?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_72887281
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 20:38 schreef heiden6 het volgende:
Kun je het niet laten repareren, een factuur vragen, en deze naar de gemeente sturen met een brief dat je de schade vergoed wilt hebben? Dan kun je het altijd nog met de verzekering regelen mocht het niet lukken.

Weet je trouwens zeker dat je bij de gemeente moet zijn, en niet bij de rijksoverheid?
Ik hoef geen geld hoor Ik wil het alleen gerepareerd hebben door de rijksoverheid/gemeente/whatever.

@Sakura: En stel ik was niet verzekerd? Het is toch dood normaal dat de veroorzaker de schade vergoed? Als ik jouw fiets sloop wil jij toch ook dat ik het betaal. Hoe bedoel je met geld uit slaan?
ne okuyon, bokmu var?
pi_72887311
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 20:33 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Nee, hij probeert er geen geld uit te halen over de rug van anderen.

Leg eens uit hoe jij dat ziet?
Heel simpel, hij kan het GRATIS laten repareren, kost hem dus NIETS.

Maar hij wil per sé een rekening naar de gemeente sturen.

Dat is dus proberen er een slaatje uit te slaan en nodeloos lopen zeiken.
pi_72887361
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 20:41 schreef saban het volgende:

[..]

Ik hoef geen geld hoor Ik wil het alleen gerepareerd hebben door de rijksoverheid/gemeente/whatever.

@Sakura: En stel ik was niet verzekerd? ?
Maar je bent WEL verzekerd, dus wat loop je nou nutteloos te zeiken en te janken als een klein kind.

En wat the fuck rot het nou wie het repareerd, als het maar gerepareerd wordt en jouw niets kost.
pi_72887373
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 20:42 schreef Sakura het volgende:

[..]

Heel simpel, hij kan het GRATIS laten repareren, kost hem dus NIETS.

Maar hij wil per sé een rekening naar de gemeente sturen.

Dat is dus proberen er een slaatje uit te slaan en nodeloos lopen zeiken.
Waar is het slaatje dan? Serieus.

Jij lijkt me zo'n keurslijf voorbeeldburger zonder rechtsgevoel die overal over zich heen laat walsen.

Veroorzaker betaalt; zo hoort het.
WA+ of All Riskverzekering is voor de gevallen waarin je het niet kan verhalen op de veroorzaker.

Als de veroorzaker een Marokkaan was geweest, had jij waarschijnlijk om het hardst geschreeuwd dat de Marokkaan het moet vergoeden omdat hij anders misbruikt maakt van zijn All Risk.
pi_72888293
Ik heb al zo vaak steentjes op mijn voorruit gehad, en rijd gewoon ff langs carglas en laat het repareren, ik zie niet in waarom je het anders zou doen behalve als je een notoire zeikerd bent.

Als het niet onder de verzekering zou vallen is het een totaal ander verhaal, maar in dit geval slaat het echt nergens op. Wat the fuck haalt het nou uit of jouw verzekering het betaald of de verzekering van een ander, als het maar betaald wordt en het jou zelf geen geld kost

En dat heeft geen drol met wel of niet over je heen laten walsen te maken, maar gewoon met praktisch handelen.

Maar TS mag gewoon proberen om zijn rekening van 0 euro bij de staat te declareren hoor, prettige wedstrijd, en we horen wel over een jaartje of zo hoeveel tijd, moeite en geld het hem uiteindelijk gekost heeft om zijn rekening van 0 euro vergoed te krijgen
pi_72888378
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 21:09 schreef Sakura het volgende:
Ik heb al zo vaak steentjes op mijn voorruit gehad, en rijd gewoon ff langs carglas en laat het repareren, ik zie niet in waarom je het anders zou doen behalve als je een notoire zeikerd bent.

Als het niet onder de verzekering zou vallen is het een totaal ander verhaal, maar in dit geval slaat het echt nergens op. Wat the fuck haalt het nou uit of jouw verzekering het betaald of de verzekering van een ander, als het maar betaald wordt en het jou zelf geen geld kost

En dat heeft geen drol met wel of niet over je heen laten walsen te maken, maar gewoon met praktisch handelen.

Maar TS mag gewoon proberen om zijn rekening van 0 euro bij de staat te declareren hoor, prettige wedstrijd, en we horen wel over een jaartje of zo hoeveel tijd, moeite en geld het hem uiteindelijk gekost heeft om zijn rekening van 0 euro vergoed te krijgen
En jij mag dat vinden.
pi_72888395
TS gaat er sowieso niets aan verdienen, het wordt betaald door zijn verzekering of door de veroorzaker van de schade, en niet door allebei natuurlijk.

Het gaat om het principe dat de veroorzaker de schade betaalt. Door mensen als Sakura betaalt de rest van Nederland teveel premie en let de overheid de volgende keer nog steeds niet op of alles wel veilig verloopt.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_72888466
Aangezien we het hier over de A9 en de A5 hebben denk ik dat het rijkswaterstaat was? De gemeente is niet verantwoordelijk voor het onderhoud aan de A wegen.

Aangezien je niet weet wie of wat het was lijkt het mij wel lastig verhalen. Een eventuele gratis reparatie zou dan een stuk makkelijker zijn.
pi_72888583
Ik weet de tijd en waar het gebeurd is, kenteken e.d. heb ik helaas niet. Ik zal eens googlen wie de onderhoud doet van de A wegen.
ne okuyon, bokmu var?
pi_72889326
Rijkswaterstaat is verantwoordelijk.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_72889731
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 21:12 schreef heiden6 het volgende:
TS gaat er sowieso niets aan verdienen, het wordt betaald door zijn verzekering of door de veroorzaker van de schade, en niet door allebei natuurlijk.

Het gaat om het principe dat de veroorzaker de schade betaalt. Door mensen als Sakura betaalt de rest van Nederland teveel premie en let de overheid de volgende keer nog steeds niet op of alles wel veilig verloopt.
Je weet echt totaal niet waarover je lult hé, lees je eigen reaktie nou eens door, je spreekt jezelf zelfs tegen

Je hebt het er zelf dus al over dat de verzekering van TS of de verzekering van de overheid betaald. En daardoor zou de verzekerings premie omhoog gaan
pi_72889771
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 21:46 schreef Sakura het volgende:

[..]

Je weet echt totaal niet waarover je lult hé, lees je eigen reaktie nou eens door, je spreekt jezelf zelfs tegen

Je hebt het er zelf dus al over dat de verzekering van TS of de verzekering van de overheid betaald. En daardoor zou de verzekerings premie omhoog gaan
Premie verschilt per maatschappij, afhankelijk van het aantal claims tegenover de inkomsten.
pi_72890352
TS, als je verzekeraar het betaald heeft dan kun je ze verzoeken het te verhalen op de gemeente/provincie/het rijk. Bij wijze van subrogatie wordt het namelijk hun schade na het vergoeden en mogen zij het verhalen. Zij zullen dit echter waarschijnlijk niet doen omdat de kans vrij klein is dat de gemeente/provincie/het rijk de schade zal betalen, maar wie weet wil je verzekeraar er werk van maken. Dan ben jij er vanaf en handelt je verzekeraar verder voor je af
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_72891397
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 22:01 schreef Marijkezwolle het volgende:
TS, als je verzekeraar het betaald heeft dan kun je ze verzoeken het te verhalen op de gemeente/provincie/het rijk. Bij wijze van subrogatie wordt het namelijk hun schade na het vergoeden en mogen zij het verhalen. Zij zullen dit echter waarschijnlijk niet doen omdat de kans vrij klein is dat de gemeente/provincie/het rijk de schade zal betalen, maar wie weet wil je verzekeraar er werk van maken. Dan ben jij er vanaf en handelt je verzekeraar verder voor je af
dat dus
pi_72891531
Dank jullie allen! Ik sta dus wel in mijn recht om het bij ze te verhalen, echter gaat dat een enorme rompslomp worden, vandaar dat ik het gewoon moet verhalen bij mijn verzekeraar. Ik weet voldoende!
ne okuyon, bokmu var?
pi_72891600
Ze waren waarschijnlijk die grasranden aan het weghalen. Waren ze vanmiddag hier ook bezig, liep er langs, kreeg allemaal steentjes tegen m'n kop
In Nomine Patris, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
pi_72892270
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 22:31 schreef jordeeeh het volgende:
Ze waren waarschijnlijk die grasranden aan het weghalen. Waren ze vanmiddag hier ook bezig, liep er langs, kreeg allemaal steentjes tegen m'n kop
Zoiets ja. Ze waren in ieder geval 'iets aan het schoonmaken'.
ne okuyon, bokmu var?
pi_72898222
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 22:31 schreef jordeeeh het volgende:
Als ik iemand hier mag geloven, schijnt Carglass hét remedie tegen steenslag te zijn. Dus ga er even langs, kost je 0 euro

[ Bericht 6% gewijzigd door r_one op 19-09-2009 04:26:21 ]
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_72912856
Bij nader inzien is het niet alleen een barst op mn voorruit, maar de voorkant van mijn auto heeft ook allemaal kleine steenslag schade (heel veel plekjes van 1mm ).
ne okuyon, bokmu var?
pi_72913468
ne okuyon, bokmu var?
  zondag 20 september 2009 @ 00:55:06 #36
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_72922026
quote:
Waarom een tweede topic?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_72925093
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:17 schreef saban het volgende:

[..]

Carglass zit hier om de hoek, maar is dit niet onverantwoord?
Ja, krijg je hogere premie
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 20 september 2009 @ 09:55:05 #38
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_72925418
quote:
Op zondag 20 september 2009 09:12 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ja, krijg je hogere premie
Als je niet weet waar je het over hebt, zeg dan niets
Ruitschade valt onder beperkt casco en heeft geen invloed op de no claim. De premie blijft dus hetzelfde bij dit soort schades.
pi_72928214
quote:
Op zondag 20 september 2009 09:55 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Als je niet weet waar je het over hebt, zeg dan niets
Ruitschade valt onder beperkt casco en heeft geen invloed op de no claim. De premie blijft dus hetzelfde bij dit soort schades.
`Dat dachten wij ook thuis
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 20 september 2009 @ 12:42:32 #40
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_72929165
quote:
Op zondag 20 september 2009 12:11 schreef bijdehand het volgende:

[..]

`Dat dachten wij ook thuis
Dan heb je een flutverzekeraar, of niet puur ruitschade gehad. Maar ruitschade ansich is gewoon beperkt casco.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')