quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:00 schreef Sapstengel het volgende:
Toevallig in Enschede?
Ik heb vaak dat de normaal zo rustige bus naar de uni ineens bevolkt wordt door een drukke bende MBO-ers met muziek uit mobieltjes omdat ze blijkbaar gymles hebben op de uni.
quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:00 schreef Elixabete het volgende:
ach gut.
je loopt naast je schoenen kankerjong
TS heeft het al zo moeilijk...quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:04 schreef maickeltje het volgende:
ik heb geen baan nodig om een balletje te slaan
quote:
Sinds wanneer is 'scholieren' neerbuigend? Of zijn ROCers tegenwoordig ook al studenten?quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:45 schreef klaasdj het volgende:
Als je ROC mensen neerbuigend scholieren noemt ben je het nog niet eens waard om de wc's schoon te maken in die sportschool.
Bij m'n zusje op het ROC noemen ze scholieren inderdaad 'studenten'.quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:46 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Sinds wanneer is 'scholieren' neerbuigend? Of zijn ROCers tegenwoordig ook al studenten?
Nog even en ze noemen het 'theorie' wat ze daar krijgenquote:Op vrijdag 18 september 2009 16:47 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Bij m'n zusje op het ROC noemen ze scholieren inderdaad 'studenten'.
ROC-ers zijn toch echt scholieren. Bij HBO-ers kan discussie ontstaan, maar hier echt niet. In mijn MBO tijd noemden we onszelf echt geen studenten.quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:45 schreef klaasdj het volgende:
Als je ROC mensen neerbuigend scholieren noemt ben je het nog niet eens waard om de wc's schoon te maken in die sportschool.
Ik vind van wel. Maar het feit dat hij het woord überhaupt gebruikt zegt al iets. Zeg dan ROC'ers ofzo.quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:46 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Sinds wanneer is 'scholieren' neerbuigend? Of zijn ROCers tegenwoordig ook al studenten?
Ja, dat is niveau 4.quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:49 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Nog even en ze noemen het 'theorie' wat ze daar krijgen
Nee wacht, je hebt al een 'theoretische leerweg'![]()
Pics.quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:51 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Ja, dat is niveau 4.
M'n zusje doet niveau 2, een opleiding waarbij je niet eens een vooropleiding nodig hebt.
Hoooi ik ben Priscilla en afgestudeerd nagelstyliste.quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:50 schreef Aestivate het volgende:
[..]
ROC-ers zijn toch echt scholieren. Bij HBO-ers kan discussie ontstaan, maar hier echt niet. In mijn MBO tijd noemden we onszelf echt geen studenten.Ook was er geen sprake van 'afgestudeerd zijn'.
Dan heb je toch gewoon je opleiding voltooid?quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:50 schreef Aestivate het volgende:
[..]
ROC-ers zijn toch echt scholieren. Bij HBO-ers kan discussie ontstaan, maar hier echt niet. In mijn MBO tijd noemden we onszelf echt geen studenten.Ook was er geen sprake van 'afgestudeerd zijn'.
Scholieren neerbuigend? Kom op zeg.quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:50 schreef klaasdj het volgende:
[..]
Ik vind van wel. Maar het feit dat hij het woord überhaupt gebruikt zegt al iets. Zeg dan ROC'ers ofzo.
Nee.quote:
ROC'ers zijn schoolgaande kinderen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:50 schreef klaasdj het volgende:
[..]
Ik vind van wel. Maar het feit dat hij het woord überhaupt gebruikt zegt al iets. Zeg dan ROC'ers ofzo.
Hallo00oW ik ben Kellytjuh en ik heb bloemschikken gestudeerdquote:Op vrijdag 18 september 2009 16:53 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Hoooi ik ben Priscilla en afgestudeerd nagelstyliste.
quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:55 schreef klaasdj het volgende:
HBO'ers zijn sowieso studenten. Gewoon omdat ze volgens het bachelor/master systeem werken. Bovendien is het buitenlands middelbaar onderwijs dat over heel de wereld toegang geeft tot universiteiten, vaak niet voldoende voor universiteiten in Nederland. En wel voor HBO's. Dus HBO is zeker een University(of College). Universiteit in Nederland is gewoon vergelijkbaar met de betere universiteiten in het buitenland. Bovendien is universiteit overrated.
Joah,, ik heb mun Propuduisuh Befeiligung gehaald.quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:56 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Hallo00oW ik ben Kellytjuh en ik heb bloemschikken gestudeerd
Zo niet, dan halen we ze wel uit Polenquote:Op vrijdag 18 september 2009 16:57 schreef Zotheid het volgende:
Er is niks mis met mbo'ers, die moeten er ook zijn.
Nee, dát is positief!quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:50 schreef klaasdj het volgende:
[..]
Want als wikipedia iets zegt, is het zo.quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:58 schreef Aestivate het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Scholier
http://nl.wikipedia.org/wiki/Student
Leuwk! Ik begin juist met mijn studie vrijetijdskunde!quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:58 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Joah,, ik heb mun Propuduisuh Befeiligung gehaald.
quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:58 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Zo niet, dan halen we ze wel uit Polen
quote:
Dat is zo sad he. Dat je voor andere mensen gaat verzinnen wat ze in hun vrije tijd kunnen doen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 17:00 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Leuwk! Ik begin juist met mijn studie vrijetijdskunde!
Dat niet, maar het brengt wel duidelijkheid. Van Dale zegt hetzelfde, maar dat erkennen sommigen ook niet.quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:59 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Want als wikipedia iets zegt, is het zo.
Ik ben geen lid van Wikipedia, maar ik zie wel een grote fout in dit artikel. Kan iemand die wel lid is hier even wat aan doen?quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:58 schreef Aestivate het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Student
Ik ken twee bachelors of free-time-management (ofzoquote:Op vrijdag 18 september 2009 17:03 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Dat is zo sad he. Dat je voor andere mensen gaat verzinnen wat ze in hun vrije tijd kunnen doen.
In wat voor maatschappij leven we dat we een Bachelor vrijetijdskunde hebben.
Dom.quote:Op vrijdag 18 september 2009 17:03 schreef Aestivate het volgende:
[..]
Dat niet, maar het brengt wel duidelijkheid. Van Dale zegt hetzelfde, maar dat erkennen sommigen ook niet.Vind je het gek dat die MBO-ers niet weten hoe ze zich moeten noemen?
anoniem bewerken is ook een optie.quote:Op vrijdag 18 september 2009 17:04 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ik ben geen lid van Wikipedia, maar ik zie wel een grote fout in dit artikel. Kan iemand die wel lid is hier even wat aan doen?
University of applied science moet dat zijn volgens officieel.quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:57 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Tja, hoe je in het buitenland uitlegt wat een HBO is weet ik ook niet echt. Als je een technische opleiding doet, noem je het een 'polytechnic' geloof ik.
Als je op het HBO technische natuurkunde doet, doe je schijnbaar ook 'applied physics'. Op het WO is dat hetzelfde. Hoe maak je onderscheid? Of maak je dat dus niet meer, omdat de bachelors volgens het BaMa-systeem gelijkwaardig zijn?quote:Op vrijdag 18 september 2009 17:08 schreef klaasdj het volgende:
[..]
University of applied science moet dat zijn volgens officieel.
Ninja!quote:Op vrijdag 18 september 2009 17:05 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ik ken twee bachelors of free-time-management (ofzo). Beide dames werken momenteel fulltime bij de Mac
Laatst toen ik zo'n bazen-ontbijt ging halen kwam ik er één tegen.
Ik: "Tja, waar wil je dan werken?"
Zij: "Ja, een evenementenbureau ofzo"
Hoe zit dat dan in de US? Hebben ze daar ook zo'n systeem of komt daar echt iedere mongool op de uni (college is dat toch)?quote:Op vrijdag 18 september 2009 17:08 schreef klaasdj het volgende:
[..]
University of applied science moet dat zijn volgens officieel.
College is volgens mij vergelijkbaar met het hbo.quote:Op vrijdag 18 september 2009 17:11 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Hoe zit dat dan in de US? Hebben ze daar ook zo'n systeem of komt daar echt iedere mongool op de uni (college is dat toch)?
Bedankt voor de duidelijkheidquote:Op vrijdag 18 september 2009 17:12 schreef Zotheid het volgende:
[..]
College is volgens mij vergelijkbaar met het hbo.
Maar hoe dat verder zit weet ik ook niet.
Of dat klopt ook niet.
Eerder met MBO. Maar het is sowieso niet te vergelijken, wij hebben een compleet ander stelsel.quote:Op vrijdag 18 september 2009 17:12 schreef Zotheid het volgende:
[..]
College is volgens mij vergelijkbaar met het hbo.
Maar hoe dat verder zit weet ik ook niet.
Of dat klopt ook niet.
Ze liep in 't wit, dus ze zal wel iets van manager zijn.quote:Op vrijdag 18 september 2009 17:11 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Ninja!
Ze heeft daar toch wel een baan als manager oid? Toch niet zo'n kassamiep?
Maar sowieso mensen die dan zo'n studie afhebben en dan nog niet weten wat ze nou eigenlijk willen met dr "ofzo".
Aan de titel van het diploma is het niveau van de studie te zien:quote:Op vrijdag 18 september 2009 17:10 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Als je op het HBO technische natuurkunde doet, doe je schijnbaar ook 'applied physics'. Op het WO is dat hetzelfde. Hoe maak je onderscheid? Of maak je dat dus niet meer, omdat de bachelors volgens het BaMa-systeem gelijkwaardig zijn?
Ahh, oke.quote:Op vrijdag 18 september 2009 17:15 schreef feelsgoodman het volgende:
[..]
Eerder met MBO. Maar het is sowieso niet te vergelijken, wij hebben een compleet ander stelsel.
Van die mensen die liever een pretpakket kiezen dan daadwerkelijk een keuze gebaseerd op toekomstperspectief.quote:Op vrijdag 18 september 2009 17:17 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ze liep in 't wit, dus ze zal wel iets van manager zijn.
De Mac verdient aardig aan die inhoudsloze bachelordiploma's. Mensen met meer in hun mars voor een appel en een ei aannemen omdat ze een oliedomme opleidingskeuze gemaakt hebben.
Zo heb je er ongetwijfeld veel mensen rondlopen met diploma's SPW, SPH en van die andere drieletter-cursussen
Ok, sorry, ik liet me er inderdaad onterecht even toe verleiden om een plagerige opmerking te maken over vmbo'ers.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:52 schreef GreenPowerr het volgende:
Is het serieus nodig om iedere keer vmbo-ers te bashen? En al helemaal de studenten hier die 5 uur per week naar hun ''uni'' gaan, en dan ook nog op hun ouders kosten eten, leven en 24/7 kunnen Fokken.
poepoe jullie moeten inderdaad wel flink wat levenservaring hebben opgedaan de afgelopen jaren.
quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:10 schreef MouzurX het volgende:
Beetje vreemd dat dat mag idd...
Pff wij zorgen ervoor dat de theorie ook echt op de praktijk toegepast kan worden, Uni is vooral gefocust op theorie maar of het in de praktijk werkt dat maakt niet uitquote:Op vrijdag 18 september 2009 19:30 schreef Pool het volgende:
[..]
Ik zal me verder gewoon weer richten tegen het hbo-scholierenvolk, de toekomstige nutteloze managementtussenlaag.
Na het topic gelezen te hebben wil ik mij excuseren voor mijn offtopic reactie.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:34 schreef Siniti het volgende:
Goede klacht. Als het sportcentrum van de universiteit is horen mensen die op die universiteit colleges volgen voorrang te hebben tegen over buitenstaanders.
Ik zou nog liever scholier genoemd worden dan ROC-er hoor.quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:50 schreef klaasdj het volgende:
[..]
Het gaat hier over hbo en wo.quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:42 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Alsof er zoveel niveauverschil is tussen havo en vwo.Wat een illusie.
Ja. Hij heeft het namelijk niet over HAVO en VWO, maar over WO en HBO. Hebben ze je niet leren lezen op de HAVO?quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:42 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Alsof er zoveel niveauverschil is tussen havo en vwo.![]()
Eh, ja. Volop mensen die in 4 vwo door de mand vielen en dan vervolgens op de havo prima scoorden. En in 4 vwo kregen we bij vakken als economie en scheikunde gewoon eindexamenvragen van de havo in onze proefwerken, makkie.quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:42 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Alsof er zoveel niveauverschil is tussen havo en vwo.Wat een illusie.
HBO`ers zijn veel geliefder bij bedrijven en verdienen doorgaans ook meer. WO is voor autisten.quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:34 schreef Pool het volgende:
Hbo'ers die denken dat ze nuttiger zijn voor de praktijk omdat ze competenties in hun portfolio hebben gescoord.![]()
Wat denk je nou zelf wat over het algemeen nuttiger is voor de loopbaan:
- 2 jaar op laag theoretisch niveau school + pakweg 2 jaar stage- en groepsprojectjeservaring, daarna 40 jaar werken in praktijk;
- 4 jaar op hoog theoretisch, wetenschappelijk niveau + pakweg half jaar stage-ervaring, daarna 39 jaar werken in praktijk.
[En nu moeten jullie weer reageren met iets als: "Ja, maar wij hebben een vlottere babbel en meer EQ"]
Ik heb mensen bij mij op de uni die hbo hebben gedaan en een groot verschil tussen hbo en wo zien.quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:50 schreef Smart_ass het volgende:
Ik heb drie vriendinnen die alle drie na de havo vwo zijn gaan doen en die vonden het verschil minimaal.
Toch apart.
Ik heb het dan ook over havo-vwo, niet hbo-wo. En overigens verschilt dat ook per persoon en per opleiding.quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:52 schreef Siniti het volgende:
[..]
Ik heb mensen bij mij op de uni die hbo hebben gedaan en een groot verschil tussen hbo en wo zien.
quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:52 schreef Siniti het volgende:
[..]
Ik heb mensen bij mij op de uni die hbo hebben gedaan en een groot verschil tussen hbo en wo zien.
Ik niet, ik laat alleen een contrast zien tussen havo - vwo en hbo - wo.quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:54 schreef solyaris het volgende:
[..]
![]()
Wie zegt dat het verschil HAVO - VWO evenredig is aan het verschil HBO - WO?
Bron?quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:51 schreef solyaris het volgende:
[..]
HBO`ers zijn veel geliefder bij bedrijven en verdienen doorgaans ook meer. WO is voor autisten.
In Tilburg, hoezo?quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:01 schreef Smart_ass het volgende:
In welke stad heb jij trouwens gestudeerd, Pool?
Goede onderbouwing hoorquote:Op vrijdag 18 september 2009 20:50 schreef Smart_ass het volgende:
Ik heb drie vriendinnen die alle drie na de havo vwo zijn gaan doen en die vonden het verschil minimaal.
Toch apart.
Ik was even bang dat je het ging afzeiken, want dan had ik niet echt een weerwoord gehad.quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:05 schreef Smart_ass het volgende:
Ahh Chillburg!![]()
Nee gewoon, just curious.
Onderbouwing? Ik trek toch geen conclusies? Ik zeg alleen dat ik het apart vind dat mijn vriendinnen het verschil minimaal vonden.quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:04 schreef cikolata het volgende:
[..]
Goede onderbouwing hoorRaar ook dat havo nog niet afgeschaft is!
Och, de opleiding is in Tilburg wel het beste toch? Ik hoor alleen vaak dat de stad saai is.quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:11 schreef Pool het volgende:
[..]
Ik was even bang dat je het ging afzeiken, want dan had ik niet echt een weerwoord gehad.
In Tilburg zeggen ze trouwens "friet", mag dat wel?
Friet, inderdaad.quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:13 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Och, de opleiding is in Tilburg wel het beste toch? Ik hoor alleen vaak dat de stad saai is.
Maar natuurlijk, friet. Wat zou het anders moeten zijn?
Ehm...quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:24 schreef Pool het volgende:
[..]
Heeft je hoge EQ me toch weer voor het lapje gehouden, goochemerd!
Vertellen ze jullie dat echt?quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:51 schreef solyaris het volgende:
[..]
HBO`ers zijn veel geliefder bij bedrijven en verdienen doorgaans ook meer. WO is voor autisten.
Wheheh je wist niet wat EQ was?quote:
Jullie?quote:
Gekkie!quote:Op vrijdag 18 september 2009 22:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wheheh je wist niet wat EQ was?
edit: of wederom troll?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |