Maar dan alleen als je het Exact wilt weten.quote:Op vrijdag 18 september 2009 15:34 schreef ruud.nl het volgende:
Exact.
Maar met Excel is het ook allemaal wel te doen.
Deze dus. Erg makkelijk in gebruik en goedkoop.quote:Op vrijdag 18 september 2009 15:41 schreef djkoelkast het volgende:
Snelstart
www.snelstart.nl
en dan de goedkoopste versie moet je wel mee uitkomen.
Heb hier ff naar gekeken en dit werkt erg goed inderdaad. Weet niet wat ik moet denken van het feit dat het een online gebeuren is. Iets in me zal altijd vermoeden dat mensen gewoon inzage hebben in je bankzaken maar dat ben ikquote:Op vrijdag 18 september 2009 15:58 schreef MrNiles het volgende:
kasboek.nl
online + gratis
kan bankgegevens inladen
werkt prima
Ik heb het niet gedownload en geprobeerd, maar op basis van de naam durf ik wel te stellen dat het geen boekhoudsoftware is.....quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:56 schreef Taoufik007 het volgende:
De banken die hebben ook een hele mooie applicatie. Het heet C@shflow.
Applicatie is vrij godkoop en volgens mij mag je hem zelfs30 dagen gratis testen!
Ik heb hem getest en ik was zeer te spreken erover. Ik ga hem ook binnenkort aanschaffen.
Dit is de link:
http://www.bankingtools.nl/?Redir=0437869247
Is het ook niet. Je kunt er je uitgaven en inkomsten mee bij houden. Verder niet.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:41 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik heb het niet gedownload en geprobeerd, maar op basis van de naam durf ik wel te stellen dat het geen boekhoudsoftware is.....
Wel goedkoop voor de mogelijkheden die je er voor krijgt.quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:03 schreef Flying_Phoenix het volgende:
Snelstart is niet ideaal (en ook ZEKER niet het goedkoopst!)
Ik zou Davilex Bank offline proberen als ik jou was.
Maar ook dat is geen boekhoud software. Althans niet volwaardig.quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:18 schreef Karina het volgende:
Exact lijkt me nogal duur voor thuis je administratie te doen. Hebben ze van het Nibud niet een kasboekprogramma?
Ja dus, maar niet gratis, kost 28,50 (beetje vreemd voor het Nibud eigenlijk). Het heet Geldmanager Je kunt wel je bankafschriften inlezen, dat is dan wel weer handig.
Neen, maar voor thuis lijkt het me wel voldoende, toch? Het zal geen debiteuren, crediteuren en grootboek hebben inderdaad.quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:30 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar ook dat is geen boekhoud software. Althans niet volwaardig.
Ik ben dan ook geen voorstander van onlezen van bankafschriften. Je ziet namelijik niet meer wat er gebeurt..... Grootboekschema klopt, maar als je wilt boekhouden zul je die altijd moeten hebben. Meerdere regels in 1 journaalpost weet ik zo niet meer, is mij nooit als frustratie opgevallen iig. Maar in die boekhoudingen maakte ik relatief weinig memoboekingen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:25 schreef Flying_Phoenix het volgende:
Exact is voor het midden en klein bedrijf. Dat lijkt me hier helemaal niet van toepassing, volgens mij gaat het om prive gebruik.
Snelstart kan wel voor prive gebruik, maar je moet wel kunnen boekhouden en je moet 2 modules kopen om je bankafschriften in te kunnen lezen. Dat maakt het duur. Daarnaast moet je een grootboekschema invoeren en kun je niet eenvoudig meerdere regels in 1 journaalpost boeken (helemaal niet zelfs).
Het uitsplitsen van bonnetjes gaat niet gemakkelijk en rapportage sucks. Je kunt geen informatie op het scherm ophalen zonder een afdrukvoorbeeld van een rapport te maken, je hebt geen toegang tot de database en je kunt het gedrag van de app niet beinvloeden.
Davilex daarintegen: leest alle afschriften eenvoudig in en levert budget en rapportage mogelijkheden, geschikt voor thuis zonder je te verplichten te leren boekhouden....
Ik ook. Heb ervaring met Snelstart, Exact, Oracle en SAP. Van deze vond ik Snelstart juist best prettig werkenquote:Als je kunt boekhouden, koop dan een echt pakket zoals Queen of Multivers om frustratie te vermijden. (ja ik zit in die business)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |