abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72870629
Beste Fokkers!

Ik sta op het punt om te verhuizen naar een woning waar gebruik wordt gemaakt van stadsverwarming.
Momenteel heb ik een gas aansluiten.

Ik ben zo slim geweest ( ) om in 2007 de prijs voor 5 jaar vast te zetten, ik moet dus nog even op de blaren zitten.
Nu heb ik contact opgenomen met mijn huidige leverancier (Oxxio) om de verhuizing door te geven en dan alleen stroom omdat ik niets meer heb aan gas.
De jongeman aan de telefoon vertelde mij dat ik hierom een boete van ¤ 125 moet betalen!

Zou ik het opzeggen omdat ik er gewoon vanaf wil had ik hier mee kunnen leven. Ik kan nu gewoon niet anders! Stroom kan ik meeverhuizen maar gas simpelweg gewoon niet.

Ik vind het dus belachelijk dat ik deze ¤ 125 zou moeten betalen.

Er ligt al een bericht bij mij rechtsbijstand of die wat meer weten hierover, maar aangezien dat tot maandag gaat duren vroeg ik me af of hier iemand is die hier ooit mee te maken heeft gehad.

Op maandag 14 september 2009 10:46 schreef Buschetta het volgende:
Oplosing is simpel.
Koop een paar kuikentjes. Als je er meer als 3 kapot kan stampen voor een groepje kleuters dan ben je een bikkel.
pi_72870713
"5 jaar vastzetten"
  vrijdag 18 september 2009 @ 12:19:16 #3
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_72870867
Kan gebeuren.

Heb je ergens de Algemene Voorwaarden van Oxxio? Of misschien kun je die downloaden van hun site. En dan nóg trouwens. Snuffel eens op de startpagina over Consumenten, daar vindt je veel links waar je misschien je licht op kunt steken.
pi_72871268
Er komt een nieuwe wet,waarbij je zonder boetes al je abonnementen,ook energie,elke maand stop kan zetten.
Gaat dacht ik 1 januari in,dus je kan dan helemaal met Oxxio stoppen en een ander nemen.

Je moet die boete in geen geval accepteren.
pi_72871305
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 12:19 schreef Boca_Raton het volgende:
Kan gebeuren.

Heb je ergens de Algemene Voorwaarden van Oxxio? Of misschien kun je die downloaden van hun site. En dan nóg trouwens. Snuffel eens op de startpagina over Consumenten, daar vindt je veel links waar je misschien je licht op kunt steken.
In de algemene voorwaarden staat dat ik een vergoeding verschuldigd ben.

Ik heb al wat rondgezocht maar kan niet echt een zelfde situatie vinden. Ik zal straks even verder struinen.
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 12:34 schreef sunxxx het volgende:
Er komt een nieuwe wet,waarbij je zonder boetes al je abonnementen,ook energie,elke maand stop kan zetten.
Gaat dacht ik 1 januari in,dus je kan dan helemaal met Oxxio stoppen en een ander nemen.

Ik wil sowieso zo spoedig overstappen, het liefst nu al per verhuizing. Helaas kan ik stroom gewoon meenemen dus zal ik aan het contract vastzitten. Tenminste tot die nieuwe wet er door is.

Die boete wil ik ook echt niet betalen, dit is gewoon overmacht. Ik KAN gewoon geen gas afnemen.
Oplosing is simpel.
Koop een paar kuikentjes. Als je er meer als 3 kapot kan stampen voor een groepje kleuters dan ben je een bikkel.
pi_72871398
quote:

Wat is dan de contractuele waarde van die 5 jaar nog? Als jij willens en weten daarvoor kiest en tekent, dan kan een wet niet zomaar zeggen dat je er dan alsnog van af kan zonder boete/administratiekosten. Dan bied geen enkele energiemaatschappij per 1 januari nog vaste contracten.. Maar goed, TS heeft getekend voor 5 jaar, en moet dus bij voortijdig beëindigen van het contract zijnerzijds een vooraf afgesproken boete, in dit geval 125 euro, betalen. Is niks geks aan, staat vast gewoon in de voorwaarden.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_72871421
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 12:39 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Wat is dan de contractuele waarde van die 5 jaar nog? Als jij willens en weten daarvoor kiest en tekent, dan kan een wet niet zomaar zeggen dat je er dan alsnog van af kan zonder boete/administratiekosten. Dan bied geen enkele energiemaatschappij per 1 januari nog vaste contracten.. Maar goed, TS heeft getekend voor 5 jaar, en moet dus bij voortijdig beëindigen van het contract zijnerzijds een vooraf afgesproken boete, in dit geval 125 euro, betalen. Is niks geks aan, staat vast gewoon in de voorwaarden.
Daar heb je helemaal gelijk in, en ik wil me best aan het contract houden. Het gaat mij ook alleen om het gas-contract.
Oplosing is simpel.
pi_72871437
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 12:35 schreef Schokbreker het volgende:

[..]

Die boete wil ik ook echt niet betalen, dit is gewoon overmacht. Ik KAN gewoon geen gas afnemen.
Jij veroorzaakt die overmacht met je verhuizen, daar kan oxxio helemaal niks aan doen lijkt me? Die boete is dan toch volledig terecht?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_72871452
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 12:39 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Vind 125 euro eigenlijk nog wel meevallen.
Sappig !!
  vrijdag 18 september 2009 @ 12:42:56 #10
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_72871501
Nou, misschien zit er wettelijk nog een verschil in willen overstappen naar een andere leverancier, of móeten overstappen. Oxxio kan zoveel zeggen. Die maatschappij staat zó slecht bekend.
pi_72871527
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 12:40 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Jij veroorzaakt die overmacht met je verhuizen, daar kan oxxio helemaal niks aan doen lijkt me? Die boete is dan toch volledig terecht?
Oxxio kan er inderdaad weinig aan doen, maar ik had destijds ook niet kunnen weten dat ik nu alweer zou verhuizen. Ik vraag me gewoon af of er een manier is om hier onderuit te komen
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 12:41 schreef Loontjah het volgende:

[..]

Vind 125 euro eigenlijk nog wel meevallen.
Het valt ook wel mee, maar het blijft ¤ 125.
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 12:42 schreef Boca_Raton het volgende:
Nou, misschien zit er wettelijk nog een verschil in willen overstappen naar een andere leverancier, of móeten overstappen. Oxxio kan zoveel zeggen. Die maatschappij staat zó slecht bekend.
Dat is een goede. Hier duik ik even in.
Oplosing is simpel.
pi_72871718
ik zou dan zeggen tegen oxxio, lever dan maar gas, en ze na een maand in gebreke stellen... want ze kunnen niet leveren.
pi_72871749
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 12:51 schreef Duur het volgende:
ik zou dan zeggen tegen oxxio, lever dan maar gas, en ze na een maand in gebreke stellen... want ze kunnen niet leveren.
LOL, ik denk dat ik dat niet win aangezien ik al weet dat er geen gas mogelijk is.
Oplosing is simpel.
pi_72873416
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 12:44 schreef Schokbreker het volgende:

[..]

Oxxio kan er inderdaad weinig aan doen, maar ik had destijds ook niet kunnen weten dat ik nu alweer zou verhuizen. Ik vraag me gewoon af of er een manier is om hier onderuit te komen
[..]

Het valt ook wel mee, maar het blijft ¤ 125.
[..]

Dat is een goede. Hier duik ik even in.
Reken je niet rijk, ze mogen je gewoon administratie kosten in rekening brengen.

Ik had een glasvezel abbo hier bestelt, echter door de lange oplevering van de verbinding tot aan huis, dat duurde 10 maanden aangezien het een appartementencomplex betrof, had ik al een ander huis gekocht, in een gebied waar ze nog niet actief waren. Ze hadden in de voorwaarden staan dat verhuizen buiten hun verzorgingsgebied geen reden was tot ontbinding van het contract. Maw, ik moest een jaar betalen voor een dienst die ik niet af kon nemen. (klinkt het je bekend in de oren?) Dit heb ik voorgelegd aan consuwijzer en die vertelden me dat dit een legitieme bepaling is. Vervolgens heb ik er een nette brief heen gestuurd, en werd het contract uit coulance kosteloos ontbonden. Dit terwijl ze eerst nog 75 euro administratiekosten wilden rekenen, maar toen ik ze zei dat ik 2 brieven van ze had gehad in die 10 maanden, en nog niet eens een klantnummer had, zagen ze ook wel in dat dat niet echt netjes was.

En de telecom wetgeving is over dit soort gevallen al een stuk gemakkelijker richting de consument dan die van de energiemarkt etc, dus ik zie je er niet onderuit komen.
pi_72910114
quote:

Ja gup, wel met 1 maand NADAT het contract is verlopen. Helemaal een mooie, 5 jaar vast zetten en na 11 maanden er weer vanaf omdat het nog goedkoper is geworden.

Opzeg termijn wordt inderdaad 1 maand, nadat het contract is afgelopen. Niets meer 2 of 3 maanden of per jaar stilzwijgend verlengen.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  Manager PR/Moderator zondag 20 september 2009 @ 01:30:53 #16
269689 crew  Viv
pi_72922536
Juridisch gezien zal je er niet onder die boete uitkomen, 5 jaar is 5 jaar. Misschien dat ze je wel uit coulance tegemoet willen komen na een nette brief.

Vanwege dit soort scenario's heb ik zelf gekozen voor een energiecontract dat per maand opzegbaar is, ik heb werkelijk geen idee wanneer mijn volgende verhuizing is.
pi_72925087
Haha, heb je nog geen cent bespaard. Maar het staat toch in het contract?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')