In de algemene voorwaarden staat dat ik een vergoeding verschuldigd ben.quote:Op vrijdag 18 september 2009 12:19 schreef Boca_Raton het volgende:
Kan gebeuren.
Heb je ergens de Algemene Voorwaarden van Oxxio? Of misschien kun je die downloaden van hun site. En dan nóg trouwens. Snuffel eens op de startpagina over Consumenten, daar vindt je veel links waar je misschien je licht op kunt steken.
Ik wil sowieso zo spoedig overstappen, het liefst nu al per verhuizing. Helaas kan ik stroom gewoon meenemen dus zal ik aan het contract vastzitten. Tenminste tot die nieuwe wet er door is.quote:Op vrijdag 18 september 2009 12:34 schreef sunxxx het volgende:
Er komt een nieuwe wet,waarbij je zonder boetes al je abonnementen,ook energie,elke maand stop kan zetten.
Gaat dacht ik 1 januari in,dus je kan dan helemaal met Oxxio stoppen en een ander nemen.
Je moet die boete in geen geval accepteren.
Wat is dan de contractuele waarde van die 5 jaar nog? Als jij willens en weten daarvoor kiest en tekent, dan kan een wet niet zomaar zeggen dat je er dan alsnog van af kan zonder boete/administratiekosten. Dan bied geen enkele energiemaatschappij per 1 januari nog vaste contracten.. Maar goed, TS heeft getekend voor 5 jaar, en moet dus bij voortijdig beëindigen van het contract zijnerzijds een vooraf afgesproken boete, in dit geval 125 euro, betalen. Is niks geks aan, staat vast gewoon in de voorwaarden.quote:Op vrijdag 18 september 2009 12:34 schreef sunxxx het volgende:
Er komt een nieuwe wet,waarbij je zonder boetes al je abonnementen,ook energie,elke maand stop kan zetten.
Gaat dacht ik 1 januari in,dus je kan dan helemaal met Oxxio stoppen en een ander nemen.
Daar heb je helemaal gelijk in, en ik wil me best aan het contract houden. Het gaat mij ook alleen om het gas-contract.quote:Op vrijdag 18 september 2009 12:39 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Wat is dan de contractuele waarde van die 5 jaar nog? Als jij willens en weten daarvoor kiest en tekent, dan kan een wet niet zomaar zeggen dat je er dan alsnog van af kan zonder boete/administratiekosten. Dan bied geen enkele energiemaatschappij per 1 januari nog vaste contracten.. Maar goed, TS heeft getekend voor 5 jaar, en moet dus bij voortijdig beëindigen van het contract zijnerzijds een vooraf afgesproken boete, in dit geval 125 euro, betalen. Is niks geks aan, staat vast gewoon in de voorwaarden.
Jij veroorzaakt die overmacht met je verhuizen, daar kan oxxio helemaal niks aan doen lijkt me? Die boete is dan toch volledig terecht?quote:Op vrijdag 18 september 2009 12:35 schreef Schokbreker het volgende:
[..]
Die boete wil ik ook echt niet betalen, dit is gewoon overmacht. Ik KAN gewoon geen gas afnemen.
Vind 125 euro eigenlijk nog wel meevallen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 12:39 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Wat is dan de contractuele waarde van die 5 jaar nog? Als jij willens en weten daarvoor kiest en tekent, dan kan een wet niet zomaar zeggen dat je er dan alsnog van af kan zonder boete/administratiekosten. Dan bied geen enkele energiemaatschappij per 1 januari nog vaste contracten.. Maar goed, TS heeft getekend voor 5 jaar, en moet dus bij voortijdig beëindigen van het contract zijnerzijds een vooraf afgesproken boete, in dit geval 125 euro, betalen. Is niks geks aan, staat vast gewoon in de voorwaarden.
Oxxio kan er inderdaad weinig aan doen, maar ik had destijds ook niet kunnen weten dat ik nu alweer zou verhuizen. Ik vraag me gewoon af of er een manier is om hier onderuit te komenquote:Op vrijdag 18 september 2009 12:40 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Jij veroorzaakt die overmacht met je verhuizen, daar kan oxxio helemaal niks aan doen lijkt me? Die boete is dan toch volledig terecht?
Het valt ook wel mee, maar het blijft ¤ 125.quote:Op vrijdag 18 september 2009 12:41 schreef Loontjah het volgende:
[..]
Vind 125 euro eigenlijk nog wel meevallen.
Dat is een goede. Hier duik ik even in.quote:Op vrijdag 18 september 2009 12:42 schreef Boca_Raton het volgende:
Nou, misschien zit er wettelijk nog een verschil in willen overstappen naar een andere leverancier, of móeten overstappen. Oxxio kan zoveel zeggen. Die maatschappij staat zó slecht bekend.
LOL, ik denk dat ik dat niet win aangezien ik al weet dat er geen gas mogelijk is.quote:Op vrijdag 18 september 2009 12:51 schreef Duur het volgende:
ik zou dan zeggen tegen oxxio, lever dan maar gas, en ze na een maand in gebreke stellen... want ze kunnen niet leveren.
Reken je niet rijk, ze mogen je gewoon administratie kosten in rekening brengen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 12:44 schreef Schokbreker het volgende:
[..]
Oxxio kan er inderdaad weinig aan doen, maar ik had destijds ook niet kunnen weten dat ik nu alweer zou verhuizen. Ik vraag me gewoon af of er een manier is om hier onderuit te komen
[..]
Het valt ook wel mee, maar het blijft ¤ 125.
[..]
Dat is een goede. Hier duik ik even in.
Ja gup, wel met 1 maand NADAT het contract is verlopen. Helemaal een mooie, 5 jaar vast zetten en na 11 maanden er weer vanaf omdat het nog goedkoper is geworden.quote:Op vrijdag 18 september 2009 12:34 schreef sunxxx het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |