quote:
quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:44 schreef Catbert het volgende:
Ik zou uberhaupt geen energie willen steken in zo'n iemand. Als je je op je 31e nog zo opstelt zie ik dat niet goed gaan komen.
Nou ja, dat is wat te makkelijk gesteld vind ik.quote:
Volgens mij doe je al heel veel moeite. Maar eens is de koek op...quote:Op vrijdag 18 september 2009 12:06 schreef kloonvoordittopic het volgende:
[..]
Nou ja, dat is wat te makkelijk gesteld vind ik.
Ik wil tenslotte ook die gezellige vriendschap weer terug hebben en blijven houden. Als het me koud zou laten zou ik er ook geen energie in stoppen. Maar ik ga niet een opgebouwde vriendschap van 10 jaar in de goot gooien omdat ik er wat moeite voor moet gaan doen.
Je gaat niet vijf jaar vervelend gedoe weggooien??quote:Op vrijdag 18 september 2009 12:06 schreef kloonvoordittopic het volgende:
[..]
Nou ja, dat is wat te makkelijk gesteld vind ik.
Ik wil tenslotte ook die gezellige vriendschap weer terug hebben en blijven houden. Als het me koud zou laten zou ik er ook geen energie in stoppen. Maar ik ga niet een opgebouwde vriendschap van 10 jaar in de goot gooien omdat ik er wat moeite voor moet gaan doen.
Ja, misschien. Omdat ik denk dat het niet nodig is dat het op deze manier gaat.quote:Op vrijdag 18 september 2009 12:45 schreef drijfhout het volgende:
TS, wat is nou jouw eigen probleem, dat je het omgaan met iemand die helemaal niet leuk is niet los kunt laten of afbreken?
Maar ben je hem niet al jarenlang tevergeefs aan het duwen dan?quote:Op vrijdag 18 september 2009 13:07 schreef kloonvoordittopic het volgende:
[..]
Ja, misschien. Omdat ik denk dat het niet nodig is dat het op deze manier gaat.
En omdat ik denk dat het kan veranderen als hij zijn eigen plekje krijgt. En dat ik denk dat hij aan zijn zelfvertrouwen moet werken en dat ik hem dan wel een zetje in de goede richting wil geven.
je moet hem niet duwen, hij moet het zelf willen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 13:07 schreef kloonvoordittopic het volgende:
[..]
Ja, misschien. Omdat ik denk dat het niet nodig is dat het op deze manier gaat.
En omdat ik denk dat het kan veranderen als hij zijn eigen plekje krijgt. En dat ik denk dat hij aan zijn zelfvertrouwen moet werken en dat ik hem dan wel een zetje in de goede richting wil geven.
Plaats je hem niet in die slachtofferrol waarin hij blijkbaar graag wil zitten?quote:Op vrijdag 18 september 2009 12:39 schreef kloonvoordittopic het volgende:
Ik heb zojuist een (korte!) email gestuurd over waarom er geen reactie kwam op de gestuurde felicitaties.
Daarna zag ik net op mijn telefoon dat ik vanochtend weer een 'wat ga je vanavond doen' sms'je gekregen heb. Ik heb teruggestuurd dat ik vroeg naar bed ga, want morgen moet ik van 7 tot 16 uur werken. En dat ik hem een email heb gestuurd.
Nou hoop ik dat hij niet te afwijzend op die email gaat reageren, zodat er misschien eens een echt gesprek kan ontstaan.
Ja, ik ben bang van wel.quote:Op vrijdag 18 september 2009 13:51 schreef Duikelaar het volgende:
[..]
Plaats je hem niet in die slachtofferrol waarin hij blijkbaar graag wil zitten?
Als hij hier al niet op in gaat, dan heeft het denk ik ook geen zin om een lang verhaal naar hem te sturen. Hij doet zelf alsof er niets aan de hand is. Oké, dan ga ik er verder ook niet op in...quote:Zoals je al eerder concludeerde, misschien is die lange email niet zo'n slecht idee om hem eens te zeggen hoe je er echt over denkt. Kun je hem meteen een ultimatum stellen. Want wees eens eerlijk, wil je nu echt zo doorgaan?
Maybe a long shot overigens, maar om het eens van een andere kant te bekijken:quote:Op vrijdag 18 september 2009 14:11 schreef kloonvoordittopic het volgende:
Ja, ik ben bang van wel.
Nu heb ik een bericht terug waarin hij weer zegt dat er niets aan de hand is, maar dat hij nu serieus geen zin had om een reactie terug te sturen. En dat hij het niet verwijtend bedoelde toen hij die sms stuurde of ik al thuis was.
Verder niets.
Ja, dat zou kunnen hoor. Het blijft een patroon en als hij dan op een bepaalde manier reageert dan denk ik ook al snel weer van 'ja hoor, meneer is weer gepikeerd'.quote:Op vrijdag 18 september 2009 14:30 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Maybe a long shot overigens, maar om het eens van een andere kant te bekijken:
Hoe groot is de kans dat jij iedere reactie van hem automatisch negatief uitlegt, omdat je dat inmiddels al zo lang gewend bent te doen op alles wat hij terugzegt? Komt óók nogal eens voor, namelijk.
Ik zou toch de lange mail sturen, ook al reageert hij zo. Op die manier weet je iig dat je er wat aan gedaan hebt, en geprobeerd hebt om de situatie te verbeteren. Als je zo blijft doorgaan, denk ik dat het vanzelf gaat doodbloeden, en dan vraag je je misschien altijd af of het niet beter was geweest als je wel had uitgelegd wat je allemaal dwars zit aan de situatie.quote:Op vrijdag 18 september 2009 14:38 schreef kloonvoordittopic het volgende:
[..]
Ja, dat zou kunnen hoor. Het blijft een patroon en als hij dan op een bepaalde manier reageert dan denk ik ook al snel weer van 'ja hoor, meneer is weer gepikeerd'.
Maar goed, op dit moment weet ik dus weer niet of en hoe ik hier verder op moet reageren. Gewoon negeren denk ik dan weer, zoals altijd. Maar dan verandert er ook niets.
Op deze manier ga je er niet uit komen iig. Jij doet net zo hard mee om deze situatie in stand te houden.quote:Op vrijdag 18 september 2009 14:38 schreef kloonvoordittopic het volgende:
Ja, dat zou kunnen hoor. Het blijft een patroon en als hij dan op een bepaalde manier reageert dan denk ik ook al snel weer van 'ja hoor, meneer is weer gepikeerd'.
Maar goed, op dit moment weet ik dus weer niet of en hoe ik hier verder op moet reageren. Gewoon negeren denk ik dan weer, zoals altijd. Maar dan verandert er ook niets.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |