abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72867226
Ik had gisteren een stuk van het debat gezien in de tweede kamer, maar ik verbaasde mij erover hoe veel vragen Balkenende ontweek, of deed alsof hij niet hoorde.
Ik bedoel die lui die die vragen stellen zijn wel onze volksvertegenwoordigers, maar antwoord wordt er niett gegeven door die oetlul van een Balkenende. En als het een antwoord is dan is het een 1 of andere sociaal geaccepteerd praatje.

En nu hebben ze dus geen concrete plannen om de miljarden tekorten aan te pakken maar gaan ze eerst een 20 tal commissies laten onderzoeken wat er aan gedaan kan worden. Maar serieus wordt het niet eens tijd dat Balkenende vertrekt? Ik heb er nooit een premier in gezien, maar nu maakt hij het toch echt te bond wat mij betreft.

Mijn klacht is dus de Nederlandse schijn democratie.
pi_72867252
Ik heb een tegenidee gehoord, en dat was een belasting op hoofddoekjes. Ik weet niet welke vand e alternatieven ik het meest kutte vind.
Hoera! Weer een kuttopic!
pi_72867256
Mijn klacht is jouw beheersing van de nederlandse taal.
Ik weet het, het is makkelijk en irrelevant om iemand te pakken op z'n spelling, maar jij maakt het makkelijk en het is veelzeggend.
pi_72867282
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:55 schreef Trannellius het volgende:
Ik heb een tegenidee gehoord, en dat was een belasting op hoofddoekjes. Ik weet niet welke vand e alternatieven ik het meest kutte vind.
toch wel grappig dat van het hele verhaal van wilders alleen dat is blijven hangen
pi_72867315
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:56 schreef Salatrel het volgende:

[..]

toch wel grappig dat van het hele verhaal van wilders alleen dat is blijven hangen
pi_72867331
quote:

[..]

Vind je dat grappig? Die man wordt van jouw en mijn belastingcenten goed betaald en nog beter beveiligd, en het enige wat hij over weet te brengen is dat kutidee.
Ik vind het dieptriest als ik heel eerlijk ben.
pi_72867433
quote:
De rest van zijn geneuzel was gewoon triest, maar dit idee was zo belachelijk dat iedereen het onthoudt.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 18 september 2009 @ 10:06:37 #8
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_72867510
Zelfs oud-politici zeggen het, Nederland is zowat een een-partij-stelsel geworden... Alle
handen op een buik en gemaakte 'verhitte discussies' over onderwerpen waarover al
lang beslissingen zijn genomen om t toch nog enigszins toonbaar te houden voor de bevolking...

Het enige verschil tussen de partijen schijnt te zijn waar de moraal op gestoeld is, of
Gristelijke Middeleeuwse hypocrisie, of het zogenaamde algemene moraal (het 'als het
maar niet in mijn achtertuintje is of invloed heeft op mijn doen en laten, heb ik erg geen
problemen mee' -moraal, en ja dit geld ook voor partijen als SP/Groenlinks alswel als PVV)...

[ Bericht 20% gewijzigd door B-FliP op 18-09-2009 10:12:11 ]
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_72867555
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:58 schreef zovty het volgende:

[..]

Vind je dat grappig? Die man wordt van jouw en mijn belastingcenten goed betaald en nog beter beveiligd, en het enige wat hij over weet te brengen is dat kutidee.
Ik vind het dieptriest als ik heel eerlijk ben.

Totaal mee eens, zijn praatje bevatte naar mijn idee echt wel een aantal goede punten, maar hij duwt die punten zelf keihard naar de achtergrond door z'n haat jegens Moslims...
De sint verzon op z'n gemak,
dit voor het oude wrak.
pi_72867597
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:54 schreef NoShitSherlock het volgende:
Mijn klacht is dus de Nederlandse schijn democratie.
Om toch nog enigzins serieus te zijn (In KLB ):
Anyway...
Doe eens een serieus en werkend voorstel om het te veranderen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_72867626
Toen in het referendum over de EU een meerderheid op 'Nee' stemde, werd het uiteindelijk toch 'Ja'.

Dus nee, Nederland is geen democratie.
  vrijdag 18 september 2009 @ 10:13:44 #12
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_72867664
Balkenende heeft de aanzet gegeven om de Nederlandse democratie machteloos te maken, door van de leden van de 2e Kamer van de partijen in zijn coalitie "stem-discipline" te eisen. Dat houdt in dat deze kamerleden altijd blindelings meestemmen met het kabinet, en dus de 2e Kamer geen controlerende functie meer heeft, wat het hele doel is. De kamerleden die zich daaraan conformeren (en als ze het niet doen komen is hun politieke carriere ten einde) zijn dus niet langer meer volksvertegenwoordiger, maar alleen maar vertegenwoordiger van een kabinet, dat dus 4 jaar lang ongestoord precies kan doen wat het wil, zonder gehouden te worden aan wat de kiezers is toegezegd, of wat de meerderheid van de Nederlandse bevolking wil en vindt (voor situaties die zijn opgetreden na de verkiezingen). Het zich met man en macht verzetten tegen raadgevende en correctieve referenda is natuurlijk een vereiste voor de huidige kabinetten, anders heeft de stem-discipline niet meer het effect van de almacht.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_72867719
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:11 schreef Toryu het volgende:
Toen in het referendum over de EU een meerderheid op 'Nee' stemde, werd het uiteindelijk toch 'Ja'.

Dus nee, Nederland is geen democratie.
En terecht ook. Het merendeel van de 'nee'-stemmers had toch geen idee waar ze nou tegen stemden en deden het alleen maar "omdat de overheid ons voorliegt ". Democratie moet tegen dergelijk tuig in bescherming worden genomen, en die mensen zouden dus hun stemrecht moeten inleveren.
pi_72867735
De democratie in NL is een farce, we hebben een keiharde monarchie, de koningin zit wel op de achtergrond, maar over alles heeft zij het laatste besluit!
pi_72867739
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:55 schreef Trannellius het volgende:
Hij doelde op die andere vrouw, die belasting op vlees wilde invoeren! Ook doelde hij op de Islamitische landen waar christenen en andere religieuze gemeenschappen behalve de Islam ook de wind van voren krijgen als zij een kerk willen bouwen.
  vrijdag 18 september 2009 @ 10:18:55 #16
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_72867792
NL heeft nooit een democratie gehad. Zolang burgers het systeem gebruiken om anderen hun voorkeuren op te dringen en politici om populisme en clientisme te bedrijven i.p.v. het land te besturen, hebben we nog een lange weg te gaan.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_72867824
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:16 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Hij doelde op die andere vrouw, die belasting op vlees wilde invoeren! Ook doelde hij op de Islamitische landen waar christenen en andere religieuze gemeenschappen behalve de Islam ook de wind van voren krijgen als zijn een kerk willen bouwen.
"Maar zij doen het oohook!! "
Wat heeft een in Nederland geboren Iranees te maken met het regime in Iran? Precies, niets. En toch meent Wilders dat zij een zondebok zouden moeten vormen.
pi_72867871
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:16 schreef Trannellius het volgende:

[..]

En terecht ook. Het merendeel van de 'nee'-stemmers had toch geen idee waar ze nou tegen stemden en deden het alleen maar "omdat de overheid ons voorliegt ". Democratie moet tegen dergelijk tuig in bescherming worden genomen, en die mensen zouden dus hun stemrecht moeten inleveren.
Terecht of niet, als er een referendum wordt gehouden, moet de regering zich daar aan houden. In een gezonde democratie tenminste.
Je hebt gelijk dat de burger slecht geïnformeerd werd ten tijde van het referendum, maar ik voel nog steeds niet zo veel voor een Verenigde Staten van Europa.
pi_72867919
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:22 schreef Toryu het volgende:

[..]

Terecht of niet, als er een referendum wordt gehouden, moet de regering zich daar aan houden. In een gezonde democratie tenminste.
Je hebt gelijk dat de burger slecht geïnformeerd werd ten tijde van het referendum, maar ik voel nog steeds niet zo veel voor een Verenigde Staten van Europa.
En het volk moet moreel gezien zichzelf informeren voordat ze stemmen. Wanneer zij zich laten leiden door onderbuikgevoelens, geven ze zelf al aan dat ze ongeschikt zijn om politieke beslissingen te nemen en kan imo hun mening terzijde geschoven worden.
pi_72867925
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:20 schreef Trannellius het volgende:

[..]

"Maar zij doen het oohook!! "
Wat heeft een in Nederland geboren Iranees te maken met het regime in Iran? Precies, niets. En toch meent Wilders dat zij een zondebok zouden moeten vormen.
Daar ben ik het met je eens, hoe wil je dan het probleem aanpakken? De wereld moet het eens, eens worden, gewoon een wereldregering waar alle volkeren van alle landen op mogen stemmen!
pi_72867954
Tja democratie is een groot woord mattie... maar ik geloof niet dat besluitvaardigheid 1 van de belangrijkste kenmerken van een democratie is ofzo. Het is juist zoeken naar iets wat iedereen kut vindt, maar net iets beter dan hoe het was.
Gewoon me glas vullen, en niet te veel lullen...
  vrijdag 18 september 2009 @ 10:25:42 #22
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_72867967
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:16 schreef Trannellius het volgende:

[..]

En terecht ook. Het merendeel van de 'nee'-stemmers had toch geen idee
Als mensen te dom zijn moet je democratie afschaffen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_72867972
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:24 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Daar ben ik het met je eens, hoe wil je dan het probleem aanpakken? De wereld moet het eens, eens worden, gewoon een wereldregering waar alle volkeren van alle landen op mogen stemmen!
Ik wil het aanpakken door de Nederlandse normen en waarden te behouden, als in Iedereen is gelijk, en ieder mag doen wat hij wilt zonder een ander tot last te zijn. En belasting heffen op het feit dat iemand zo graag een hoofddoekje wilt dragen valt daar totaal niet onder.
  vrijdag 18 september 2009 @ 10:30:12 #24
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_72868068
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:10 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Om toch nog enigzins serieus te zijn (In KLB ):
Anyway...
Doe eens een serieus en werkend voorstel om het te veranderen.
We hebben in Nederland heel, heel dringend behoefte aan een correctief referendum :
- De coalitie trekt zich niets meer aan van verkiezings-beloften, en individuele kamerleden hebben zich geschikt in een rol waarin ze niet langer hun kiezers vertegenwoordigen, zodat de coalitie daarmee wegkomt.
- Veranderingen in de samenleving en de wereld gaan veel, veel sneller dan de 4-jaar cyclus van verkiezingen. Het gevolg is dat er beslissingen genomen (moeten) worden op punten waar de bevolking nooit enig zeggenschap over heeft gehad, en ook daar ontbreekt tegenwoordig de invloed van de 2e Kamer als vertegenwoordiging van de Nederlandse bevolking.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_72868105
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:25 schreef Trannellius het volgende:

[..]

Ik wil het aanpakken door de Nederlandse normen en waarden te behouden, als in Iedereen is gelijk, en ieder mag doen wat hij wilt zonder een ander tot last te zijn. En belasting heffen op het feit dat iemand zo graag een hoofddoekje wilt dragen valt daar totaal niet onder.
Zo zie ik het graag! Diep van binnen zijn Nederlanders gewoon hippies. Hippies die de weg zijn kwijt geraakt en weer in balans moeten komen met zichzelf elkaar en de natuur, zodat alles weer chill wordt, iedereen weer mag blowen en elkaar respecteert en in zijn waarde laat.
Gewoon me glas vullen, en niet te veel lullen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')