Blz 89quote:Op vrijdag 18 september 2009 00:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Misschien moet ik het boek weer eens afstoffen en herlezen.
Maar dat is veel werk. Waar de ministers ervaren ambtenaren hebben om wetteksten in elkaar te sleutelen, moeten partijen dat soort juristen zelf werven.quote:Op vrijdag 18 september 2009 00:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zij hebben ook het recht tot initiatief.
Gedaanquote:
Jij bent ook net als Lord_Vetenari hèquote:
Wat nou verdachtmaking? Ik zeg alleen maar dat we je politieke voorkeur niet kennen en dat lijkt me gewoon een feitelijk gegeven. Dat jij daar van maakt dat ik jou een neo-nazi noem en meteen in de verdediging schiet (dat noem ik dan inderdaad de schoen aantrekken) moet je niet op mijn conto schrijven.quote:Op vrijdag 18 september 2009 00:31 schreef ExTec het volgende:
Neem me niet kwalijk dat ik me stoor aan oppervlakkigheid waarin woordkeuze je al op verdachtmaking kan komen te staan.
quote:Op vrijdag 18 september 2009 00:32 schreef Ryan3 het volgende:
Jij bent ook net als Lord_Vetenari hè.
Daarom maakte ik die vergelijiking ook.quote:Op vrijdag 18 september 2009 00:44 schreef Loedertje het volgende:
[..]Dat is een enorme belediging.
Och, dit is weer een aardige insteek, de semantische overeenkomsten tussen Wilders en neonazi's.quote:(echt on-topic gaan lukt mij overigens niet zo bij een Wilders onderwerp, het is vaak te sneu voor woorden)
Niet alleen veel werk; je moet ook een meerderheid zien te vinden. Aangezien de regeringspartijen een meerderheid hebben, heb je als oppositie bij een initiaf wet altijd een minderheid en dus zul je wat leden van de regeringspartijen of een hele regeringspartij moeten overhalen. Volgens mij is dat altijd het grote euvel, omdat zo'n regeringspartij afweegt wat de regering van zo'n initiatief vindt en in principe loyaal is aan de regering of althans niet wilt dat de regering valt over het initiatief.quote:Op vrijdag 18 september 2009 00:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar dat is veel werk. Waar de ministers ervaren ambtenaren hebben om wetteksten in elkaar te sleutelen, moeten partijen dat soort juristen zelf werven.
Dat is ook een reden waarom je het niet gek veel ziet.
nazi-duitsland te nederland :quote:Op donderdag 17 september 2009 23:05 schreef Klopkoek het volgende:
Ik zat al te zoeken in mijn boeken of Nazi-Duitsland zoiets soortgelijks voor Joden had ingevoerd. Niets kunnen vinden. Misschien iets beter zoeken.
http://www.verzetsmuseum.(...)vervolging,jodensterquote:Eind april 1942 moeten alle joden vanaf zes jaar een jodenster dragen. De ster moet zichtbaar op de kleding zijn genaaid. Je moet de sterren zelf kopen: ze kosten vier cent per stuk én voor vier sterren moest je ook een distributiebon inleveren.
het sadistische van de hoge boete van Wilders en het sadistische van een fiets roven en het slachtoffer moest eerst nog de reparatie betalenquote:Juni '42 was een extra moeilijke tijd voor de Joden. Gedurende deze maand werden er allerlei regels opgesteld om de Jood zo weinig mogelijk bewegingsvrijheid te geven. Zo moesten de Joden allemaal hun fietsen inleveren. Indien deze kapot was moest de eigenaar hem eerst op eigen kosten laten repareren
http://users.raketnet.nl/wimniemeijer/html/body_bron_5t_m9.htmlquote:augustus 1941:
alle geldtegoeden, effecten, etc. moeten op een door de Duitsers aangewezen bank gestort worden.
mei 1942:
alle bezittingen die een grotere waarde vertegenwoordigen dan fl. 250 per gezin, moeten worden ingeleverd (uitgezonderd trouwringen, zilveren pols- en zakhorloges en gebitsvullingen uit edele metalen).
juni 1942:
joden moeten hun fiets uiterlijk 24 juni inleveren
Dit lijkt me wel (bijna) nazi-taal. De nazi's vergelijkten uitingen van het Jodendom ook met vergif en afval als ik het goed heb.quote:Voorzitter, een beter milieu begint bij jezelf. Heel veel Nederlanders ergeren zich aan de vervuiling van de publieke ruimte door de islam. Oftewel, ons straatbeeld gaat op sommige plekken steeds meer lijken op Mekka en Teheran. Hoofddoekjes, haatbaarden, boerka’s, mannen in rare lange witte jurken. Laten we daar eens wat aan doen. Laten we onze straten gaan terugveroveren, en zorgen dat Nederland er weer gaat uitzien als Nederland. Die hoofddoekjes zijn echt een teken van onderdrukking van de vrouw, van onderwerping, van verovering. Het is een symbool van een ideologie die er op uit is om ons te koloniseren. Daarom: tijd voor de grote schoonmaak van onze straten. Als onze nieuwe Nederlanders zo graag hun liefde voor die zevende-eeuwse woestijnideologie willen tonen, doe het maar lekker in een islamitische land, maar niet hier, niet in ons land.
Voorzitter, dit land kent accijnzen op benzine en diesel, parkeervergunningen en een hondenbelasting, had een vliegtax en heeft een verpakkingstax, waarom dan niet een hoofddoekjesbelasting? Een kopvodden-tax. Gewoon één keer per jaar een vergunning halen en dan meteen even aftikken. Duizend euro per jaar lijkt me een mooi bedrag. Zo gaan we eindelijk eens iets terugverdienen aan wat ons al zoveel heeft gekost. Ik zou zeggen: de vervuiler betaalt. Mijn vraag: is het kabinet bereid een hoofddoekjesbelasting in te voeren?
Ondanks dat dit kwetsend en absurd is, wil nog niet zeggen dat het racistisch is zoals sommige hier beweren. Waar maken we ons eigenlijk druk om. Ik vertrouw erop dat Nederlanders de juiste keuze maken bij de volgende verkiezingen.quote:Op zaterdag 19 september 2009 13:44 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dit lijkt me wel (bijna) nazi-taal. De nazi's vergelijkten uitingen van het Jodendom ook met vergif en afval als ik het goed heb.
veel plezier...quote:Op zaterdag 19 september 2009 15:49 schreef Argento het volgende:
misschien moeten we een daad stellen en allemaal, man, vrouw, kinderen, met een hoofddoekje om gaan lopen, om Geert te laten zien dat het ook vrijwillig kan (ook al heeft het dan een functie).
Maar ik doe het niet alleen!
ik maak me druk om de demokratie.. die uitgehold wordt als bepaalde groepen mensen als minderwaardig behandeld worden... minder burgerrechten toebedeeld krijgen of hen het moreel recht ontzegd wordt gelijke moreel recht op die burgerrechten te hebben...quote:Op zaterdag 19 september 2009 18:04 schreef Halve_Maen het volgende:
Waar maken we ons eigenlijk druk om. Ik vertrouw erop dat Nederlanders de juiste keuze maken bij de volgende verkiezingen.
Je hebt een punt.....tenminste, als die tax er daadwerkelijk zou zijn. Nogmaals, ik heb veel meer vertrouwen in het feit dat verreweg de meeste Nederlanders dit belachelijk vinden.quote:Op zaterdag 19 september 2009 18:06 schreef Bluesdude het volgende:
http://www.pauwenwitteman(...)ngsgroepen-te-raken/
[..]
ik maak me druk om de demokratie.. die uitgehold wordt als bepaalde groepen mensen als minderwaardig behandeld worden... minder burgerrechten toebedeeld krijgen of hen het moreel recht ontzegd wordt gelijke moreel recht op die burgerrechten te hebben...
in diepste wezen is een dergelijke haat naar een minderheid het verlangen die hele minderheid te verwijderen uit de samenleving.. als niet goedschiks dan kwaadschiks.....een eerste begin is het wegpesten... door een meerderheid of door een staat.. ..
Hij discrimineert. Bovendien vereist het een systeem van handhaving waarin Moslims apart geregistreerd moeten worden, waar dat dus niet geldt voor mensen van andere godsdiensten. Zon beetje zoals Duitsland in de jaren dertig met de Joden omsprong.quote:Op zaterdag 19 september 2009 18:04 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Ondanks dat dit kwetsend en absurd is, wil nog niet zeggen dat het racistisch is zoals sommige hier beweren.
Tjongejonge, ten eerste dat staat er natuurlijk los van. Dat een parlementarier pleit voor een dergelijke maatregel is natuurlijk al erg genoeg. En bovendien is je vertrouwen wel erg laagdrempelig. Je hebt, neem ik aan, wel gezien waar de PVV staat in de peilingen.quote:Op zaterdag 19 september 2009 18:28 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Je hebt een punt.....tenminste, als die tax er daadwerkelijk zou zijn. Nogmaals, ik heb veel meer vertrouwen in het feit dat verreweg de meeste Nederlanders dit belachelijk vinden.
Sluiten voor kansarm valt iets voor te zeggen, sluiten voor niet-westers is weinig anders dan racisme.quote:Op zaterdag 19 september 2009 20:26 schreef sneakypete het volgende:
Erg jammer, want er valt best iets voor te zeggen om bijv de grenzen te sluiten voor 'niet-Westers', of beter nog, voor iedereen die 'kansarm' is. Maar dat kun je ook met gematigdere en fatsoenlijkere argumenten verdedigen.
Verkiezingen zijn pas in 2011, en nee, na zijn uitspraken heb ik de peilingen niet gezien... En nogmaals, discrimineren is niet hetzelfde als racisme. Je doet overigens net alsof ik zijn woordkeuze probeer te verdedigen. edit: ik word moe dat het woord racisme steeds weer verkracht wordt:quote:Op zaterdag 19 september 2009 20:23 schreef Argento het volgende:
[..]
Tjongejonge, ten eerste dat staat er natuurlijk los van. Dat een parlementarier pleit voor een dergelijke maatregel is natuurlijk al erg genoeg. En bovendien is je vertrouwen wel erg laagdrempelig. Je hebt, neem ik aan, wel gezien waar de PVV staat in de peilingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |