Maar waarom dan alleen Blijdorp, er zijn genoeg fierentuinen waar de geleidehond wel mee naar binnen mag...quote:Op vrijdag 18 september 2009 14:27 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar je kunt je er toch wel IETS bij voorstellen dat ze geen dieren van buitenaf bij die dierentuindieren in de buurt willen ivm met eventuele over te brengen ziektes?
Hoewel ze dan misschien iets kunnen doen met allerlei bewijzen en penningen (die ik ook moet hebben als ik met mijn hond de grens over ga). Nou ja, handig is het niet inderdaad, maar wel een klein beetje logisch
Ik vind dat dan wel weer een nette oplossing dat ze dan gratis een begeleider mogen meenemenquote:Mag de hond mee?
Helaas niet, zelfs geen blindengeleidehond. Honden dragen vaak virussen als het hondenziektevirus of parvovirussen, die schadelijk kunnen zijn voor sommige Artisbewoners. Veel van onze dieren zijn niet ingeënt, omdat dat te dieronvriendelijk is. De meeste dieren in Artis zijn namelijk - ondanks dat ze in dierentuinen zijn geboren - wilde dieren. Ze moeten dus eerst verdoofd voordat we ze kunnen vaccineren, wat altijd voor het dier gevaar op kan leveren. Veel vaccinaties moeten ook regelmatig herhaald. Verder kunnen we niet alle vatbare dieren vaccineren met het betreffende vaccin. Honden worden namelijk meestal ingeënt met een levend hondenziektevaccin, wat voor de kleine panda in Artis dodelijk kan zijn. Gevaccineerde honden kunnen dit levende vaccinvirus verspreiden. Onze eigen bewakingshond is natuurlijk op een voor onze dieren veilige manier gevaccineerd. Marterachtigen en diverse soorten beren zijn gevoelig voor allerlei virussen, die ook bij onze gezelschapsdieren schadelijk kunnen zijn. Diverse andere dieren in Artis als bij voorbeeld wolven, Afrikaanse wilde honden e.d. zijn vaak niet geënt en kunnen ernstig risico lopen. De Artisbewoners zijn in principe wilde dieren. Ze zijn veelal niet tam, en raken in paniek van onbekende honden. Dat betekent dat zelfs blindengeleidehonden geen toegang tot Artis kunnen krijgen. Vandaar dat een visueel gehandicapte Artisbezoeker voor een begeleider geen entreekaartje hoeft te kopen. Sommige andere tuinen kunnen honden wel toelaten, omdat ze geen gevoelige dieren hebben, of omdat bezoekers niet zo dichtbij dieren kunnen komen als in Artis.
Zie hierboven.quote:Op vrijdag 18 september 2009 14:34 schreef JJH het volgende:
[..]
Maar waarom dan alleen Blijdorp, er zijn genoeg fierentuinen waar de geleidehond wel mee naar binnen mag...
Ja maar die laatste wil je ook niet in een publieke winkelstraat tegenkomen natuurlijkquote:Op vrijdag 18 september 2009 14:33 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Jup same here, ik snap het in het geval van de blindegeleidenhond erg goed. Maar vind het niet heel raar of 'discriminerend' dat ze normale honden liever niet binnen hebben. Je weet toch nooit wat je in huis haalt qua gedrag, ziektes, e.d.
En dan heeft oh-oh het misschien goed voor elkaar, maar als de familie Tokkie met 4 rottweilers met een gedragsstoornis daar ff lekker binnenvalt
Er zullen vast redenen zijn waarom het niet kan (en wat jij noemt zal daar zeker een onderdeel van zijn) maar ik vraag me af of die (vermeende) problemen opwegen tegen het ongemak wat ze bij een deel van hun klanten veroorzaken.quote:Op vrijdag 18 september 2009 14:31 schreef Greys het volgende:
[..]
Nou ja. Jullie hebben aan de ene kant best gelijk, maar ik kan me nogmaals met ziektes voorstellen dat ze het liever niet hebben.
quote:Op vrijdag 18 september 2009 14:33 schreef oh-oh het volgende:
Psies je mag dr nog mee een ziekenhuis in en ik gok dat een blindegeleidehond echt wel verplicht geënt is voor alles en meer![]()
Cat, typisch kattig dat toch een beetje honden afzeiken altijd he
Geeft niks, kattenmensen zijn qua karakter net zoals de katten, kun jij niet helpenquote:
Opgelost, slotje.quote:Op vrijdag 18 september 2009 14:37 schreef oh-oh het volgende:
Oh nou kijk, das een goede regel en een duidelijke uitleg, mocht Blijdorp ook wel zo er op zetten, was deze hele discussie niet nodig geweest.
Pesies, wij zijn niet zo slaafs en volgzaam.quote:Op vrijdag 18 september 2009 14:37 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Geeft niks, kattenmensen zijn qua karakter net zoals de katten, kun jij niet helpen
quote:Op vrijdag 18 september 2009 14:40 schreef Greys het volgende:
Oh en kijk, Blijdorp is heul niet zo onvriendelijk voor de visueel gehandicapte
http://www.rotterdamzoo.nl/?DocID=3718
Maar geen gratis begeleider he, dus dan moeten die blinden maar op de tast die beeldjes zoeken zeker...quote:Op vrijdag 18 september 2009 14:40 schreef Greys het volgende:
Oh en kijk, Blijdorp is heul niet zo onvriendelijk voor de visueel gehandicapte
http://www.rotterdamzoo.nl/?DocID=3718
Whihihihi.quote:Op vrijdag 18 september 2009 14:42 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Maar geen gratis begeleider he, dus dan moeten die blinden maar op de tast die beeldjes zoeken zeker...
quote:
Zwemmen met de haaien dan?quote:Op vrijdag 18 september 2009 14:41 schreef Cat22 het volgende:
[..]
![]()
Ik mis alleen het tijger-aaien en beerknuffelen.
Jups!quote:Op vrijdag 18 september 2009 14:29 schreef Pagan het volgende:
[..]
Heb je gezien dat er op 11 november een nieuwe Robin Hobb over de wilde regenlanden uit komt?
Pagan heeft Diana al voor me besteld, de schat. Strega
Klopt! Jouw honden zijn halve katten. Als ik er eentje op schoot had liggen was ik soms verbaasd waarom hij niet begon te spinnen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 14:41 schreef oh-oh het volgende:
Ik weet niet over welke honden je t hebt maar niet over de mijnes hoor!
Waren die maar slaafs en volgzaam, zelfs Kees is dat niet.
Downloaden is geen rocket science héquote:Op vrijdag 18 september 2009 14:54 schreef oh-oh het volgende:
Oh heeft dr hier iemand de nieuwe Burton al gezien?
Mijn downloader is op vakantie
Zelf ik kan het!quote:Op vrijdag 18 september 2009 15:03 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Downloaden is geen rocket science hé
Dat zijn wel 3 potentiele probleempjes jaquote:Op vrijdag 18 september 2009 15:05 schreef oh-oh het volgende:
Wel met mijn oude overvolle op sterven zijnde laptop thuis mop
Deze bedoelt u: http://www.imdb.com/title/tt0472033/ ??quote:Op vrijdag 18 september 2009 15:07 schreef oh-oh het volgende:
Plus een verbinding die steeds contact verliest , ik wacht wel tot ie weer thuis is heur!
Kwas alleen benieuwd of iemand m al gezien heeft.
Er staat bij dat ze kunnen bijten, maar dat doen ze niet als je ze heel kalm benadert zonder plotse bewegingen en je ze de vrijheid geeft om zich terug te rekken. Ze vinden stevige grassen heerlijk en als je een flinke spriet in je handen hebt komen ze die gewoon bij je halen. Het zijn wel wilde diertjes, dus wel blijven opletten. Er is er eentje bij die alles test met zijn tanden. Dus ook brillen en ook jassen en truien. Is geen kwade opzet, maar zo tast deze ene dingen af.quote:Op vrijdag 18 september 2009 15:23 schreef oh-oh het volgende:
Mag je daar echt zo aan die dieren???
Ik vind de prairiehondjes altijd zo leuk, bijna net zo leuk als de stokstaartjes
Ik vraag me af wat er zou gebeuren als je ineens heel sexy zou gaan doen. De man lijkt wel een ultra-massogist die kickt op afwijzing.quote:Op vrijdag 18 september 2009 15:25 schreef oh-oh het volgende:Oh en volgens mij heeft mn baas mn stalker weer eens op zn sodemieter gegeven, want hij heeft vandaag pas 2 keer gebeld en hij deed redelijk normaal.
IEG zonder liefdesuitingen![]()
Of zou ie me nie meer leuk vinden![]()
Believe me , I like so don't want to find out...quote:Op vrijdag 18 september 2009 15:26 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat er zou gebeuren als je ineens heel sexy zou gaan doen. De man lijkt wel een ultra-massogist die kickt op afwijzing.
Nog 2 uur en dan eerst nog boodschappen doen en dan pas weekend hierquote:
Bijna je zonnebril kwijtquote:Op vrijdag 18 september 2009 15:21 schreef nokwanda het volgende:
Om terug te komen op Blijdorp. Hier wat foto's van gister (heb inmiddels vanochtend mijn haar weer geknipt en geverfd. Ik leek wel een stekelvarken)
Allereerst de masturbeeraap
[ afbeelding ]
De prairiehondjes
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat zijn die daar knuffelbaar
En het kroelwrattenvark
[ afbeelding ]
Zijn adhd-kind wilde nu eens niet leuk op de foto. Er zit daar een heel lief gezinnetje en dit is pa-vark
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |