abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73097936
Volgens mij heeft Kim het wel extreem. Meer strontvervelend dan normaal zeg maar.
pi_73098070
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 13:13 schreef _Ingrid_ het volgende:
Volgens mij heeft Kim het wel extreem. Meer strontvervelend dan normaal zeg maar.
Mja. Weet je wat het is? Als Anna een vervelende periode heeft (of bijv. een periode waarin ze niet wil eten) dan lijkt dat ook echt maaaaaaanden te duren (terwijl je soms pas 2 weken aan het rotzooien bent) en dat ze slechtstetende of slechtstluisterende peuter ooit is enzo. Probeer ook de goede dingen te zien en te benadrukken bij d'r. En als je echt het idee hebt dat het al een half jaar hommeles is dat moet je er wat aan gaan doen denk ik. Daar is vast hulp voor te vinden.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_73098167
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 13:07 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik vroeg me af of Kim nou de enige(op fok) bijna 4 jarige is die vreselijk vervelend en stout kan zijn? Op psz gooien en schreeuwen/gillen. Thuis ook. Supermarktscenes etc.
nee hoor, Amber is ook zo.
Alleen niet op de psz of bij opa's en oma's
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 25 september 2009 @ 13:30:43 #154
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_73098423
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 13:17 schreef Jarno het volgende:

[..]

Mja. Weet je wat het is? Als Anna een vervelende periode heeft (of bijv. een periode waarin ze niet wil eten) dan lijkt dat ook echt maaaaaaanden te duren (terwijl je soms pas 2 weken aan het rotzooien bent) en dat ze slechtstetende of slechtstluisterende peuter ooit is enzo. Probeer ook de goede dingen te zien en te benadrukken bij d'r. En als je echt het idee hebt dat het al een half jaar hommeles is dat moet je er wat aan gaan doen denk ik. Daar is vast hulp voor te vinden.
Dat is ook zo, maar het ene kind heeft het natuurlijk wel erger dan het andere. Mijn dochter was op die leeftijd best wel eens vervelend. Maar gooien met dingen is er so wie so niet bij. En op de psz of het kdv is ze ook nooit zo boos geweest. Supermarkt scenes hebben we ook nooit aan de hand gehad. Positief gedrag bekrachtigen is wel een belangrijk punt ja. En vraag anders eens aan de juffen van de psz wat zij ervan vinden Ingrid? Zij maken meer 3-jarigen mee dan wij allemaal bij elkaar.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  vrijdag 25 september 2009 @ 13:40:36 #155
11682 Moonah
Jolie femme
pi_73098723
Toevallig las ik vanochtend in de Psychologie Magazine dat 70%van alle peuters minimaal 1x per dag een driftbui heeft.
"Na de leeftijd van 3 jaar neemt het agressieve gedrag weer af. Echter, bij 4% van alle kinderen gebeurt dit niet. Zij blijven opstandig en agressief. <knip> Als kinderen na hun derde echter om niets woesend blijven worden, veel ruziemaken, schoppen, slaan en weigeren zich aan de regels te houden, dan is er reden tot zorg."

De juf van de psz had toch al 'gemopperd' tegen jou over Kims gedrag?
Ik snap het eigenlijk niet zo goed Ingrid. Ik hoor je heel vaak over Kim dat het zo moeilijk is, dat jullie haar gedrag niet in de hand hebben. Natuurlijk hoort dat meestal ook een beetje bij de peuterleeftjd, maar als ik jou zo hoor dan maak je je zorgen. Zoek dan hulp! ook al is er geen opvoedingswinkel bij jullie in de buurt, er zijn vást andere instanties die jullie kunnen helpen. Vraag het CB!
Het is toch niet fijn als je zo vaak en zo lang die spanningen met je dochter hebt, ook al kan ze gelukkig ook vaak lief zijn.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_73098737
Woesend?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  vrijdag 25 september 2009 @ 13:42:15 #157
11682 Moonah
Jolie femme
pi_73098764
Woesend ja.
pi_73098793
Niet zo woos gelijk!
  vrijdag 25 september 2009 @ 13:45:20 #159
11682 Moonah
Jolie femme
pi_73098846
Sorry, heb het minimaal 1x per dag.
pi_73098913
Ik dacht dat dat per maand ging maar misschien weet ik er te weinig van!
  vrijdag 25 september 2009 @ 13:47:25 #161
108648 cattie
lieve moeder
pi_73098919
Woest en woedend bij elkaar zeker!
Behalve het objectieve gedrag zit er denk ik ook een groot subjectief deel in. Hoe ervaar je je kind, hoe ga je er mee om? Ik probeer altijd zoveel mogelijk het postieve te benadrukken en te belonen. Natuurlijk is Ive ook wel eens erg vervelend, maar dat probeer ik zo min mogelijk aandacht te geven.
Disclaimer: ik ken Kim niet en misschien is het bij haar echt extreem, als je je zorgen maakt, kaart het dan eens aan bij het cd oid.
  vrijdag 25 september 2009 @ 13:47:50 #162
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_73098930
Maar als de belangrijkste opvoeder mentaal niet echt stabiel is, kan je dat van een kind ook niet echt verwachten toch. Misschien voelt Kim heel goed dat Ingrid niet echt "stevig" is en is dit haar manier van afreageren? Absoluut niet als aanval bedoelt hoor, maar als een observatie.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 25 september 2009 @ 13:50:04 #163
11682 Moonah
Jolie femme
pi_73098981
Of het nu objectief zo is, of dat Ingrid het als zwaar ervaart, het lijkt mij overduidelijk dat opvoedingsondersteuning sowieso erg nuttig kan zijn.
  vrijdag 25 september 2009 @ 13:51:40 #164
108648 cattie
lieve moeder
pi_73099031
Dat ben ik helemaal met je eens Moonah!
pi_73099038
Stoere Tobias!!

Ingrid, fijn dat de kaakchirurg iets kan doen..
Heb je al een idee wanneer ze naar dat ADHD gaan kijken? Bij Accare?
En vergeet vooral niet om ook naar de leuke dingen te kijken. Ik hoor hier vaak negatieve dingen rond Kim, maar ze heeft vast ook momenten dat ze wel heel lief speelt met tyler? Laat die momentjes niet teveel oversneeuwen door allerlei "rompslomp"(kiesje/fietsen)..

Chris had vannacht iets mafs.. Hij was al een poosje aan het pruttelen en manlief was er al uit geweest om te kijken, maar niks geks aan de hand. Dus dan maar even laten pruttelen. Ga ik even later kijken, wijst hij naar de commode, en kijkt doorblij als ik schone luier zeg..
Tot nu toe gaf hij weinig aan van vieze broeken, maar om nou om 3.00 daarmee te beginnen
pi_73099058
"Ons" cb organiseert regelmatig themaavonden en ook cursussen voor moeders met peuters/gedrags"problemen".
IS dat bij jullie CB niet Ingrid??
Hier is er ook een thuiszorgorganisatie, Florence genoemd, en die organiseren dat soort avonden/cursussen ook.

Blech, Amber hoest weer d'r longen uit d'r lijf en gisteravond had ze koorts.. 38,4. Vanmorgen was het volgens mij wel weer beter alleen schrok ze zich vanmorgen het leplazerus. Ze lag nog te slapen toen er een vrachwagen voorbij denderde met ws. iets van stalen platen. Het leek heel erg op onweer en Amber is bang voor onweer. Ze schrok dus wakker en begon een partij te gillen van angst... Zo zielig..

Ze is zooooo lief voor Tess! Elke keer kusjes geven en aaien en steeds vragen of ze Tess wakker mag maken want dat vindt ze zo leuk. Als ze naar Tess toe gaat begint Tess namelijk heel hard naar d'r te lachen en dat vindt Amber echt geweldig
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_73100276
Hier zitten die cursussen ook, voor bijna alle leeftijden. Hier vanuit welzijnsorganisatie. Maar het CB geeft wel de informatie daarover.

Hoesten is vervelend. Hier lijkt het hoesten juist weer voorbij. Heeft een weekje geduurd, en nu is het ergste wel over. We hebben de hoest nu ingeruild voor een snotneus

En amber Wat ben je lief voor je zusje!
  vrijdag 25 september 2009 @ 14:52:20 #168
144006 chacama
Ondernemend!
pi_73100622
Wat fijn dat Kim nu snel geholpen wordt aan d'r kiezen. Het avies qua gedrag is eigenlijk hierboven al genoemd. Zoek hulp daarbij. Het feit dat jij je zorgen maakt, vraagt om hulp.

Tobias ook al zo stoer! En mooie cijfers gehaald bij het CB.

Amber jij bent een lieve grote zus!
pi_73100854
Ik heb hoesten in combi met een vieze snotneus...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73101029
Ik heb het al gemeld bij cb. Gewoon zo doorgaan zeggen ze. Accare heeft dus wachtlijst van ca 2 maanden. Zal ergens in november worden.
Juf, mijn ouders, ouders/mensen in supermarkt, kassamevrouw en 1 buurvrouw zeggen dat het niet normaal peutergedrag is. Dan ga je echt wel twijfelen.
pi_73101134
Ingrid, dan moet je er wat mee doen... Bel de GGD, de ha, vraag daar om adviesen..
maar aan de andere kant, wat een ander niet normaal vind hoef jij helemaal niet niet normaal te vinden..
Als je ermee zit moet je geen afwachtende houding aannemen maar moet je actie ondernemen..
Met afwachten schiet je geen meter op...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73101256
He ingrid, je woonde in assen toch?
Misschien is dit iets: http://wijkkloosterveen.nl/2009/cursus-opvoeden-en-zo/
Of je kunt bellen met Icare, zo te leren organiseert die diverse cursussen over opvoeden en peuters.. http://www.icare.nl/klant(...)nbod_/?view=Standard
pi_73101356
Nou ja, wordt ik net teruggebeld door Icare. As maandag om 10.00 afspraak met pedagoog. Eerst zonder Kim, dus hopelijk kan ik nog oppas vinden!

[ Bericht 3% gewijzigd door _Ingrid_ op 25-09-2009 15:26:18 ]
  vrijdag 25 september 2009 @ 15:32:14 #174
144006 chacama
Ondernemend!
pi_73101854
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 15:15 schreef _Ingrid_ het volgende:
Nou ja, wordt ik net teruggebeld door Icare. As maandag om 10.00 afspraak met pedagoog. Eerst zonder Kim, dus hopelijk kan ik nog oppas vinden!
Nou, als je ouders aangeven dat zij het niet normaal vinden, kunnen ze misschien ook 'B' zeggen en oppassen zodat jij naar het gesprek kan en zo snel mogelijk een oplossing kunt vinden voor Kim d'r gedrag. Succes in elk geval met het gesprek en uiteraard met het vinden van oppas.
pi_73102522
Mijn vader moet misschien werken en mijn moeder heeft gescheurde enkelband, dus die kan niet. Mag niet lopen. Tyler zal dan ook moeten blijven, want die mag nog niet op de fiets. Misschien dat mijn zusje kan, maar ik weet niet of die al iets heeft. Hoor ik vandaag of morgen wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')